עבור לתוכן
Roman Dreer

קודים של ציוד קשר/ניווט

Recommended Posts

פורסם
יהונתן, תשמע, אתם כל כך מתעקשים ש A זה בסדר?!

בואו תעשו כמוני: תתקשרו למודיעין טיס 03-9756215/6

תשאלו מה יקרה לכם, או יותר נכון לא יקרה. אם תגישו תוכנית טיסה עם A

אם אתם לא מאמינים לי, תשאלו שם בן אדם, שכל היום, יום יום מאשר תוכניות טיסה.

לגבי השעון, אתה יכול להשתמש בשעוני יד שלך, או כל כמה זמן לשאול בקשר מה השעה, או על ידי "מד זוית שמש" למדוד את השעה. ואם ממש נתקעת, יש לך כ100 נוסעים עם שעונים פלוס דיילות :lol:

רומן באמת באמת באמת אני מבקש ממך שפעם אחת בשרשור הזה תקשיב טוב טוב למה שיש לי להגיד, תפנה את 100% של תשומת הלב שלך לזה ואולי סוףסוף נשים קץ לויכוח הזה שכבר מזמן טוחן מים. סימול הA שנתב"ג מתכוון אליו, וסימון הA שאתה הבאת בתחילת השרשור שונים זה ומזה. 1 מדבר מנק' מבט FAAית והשני מנק' מבט CAAית וICAOית. אלו הם דברים שונים לגמרי! (ואני כבר הגשתי בחיי כמה וכמה תוכניות טיסה בישראל ככה שאני יודע איך זה נעשה) ובקשר לסימולים מתוך הFAA אתה מוזמן להתקשר ל 1800WXBRIEF, וללחוץ 1 כשיתחיל התקליט (כמובן מספר אמריקאי) ואתה יכול לשאול אותו וגם שם תאמין לי הם יותר נחמדים. אתה תגלה שמה שאמרתי לך לפני 5 עמודים נכון.

אני מקווה שסוףסוף תפנים את זה, תלמד לזהות את ההבדלים בגישות בין מנהלי התעופה השונים בעולם ולא תערבב ביניהם כמו שעשית ביסוד השרשור שלך. (בלי קשר הסימולים שמופיעים בSB ובכלל כל שיטת העבודה שלה מושתת על שיטת העבודה הFAAית, לדעתי כי היוצר אמריקאי ומתחבר לזה, ניתן לראות זאת גם ע"פ גרסאות קודמות של התוכנה, אני לא יודע אם היית כאן בתקופת SB2, אני כן הייתי ואז פורמט הFP בתוכנה היה נראה בדיוק כמו הפורמט של הFAA לטיסות מקומיות. מה גם שעמוד הFPL באתר של VATSIM בנוי באותה צורה.

ואני עדיין מחכה לתשובה עניינית בקשר לשעון

פורסם

רומן, חבל שאתה פשוט לא מסתכל על הדברים האחרים שנכתבו פה, אתה ממשיך בדעה שלך וברעיון שלך.

בעמוד הראשון אני נתתי דף שמסביר את הFP של טיסות פנים ארציות בארה"ב וגם את הפורמט של ICAO ואחרי כמה עמודים פירסמת אותו דבר כאילו מה שכתבתי רוח.

אתה מבלבל פה דברים שונים שלא קשורים לדיון, לגבי הציוד של ה738 אתה טועה/לא הבנת נכון כי ל738 יש עוד דברים על המטוס חוץ מRVSM.......

הדיון הזה היה יכול להיגמר מזמן...

פורסם

יהונתן, אתה צודק, כך גם ציינתי ב"סיכום" שלי

מה שאני הבאתי הוא פנימי, ובנתב"ג דיברו על בין לאומי

זה עוד יותר מצדיק את זה

כי אם אתה עכשיו עולה מולי עם FP בין לאומי, אז אתה פשוט לא יכול לכתוב A, כי בבין לאומי זה פשוט לא קיים.

ותשים לב שיש אותיות זהות, כמו W D C I G R

שמציינות אותו ציוד

ביקשתם CAA?!

בבקשה, בדיוק כמו FAA:

http://www.caa.co.uk/docs/33/CAP%20694.pdf

פרק 5, עמוד 5

פורסם
תשמע, אין עם מי לדבר אני רואה...

אני יורד מהעניין, אני יודע את החומר, אתה חושב שאתה יודע את החומר וזה מה שחשוב

חבל שלקח לך 7 עמודים להבין :roll:

פורסם

חחח , משעשע הדיון הזה.

נראה כמו הפרסומת של רנו עם המכונית שכל פעם נכנסת בקיר.

חלאס.

מספיק, שיגעתם את רבו.

רומן- אתה צודק, עזוב אותך שטויות, אף אחד לא מבין פה כלום מהחיים שלו, כולה טייסים וירטואליים שבקושי מבינים אנגלית ואין להם שום מושג בתעופה.

רק בקשה קטנה, מכיוון שמהיום אתה הגורו שלי בכל הקשור לתעופה, אולי תארגן לחברה פה איזה סט של הוראות הפעלה 738, למה באמת רוצים לדעת ולהבין משהו :cry:

פורסם

מיקי, גם אתה צודק!

כל החובבי טיסה שלנו, והטייסים הפרטיים האמיתיים שלנו, שאומנם אכן עם ניסיון אמיתי. פשוט יודעים יותר טוב ממודיעין טיס של נתבג, יותר טוב מהראש הדרכה של וירואל בריטיש, יותר טוב מההגדרות המפורשות של FAA ו CAA

ואם יש סדר:

NULL, DME, VOR/DME, simple RNAV, Adv RNAV, RVSM

**מישהו לא מסכים איתי שיש סדר הדרגתי פה?!

אז בניגוד להגיון, הם טוענים שגם NULL כולל VOR, למה?! כי במקום אחר כמו MEL יש הוראה שדורשת ציוד מינימלי

מה אתם לא רואים שיש פה הדרגתיות?!

ושאותיות ה FP הבין לאומי דיי זהות לFP פנימי?!

** מישהו לא מסכים איתי שיש אותיות זהות?! כמו שכתבתי כבר

ושיש דרישה לציון מירב הציוד על המטוס

** מישהו לא מסכים עם זה?! זה כתוב במפורש ב FAA

נכון! לא נגעתי במטוס אמיתי אף פעם, לעומת אחרים פה

אבל, אני מבסס את הטענות שלי על מקורות רשמיים, על עובדות, מביא הוכחות וציטותים

ואתם פשוט טוענים טענה, ושחצי מהטענות שלכם מסתמכות על MEL

איך אפשר בכלל להתוכח עם מה שכתוב בספרים כמו AIM AIP IFIM

להתוכח עם דבריו של אדם, שתפקידו כל יום לאשר תוכניות טיסה בנתבג?!

פורסם
מיקי, גם אתה צודק!

כל החובבי טיסה שלנו, והטייסים הפרטיים האמיתיים שלנו, שאומנם אכן עם ניסיון אמיתי. פשוט יודעים יותר טוב ממודיעין טיס של נתבג, יותר טוב מהראש הדרכה של וירואל בריטיש, יותר טוב מההגדרות המפורשות של FAA ו CAA

ואם יש סדר:

NULL, DME, VOR/DME, simple RNAV, Adv RNAV, RVSM

**מישהו לא מסכים איתי שיש סדר הדרגתי פה?!

אז בניגוד להגיון, הם טוענים שגם NULL כולל VOR, למה?! כי במקום אחר כמו MEL יש הוראה שדורשת ציוד מינימלי

מה אתם לא רואים שיש פה הדרגתיות?!

ושאותיות ה FP הבין לאומי דיי זהות לFP פנימי?!

** מישהו לא מסכים איתי שיש אותיות זהות?! כמו שכתבתי כבר

ושיש דרישה לציון מירב הציוד על המטוס

** מישהו לא מסכים עם זה?! זה כתוב במפורש ב FAA

נכון! לא נגעתי במטוס אמיתי אף פעם, לעומת אחרים פה

אבל, אני מבסס את הטענות שלי על מקורות רשמיים, על עובדות, מביא הוכחות וציטותים

ואתם פשוט טוענים טענה, ושחצי מהטענות שלכם מסתמכות על MEL

איך אפשר בכלל להתוכח עם מה שכתוב בספרים כמו AIM AIP IFIM

להתוכח עם דבריו של אדם, שתפקידו כל יום לאשר תוכניות טיסה בנתבג?!

רומן,

.

.

.

.

.

------> אף אחד לא מסכים איתך.

כמו לדבר לקיר... FLIGHT PLAN CLOSED AT 2145 LOCAL.

פורסם

רומן

אני לומד באוניברסיטת חיפה. יש דבר אחד שלמדתי בשנותיי באקדמיה (וגם בחיים)

והוא שעד שאתה לא יוצא לעולם ומתעסק בפרקטיקה אתה לא לומד כלום בעצם!

לצערי עדיין אין לי מספיק ידע לתת כאן תשובה עניינית בנוגע לדיון ובאמת שכל הכבוד

לך ולכל המשתתפים שלא הורידו את הרמה לנמוכה יותר.

אין לי מספיק ידע, אבל לצופה "ההדיוט" מהצד זה נראה שאתה מנסה

להצמד לתיאוריות מבלי לשמוע את הקולות "מהשטח".

עונים לך פה טייסים מורשים שעברו כמה עשרות, מאות ואף אלפי שעות טיסה וטוענים

שבשטח לא כך הדבר. למה אתה מתעקש?

אני רק יכול לאחל לך שיום אחד תזכה במה שכולנו בעצם רוצים וזה להטיס מטוסים אמיתיים

ולצבור שעות ונסיון.

אז אני מבטיח לך שתסתכל על הדיון הזה בעין אחרת לגמרי...

פורסם

רומן, אני יוצא מנקודת הנחה שכל טייס שבא לטוס IFR ורושם קטגורית A יש לו מכשיר VOR, זו אחריות של הטייס לוודא זאת ולא אחריות הבקר, אם טייס לא מוודא ולא טס ע"פ הנהלים הוא עובר על החוק, אני יוצא מנקודת הנחה שמי שטס אז טס ע"פ חוק ולא משהוא אחר.

מבחינתי ומבחינתך טייס פועל כחוק עד שמוכח אחרת.

הדיון בהחלט ענייני ומעניין אבל מנסיוני שלי עד היום לא נתקלתי בטייס שהודיע שאין לו מכשיר VOR, ואם היה טייס שלא ידע ליירט או לא ביצע יירוט טוב של רדיאל זה בגלל שהוא לא ידע להפעיל את מכשיר ה VOR.

נכון רומן יש הדרגתיות ואולי יתכן שיש מטוסים שאין להם מכשיר VOR, למטוסים אלה אסור לטוס בתנאי IFR, יותר פשוט מזה?

פורסם

אני עושה פה סקר ברשת:

אולי זה ישכנע אותכם...

Question: if i fill /A in equipment, can i execute RNAV?

LOVV_CTR - אמר שזה לא משנה

LIMM_CTR - no Sir

VATEUD6 - no you can't

LKAA_CTR - A at FPL is Squawk C mode plus DME only , so nonrnav only

EDBB_N_CTR - you can

EHAA_W_CTR - if you can fly it, you can reguest it to the controller

THAMES_APP - errr, not sure, sorry. Don't know that one

EBBU_E_CTR - good question :)

EDDF_N_APP - I dont't know sorry

MSP_CTR - neg

CZEG_CTR - /A for equipement would be DME only

EGGX_FSS - /A is DME only - this is being discussed on forums.vatsim.net - why not look

LAX_CTR - A is generally not for RNAV, that would be /Q

TNCF_CTR - You are from far away!! No sir only /W or /Q

MUFH_CTR - sure

פורסם

האטימות דיי עברה את הגבול.

שאל גם את הנהג משאית זבל בבוקר אולי הוא ידע.

במשך 8 דפים מנסים להסביר לך שמטוס עם A כן יכול לטוס, אך לא יכול לטוס בתנאי מכשירים.

את הפקח זה לא מעניין, כל עוד לא הוכח המטוס מצוייד בדרישות המינימליות והתוכנית מאושרת.

מטוס שלא עומד בתנאים המינימלים לא יבקש לטוס כך, כי אין אפשרות.

באמת שאם לא הבנת את זה על גבי 8 דפים גם עוד 20 לא יעזרו. תפסיק עם האנטי הילדותי הזה ותקבל את מה שאומרים לך כאן טייסים אמיתיים, שיודעים הרבה יותר ממני וממך ביחד.

פורסם

סבבה יהב, אני מוכן להתפשר בכך:

מטוס עם A ... לא יכול לטוס בתנאי מכשירים

אתה פשוט אמרת את מה שאני מנסה להסביר כל הזמן (אולי כדי להשתיק אותי וזהו, לא יודע... :lol: )

דבר שני, אתם הרבה טוענים פה שטייס לא יבקש מרשה למשהו, שהמטוס שלו לא מסוגל לבצע

או קיי, זאת אומרת שהכל בסדר, רק הוא מילא אות לא נכונה.

אז כמו שאנחנו מבקשים גובה נכון, אני פשוט אבקש תיקון האות וזהו

זה נשמע לכם בסדר?!

פורסם
סבבה יהב, אני מוכן להתפשר בכך:
מטוס עם A ... לא יכול לטוס בתנאי מכשירים

אתה פשוט אמרת את מה שאני מנסה להסביר כל הזמן (אולי כדי להשתיק אותי וזהו, לא יודע... :lol: )

רומן תהיה בריא- הצלחת לשגע את רבי :mrgreen:

מטוס עם A כן יכול לטוס מכשירים כי חייב להיות מצוייד בעזרי ניווט המינימאלים לפי ה-MEL, ולא אסוררררררררר לו לטוס.

אם אתה רוצה להיות עבריין זה כבר משהו אחר...

פורסם
סבבה יהב, אני מוכן להתפשר בכך:
מטוס עם A ... לא יכול לטוס בתנאי מכשירים

אתה פשוט אמרת את מה שאני מנסה להסביר כל הזמן (אולי כדי להשתיק אותי וזהו, לא יודע... :lol: )

רומן תהיה בריא- הצלחת לשגע את רבי :mrgreen:

מטוס עם A כן יכול לטוס מכשירים כי חייב להיות מצוייד בעזרי ניווט המינימאלים לפי ה-MEL, ולא אסוררררררררר לו לטוס.

אם אתה רוצה להיות עבריין זה כבר משהו אחר...

צחקתי,

בערך 20 דקות.

נשבע לך

הרגת אותי.

פורסם

Itay,

מה שאמרת זה גרעין הדיון!

אנשים אומרים לי "קיבלת B738/A?! תן לו לטוס בשקט, זה 737, עם כל הציוד שיש ל737"

אבל אני אומר, או שהטייס לא שם לב, שזה לא בסדר. או שהטייס דיווח במודע, כי אכן יש לו רק את המערכות שמציינת האות.

אז או שאני אאיר לו לשנות אות, כי הוא לא שם לב.

או שאני אוודה שאכן יש לו את כל הציוד תקין לRNAV

אחרת מה שאתה אומר: "לפי סוג מטוס, תניח שיש לו את הציוד המתאים"

וזה לא בסדר, אין מילה כזאת בתעופה.

פורסם

רומן לאורך כל הדיון אתה מסלף עובדות מדחיק אותן לצד ומנסה לשנות נוסחים כדי שיתאימו למה שאתה רוצה להציג, כותב דברים שנויים במחלוקת או דברים שלא נאמרו מעולם ומציג אותן כעובדות, זאת תרבות הדיון שלך?

לא ראיתי לאורך כל הדיון את זה שאנשים אמרו לך:

אנשים אומרים לי "קיבלת B738/A?! תן לו לטוס בשקט, זה 737, עם כל הציוד שיש ל737"

השאלה המנחה שלך לאורך הדיון היה לא אם ל-737 יש את המיכשור הנ"ל או לא אלא אמרת שעם \A מטוס לא יכול לבצע DEENA...

.... כדי שתדעו שאי אפשר לבצע DEENA עם קוד A/ לדוגמא.

לשאלה הזאת אנשים ענו לך שכן ניתן לעלות לטיסה עם קוד \A שכן יש לו בנוסף ל-DME שמצויין עם האות \A יש גם מכשיר VOR שנמצא שם כחלק מרישוי המטוס לטיסות מכשירים, רישוי זה מקבלים כאשר כל ה-MEL שמחוייב לטיסות מכשירים נמצא במטוס... ללא רישוי זה הטייס פשוט לא רשאי להגיש מרשה טיסת מכשירים (לא חוקי).

אוקיי עכשיו תבוא ותגיד לי שנגיד שהטייס הגיש תוכנית טיסה, איך אני בתור פקח אמור לדעת לדחות את התוכנית טיסה ולא לתת למטוס לטוס טיסות מכשירים, סבבה שאלה יפה, התשובה היא שזה לא אכפת לך!! האחריות היא על הטייס ועל חברת התעופה, כאשר טייס מגיש תוכנית טיסת מכשירים כאשר ביודעין אין הוא מסוגל לבצע את הטיסה הזאת זאת עבירה על החוק וכאשר דבר זה מתגלה הטייס מקבל עברה...

אתה בתור פקח לא רשאי לפי הסימולים להחליט אם מטוס יכול להמריא לטיסת מכשירים או לא... מבחינתך מטוס שהגיש תוכנית טיסה לטיסת מכשירים יכול תמיד להמריא!! הסימולים הנ"ל מציינים מבחינתך איזה תהליך עזיבה\בהצטרפות שאתה יכול לתת לו ואיזה קיצורים\חיתוכים אתה יכול לתת לטייס (כל היציאות בנתב"ג וכל הכניסות למעט תהליכי RNAV מסוגלים לבצע עם מטוסים עם קוד \A - זה מה יש תתמודד)... זה מה שזה אומר מבחינתך... אתה לא אומר לשום טייס לתקן את האות שהוא מגיש בתוכנית טיסה כי הוא יודע הרבה יותר טוב ממך מה יש לו במטוס ומה אין לו... וכאשר 737 מגיש תוכנית טיסה עם \A הוא יכול להמריא מכיוון שבנוסף לרישוי מכשירים שיש לו (הגיש תוכנית מכשירים לא? ז"א שיש לו כל מה שה-MEL מציין, ז"א VOR) יש לו גם DME שזה לא חלק ממכשירי החובה שה-MEL דורש...

עכשיו תגיד לי ש- \A זה NULL לפי ב"ג, גם אחלה שאלה... התשובה היא שכל מה שהצגת בתחילת הדיון אלו קודים של ה-FAA ולכן אתה לא יכול פתאום להכניס קודים של ICAO ולטעון שאתה צודק... זה כמו שתגיד בהתחלה שבבסיס עשרוני 110+111=1101 כי ככה זה בבינארי... אין קשר בין הדברים... אבל בכ"ז אם אתה מתעקש ה-\A בב"ג משמש כל מטוס שעוזב לטיסות מכשירים ולא נמצא עליו שום מיכשור חוץ ממה שדורש ה-MEL, הסיבה שמשתמשים בזה היא לצורך כך שיהיה ברור לפקח ברחבי אירופה שלא שכחו למלא את השדה הזה בתוכנית הטיסה או שדה זה נמחק בהעברה בפקס או בלא יודע מה כדישלא יהיה ספק...

עכשיו מה שאני מציע לך לעשות זה דבר ראשון פשוט לא להגיב, דבר שני לעבור על כל הדיון... לקרוא הכל שוב... להפנים... קח את הזמן (מבחינתי קח חודש) תעבור אות אות תחבר הכל ואני מקווה שעכשיו הכל יהיה מובן ואם לא אז חבל מתישהו ההגיון שלך יסתדר אני מקווה...

פורסם
אני לא מבין מה יש לכם מה MEL?

MEL זה מה שאמור להיות, אף אחד לא חותם לי שאכן יש לו את זה

אי אפשר להניח שלמטוס יש MEL, אלא אם כן הוא ציין זאת במפורש.

אבל עדיין, אתם אומרים שלמטוס חייב שיהיה MEL?!

מה אם הוא רושם X/?!

הרי X זה אפילו לא DME, ולא SQWK C

ואתם גם למטוס כזה תאשרו טיסת ניווט רגילה?!

אני מסכים שאני מתעקש, אני נורא מתעקש. למה?! כי אני מאמין בהגיון שלי

והטענות שלכם, עם כל הכבוד, לא מסתדרות לי עם ההגיון

דבר שני:

דיברתי עם מודיעין טיס של נתב"ג (האמיתי), וזה מה שהוא שלח לי:

הוא אמר שמטוס שידווח לו D - DME, פשוט לא יורשה לטוס, כי לא יתנו לו להכנס ליורוקונטרול

תשימו לב, שאפשר למלא N שזה שום ציוד בכלל

אז מטוס שממלא N/ אתם גם תתנו לו להמריא?!

Fax00000000.GIF

רומן ידידי,

אני מתייחס רק להודעה זו, לצערי אין לי כרגע זמן להיכנס לשאר הלינקים שסיפקת - כל הכבוד על ההשקעה.

בסופו של דבר אפשר לקחת מהדיון הזה את הלינקים ואולי להכניס למחלקת הדרכה כחומר העשרה - אבל זה באמת לא קריטי לטיסה ברשת.

עכשיו בחזרה להודעה הנ"ל,

אני מבקש ממך להסתכל על NOTE 1 בחלק השמאלי של הדף. רשום שם בפירוש שבמידה ולא מוגדר אחרת במדינה בה טס - ציוד סטנדרטי במטוס כולל: VHF RTF, ADF, VOR,ILS .

או במילים אחרות - המטוס כשיר לטיסת מכשירים. כל אות/סימול הינו תוספת על הקיים.

לכן, טייס אשר יוצא לטיסת מכשירים ואחד או יותר מהמכשירים ה"סטנדרטיים" שלו לא קיימים/שמישים, חובה עליו להודיע על כך במפורש.

שימוש בסימול מסויים לא שולל את קיום שאר הציוד.

הערה נוספת, הבחור במודיעין טייס צודק. להבנתי(בלבד)אם אתה מכניס את הסימול D, הוא לא יוציא אותך כי חסר לך ציוד נדרש, למשל טרנספונדר.

סופ"ש נעים!

אריק

פורסם

רומן,

תעשה טובה לי בעיקר ותקרא את מה שרשמתי כמה עמודים אחורה (פעם שלישית שאני אומר את זה)

אני שמתי לינק שתואם בדיוק לתמונה שאתה העלת משמע שלא בדיוק קראת את מה שכתבתי + הסברתי גם פעמיים שבמציאות לא קיים שיגיע 737 שהציוד שלו יהיה רק A/ (או במקרה נורמלי יותר) Q/ (אני מדבר על הפורמט של ICAO).

ברוב המקרים אתה תמצא את ה738 עם ציוד כגון B738/M-SEPRWXY/S B738/M-SDFRWXY/S וכד' (ככה זה לפחות הציוד של ה737 באל על), את ההסברים לזה אתה יכול למצוא בלינק שהבאתי שבחרת להתעלם ממנו או בתמונה שאתה הבאת..

אני יכול להגיד לך את זה ב100 וודאות בתור אחד שראה בחיים שלו תוכניות מהיורוקונטרול.

כמו שנאמר, בתור פקח לא אכפת לך אם מה שהוגש זה נכון, אתה לא תלך לבדוק את המטוס ולראות האם באמת זה נכון, האחריות היא על הטייס/החברה.

אני לא מבין את העקשנות ללכת לשאול פקחים בVATSIM או מחלקת הדרכה בל BAV כאשר נותנים לך פה דוגמאות מאנשים שטיפה יותר מבינים, עם כל הכבוד.

זה עבר כל גבול..

FP closed

פורסם

ואם כבר כולם יורדים עליך רומן (ואולי בצדק): תתקן בבקשה את הכותרת: קודים לציוד ניווט, לא ציוד קשר.

ציוד קשר יש מקלט משדר VHF

,SELCALL HF, FAX, ACARDS, טלפון סלולרי, אינטרקום לצוות קרקע, לצוות המטוס, לנוסעים ולחישה באוזן לדיילת.

ברוכי.

פורסם
ואם כבר כולם יורדים עליך רומן (ואולי בצדק): תתקן בבקשה את הכותרת: קודים לציוד ניווט, לא ציוד קשר.

ציוד קשר יש מקלט משדר VHF

,SELCALL HF, FAX, ACARDS, טלפון סלולרי, אינטרקום לצוות קרקע, לצוות המטוס, לנוסעים ולחישה באוזן לדיילת.

ברוכי.

לאחורנה נמצא באופנה גם IRIDIUM :mrgreen:

אורח
This topic is now closed to further replies.



×
×
  • יצירת חדש...