עבור לתוכן
Roman Dreer

קודים של ציוד קשר/ניווט

Recommended Posts

פורסם
ואם כבר כולם יורדים עליך רומן (ואולי בצדק): תתקן בבקשה את הכותרת: קודים לציוד ניווט, לא ציוד קשר.

ציוד קשר יש מקלט משדר VHF

,SELCALL HF, FAX, ACARDS, טלפון סלולרי, אינטרקום לצוות קרקע, לצוות המטוס, לנוסעים ולחישה באוזן לדיילת.

ברוכי.

מה עם ביפר? :)

פורסם

או קיי, קודם כל אני מסכים בכך שערבבתי שני דברים שונים, נכון, מה שקיבלתי בפקס זה בינלאומי (ICAO), והדיון על סימולים של טיסות פנים ארה"ב או FAA

אני מקבל את הטענה, שפקח במציאותלא בודק סעיף זה בכלל, כפי שציינתי בעבר, זה תפקיד מודיעין טיס או FSS או כל גוף שמאשר נושא זה. גם בזה אתם צודקים.

העניין שהבאתי ציטותים ותשובות של פקחי CTR ואיש הדרכה של BA, זה פשוט להמחיש שרוב התשובות תאמו את טענותיי. ולא לשום מטרה אחרת כמו חס וחלילה זילזול בחברי החטיבה המנוסים.

אני יכול לקבל את העניין שפקחים לא בודקים את זה, ושזה אחראיות הטייס, וכך למעשה לסיים את הפרשה.

אבל בכל זאת, אני אנסה להביא שוב כמה טענות מבוססות הגיון (אין צורך בידע!) שאולי כך אני אצליח לתת לכם להבין על מה הטענה שלי מתבססת:

1

- קל לראות שהרשימה בנויה בסדר עולה של מורכבות הציוד.

- לכן אם זה מתחיל ב NO DME ממשיך ב RNAV פשוט, RNAV מתקדם וכ"ו. אפשר להסיק מכך, שבין RNAV פשוט ל NO DME, יש מצב, שהוא יותר מורכב מ NO DME אך יותר פשוט מ RNAV פשוט.

עד כאן יש הסכמה?! שוב, שימו לב, אין פה צורך בידע, הטענה שלי מבוססת הגיון נטו.

לכן המסכנה שניתן להסיק היא, שכל מה שקודם ל RNAV פשוט, הוא מצב יותר "נחות". קריא לא יכול לספק הגדרה עליונה יותר, כמו RNAV פשוט לדוגמא.

ועם יישום מסקנה זאת, בנוסף לכלל ש SID מצריך RNAV פשוט לפחות, מטוס עם סימול "נמוך" יותר מ RNAV פשוט לא תואם RNAV, זאת אומרת אינו מסוגל לבצע SID כמו שצריך

2

- מצב I/

מצב זה, לעומת A/, כולל VOR/DME. אך נכון, כלולים בו גם ציודים אחרים.

אבל! אם תשימו לב, בלהסתמך על ה OR שבסוף, מדובר בהפרדת "או" ולא "וגם", זאת אומרת ששורה זאת טוענת כי מספיק ציוד אחד מתוך כל הרשימה, כדי שתיהיה לגיטימציה לסמן I/

מתוך כך, אנו יכולים להסיק, כי אם ברשותי לפחות VOR/DME לדוגמא, אני אמור לסמן I/ ולא סימול אחר. למה?! כי הגדרת I/ במקרה של VOR/DME, הכי תואמת את הציוד שיש לי.

שימו לב! שוב, אני מסתמך פה על לוגיקה בלבד! על מה שההגיון מצביע.

3

נחזור ל A/ של DME.

שימו לב כי אכן לפי טענותיכם, אין שום אינדיקציה מפורשת שזה רק DME, אך גם שום אינדיקציה שאומרת כי כלולים עוד ציודים.

עכשיו פה אתם הכנסתם את נושא ה MEL, רישוי IFR וכ"ו.

וכמובן שלפי טענות אלה מחוייב הטייס לבעלות מכשירים אלה, וזו עבירה על החוק אם הוא עושה אחרת, מסכים גם פה, זה מה שאתם אמרתם.

אבל! אם נחזור לטענה מס 1. שלי, אנו נוכל להסיק ממנה, כי אם היה לטייס מכשור מלא ל IFR, היה מסמל את האות, שתגדיר הכי מדוייק את הציוד שברשותו.

אנחנו דנו פה ב 738, במקרה שלו, הטייס אמור לסמן Q/ או W/, כי זה מה שמגדיר בצורה המירבית את הציוד שברשותו.

ולמען חיזוק הטענה שלי, אני מוסיף כי יש הוראה מפורשת, כי על הטייס לסמן את האות שמגדירה את מירב הציוד שיש למטוס. כאן זה לא הגיון, זאת עובדה כתובה, שפשוט אין טעם להתוכח איתה בכלל.

הרי מה הרציונל מאחורי זה: שטייס יציין מידע רק על DME, כאשר בבעלותו יש VOR DME FMS INS ועוד שלל מערכות נוספות, אשר להן אותיות סימול אחרות, שמגדירות בהרבה יותר מדוייק את הציוד הקיים לו

משהו בסיגנון "למה לי לקבל 50, אם אני יכול לקבל 100?!".

עוד כמה אבהרות:

- ייתכנו מטוסים שיש להם רק DME, לא ערכתי חיפוש, אך אני משוכנע שעוד איפה שהוא נשאר כזה מטוס

- יש ציוד שהוא רק DME, לכן מישהו יכול לרכוש רק אותו וכך ניתן לקבל מטוס רק עם DME

שוב, יש תקנון MEL, כמובן! ויש לטייס התחייבות לעמוד בו, מסכים גם עם זה.

- מטוסים בתוך הסימולטור לרוב מצויידים בכל המכשירים של MEL, נכון, אבל אנחנו הרי בעניין ה "להתקרב למציאות ככל הניתן" לכן כמו שבמציאות יתכן מצב שלמטוס חסר ציוד, כך אני גם מניח פה בסימולטור.

- ועם נגיעת נושא הסימולטור, בניגוד למציאות, אין לנו עמדת מודיעין טיס או FSS, לכן אנחנו אלה שכנראה אמורים לעשות את תפקידם. בדיוק כמו שאם אין GND אונליין, TWR מבצע גם את תפקידו

בנוסף, תוכנית טיסה של FAA, מתאימה ל VFR.

אז הגיוני שיהיו קודי הציוד גם למצבי VFR.

ואם אתם כל כך נשענים על MEL עבור IFR.

אולי אם נגיד שעקב דרישת הMEL ל IFR, מצב A/ הוא בכלל עבור VFR. כי לפי הטענה שלכם, אין מצב שמישהו ירצה לטוס IFR ויהיה לו רק DME.

אבל, גם ב"תסריט" כזה, יש פה בעיה, והיא שהטייס, כנראה בטעות, רשם A/ כשזה בכלל לא מסמל את ציוד ה MEL.

והוא בכלל התכוון לסמן סימול, שמגדיר את כל ציוד הMEL

וזה סימול אחר, משהו מקבוצת הRNAVים, או RVSM.

טוב כתבתי מספיק טענות, אשמח לשמוע תגובות.

פורסם

תשמע רומן, בחיים שלי לא ראיתי בן אדם שפותח שרשור והולך ומתפתח ומשנה דעה על ימין על השמאל ומסלף כל שניה מידע ואז עוד טוען שהאחרים לא יודעים כלום!

אתה התחלת עם קודים של FAA קפצת לICAO, פתאום עברת לדבר על RNAV כשעוד בהתחלה דיברת על VOR.

עשית לנו סלט גדול במוח! ועוד בסוף אתה טוען, אתם טיפשים אני חכם! למה כי אני יודע לסובב את מה שאני אומר.

ועכשיו לתשובה העניינית...

תחילה אתה דיברת על על לבצע את הSID DEENA שהוא לא סיד RNAV, וניתן לבצע בעזרת VORים. הטענה הראשונית שלך היא שA/ לא כולל VOR, והוא כן כולל (אני לא נכנס לזויכוח שוב, בבקשה קבל את זה כבר!)

I/ אומר שיש לך גם LORAN וגם VOR או שיש לך INS. אם אתה לא מבין את זה אז כנראה שאתה יכול להרים חתיכת תביעה על המורה שלך לתחביר כי כנראה היא לא לימדה אותך כלום.

עכשיו בקשר לסידים של RNAV ברור שאתה לא יכול לבצע אותם עם A/ כלומר עם VOR, ואם תחפש בתוך תשעת העמודים האלה בהודעות שלי ושל ערן אתה אפילו תמצא שכתבנו את זה.

סיד RNAV הוא סיד שאין לכל הנקודות שלו חיתוכי VORים וכתוב עליו גם או RNAV SID או RADAR REQUIERD. כל סיד אחר הוא בר ביצוע עם VOR אלא עם כתוב אחרת לדוג' DME REQUIERD או ADF REQUIERED ואז התקנות בהתאמה.

ומספיק חפרת עם הMEL בכל דרך שהיא רק לא הנכונה. ציטטת לך מה הMEL הבסיסי למטוס הכי פשוט לטיסת מכשירים מתוך הFAR. קראת, הפנמת, וד"א אם היית קורא את זה אז היית רואה שלמעלה מופיע גם של הVFR בתוך הPART הזה.

עכשיו דוגרי, אם באמת היית מחפש ללמוד ולא לנסות להוכיח פה נקודה לחטיבה בגישה של "אני צודק, כולכם טיפשים ואני שם עליכם אתה יודע מה" אנשים לא מסטלבטים עליך בשרשור הזה, ולא חסר שרשורים של אנשים שהתחילו שרשור עם שטות גמורה ויצאו מזה חכמים יותר וגם העריכו אותם על הלמידה. מכיר את המשפט "אין הביישן למד"? זה בסדר לטעות, גם אני טעיתי הרבה פעמים ועוד לא צלבו אותי. אבל הלמשיך להתווכח רק בשביל האני צודק בסוף וכל זה תוך כדי שאתה משנה כל שניה את הדעה ככה שיהיה לך נוח?

נו באמת... חשבתי שאתה יותר בוגר

פורסם

רומן,

אני פשוט במקרה עברתי בפורום לקריאה אחרונה לפני שאני יוצא לצפון לסופ"ש.

אני ממליץ לך לקרוא עוד הפעם את מה שאתה רשמת בלינק של סקווקבוקס, ולעבור על הטענות של החברים פה. פשוט סילפת את כל מה שנאמר לך ועל ידך בקישור הזה.

מי פה טען שאפשר לבצע תהליכי RNAV כלשהם עם A/ ??????

לטענותייך החוזרות ונשנות, כבר ניתנו פה תשובות מפורטות וברורות, חבל שאתה ממשיך להעקש להיות צודק, במקום להיות חכם והגיוני (למרות שאתה מקפיד על הצגת טענותייך כהגיוניות - שחלקן באמת נכונות, אבל אתה עושה סלט מהן, ואז מקבל תוצאה לא נכונה/הגיונית).

חייב ללכת, חייב ללכת!

סופ"ש נעים ושקט לכולם,

אריק

פורסם
אגב הנה עוד אדם, שנראה דיי מנוסה, שמצדיק את טענותיי ב 100%

http://squawkbox.ca/forum/viewtopic.php?t=3027

רומן,

טענותך לא טענותך. טענת בתחילת השירשור שעם סימול FAA /A אי אפשר לבצע DEENA.

מי לעזאזל אמר שאפשר לבצע RNAV עם סימול /A???? אתה פשוט המצאת את זה!!!!

בחיי לא ראיתי אדם כל כך דבוק בניסיון להוכיח כי אינו טעה.

חבל על המילים. בכל מקרה לא באמת תקרא את מה שאנחנו כותבים לך.

בדוק את ציוד הקשר שלך. נראה כי אתה קולט 1/5.

פורסם
אני מתכבד להזמין לבמה, את העמוד העשירי בדיון הזה!

קבלו אותו!!!!

חה-חה, עדיין 9... 8)

שניה אולי אני אצליח לסדר את זה :roll:

מזכיר לי תחרות בפורום מכוניות בתפוז על שירשור השטויות הארוך ביותר ... :roll:

פורסם

הדף העשירי הוא שלי :P

חלאס, כבר כואב הראש מהדיון הזה.

אני לא מבין מה הבעיה בלהבין דבר כ"כ קטן.

הדיון היה צריך להיגמר כבר בדף הראשון.

פורסם

או קיי, אז יש פה הסכמה ש עם A/ אי אפשר לעשות RNAV, נכון.

מי לעזאזל אמר שאפשר לבצע RNAV עם סימול /A????
מי פה טען שאפשר לבצע תהליכי RNAV כלשהם עם A/ ??????

אז אם להתבסס על הטענות שלכם (שהיא גם שלי)

אי אפשר לבצע SIMPLE RNAV (כי אם תרצו או לא, SIMPLE RNAV, הוא נכלל בקבוצת ה RNAV הכללית)

עכשיו כל מה שנשאר לי להוכיח, זה שכשכותבים א, ב או ג; מתכוונים שמספיק רק רכיב אחד מהרשימה.

אני אתחיל לבדוק את העניין ואחזור אליכם עם תשובה.

אה, כן. ואם אתם מתפלאים מה קשור "RNAV פשוט" ל DEENA?

אז הקשר הוא שצריך בשביל DEENA לפחות VOR/DME, שזה מקבוצת "RNAV פשוט"

פורסם
או קיי, אז יש פה הסכמה ש עם A/ אי אפשר לעשות RNAV, נכון.
מי לעזאזל אמר שאפשר לבצע RNAV עם סימול /A????
מי פה טען שאפשר לבצע תהליכי RNAV כלשהם עם A/ ??????

אז אם להתבסס על הטענות שלכם (שהיא גם שלי)

אי אפשר לבצע SIMPLE RNAV (כי אם תרצו או לא, SIMPLE RNAV, הוא נכלל בקבוצת ה RNAV הכללית)

עכשיו כל מה שנשאר לי להוכיח, זה שכשכותבים א, ב או ג; מתכוונים שמספיק רק רכיב אחד מהרשימה.

אני אתחיל לבדוק את העניין ואחזור אליכם עם תשובה.

אה, כן. ואם אתם מתפלאים מה קשור "RNAV פשוט" ל DEENA?

אז הקשר הוא שצריך בשביל DEENA לפחות VOR/DME, שזה מקבוצת "RNAV פשוט"

רומן, נכון. אתה צודק. כולנו פשוט לא הבנו אותך כמו שצריך. צדקת לאורך כל הדרך.

אפשר לסיים את זה בבקשה?

פורסם

עד כמה שהשרשור הזה הגיע להרבה עמודים, דעתי שאם כל אחד רוצה להמשיך בדיון ולהוכיח משהו אז לא צריכה להיות מניעה כל עוד זה בחוקי הפורום.

אם העקשנות של רומן מפריעה לכם אז אל תכנסו ואל תגיבו לשרשור, גם אני חושב שרומן טועה אבל אני מעריך את מידת ההשקעה שלו, של יונתן, ערן ועוד כל מי שרשם בנושא.

פורסם

תודה לאיציק על המילים החמות :)

טוב, כרגע, אני מתכוון לפתור את סוגיית ה I/

איני יודע בלהסתמך על מה, אתם מסיקים כי "א, ב או ג" זה "א וגם ב או ג"

אני לא מצאתי הסבר "רשמי" לתחביר זה בדיוק, אבל מצאתי כמה כתבות/מאמרים שאולי יבהירו לכם את העניין שזה הכל "או":

שימו לב, אין צורך לקרוא כל מאמר, רק תביטו בכותרת:

What Grade Would Your Kitchen Get: A, B or C?

http://cbs2.com/consumer/local_story_114192536.html

אתם רוצים להגיד שזה אומר שתקבלו שני ציונים A וגם B או C?!

Do I Need Class A, B, or C Office Space?

http://www.allbusiness.com/operations/f ... 872-1.html

וזה אומר שבבת אחת צריך שני קטגוריות A וגם B או אחת C?!

Risk of infection with hepatitis A, B or C

http://cat.inist.fr/?aModele=afficheN&cpsidt=3172190

ומשפט זה נכון רק אם מישהו נדבק ב A וגם B?!

אז מה יש לכם לומר?! אתם עדיין חושבים שאני טועה?

אם כן, כפי שהבאתי דוגמאות, אשמח לשמוע טיעונים שלכם

פורסם

רומן,

לשיטתך: אם כבר הסכמנו ש \A כולל מקלט VOR מכיוון שזה חלק מהציוד הבסיסי למה שיופיע שוב כישות נפרדת בקטגוריה "גבוהה" יותר?

התשובה ניתנה כבר ע"י יונתן ואחרים, ואני משוכנע שגם אתה כבר מזמן הבנת.

אגב, אפילו החברה בפורום PRUNS טועים מדי פעם או פולטים איזו שטות.

פורסם
תודה לאיציק על המילים החמות :)

כניראה שאת הבדיחה על "מילים חמות", אתה לא מכיר :lol:

פורסם
אם כבר הסכמנו ש \A כולל מקלט VOR מכיוון שזה חלק מהציוד הבסיסי למה שיופיע שוב כישות נפרדת בקטגוריה "גבוהה" יותר?

אתה מעוות את דבריי.

אני מן הסתם הסכמתי שMEL כולל VOR (אין פה מה להסכים זה פשוט כתוב)

אך ממש לא הסכמתי ש A/ כולל VOR

אני טוען, וזה ממש מצחיק, כי אין פה מה לטעון, זה כתוב ברשימה. ש I/ כולל VOR

ואם יש לי VOR/DME, אני אמור לסמן I/ ולא A/

למה שזה יופיע בקטגוריה גבוהה יותר?!

כי ב FAA החליטו, שאם יש לך DME אז זה A/, ואם יש לך אחד או יותר מהציוד LORAN או VOR/DME או INS אז צריך להיות I/ וזה כבר RNAV

פורסם

יודע מה ? מהיום אני שם קוד F כל טיסה.

חלאס , מיידי , מיידי ,מיידי, פאן פאן פאן , דינה דינה דינה (מי לעזאזל זאת דינה? ).

שמישהו ינעל כבר, יקח המפתח ויזרוק לים.

ורן, אני מכיר את הבדיחה, שנספר? :lol::lol:

דיי , תנו לחיות לחיות, מושחתים נמאסתם, נשבע לך רומן , אני שולח לך את החשבונית של הפסיכיאטר שלי , תתחיל לחסוך , הוא יקר הפסיכי הזה , איזה אחד פרופ' מהמחלקה הסגורה,

מכר לי 2 דונם מול הרצליה פיתוח, יום שלם נסעתי עם בטן מזכוכית לראות תשטח.

יאלה רן, תכין לי את החליפה של האיומים :lol:

פורסם
אני מן הסתם הסכמתי שMEL כולל VOR (אין פה מה להסכים זה פשוט כתוב)

אך ממש לא הסכמתי ש A/ כולל VOR

???

כלומר \A הוא סימון מיוחד למטוס שיש בו פחות מהציוד המינימלי הנדרש?

פורסם

ha5mvo, כן!

כך אני טוען.

ועוד לא מאט אנשי VATSIM. למרות שמשום מה, אנשי VATIL מתנגדים בתוקף לדעתי

A/ זה אומר שיש לך DME

U/ לדוגמא אומר שאפילו DME אין לך

והמינימים שאתה צריך לניווט (navigation או RNAV) זה I/. שזה VOR/DME או INS או LORAN

ובשביל להכנס ליורוקונטרול (אירופה), צריך אפילו יותר מזה. על כך יש הגדרה מפורטת בתכנית טיסה ICAO, כי כאן הדיון על תוכנית טיסה FAA

אבל איך שב ICAO צריך W לדוגמא, כך גם כאן W/, שזה RVSM.

אבל אם אתה טס במטוס די חדש, כעיקרון אמור להיות בו כל הציוד של Q/

רק הערה חשובה!

גם אם יש לך את הציוד, בנוסף, אתה צריך לדעת להשתמש בו

לדוגמא אם המטוס שלך מאושר Q/, אבל אתה לא מוכשר RVSM, אז אתה מאולץ לסמן R/ למשל.

זה תמיד קומבינציה של יכולת המטוס+יכולת הטייס

ואם נגיד אני בתור פקח מקבל B/B744/A, אני יכול להסיק כי הטייס יודע להשתמש רק עם DME. או שהמכשירים לא תקינים. במקרה שהטייס לא מילא A/ בטעות. למרות, שכידוע 747 ממולא בכל המערכות.

פשוט העניין הוא שMEL זה מה שאמור להיות. ובתוכנית טיסה מוגש מה שיש "תכלס"

פורסם
ha5mvo, כן!

כך אני טוען.

ועוד לא מעט אנשי VATSIM.

שוב לטענתך אם כך ,/A אינו מאושר לכל טיסת מכשירים (שכן הוא אינו עומד בקריטריון המינימה), לכן לא יוכל לבצע ORD1 למשל. אמת?

פורסם

ORD1?!!!!!

כאילו שיקגו?!!

איך שאני הסתכלתי בשרטוט, ואיך שאני הבנתי את ההוראות:

שני הסעיפים הראשונים למעשה מספיק DME, זאת אומרת A/ מפני שהם מסתמכים רק על מרחקים, ולזה מספיק DME

לעומת זאת בסעיף השלישי, יש כבר כיוון (אזימוט, איך שתקרא לזה) שזה כבר ציוד נוסף כמו VOR.

ואם מדובר ב VOR/DME, זה כבר I/, או מצב יותר "מורכב/מתקדם" כמו W/ לדוגמא

אורח
This topic is now closed to further replies.



×
×
  • יצירת חדש...