עבור לתוכן
Tomer Haim

שת"פ חדש עולה לאויר

Recommended Posts

פורסם

חברי VATIL יקרים:

ברצוני להכריז על תחילת שת"פ עם חברת מונאייר:

רקע:

חברת מונאייר היא בית ספר לטיסה הנמצאת בשדה התעופה של הרצליה, מלמדת על מטוסי ססנה 152 וססנה 172.

המשווק של חברת מונאייר (גבי) פנה אליי, גבי הוא לא טייס וכיום לומד את אופי עולם התעופה מבחוץ, הוא הגיע למסקנה (שדי נכונה מבחינתי) שהבעיה האמתית בתעופה הישראלית היא שכל גורמי התעופה הישראלית אינם מאוחדים יחדיו, לדעתו ככה נראת התעופה הישראלית:

isavvv0.jpg

לכן על כל הגורמים להתאחד:

הם במונאייר כבר יצרו קשר עם קלוב התעופה וגדנ"ע אויר כי שם נמצא דור העתיד של התעופה הישראלית ואז התפנו ליצור קשר עם חלקו השני של אותו דור עדית: אנשי הסימולטור..

המטרה בכל זה הוא להזרים דם חדש לתעופה הישראלית, דם של אנשים צעירים בעיקר הנחושים לבנות ולהבנות.

עכשיו אנחנו:

בהתחלה גבי פנה ל..... IVAO, אבל ראה במה מדובר ומצד שני ראה שיש חטיבה אחרת... ממממ... VATIL ופנה אליי, פניו האירו ברגע שהבין שאני מדבר בשפה שלו ונמצא ב2 התחומים.

ישבתי עם גבי ועם טייס נוסף, במשך שעה לפני שבועיים הסברנו לגבי על התעופה הישראלית, על אופי התעופה ועל הפרובלמאטיות של התעופה בישראל ועל דרכים לשיפור לפחות למען דור העתיד.

הרעיון הוא בשביל התחלה לחבר ולקרב את הסימולטור עם התעופה הכללית כמה שניתן ובשביל זה נתמקד במונאייר וב VATIL

הסברתי לו על הסימולטור ואז הסברתי על VATSIM ועל VATIL, הצגתי פעילויות שונות כמו שת"פ אלעל, TFC, הצורך בהתמקצעות ולמידה של אנשי VATIL בכל מקצועות הטיסה.

ציינתי גם שבמסגרת חברי VATIL, לא מעט טייסים אמתיים שלמדו לטוס בארץ ובחו"ל במגוון גילאים רחב ביותר.

הוא הסביר לי שבתעופה הכללית כמעט שלא מכירים את המושג סימולטור באופיו הביתי והוא רוצה להרחיב אופקים של טייסי GA באמצעות תרגול בסימולטור ביתי ולחשוף אותם גם לעולם הזה היכול לחסוך להם שעות טיסה רבות באויר ע"י תרגול קרקעי על בסיס סימולטור, והכל בסלון בבית.

השיחה הסתיימה בהצעות לחיבור בין VATIL למונאייר ע"י הפרייה הדדית,.

סיפרתי לו על החברות הוירטואליות, עיט ואלעל והצעתי להקים חברה וירטואלית שנקראת מונאייר, המטוסים של מונאייר בסימולטור גם ככה קיימים, אז נשאר אתר ומנהלי אתר, קבענו להפגש ביום שישי שלאחר מכן עם מספר חברי צוות.

הפגישה:

ביום שישי שעבר נפגשנו, איציק בקשי, רן בן שמואל, ברוכי שפיגל ואני, יחד עם נציגי מונאייר, גבי ואסף

שוב דננו במצבה של התעופה הישראלית ובמחסור של דם צעיר וחדש ובצורך של חיבור כל גורמי הטבלה שלמעלה.

דיברנו על החברה הוירטואלית שתקום ועל הפרייה הדדית.

הסיכום הראשוני איתם הוא:

- הם מקצים שרת + דומיין המספיק לאתר חברה וירטואלית

- מדריכי מונאייר יגבו וידריכו אותנו במסגרת IFS הדרכות מקצועיות

- יוקם פורום תחת אתר מונאייר וירטואל שינוהל ע"י מדריכי מונאייר לכל שאלה מקצועית בנוגע לטיסה

- אנשי VATIL מידי פעם יוזמנו לטיסות הדרכה במידה ויש מקום במטוסים

- מונאייר וירטואל תארגן פעילויות שונות, גם ברשת וגם בהרצליה בשביל אנשי VATIL

- טייסי מונאייר יומלצו לטוס ברשת VATIL כהכנה מתקדמת לקורסי הגדר מכשירים במיוחד וכך היקף הטייסים יגדל

- הם רוצים לפתוח התחרות ניווט בעוד כחודשיים (בערך) תחרות במסגרת הסימולוטור שתשיק את השת"פ עם מונאייר

זהו לבינתיים

מדובר בעוד צעד משמעותי להרחבת הקהילה שלנו, שבנוסף יהיה מתרגל ומעשיר ידע ולהעלות את יוקרת VATIL.

מה שאנחנו צריכים עכשיו זה אנשים שמוכנים לקחת על עצמם את הנהלת מונאייר VA, חשוב לזכור שההצלחה של פרוייקט זה תלויה בהתנדבות חברי חטיבה לניהול מונאייר VA, ולכך אנו זקוקים לאנשים שיציעו עצמם למלות את התפקידים הבאים:

מנהל/נשיא מונאייר VA

אחראי מבצעים מונאייר VA

אחראי משאבי אנוש ומתאם אירועים.

סגן מנהל אתר (כבר יש מנהל אתר אחד).

כל המעוניין לפנות ולהתנדב מתבקש לפנות לכתובת מייל הבאה: jltmm@bezeqint.net

בפניה הציגו את עצמם, כמה זמן אתם חברים בקהילה, נסיון בסימולטור/בחיים אם יש, וקצת רקע על עצמכם ומה אתם עושים בחיים.

פורסם

:mrgreen:

איזה מגניב...

אם רק היה לי את הזמן, הייתי משתתף בהקמה :P

ממש נפלא השת"פ הזה...

סוף סוף מישהו שאיכפת לו מהתעופה "האמיתית" :D

המשיכו כך!!!

אם אני אוכל (ותודה לצבא) אני אתרום בכל דבר אפשרי 8)

פורסם

מי יתן ומשתפ כזה, מחיר שעור לא יעלה פחות מחצי ממה שהוא עולה היום.

אם אפשר מעט פירוט על כל תפקיד ותפקיד, מהן דרישות התפקיד, יהיה יותר קל

לאנשים להגיש מועמדות.

בהצלחה

פורסם

כל הכבוד:!::!::!: :D:D

מאה אחוז שאני אהיה חבר בVA

באותה הזדמנות.. אפשר לקבל אולי דרישות לכל אחד מהתפקידים כדי שכל אחד לפני שהוא מציע את עצמו ידע מה צריך..

תודה 8)

פורסם
  noamkn כתב:
כל הכבוד:!::!::!: :D:D

מאה אחוז שאני אהיה חבר בVA

ברור שגם אני, איזה שאלה זאת בכלל :!: :!: :D:D

אם יש דרך שבה אוכל לתרום, רק תגיד :|

שוב, כל הכבוד על היוזמה המבורכת!

בברכה, אבירן..

פורסם

תומר, מהרגע שראיתי "שת"פ נוסף" עברו במוחי מחשבות, אולי חיל האוויר? ארקיע? ישראייר? או עוד משהו עם אלעל. אבל אז ראיתי שאתה פרסמת, ומשום מה ישר ידעתי שזה קשור למונאייר.

תומר זה פשוט מדהים!

לאחר נסיון כושל להקים חברה וירטואלית של ארקיע+ישראייר שלי ושל עוד כמה חברים, שנדחתה עקב חוסר הסכמה עם החברות אמיתיות, עברו במוחי מחשבות להקים משהו קטן יותר, כמו מונאייר.

תומר תודה רבה!

ותודה גם לאיציק לרן ולברוכי, וכמובן לגבי.

פורסם
  Ran56 כתב:
מי יתן ומשתפ כזה, מחיר שעור לא יעלה פחות מחצי ממה שהוא עולה היום.

רן,

התכוונת לומר "מי יתן ומשתפ כזה, מחיר שעור יעלה פחות מחצי ממה שהוא עולה היום" (יעני בלי ה"לא").

לדעתי לא יקרה בשל העלויות שעל בתי הספר לעמוד בהן.

מאחר וזה לא עניינו של השרשור לא אוסיף.

ברכות על השת"פ.

פורסם
  yossid כתב:
  Ran56 כתב:
מי יתן ומשתפ כזה, מחיר שעור לא יעלה פחות מחצי ממה שהוא עולה היום.

רן,

התכוונת לומר "מי יתן ומשתפ כזה, מחיר שעור יעלה פחות מחצי ממה שהוא עולה היום" (יעני בלי ה"לא").

לדעתי לא יקרה בשל העלויות שעל בתי הספר לעמוד בהן.

מאחר וזה לא עניינו של השרשור לא אוסיף.

ברכות על השת"פ.

התכוונתי שמי שמשלם 1200 ש"ח לשעור של שעה, כניראה באמת משוגע :|

או צעיר בלי דאגות או עם כיס עמוק ... אני לא עונה לאף אחד המקריטריונים, לפחות בשלב זה

של חיי :cry:

פורסם
  Ran56 כתב:
  yossid כתב:
  Ran56 כתב:
מי יתן ומשתפ כזה, מחיר שעור לא יעלה פחות מחצי ממה שהוא עולה היום.

רן,

התכוונת לומר "מי יתן ומשתפ כזה, מחיר שעור יעלה פחות מחצי ממה שהוא עולה היום" (יעני בלי ה"לא").

לדעתי לא יקרה בשל העלויות שעל בתי הספר לעמוד בהן.

מאחר וזה לא עניינו של השרשור לא אוסיף.

ברכות על השת"פ.

התכוונתי שמי שמשלם 1200 ש"ח לשעור של שעה, כניראה באמת משוגע :|

או צעיר בלי דאגות או עם כיס עמוק ... אני לא עונה לאף אחד המקריטריונים, לפחות בשלב זה

של חיי :cry:

רן, אין מחיר לשגעון :wink:

פורסם
  Doron_Angel כתב:
  Ran56 כתב:
  yossid כתב:
  Ran56 כתב:
מי יתן ומשתפ כזה, מחיר שעור לא יעלה פחות מחצי ממה שהוא עולה היום.

רן,

התכוונת לומר "מי יתן ומשתפ כזה, מחיר שעור יעלה פחות מחצי ממה שהוא עולה היום" (יעני בלי ה"לא").

לדעתי לא יקרה בשל העלויות שעל בתי הספר לעמוד בהן.

מאחר וזה לא עניינו של השרשור לא אוסיף.

ברכות על השת"פ.

התכוונתי שמי שמשלם 1200 ש"ח לשעור של שעה, כניראה באמת משוגע :|

או צעיר בלי דאגות או עם כיס עמוק ... אני לא עונה לאף אחד המקריטריונים, לפחות בשלב זה

של חיי :cry:

רן, אין מחיר לשגעון :wink:

כשהכיס מאוד עמוק אתה צודק.

אבל כשאתה מטופל באישה ושני גמדים + משכנתא, צריך לשם את הגבול אחרת

תישן ברחוב.

פורסם
  Ran56 כתב:
מי יתן ומשתפ כזה, מחיר שעור לא יעלה פחות מחצי ממה שהוא עולה היום.

אם אפשר מעט פירוט על כל תפקיד ותפקיד, מהן דרישות התפקיד, יהיה יותר קל

לאנשים להגיש מועמדות.

בהצלחה

בהחלט, קצת פירוט על התפקידים

פורסם
  Ran56 כתב:
  yossidהתכוונתי שמי שמשלם 1200 ש כתב:

רן ידידי,

על זה אין לנו מחלוקת - מטורף ולא מוצדק לשלם 1,200 ש"ח לשיעור על ססנה 152 ששעת הפעלה ריאלית שלה עולה, נכון להיום, 350 ש"ח.

לצורך העניין ועד כמה אטומה רשות התעופה האזרחית אז הנה סיפור אישי. התחלתי ללמוד בבי"ס ארובט בחיפה על זלין 143 (ארבע מושבי). שעת לימוד עלתה 800 ש"ח - 620 ש"ח למטוס ו-180 ש"ח מדריך. במהלך התקופה בה למדתי, ביה"ס נמכר ואנחנו המשכנו ללמוד על הזלין. רצה הגורל ובשעה ה-36 ללימודי הטיס (נותרו לי 4 שעות לגשת למבחן - ניווט סולו אחד + תרגולים אחרונים) בשל מחלוקת עסקית בין הבעלים הקודם לבעלים החדש של ביה"ס הושבת מטוס הזלין.

באותה תקופה החל לפעול המועדון בו אני חבר - המועדון רכש ססנה 152 והחל להפעיל אותה. עלות שעת טיסה (הובס) בססנה 152 עמדה אז על 300 ש"ח . תוסיף לזה שעת הדרכה בעלות של 200 ש"ח וקיבלת מחיר סביר של 500 ש"ח לשעת שיעור טיסה.

כאשר הבנו שאין סיכוי שארובט יחזור לפעול ביקשנו מרשות התעופה האזרחית (מנהל התעופה דאז) רשות ללמוד על ה-152 של המועדון. המנהל סירב סירוב מוחלט לאפשר לנו ללמוד על המטוס של המועדון.

ארבעה חודשים התחננו שיאפשרו לנו ללמוד פנינו לכל גורם אפשרי, נפגשנו עם ראשי המנהל ורק אז הסכימו באופן יוצא מן הכלל לארבעה "פליטי" ארובט ללמוד על ה-152. (נדרשנו לעבור הסבה של 10 שעות ולחזור על כל טיסות הניווט.

דרך אגב הרשות לא מוכנה בשום פנים ואופן להתיר לחברי המועדון לעשות קורסים מתקדמים על ה-152 של המועדון.

הדרך היחידה והזולה היום לטוס בישראל היא על דרך של הקמת מועדון (אלא אם אתה מליונר ואני לא).

המועדון שלנו מפעיל היום שני מטוסים - ססנה 152 שעלות שעת טיסה בה עומדת על 350 ש"ח לשעת הובס (אנחנו משלמים על פי שעת טכומטר מה שאומר בין 10-20% פחות) ומטוס ססנה 177 שעלות שעת טיסה בו עומדת על 610 ש"ח.

רכשנו בארה"ב מטוס Diamond DA-40 שנת 2003 (מכשור רגיל ולא Glass Cockpit) והוא אמור להגיע לארץ בחודש ספטמבר הקרוב. עלות שעת טיסה תעמוד על 550 ש"ח.

חבל רק שהרשות לא מוכנה לצאת מהקבעון בו היא מצוייה, "לפתוח" את הראש ולאפשר לימוד במטוסים של בעלות משותפת.

פורסם

לכל העוסקים בדבר, ממש כל הכבוד, תודה רבה, ואני גאה להיות חלק מהחטיבה הזו.

גם אני מוכן לעזור ככל יכולתי והייתי רוצה לראות יותר פירוט של התפקידים,

הערכה של כמה שעות בשבוע מצריך העזרה, ובאיזה אופן, האם מצריך

להגיע לשדה וכו'.

שיהיה בהצלחה לכולם.

פורסם

דרישות תפקידים

מנהל/נשיא מונאייר וירטואל

- צריך להיות חבר חטיבה מעל חצי שנה/שנה ללא עבר משמעתי

- מעל גיל 17

- התפקיד דורש יכולות ניהול והובלה של צוות

סמנכ"ל מבצעים

- חבר חטיבה ללא עבר של בעיות משמעת

- מעל גיל 16

- התפקיד דורש הקמה ובניה של מערכת טיסות, שתכלול מעקב שעות, ודיווח טיסה.

סמנכ"ל משאבי אנוש ואחראי אירועים

- חבר חטיבה ללא עבר של בעיות משמעת

- מעל גיל 16

- התפקיד דורש מתן עזרה לחברי ה VA, ותאום של אירועי טיסה מול מתאמי אירועים אחרים.

סגן מנהל אתר

- חבר חטיבה ללא עבר משמעתי

- מעל גיל 16

- עם נסיון וידע בבניה והקמת אתרים ובנייה של תוכנה.

פורסם

אז הלך עלי :(

בכל מקרה, הצלחה לכל שאר המועמדים , ובהצלחה לחברה!

פורסם

יפה יפה ! אני רואה שלוקחים את התעופה הממוזערת ברצינות !

גם את הסימולטור וגם את הטיסנאות של הארץ ! שבשניהם אנו ברמה גבוהה מאוד !

ראו דוגמא אליפות העולם במסוקים שנה שעברה ושבירת שיא של עמדת גישה ברשת ואטסים !

יהיה נחמד מאוד אם נהיה מפורסמים ועוד טייסים וירטואלים יצטרפו אלינו, אני אישית מעריץ את החברה, מונאייר, ואני מתכנן לרוץ להירשם ברגע שאפשר.

מילים כמו יפה מאוד וכל הכבוד לא נותנות ערך לפרויקט הגדול הזה וההערכה היחידה שאפשר להראות היא הפעילות שלנו ! אז יאללה...לטוס :)

נא להתחבר על מנת להגיב

You will be able to leave a comment after signing in



התחברות לאתר



×
×
  • יצירת חדש...