עבור לתוכן
Amir Paz

איך הכל התחיל - ההסטוריה של VATIL

Recommended Posts

פורסם

לפני כמה ימים דיברתי עם איציק בקשי בנושא, והגענו למסקנה שצריך לתעד את כל מה שקורה כאן ויותר מזה - צריך יום הולדת ל VATIL :lol:

בשביל זה צריך לשבת קצת ולהזכר מה היה לנו ב 5-6-7 שנים האחרונות.

אני ואיציק מוכנים להתנדב לנושא ולהוציא דף/מספר דפים באתר החטיבה המתארים את התפתחות הדברים בשילוב תמונות מהעבר.

בשביל זה אנחנו צריכים עזרה של הכרישים הישנים פה 8)

כל אלו שיש להם וותק בחטיבה וזוכרים אולי קצת תאריכים אירועים מפגשים

שהיו שינויים שהיו (3 שנים + אחורנית) תמונות שיש לכם מהעבר ממפגשים חברתיים שישלחו לי או לאיציק בפרטי.

בסופו של דבר המטרה היא ליצור את אותו דף שהזכרתי,

המתאר את התפתחות החטיבה מימיה הראשונים (אפילו מימי IVAO אולי...) ועד היום.

ובנוסף לקבוע את יום ההולדת של VATIL!

אז כל הזקנים שפה - אם עולה לכם משהו לראש תציפו אותנו

האנשים שאני בטוח שיש להם חומר בראש או מצולם

אילן, זיירמן, איתי ארנון, דורון עתיק, אהרון דגן, משה שיטרית (בתקווה שיראה את זה),אנטולי, לבון, עדי ארנסנט (לא בטוח לגבי השם משפחה - בספק אם יראה את זה :)), ברק פכט, שמוליק, פינקלס, בני משפחת עטר :), אורן גבע ועוד וותיקים למיניהם. אנחנו צריכים מידע שקשה לנו להשיג כמו אירועים שהיו ב 2003-2002 כי לשחזר שנתיים שלוש אחורנית זה פחות קשה..

תודה!

פורסם

אהלן, יש משפט יפה שאומר שאם לא תדע מאיפה באת אז לא תדע לאן אתה הולך, התחלתי ביחד עם אמיר לאסוף חומר ותאריכים, אך בהחלט נדרשת פה עזרת החברים הותיקים, נשמח לקבל חומר בכל מני צורות טקסט בין אם זה שירשורים ישנים או חומר טקסט גולמי.

אחת המטרות בסוף זה גם להגיע לתאריך יום הולדת ל VATIL אותו נחגוג באירוע... :D

פורסם

-קיימים תמונות מהחד"ב הראשון בהיסטוריה אצלי בבית

-תמונות של בחינות וארועים מפרו קונטרולר

-את סיפור ההתחלה באאיבאו

-תמונות מארוע השקהב MS

-ועוד

פורסם
-קיימים תמונות מהחד"ב הראשון בהיסטוריה אצלי בבית

-תמונות של בחינות וארועים מפרו קונטרולר

-את סיפור ההתחלה באאיבאו

-תמונות מארוע השקהב MS

-ועוד

אשמח אם תוכל להעביר לי במייל.

פורסם

ואוו,

על מה אתה מדבר תחילת VATIL ? אני יכול לדבר עוד מתקופת SATCO.... :lol::lol:

באתי בימים והזכרון לא משהו, אבל בטח אשמח לכתוב ככה מהחוויות האישיות איזה משהו.

איתי. :lol:

פורסם
ואוו,

על מה אתה מדבר תחילת VATIL ? אני יכול לדבר עוד מתקופת SATCO.... :lol::lol:

באתי בימים והזכרון לא משהו, אבל בטח אשמח לכתוב ככה מהחוויות האישיות איזה משהו.

איתי. :lol:

שגר למייל אחי 8)

פורסם

שלום

אז חפרתי קצת באינטרנט

פעם לא היה לנו אתר

וכולם היו בקבוצה של YAHOO

והנה ההודעה הראשונה של אילן

זה היה ב 7 לפברואר 2003

אז אולי זה תאריך יום ההולדת

Shalom all,

Tommorow, Saturday the 7th of February, we will have a group flight

of SAG pilots (Switzerland-Austria-Germany division).

Arrivals to LLBG are expected between 2200-2300 local time.

Prior to that we will be online to accept local traffic, so you may

fly around to "feel the network".

Local traffic is welcomed to join the group flight also, but please

NO NEWBIES during the event - we expect a lot of traffic and we will

have no spare time. Feel free to observe and listen though.

In the future we will arrange training days (or nights...) to help

our pilots get customized.

One last thing: read the NOTAM I posted after this message about

roger wilco. it is of great importance!

See you tommorow night,

Ilan Jonas

VATSIM Israel project Director

והנה מסר ראשון שלי בפורום

אילן שלום

אני חדש פה ואתמול התחברתי ורציתי לציין את העזרה הגדולה שקיבלתי

מהבחור מהמגדל בבן גורין למרות שהיה עסוק בארוע רב המשתתפים כל הכבוד

רציתי רק לציין שקשה לי להשתלב לטיסות בעיקר בשל חוסר הידע בנוהלי

דיבור - כמוכן אני לא מוצא למשל באתר הישראלי את דפיות בן גורין למרות

שנאמר לי שהם שם

למרות הקשיים אני מקווה להשתלב בעזרתכם כמובן

אשמח לקבל טיפים ועזרה נוספת

תודה מראש לעוזרים

אריה

אגב ההוא מבמיגדל היה אנטולי קראס

ותגובה של אילן

ברוך המצטרף אריה!

>

> הבחור במגדל היה אנטולי, לא נסתיר את השם שלו כשמגיעה מילה טובה :-)

>

> דפיות לשדות התעופה נמצאות בדף הכולל מידע על השדות: לחץ על הציור של

הדיסקט

> כדי להוריד.

> תוך זמן קצר נעלה את כל הדפיות של כל השדות.

>

> בקשר לנוהלי דיבור - הדרך ללמוד היא להאזין. תצטרף לערוץ ותקשיב!

> אנחנו אמנם שואפים לטוב ביותר ולהתקרב למציאות ככל האפשר,

> אבל עדיין רוב החברים אינם אנשי מקצוע - אין צורך לפחד מטעויות!

> (והאמן לי שגם בעולם התעופה האמיתי טייסים ופקחים טועים...)

>

> בימים אלה ממש אנחנו מכינים פרוייקט הדרכה - הפרוייקט יכלול ערבי

הדרכה

> בנושאים שונים, למתחילים ולמתקדמים כאחד. הפרוייקט מרוכז על-ידי אמיר

פז,

> (אחראי הדרכה) ומשתתפים בשלב זה שמוליק לין, אנטולי קראס ואחרים.

> עוד פרטים בקרוב!

>

> אפשר להמשיך להשתמש בפורום הזה להעלות שאלות והצעות גם בעתיד.

>

> להשתמע,

> אילן

והנה עוד משלי

Re: New VA of El Al, Arkia & Israir

שלום לכולם

אכן האתר החדש יפה נקווה שיתמלא ובעיקר הפורום שנוכל להתבטא

אגב אני מחפש את הקבץ של בן גוריון

אבל שיהיה תקין למה שלי יש אחד שיש בניין על מסלול ההסעה ליד 30

תודה

והנה אמיר

שהיה בן 18

חברים יקרים.

שלום רב שמי אמיר למי שלא מכיר ושימשתי כאחראי הדרכה בחטיבה הישראלית עוד בימי IVAO

, זה עתה סיימתי כתה י"ד וברשותי יותר זמן פנוי עבור החטיבה, בשבועות הקרובים אגבש

תוכנית אימונים ראשונית עבור ציבור הטייסים החדשים, והמטרה בשלב מאוחר יותר היא

הקמת מחלקת הדרכת טייסים.

תפקידי הוא לארגן את מדריכי הטיסה למיניהם , גיבוש והצגת נהלים מעת לעת בהתאם

לעדכונים בעולם האמיתי , וכמובן הסמכת פקחים.

בנושא הסמכת פקחים גם פה כשלב ראשוני פקחים המעוניינים לפקח יפנו אלי באופן אישי

ויעברו את התהליך דרכי , הרעיון בהמשך הוא לבצע הסמכה אישית לכל פקח ,ע"פ שעות

השגחה יקודם הפקח לדרגה גבוהה יותר (כמו בעולם האמיתי) , הדבר יחול גם על הפקחים

הוותיקים שבינינו.

חברה הרוצים לפקח ללמוד לטוס , להדריך טיסה מתבקשים לפנות אלי במייל ולציין את זמנם

הפנוי ימים ותחום שעות .

בברכת חג שמח ,

אמיר פז אחראי הדרכה VATSIM ישראל 2003

אכן היו ימים

אני אנסה למצוא תמונות מהמפגשים

אריה

פורסם

וואי איזה יופי להזכר בכולם

הנה ההודעה הראשונה שלי :) (נו טוב הייתי ממורמר)

היי לכולם:

אני משתמש ב FS2004 וב SBRELAY עבור ה VATSIM ויש לי בעייה קטנה (גדולה), מערכת ההפעלה היא WINXP והמחשב P4 2G 512K וכרטיס מסך GFORCE 2.

כשאני מפעיל את הסימולטור, אני מקבל בשדה דב על 03 ללא מז"א 30 FPS, אני מפעיל את ה VATSIM כולל ה MULTIPLAYER וטס להנאתי, לאחר כחצי שעת טיסה אני נאלץ לבטל MULTIPLAYER ע"מ לקבל FPS נסבל ובבדיקה אחרי נחיתה באותו מקום - שדה דב 03 ללא מז"א, אני מקבל בערך 15 FPS ללא VATSIM פעיל!!!

עוד מסקנות: לפני הפעלת VATSIM ה MEM USAGE שהסימולטור תפס הוא 160K ואח"כ (גם אחרי סגירת 180K (!! VATSIM שזה לא הבדל משמעותי אך ה CPU% עלה מ 09 ל 33 בערך!!!

אם אסגור את הסימולטור ויפעיל - הכל יחזור לקדמותו

מה הולך פה? האם הסימולטור באמת סובל ממועקה מן העבר... הוא מתנהג כאילו שבמשך הטיסה מצטבר "זבל" בתוכו שנגרר איתו עד סגירת התוכנה.

יהיה טוב...

פורסם

חומר נהדר, אני אוסף את הכל. 8)

הכל התחיל בקבוצה קטנה ב SATCO שהמשיכה למעבר ל VATSIM ולאחר כמה חודשים עברה ל IVAO ושם הקימה את החטיבה הראשונה ב IVAO אזור שנת 2000-2001 (על תקופת IVAO עוד נרחיב בהמשך).

אבל המעבר בחזרה ל VATSIM התחיל מהודעה של אילן יונש באזור אוקטובר 2002, והיא להלן:

http://forums.avsim.net/dcboard.php?az= ... 73&page=45

והנה ההודעה שלדעתי אפשר להגדיר אותה כהודעת הפתיחה הרשמית

http://forums.avsim.net/dcboard.php?az= ... 80&page=41

אריה, יש לי עדיין נגישות ל YHAOO ואוכל להוציא משם את המאמרים, אשמח אם תוכל לספק לינקים לשאר הודעות הפורום שמצאת, כנ"ל שאר החברים, נשמח אם תוכלו לספק לינקים.

פורסם

קצת תמונות שמצאתי

חלק לא שלי אבל הייתי חייב

להזכיר את נמרוד גרשוני ז"ל

שהיה לו חלק חשוב בפיתוח החטיבה

http://photos.walla.co.il/harie

אפשר להגדיל את התמונות ע"י לחיצה כפולה עליהם

אריה

פורסם
קצת תמונות שמצאתי

חלק לא שלי אבל הייתי חייב

להזכיר את נמרוד גרשוני ז"ל

שהיה לו חלק חשוב בפיתוח החטיבה

http://photos.walla.co.il/harie

אפשר להגדיל את התמונות ע"י לחיצה כפולה עליהם

אריה

היי,

לא ידעתי שאני מככב בחלק מהתמונות. תודה לאריה. :lol:

לגבי חומר וכדומה, יש לי במאגר בבית כל מיני תכתובות, מאמרים, כתבות ועוד שבשמחה אתרום למען הרעיון .

בשלב זה של גיבוש החומר, אני יכול רק להצדיע לאמיר ואיציק על היוזמה הברוכה וכפועל יוצא הבעת תודה והוקרה לכל אלה שבזכות תרומתם VATIL נראת כפי שהיא כיום.

להשמע.

פורסם

גדול, פשוט גדול 8)

היוזמה להקמת החטיבה התחילה על ידי כשעוד היינו בכלל באיבאו, עם אלעד כמנהל החטיבה ואמיר כסגנו. אני הצטרפתי ורציתי לעזור לרשת איבאו, אבל קיבלתי תשובה מתלהמת (משהו בסגנון של "אתה סתם מנסה לקבל דרגות"). אז הבנתי שמהרשת ההיא לא יצא לנו הרבה, והלכתי לרחרח בואטסים - שם מצאתי את שאדי ובן והשאר היסטוריה... אני עדיין חושב שזה ההבדל הגדול בין הרשתות: בעוד שואטסים משתדלת להיות מגרש משחקים ציבורי(למרות שרשמית זה לא ככה), איבאו היא יותר ילד שמרשה לך לשחק בצעצועים שלו והוא חייב להיות הקובע.

יש לי כמובן הרבה מאד חומר ותכתובות, אני אחפור ואעביר. אני די בטוח שיש לי למשל שלל תמונות מאירוע הפתיחה שSAG ארגנו לנו, שכונה לאחר מכן על ידם "CHAOS OVER ISRAEL" :lol:

הם פשוט רצחו אותי על הסנטר עם שישים מטוסים לא מסודרים על צלע הכניסה לישראל, והנשמה יצאה לי מלנסות לסדר אותם.

אהרון, נא לא להצטנע בגוף שלישי - אתה בהחלט עמוד תווך עיקרי בכל הסיפור הזה!

למי שלא יודע, אהרון היה סגן מנהל החטיבה הראשון (VATIL2) ועסק במיוחד בנושא הVA שפרח באותה תקופה בצורה שקשה לתאר - לצד אלעל הייתה לנו את יזראל אירליינס של קובי ובן שהוציאו יחד עשרות גיחות בשבוע ואירועים עתירי משתתפים. נזכיר עוד את שאר הצוות הראשון - אמיר בהדרכה, איציק באירועים, אלעד (גם בהדרכה נכון?), משה שטרית הגדול (נדמה לי בפיתוח סנרי?), שאדי על האתר, עדי ארנסט (מחלקת חברים כמדומני?) ואנטולי קראס (גם הדרכה? יו אני מזדקן...) ושמוליק לין בהדרכת טייסים.

אח"כ עוד בטח :wink:

פורסם

אילן, אתה מזדקן... :lol:

משה שיטרית היה מפתח סינרים וסגן מנהל אתר.

אלעד היה רכז חברים

עדי ארנסט היה הדרכת טייסים ביחד עם שמוליק שעזר לו

שמוליק היה בתפקיד הרשמי כ DCRM

אנטולי היה סגן מנהל הדרכה ועזר לאמיר.

זה לפי הזיכרון שלי, או שאולי גם אני מזדקן... :lol:

פורסם
אילן, אתה מזדקן... :lol:

משה שיטרית היה מפתח סינרים וסגן מנהל אתר.

אלעד היה רכז חברים

עדי ארנסט היה הדרכת טייסים ביחד עם שמוליק שעזר לו

שמוליק היה בתפקיד הרשמי כ DCRM

אנטולי היה סגן מנהל הדרכה ועזר לאמיר.

זה לפי הזיכרון שלי, או שאולי גם אני מזדקן... :lol:

בתור סגן אנטולי למד יופי מדני דין איך להעלם בדיוק כשצריכים אותו :D

זוכר את ימי המצוד אחרי אנטולי בשביל הדרכה על אילת, בסוף זכיתי לזריקה לאש ע"י אילן

וזה אחרי המפגש בחיפה :mrgreen:

פורסם
נדמה לי ששמוליק היה הדרכת טייסים ראשי ועדי עזר לו, אבל לעדי היה עוד תפקיד שאני לא זוכר :oops:

נעלם רשמי :wink:

הנה שרשור בין הראשונים שלי :]

איזה נוסטלגיה מצחיקה :

"פורסם: ראשון מאי 23, 2004 10:13 pm נושא ההודעה: אני לא כל כך נעים לי אבל אני פותח תחקיר ראשון

--------------------------------------------------------------------------------

היום התחברתי פעם ראשונה כפקח קרקע בשהגחת איציק...

היה מטוס אחד שעשה בעיות לא באשמתו לא הצליח לצור עימי קשר ומטוס שעלה על מסלול בלי אישור המגדל...

עכשיו המטוס עם בעית הקשר דיווח שהוא לחת בסקווק בוקס על ATC דירקטורי ולחץ על קרקע ונכנס לערוץ עם אחד בשם איתי 2... עכשיו לא יודע מה זה.. אבל אני חושב שאף אחד אין לו זכות להתחבר בתור קרקע אפילו בתור אובסרבר .. או לא יודע מה..

כי לי אישית זה הפריע הבעיות הללו... פיקוח פעם ראשונה ... איציק קיבל קריז בצדק אולי עלי.. מכיון זה פיקוח ראשון ומה לעשות מאשימים את הטירון.. איציק אמר שיבדוק את הבעיה... (לא אשמתי בסוף )

איציק ברצוני לדעת את הבעיה לפרטיה לעתיד....

ואני מבקש כשאמרתי למטוס לעבור למגדל והוא לא עבר.. לא יודע אם מסיבה דומה.. לחזור לקרקע או לפיקוח הקודם.. ולדווח...

תודה .. שבוע טוב לכולם

------------------------------------

"

וקצת לפני איך שאורן התעצבן עלי ששאלתי על סינרים :]

"

-----------------------------------------

שמע

מר netman, מר אור או מר נצר,

אני שם לך עכשיו פירוט של מה שצריך בשביל שהכל יהיה הכי טוב והכי מתקדם שאפשר.

אתה מתחייב להעביר את זה לכ-ו-ל-ם כי נמאס לי כבר לענות על זה!!!

בקיצור. אני כותב כאן רק את שמות הקבצים, חפש אותם באבסים.

"

ההמשך כבר לא מעניין :]

-----------------------

ההודעה הראשונה :] איזה קטנים היינו ב2004 :] אחח גיל 14-15

פורסם: שישי פבר' 13, 2004 5:53 pm נושא ההודעה: שלום אני רוצה להיות פקח טיסה (אני יודע שיש נושא פשוט הוא ישן

--------------------------------------------------------------------------------

אממ אני מאוד רציני ושלחתי אימיילים לאמיר ואנטולי לפני שבוע!Q ולא קיבלתי תשובה

האימייל לאמיר לא נשלח .. הודה לכם אם אוכל לקבל אימייל של אחד מהם כי לא נראה לי שמה שיש באתר עובד

אני רציני ומוכן ללמוד הרבה יש לי רעל מטוסים!

אני מוכן לאחר סיום הקורס להיות מדריך לפקחים חדשים כדי להוריד מאנטולי המסכן את העומס .. וככה עוד פקחים יוסמכו! (במידה ואני יעבור)

אממ אם אפשר לדעת מה הדרישות המינימליות (חוץ ממחשב )

תודה אור

------------------------------------------------------------------------------

היו לי תמונות מהחד"ב הראשון אצל אלעד

אבל הכל נמחק וגם הסרטון שהם הופיעו בו ירד מהשרת (קובי והנקיונות שלו)

בכל מקרה אני אמשיך לחפש.

פורסם
גדול, פשוט גדול 8)

אהרון, נא לא להצטנע בגוף שלישי - אתה בהחלט עמוד תווך עיקרי בכל הסיפור הזה!

למי שלא יודע, אהרון היה סגן מנהל החטיבה הראשון (VATIL2) ועסק במיוחד בנושא הVA שפרח באותה תקופה בצורה שקשה לתאר - לצד אלעל הייתה לנו את יזראל אירליינס של קובי ובן שהוציאו יחד עשרות גיחות בשבוע ואירועים עתירי משתתפים. נזכיר עוד את שאר הצוות הראשון - אמיר בהדרכה, איציק באירועים, אלעד (גם בהדרכה נכון?), משה שטרית הגדול (נדמה לי בפיתוח סנרי?), שאדי על האתר, עדי ארנסט (מחלקת חברים כמדומני?) ואנטולי קראס (גם הדרכה? יו אני מזדקן...) ושמוליק לין בהדרכת טייסים.

אח"כ עוד בטח :wink:

תודה אילן.

למען הסדר הטוב, משה שיטרית היה בין הראשונים שבנו תוספי סינרי לישראל, כאשר בשלב כלשהו הוא התחבר בהשראתי עם זאב קאהן ז"ל וישראל רוט יבל"א, והשאר היסטוריה..... אני אישית מאד מקווה ששיטרית מדפדף בפורום מידיי פעם (לפחות לזכר הימים הטובים, התמימים והיפים ההם...), ויש לי תחושה שהוא עושה זאת מבלי שנרגיש...... 8)

עדי ארנסט היה מ"ע מחלקת חברים וקשרים קהילתיים, וכמובן גם בונה קוקפיט ה-737 האמיתי הראשון למיטב ידיעתי וזכרוני.

ותגובה להגדרתו של מיקי "שרשור של זקנים"......קצת כבוד למגזר......... :lol:

נא להתחבר על מנת להגיב

You will be able to leave a comment after signing in



התחברות לאתר



×
×
  • יצירת חדש...