Tomer Haim פורסם אוגוסט 12, 2007 דיווח פורסם אוגוסט 12, 2007 הסטוריית ססנה 172 ססנה 172 הוא המטוס הקל הפופולרי ביותר ברחבי העולם, ה172 הראשונה נבנתה בשנת 1955 וממשיכה להבנות עד היום, עד שנת 2006 יוצרו מעל 35,000 מטוסי ססנה 172. מטוס הססנה 172 פותח מקודמו ססנה 170 שהיה בעל גלגל זנב, הדגמים המוקדמים של המטוס נראו בדיוק כמו ססנה 170, רק עם גלגף אף. רק בדגמים המאוחרים יותר, משכו את הזנב לאחור, הנמיכו את החלק האחורי והוסיפו חלון אחורי, שיפרו את ביצועי הכנף ועידנו את צורת הגלגלים הראשיים. הדגמים המוקדמים, C172A ו C172B היו בעלי 145 כוחות סוס ועם משקל מירבי להמראה נמוך יחסית, כ 2200 לברות, המטוס היה עם חלק אחורי מוגבה. רק בדגם D בשנת 1963 הונמך החלק האחורי ונוסף חלון אחורי, המשקל המירבי גדל ל 2300 לברות. מאוחר יותר דגם F כבר היה מצוייד במדפים חשמליים! בשנת 1968 פותח דגם I עם 150 כוחות סוס וקיבולת הדלק גדלה. פנל המכשירים הפך למודרני וידידותי יותר, מד המהירות מדד מהירות במיילים יבשתיים (MPH) כך לכל אורך הדגמים עד דגם M. דגם N בשנת 1977 היה שונה, לדגם N הוכנס מנוע בהספק 160 כוחות סוס, ומד מהירות בקשרים. משקלו המירבי להמראה נשאר 2300 לברות. השינוי הבא התרחש כשדגם P יצא לאויר העולם בשנת 1981, הכנף שופרה עוד יותר, והמשקל המירבי להמראה גדל ל 2400 לברות, כמות המדפים המקסימלית קטנה מ 40 ל 30 מעלות וחוזק המדפים גדל כך שאת השלב הראשון ניתן להוריד כבר מתחת ל 110 קשרים במקום 85. בשנת 1985 הופסק ייצורם של מטוסי ססנה 172 וחודש רק ב 1994. בשנת 1994, חודש הייצור ונולד דגם C172R , דגם R, הוא דגם מיוחד, ייעולות המנוע שופרה, ובמקום קרבורטור עברו להזרקת דלק, אבל כוח המנוע נשאר 160 כוחות סוס כי הסל"ד המירבי קטן ל 2400 סל"ד במקום 2700. תא הטייס + נוסעים הוחלף כולו כולל מכשור חדש ושתי משאבות יניקה, המשקל המירבי להמראה גדל ל 2450 לברות. הדגם האחרון הוא דגם SP, דגם SP הוא בדיוק כמו דגם R אבל כוח המנוע גדל ל 180 כוחות סוס ע"י הגדלת הסל"ד המקסימלי חזרה מ 2400 ל 2700 כמו בדגמים הקודמים, הפרופלור הוחלף ומשקל ההמראה המירבי גדל ל 2550 לברות. הדגם המקורי: דגם A: דגם P דגם SP: פנל דגם מקורי: פנל דגם P: פנל דגם SP: סרטונים מומלצים בקשר ההסטוריה של ססנה 172: חלק 1: http://video.google.com/videoplay?docid ... 585&q=AOPA חלק 2: http://video.google.com/videoplay?docid ... 808&q=AOPA
YairB פורסם אוגוסט 12, 2007 דיווח פורסם אוגוסט 12, 2007 ולמה לא חשבו על הגה קצת יותר נורמאלי בדגם ה A תודה על המידע תומר=]
Avshalom פורסם אוגוסט 12, 2007 דיווח פורסם אוגוסט 12, 2007 תודה על המידע תומר, תמיד נחמד לקרוא חומר העשרה נוסף
zvi rodes פורסם אוגוסט 12, 2007 דיווח פורסם אוגוסט 12, 2007 תודה רבה תומר על האינפורמציה שסיפקת לי לפני השינה ,אכן חומר טוב לחלום עליו ,לילה טוב :sleeping:
Aviran פורסם אוגוסט 12, 2007 דיווח פורסם אוגוסט 12, 2007 תודה רבה על המידע תומר.. כיף לקרוא דבר קל להבנה בשעה כזו מאוחרת של הלילה.. בברכה, אבירן..
ראם אדם פורסם אוגוסט 13, 2007 דיווח פורסם אוגוסט 13, 2007 תודה רבה על החומר למרות שאני כבר הרבה אחריי הסיפור לפני השינה