עבור לתוכן
E.Z

עניין של תחושה

Recommended Posts

פורסם

במשמרת הריקבון של מיק הברזל עלתה לי מחשבה סתם על אופי הטיסות שאנחנו עושים ההרגשה בזמן הטיסה מההיבט הטכני וההבט של "אופי הטיסה" והגעתי לאיזה תחושה לא מוגדרת שיש שוני מהותי בין כל מיני סוגים של יעדים אני אנסה להסביר:

אני 5 שנים בערך טס אונליין חרשתי טיסות בחורים שבקושי אלוהים בעצמו מכיר ב TFC לדוגמא- ביקרתי בשדות הכי ברברים בארה"ב- מהסוג של השדות שנותים לך שם "רשאי לנחות" בערך שבוע לפני שאתה מגיע לפיינל של אותה טיסה. וכמובן טיסות מ ו אל ארץ .

המסקנה שהגעתי היא שיש הבדל מהותי בין יציאה לטיסה מעוד איזה מטרופולין למטרופולין אחר בארה"ב או מעוד איזה בירה אירופאית לשכנתה לעומת - יציאה ליעד וחזרה מימנו לת"א.

בגדול- תכלס אנחנו מדברים אן על אותו הדבר 76\73\74 דוחף\מניע\מסיע ממריאה ובסוף בשאיפה נוחת אבל מישום זה שונה מטיסה שהיא בניכר לחלוטין לטיסה שיוצאת ונכנסת לת"א

-אולי זה בגלל ההיכרות העמוקה עם שדה הבית?

-ההרגשה שבצד השני יש פקח ישראלי?

-ההרגשה שעזבנו\חזרנו הביתה?

והאם זה ייתכן שאפילו שזה פאקינג וירטואלי עדיין מרגישים סוג של הבדל שהיינו מרגישים בטיסה אמיתית? או שסתם 5 שעות משמרת פיקוח שלא טמטמתי לאף אחד השכל משפיעות

זאת בטוח לא השעה :mrgreen:

בואו נשמע אותכם:

יש הבדל בסוג כל שהו של הרגשה שאתם ביעדים מ\אל הארץ לעומת יעדים בחו"ל לחלוטין?

ולפני שרצו לשלוח אלי רופא.....אחרתם היה צריך לעשות את זה מזמן

נ.ב אני לא מדבר על היבטים מיקצועיים של פיקוח טוב יותר\טוב פחות אלא על אופי הטיסה מבחינת יעדים.

פורסם

אני לא מסכים איתך, אני בחלק גדול מהמקרים דווקא אוהב לטוס בתוך אר"הב עם בריטיש...

אני לא יודע אם זאת ההרגשה של פיקוח אירופאי ופקחים אירופאיים, או אולי הקטע שבתוך אירופה בשעות שאני טס ב90% מהטיסה יש פיקוח מלא, לעומת טיסות מהארץ שזה כמעט אף פעם לא ככה...

בכל מקרה תמיד כיף פיקוח ישראלי, מצד שני זאת גם חוויה לטוס מ/אל שדה שבחיים לא טסנו אליו או שדה לא הכי מוכר...

בסופו של דבר אולי באמת אין כמו לטוס מהארץ, כי ישראל זה ישראל, והנהלים שאנחנו מכירים, ושדה הבית שלנו, אבל לפעמים דווקא אני כן הייתי מעדיף לטוס בתוך אירופה ולא מ/אל הארץ....

בקיצור חפרתי ורואים שההודעה נכתבה ב3 בבוקר, לא הגעתי לשום מסקנה בסופו של דבר חחחחח

פורסם

אני מסכים איתך פחות או יותר...

אני לא יודע להסביר בדיוק במה מדובר אבל אני כן חושב שאין כמו לטוס מ.. ל.. ארץ. אולי זה בגלל שאנחנו מכירים את ב"ג כמו את כף היד, ואת האיזור כמו את האצבעות בכף היד (אין לי שמץ מאיפה הבאתי את זה, אבל תסתכלו על השעה :| ), את הנהלים אנחנו מדקלמים.. אבל בהחלט יכולה להיכנס כאן העיניין של התחושה, של הבית..

וכן, כשאני טס ברחבי אירופה בלי קשר לב"ג יש הרגשה מוזרה של מקום זר, וגם כן כמו שטסים במציאות לאירופה מקום "טוב יותר", מקצועי יותר, מלא יותר.

ובכל זאת, אין מה לעשות המולדת כנראה חקוקה איפשהו עמוק בלב.

אפילו לגבי פיקוח, אני יכול לשתף אתכם שהרבה פעמים פשוט נמאס לי לפקח כאן מחוסר בתנועה (של יותר טייסים זרים), לעומת שדות אחרים כמו פרנקפורט והית'רו שממש מושכים, אבל עדיין אין את ההרגשה של הבית, של דבר ששייך לנו, מניסיון בפיקוח בארץ אחרת מרגישים אורח ולא יותר מזה.

בקיצור אני מקווה שהצלחתם להבין משהו, שורה תחתונה: אני דיי מסכים עם זה יש תחושה ללא ספק ואני לא חושב שאפשרי להסביר אותה, כן כן גם בעולמינו הוירטואלי.

פורסם

אלעד,

כנראה שבאמת הצלחתי לטמטם לך את השכל במשמרת הזאת...

-וגם אני יצאתי מטומטם לגמרי מהבהמה הזאת שנקראת 747-200. עם AP שלא רוצה להתחבר אחרי המראה, איכשהוא הצלחתי בספו שלדבר להשתלט עליה... גרררררררר

עם טעויות של טירון ב FP.. ועוד....

פורסם
אלעד,

גנראה שבאמת הצלחתי לטמטם לך את השכל במשמרת הזאת...

-וגם אני יצאתי מטומטם לגמרי מהבהמה הזאת שנקראת 747-200

אתה היית הפינל'ה של המשמרת ככה שזה פוסט טראומה :mrgreen:

חימם את הלב לראות אותך נערך לקרב של מחזור אוגוסט 2007...אנשים שם יקיזו דם 8)

פורסם
אלעד,

גנראה שבאמת הצלחתי לטמטם לך את השכל במשמרת הזאת...

-וגם אני יצאתי מטומטם לגמרי מהבהמה הזאת שנקראת 747-200

אתה היית הפינל'ה של המשמרת ככה שזה פוסט טראומה :mrgreen:

חימם את הלב לראות אותך נערך לקרב של מחזור אוגוסט 2007...אנשים שם יקיזו דם 8)

בינתיים כמעט אני הקזתי דם של 400 נושאים וירטואלים...

AP עושה מה שבא לו לאחר המראה ממשיך ישר במקום לפנות, יורד במקום לעלות.

צריך לנתק AP, AT ו EPR מוד רק כדי להשתלט ידנית עם מקלדת (בעעעעעעע) ואחרי התאוששות על כיוון 280 בגובה 3000~ להתחיל הכל מחדש. למנקים יש המון עבודה בגלל אנשים שהקיאו, כולל בקוקפיט

נחמא פורתא: אחלה אוטולנד בלרנקה + INS -ים צברו טעות של פחות ממייל ומהירות קרקע שיורית של פחות מ קשר אחד. + דלק ביעד בהתאם לרזרוות המתוכננות אחרי הליכה סביב אחת.

פורסם

שמע אני דיי מסכים איתך בעניין של חזרה הביתה.

לפני כמה חודשים טסתי טיסה פנימית מאמסטרדם לאיפשהו בגרמניה וחזרה, עשיתי אפילו מבטא הולדני על הקשר :lol: זו עדיין לא היתה אותה הרגשה כמו שלטוס לארץ, ושלא תבין לא נכון - אני מכיר את סחיפול כמו את ב"ג אפילו פיקחתי שם פעם.

אבל עדיין - ב"ג זה ב"ג.. למרות שזה וירטואלי יש את התחושה הזו...

וכך גם באמיתי, פעמיים חזרתי לארץ עם אלעל בקוקפיט, הדפיות לא יצאו מהתיק...

ובכלל הטייסים משדרים תחושה של 5 בערב במשרד שאתה כבר רוצה לקחת את הרגלים ולעוף..

ככה זה נראה, סוף יום עבודה שלהם רק להגיע למונית ולטוס הביתה.

מזל שאין מונית בFS... :mrgreen:

פורסם

לדעתי מדובר בהכרות ותחושת נוחות בביתך, בסימולטור וגם במציאות כל מקום מוכר הוא מקום נוח, ובעצם לא רק בטיסה.. נניח אתה ישן בבית לא מוכר בפעם הראשונה או פעמים בודדות, אז יותר קשה לקום בלילה וללכת לשרותים או למטבח.. ככה זה בחיים, אז אין מה להתרגש.

בחיים עצמם, יותר נוח לי לעשות בהרצליה או בשדה דב דברים שלא הייתי עושה בחיפה, כי בחיפה אני לא מכיר את כל המקומות ולפעמים סיטואציה מסויימת תהיה לי חדשה, בהרצליה אני מכיר גם את המערבולות שיש באיזורים מסויימים ולפעמים אני נוחת שם וחושב, רגע, נחתתי ובכלל לא חשבתי על הנחיתה, המטוס נחת לבד מה שלא קורה במקומות אחרים, רק בגלל שאני מכיר איפה לצפות למשב מה לצפות בכל נקודה.

נחזור לסימולטור:

ברור שבן גוריון בשבילי יהיה יותר קל ויותר נוח, אני מכיר את התדרים והתהליכים בעלפה, ברוב המקרים הדפית לא הודפסה כלל, כשכל המידע הזה כבר בראש , נשאר רק להטיס את המטוס ולדבר בקשר, הכל טסעי יותר ונוח יותר להתמודד עם כל מיני פרובלמטיות שקורת בדרך, הרי אני יודע שבנקודה זו מחט ה HSI תהיה מימין/משמאל, ולא אחשוב למה זה ככה בצורה מדעית בניגוד לשדה זר שבו צריך להתחיל להסתכל בדפית ולדמיין ולחשוב איפה לצפות למחט

זהו :)

פורסם
לדעתי מדובר בהכרות ותחושת נוחות בביתך, בסימולטור וגם במציאות כל מקום מוכר הוא מקום נוח, ובעצם לא רק בטיסה.. נניח אתה ישן בבית לא מוכר בפעם הראשונה או פעמים בודדות, אז יותר קשה לקום בלילה וללכת לשרותים או למטבח.. ככה זה בחיים, אז אין מה להתרגש.

:)

אני מבין שעיקר "השוני" זה היכרות עם הנהלים ולא מעבר גם לפי מה שהחברקה כאן אומרים.

בעניין הזה לי למשל זה לא שינה- גם אם הגעתי לשדה בארה"ב אומנם זה לא הרגיש בבית אבל למשל לא היה חסר לי לפעמים קצת חוצפה או שהרגשתי חוסר ביטחון מלבקש הליך מסויים- או לבקש הבהרה בערוצי קשר לגבי איזו הנחיה

לגבי נושא הפיפי שאתה אורח איפה שהו....סוגיה קשה שאפשר להכניס גם תאורים פלאסטים לביצוע...אבל נחסוך את זה :mrgreen:

פורסם
שמע אני דיי מסכים איתך בעניין של חזרה הביתה.

לפני כמה חודשים טסתי טיסה פנימית מאמסטרדם לאיפשהו בגרמניה וחזרה, עשיתי אפילו מבטא הולדני על הקשר :lol: זו עדיין לא היתה אותה הרגשה כמו שלטוס לארץ, ושלא תבין לא נכון - אני מכיר את סחיפול כמו את ב"ג אפילו פיקחתי שם פעם.

אבל עדיין - ב"ג זה ב"ג.. למרות שזה וירטואלי יש את התחושה הזו...

וכך גם באמיתי, פעמיים חזרתי לארץ עם אלעל בקוקפיט, הדפיות לא יצאו מהתיק...

ובכלל הטייסים משדרים תחושה של 5 בערב במשרד שאתה כבר רוצה לקחת את הרגלים ולעוף..

ככה זה נראה, סוף יום עבודה שלהם רק להגיע למונית ולטוס הביתה.

מזל שאין מונית בFS... :mrgreen:

הוצאת לי את המילים מהפה (חוץ מהקטע של המבטא ההולנדי :lol: ).

יום X בלילה לדוגמא, 001 יוצאת לניו יורק (יותר נכון אני מוציא אותה לJFK), יוצאים עם GW של 360 טון, מטוס עמוס בנוסעים ישראלים מעצבנים - בקיצור אין יותר טוב מזה 8) .

בעצם יש - להנחית את המטוס הזה חזרה בב"ג בשעות הערב/לילה אחרי משהו כמו 20-22 שעות שלא היה "בבית".

בחיים שלי עשיתי הרבה טיסות LONG HAUL, הכוללות את VHHH-KLAX כל מיני טיסות ארוכות של בריטיש, לופטהאנזה וכד' ומי שמכיר אותי יודע שאני חייב לעשות חזור.

חלק מהטיסות המטוסים יותר כבדים והטיסות יותר ארוכות אבל שום דבר לא משתווה לטאץ' דאון בב"ג אחרי טיסה מNY.

ניסוח קצת מעפאן תסלחו לי על השעה (17:14 בצהריים אומנם אבל זה אחרי שקמתי ב5:30 בבוקר וכמו בנאדם שברח מבית משוגעים יצאתי לכיוון ב"ג לצלם את CF ).

דרך אגב אמיר, הספויילרים במכונית בקנדה עבדו ? :lol:

פורסם
לדעתי מדובר בהכרות ותחושת נוחות בביתך, בסימולטור וגם במציאות כל מקום מוכר הוא מקום נוח, ובעצם לא רק בטיסה.. נניח אתה ישן בבית לא מוכר בפעם הראשונה או פעמים בודדות, אז יותר קשה לקום בלילה וללכת לשרותים או למטבח.. ככה זה בחיים, אז אין מה להתרגש.

:)

אני מבין שעיקר "השוני" זה היכרות עם הנהלים ולא מעבר גם לפי מה שהחברקה כאן אומרים.

בעניין הזה לי למשל זה לא שינה- גם אם הגעתי לשדה בארה"ב אומנם זה לא הרגיש בבית אבל למשל לא היה חסר לי לפעמים קצת חוצפה או שהרגשתי חוסר ביטחון מלבקש הליך מסויים- או לבקש הבהרה בערוצי קשר לגבי איזו הנחיה

לגבי נושא הפיפי שאתה אורח איפה שהו....סוגיה קשה שאפשר להכניס גם תאורים פלאסטים לביצוע...אבל נחסוך את זה :mrgreen:

יש בעיה קשה יותר:

יש לי בבית קופסת בורקסים, כולם משולשים, חלק גבינה וחלק תפו"א, איך אני יודע מה גבינה ומה תפו"א?

האם בכלל חוקי לפי אמנת גנבה שבורקס תפו"א יהיה משולש?

פורסם
לדעתי מדובר בהכרות ותחושת נוחות בביתך, בסימולטור וגם במציאות כל מקום מוכר הוא מקום נוח, ובעצם לא רק בטיסה.. נניח אתה ישן בבית לא מוכר בפעם הראשונה או פעמים בודדות, אז יותר קשה לקום בלילה וללכת לשרותים או למטבח.. ככה זה בחיים, אז אין מה להתרגש.

:)

אני מבין שעיקר "השוני" זה היכרות עם הנהלים ולא מעבר גם לפי מה שהחברקה כאן אומרים.

בעניין הזה לי למשל זה לא שינה- גם אם הגעתי לשדה בארה"ב אומנם זה לא הרגיש בבית אבל למשל לא היה חסר לי לפעמים קצת חוצפה או שהרגשתי חוסר ביטחון מלבקש הליך מסויים- או לבקש הבהרה בערוצי קשר לגבי איזו הנחיה

לגבי נושא הפיפי שאתה אורח איפה שהו....סוגיה קשה שאפשר להכניס גם תאורים פלאסטים לביצוע...אבל נחסוך את זה :mrgreen:

יש בעיה קשה יותר:

יש לי בבית קופסת בורקסים, כולם משולשים, חלק גבינה וחלק תפו"א, איך אני יודע מה גבינה ומה תפו"א?

האם בכלל חוקי לפי אמנת גנבה שבורקס תפו"א יהיה משולש?

אמרתי לך כבר לקרוא את המדריך שמצורף עם הבורקסים לא ? :mrgreen:

פורסם
לדעתי מדובר בהכרות ותחושת נוחות בביתך, בסימולטור וגם במציאות כל מקום מוכר הוא מקום נוח, ובעצם לא רק בטיסה.. נניח אתה ישן בבית לא מוכר בפעם הראשונה או פעמים בודדות, אז יותר קשה לקום בלילה וללכת לשרותים או למטבח.. ככה זה בחיים, אז אין מה להתרגש.

:)

אני מבין שעיקר "השוני" זה היכרות עם הנהלים ולא מעבר גם לפי מה שהחברקה כאן אומרים.

בעניין הזה לי למשל זה לא שינה- גם אם הגעתי לשדה בארה"ב אומנם זה לא הרגיש בבית אבל למשל לא היה חסר לי לפעמים קצת חוצפה או שהרגשתי חוסר ביטחון מלבקש הליך מסויים- או לבקש הבהרה בערוצי קשר לגבי איזו הנחיה

לגבי נושא הפיפי שאתה אורח איפה שהו....סוגיה קשה שאפשר להכניס גם תאורים פלאסטים לביצוע...אבל נחסוך את זה :mrgreen:

יש בעיה קשה יותר:

יש לי בבית קופסת בורקסים, כולם משולשים, חלק גבינה וחלק תפו"א, איך אני יודע מה גבינה ומה תפו"א?

האם בכלל חוקי לפי אמנת גנבה שבורקס תפו"א יהיה משולש?

:lol::lol::lol:

הרגת אותי.. :mrgreen:

פורסם
לדעתי מדובר בהכרות ותחושת נוחות בביתך, בסימולטור וגם במציאות כל מקום מוכר הוא מקום נוח, ובעצם לא רק בטיסה.. נניח אתה ישן בבית לא מוכר בפעם הראשונה או פעמים בודדות, אז יותר קשה לקום בלילה וללכת לשרותים או למטבח.. ככה זה בחיים, אז אין מה להתרגש.

:)

אני מבין שעיקר "השוני" זה היכרות עם הנהלים ולא מעבר גם לפי מה שהחברקה כאן אומרים.

בעניין הזה לי למשל זה לא שינה- גם אם הגעתי לשדה בארה"ב אומנם זה לא הרגיש בבית אבל למשל לא היה חסר לי לפעמים קצת חוצפה או שהרגשתי חוסר ביטחון מלבקש הליך מסויים- או לבקש הבהרה בערוצי קשר לגבי איזו הנחיה

לגבי נושא הפיפי שאתה אורח איפה שהו....סוגיה קשה שאפשר להכניס גם תאורים פלאסטים לביצוע...אבל נחסוך את זה :mrgreen:

יש בעיה קשה יותר:

יש לי בבית קופסת בורקסים, כולם משולשים, חלק גבינה וחלק תפו"א, איך אני יודע מה גבינה ומה תפו"א?

האם בכלל חוקי לפי אמנת גנבה שבורקס תפו"א יהיה משולש?

:lol::lol::lol:

הרגת אותי.. :mrgreen:

למען ההבהרה מדובר במיקרה אמיתי לחלוטין של חריגה מסטנדרטים- זה בערך כמו שבב"ג ישימו ILS בזווית של 6 מעלות במקום 3- לפי התקנים של ICAO....פשוט מחדל

פורסם

כל הכבוד ליהב על פיתרון החידה..התפו"א כבר בבטן הרעבה שלי אחרי משמרת לילה הזויה.

בפעם הפעם חידה תיהיה האם הקורסון שמודבק ל PFD של ה 737 בעזרת קפה רע - ממולא בחמאה או בשוקולד- כאן אין תקנין מחמירים הכל יכול להיות.

פורסם
אני מעוניין לפתוח פורום טכנאים - בו אני ירכז את כל חיילי החטיבה למקרה שנפעיל תרגיל כנפי במסגרת ההערכות שלנו. :lol:

לא לשכוח היום בשעה 18:00 עולים כוננות, זיירמן מכין רשימת שמירה חוץ מאלמוג שעושה מטבח היום.. יש תרגיל שבוע הבא, צריך להיות במוכנות

פורסם
אני מעוניין לפתוח פורום טכנאים - בו אני ירכז את כל חיילי החטיבה למקרה שנפעיל תרגיל כנפי במסגרת ההערכות שלנו. :lol:

לא לשכוח היום בשעה 18:00 עולים כוננות, זיירמן מכין רשימת שמירה חוץ מאלמוג שעושה מטבח היום.. יש תרגיל שבוע הבא, צריך להיות במוכנות

אני אעשה לך את הפרצוף אולי :lol:

מה קרה, הפסיקו את הניסויים בבני אדם שאתה ככה משועמם ? :mrgreen:

פורסם
אני מעוניין לפתוח פורום טכנאים - בו אני ירכז את כל חיילי החטיבה למקרה שנפעיל תרגיל כנפי במסגרת ההערכות שלנו. :lol:

לא לשכוח היום בשעה 18:00 עולים כוננות, זיירמן מכין רשימת שמירה חוץ מאלמוג שעושה מטבח היום.. יש תרגיל שבוע הבא, צריך להיות במוכנות

אני אעשה לך את הפרצוף אולי :lol:

מה קרה, הפסיקו את הניסויים בבני אדם שאתה ככה משועמם ? :mrgreen:

טוב איציק, אני רואה שהחייל לא רוצה ללכת למטבח. אין בעיה - שישאר איתך בדת"ק תראה לו איפה יש ריכוז של עשביה בתחילת 29 :lol:

פורסם
אני מעוניין לפתוח פורום טכנאים - בו אני ירכז את כל חיילי החטיבה למקרה שנפעיל תרגיל כנפי במסגרת ההערכות שלנו. :lol:

לא לשכוח היום בשעה 18:00 עולים כוננות, זיירמן מכין רשימת שמירה חוץ מאלמוג שעושה מטבח היום.. יש תרגיל שבוע הבא, צריך להיות במוכנות

אני אעשה לך את הפרצוף אולי :lol:

מה קרה, הפסיקו את הניסויים בבני אדם שאתה ככה משועמם ? :mrgreen:

טוב איציק, אני רואה שהחייל לא רוצה ללכת למטבח. אין בעיה - שישאר איתך בדת"ק תראה לו איפה יש ריכוז של עשביה בתחילת 29 :lol:

זה בסדר, יש מטבחון גם בדת"ק :lol:

את העשביה רני שומר לחייל החדש שצריך להגיע :lol:

פורסם
אני מעוניין לפתוח פורום טכנאים - בו אני ירכז את כל חיילי החטיבה למקרה שנפעיל תרגיל כנפי במסגרת ההערכות שלנו. :lol:

לא לשכוח היום בשעה 18:00 עולים כוננות, זיירמן מכין רשימת שמירה חוץ מאלמוג שעושה מטבח היום.. יש תרגיל שבוע הבא, צריך להיות במוכנות

אני אעשה לך את הפרצוף אולי :lol:

מה קרה, הפסיקו את הניסויים בבני אדם שאתה ככה משועמם ? :mrgreen:

טוב איציק, אני רואה שהחייל לא רוצה ללכת למטבח. אין בעיה - שישאר איתך בדת"ק תראה לו איפה יש ריכוז של עשביה בתחילת 29 :lol:

או, רק שמע צבא והדוב התעורר :lol:

מה עם סולו ??? ואולי על הדרך תבדוק שוב את הספויילרים במכוניות בקנדה (כן כן שמעתי הכל) :lol:

פורסם

סולו - מחכים שהבסיס ענן יעלה מעל 800 רגל :cry: מזג אוויר כלבת בשבוע האחרון.

לגבי הספוילרים - פשוט ניסיתי ללמד אותם איך זה עובד ב א מ ת :lol:

אבל זה ממודר! :wink:

נא להתחבר על מנת להגיב

You will be able to leave a comment after signing in



התחברות לאתר


×
×
  • יצירת חדש...