עבור לתוכן
yaniv

הקוברה של פוגשב

Recommended Posts

פורסם

הוא תרגיל שבו מטוס (קרב) מאט בצורה מאוד מהירה בתוך שניות ספורות על ידי הרמת האף כמעט בלי שינויים בגובה, כמו בסרט הבא שמראה את הסוחוי 35:

http://bemil.chosun.com/movie%20link/SU-35.wmv

שאלתי בפורום תעופה קלה ולא ענו לי עדיין. אולי מישהו מכאן מכיר ויודע איך מבצעים את התרגיל?

המטוסים שראיתי עושים את זה הם המיג 29, סוחוי 27 והסוחוי החדש - 35. ולמה לא כל מטוס יכול לבצע?

תודה

פורסם

אין לי שמץ של מו איך הוא עשה את זה עפ מיד נטול היגוי וקטורי :shock:

היום גם יש מטוס אמרחקאי שמסוגל לבצע קוברה אבל רק בעזרת ההיגוי הוקטורי (נחירים מתכוונות).

***

אחרי שראיתי את הסרט ונשארתי עם הלסת על הריצפה, זה ברור.

נחירים וקטוריים עושים את רב העבודה וטייס פסיכופט יושב מקדימה :shock:

***

רן.

פורסם

מנועים מאוד חזקים ויחס כוח\משקל מאוד גבוה.

כמה שהאמריקאים לא ישקיעו ולא יובילו את העולם בכל מה שקשור לטכנולוגיה ואוויוניקה במטוסי קרב, הם לעולם לא יגיעו לאווירונאוטיקה ולביצועים של המטוסים הרוסיים. וההוכחות לכך הם הסוחוי 27, 35, וגם האבטיפוס של המיג 1.44.

פורסם

גם אני חשבתי בכיוון ההיגוי הווקטורי ואפילו בכיוון כנפי הקאנארד (הכנפיים הקדמיות הקטנות) שבטוח יש להם לא מעט השפעה על התרגיל, אבל ב-100 אחוז ראיתי מיג 29 מבצע את זה ובגלל זה אני לא מבין את התהליך.

דרך אגב, לפי מה שאני מכיר הרוסים אוהבים מאוד מנועים חזקים, ולא חוסכים. מה שכן, ידוע שדווקא המיג 21 הישן והטוב, שעדיין משרת חלק מצבאות האזור, מצטיין בתאוצות מהירות מאוד

בגלל התכנון האווירודינמי שלו, ולא בגלל מנוע חזק. הרוסים מפתיעים מידי פעם.

ויוה רוסיה

פורסם

קראתי שהמטוס מצליח לבצע תמרון זה רק כשהוא נושא חימוש מינימלי וחצי כמות הדלק, כמו כן במהלך התמרון יש סיכון גבוהה, וטייס לא מנוסה שלא מצליח להתמודד עם כח ג'י כל כך גדול יכול להתרסק בקלות.

אני לא כל כך מבין בתורת האווירונאוטיקה, אבל בסרט רואים שמבערי המנועים מאחור נעים מעלה ומטה :roll: האם זה יכול להיות קשור? או שכך המצב בכל המטוסים הקרביים? :wink:

פורסם

התמרון הנ"ל נקרא קוברה

המטוס צובר תאוצה מקסימלית בטיסה אופקית לאחר מכן מושך סטיק אחורה מלא מוריד כוח דחף ל40% תצרוכת ומפעיל בולמי אויר לרגע קט כאשר מתחילה ההזדקרות לאחר זוית תקיפה אנכית כהה כוח דחף ל100% סטיק מלא קדימה וביצוע "נפילה חופשית" יחס המשקלים במטוס הוא 10% משקל יתר בכיוון חרטום המטוס

כנפוני הדלתא בתמרון זה שומרים על קו התיצבות אנכי ללא גלגול צידי

פעולה קשה ומסוכנת

שגיא

נא להתחבר על מנת להגיב

You will be able to leave a comment after signing in



התחברות לאתר


×
×
  • יצירת חדש...