עבור לתוכן
Tomer Haim

טיסה מוושינגטון לאושקוש

Recommended Posts

פורסם

שלום לכולם:

הכנתי עבורכם מצגת עם הצעה לטיסה בזמנכם החפשי בקיץ.

מדובר על טיסה שמתחילה ב KGAI (מונטגומרי) שבעיר גייטסבורג הסמוכה לוושינגטון DC הנתיב עובר מעל איזור הררי ודרך מספר שדות תעופה, ערים בינוניות, אגמים וכבישים ונוף מישורי מרהיב. הטיסה מסתיימת ב KOSH אושקוש, בו מתקיים מידי שנה ארוע תעופתי הגדול בעולם.

(טיסה דומה מתבצעת כל שנה על ידי משלחות ומטוסים מבית הספר WFC לכיוון אושקוש בימי הארוע התעופתי)

את הטיסה ניתן לבצע עם מטוסי GA קטנים, כמו 172 או מהירים יותר מוני/בארון

זו מצגת הטיסה:

במצגת יש תאור נתיב, תוכנית טיסה, מפה כללית ודפיות (זו טיסת VFR)

http://b9lxsa.blu.livefilestore.com/y1p ... p?download

- בעלי FS2004, תנסו למצוא כמה שיותר סנרים של השדות בהם תנחתו, לאנדקלאס ו MESH

- בעלי FSX, אין הרבה תוספות אבל הנוף והלאנדקלאס מובנים מראש (חוויה מדהימה)

ניתן לחלק את הטיסה לכמה ימים

הכי חשוב, לצלם תמונות ולהעלות אותן לפורום תמונות, נעשה אפילו תחרות קטנה

תהנו...

פורסם

תומר תודה רבה על המצגת המצויינת!

שאלה: למישהו יש איזשהו מסמך או אתר שמתאר את כללי טיסת VFR בארה"ב? אפעם לא באמת הבנתי איך טסים שם. טסים איך שרוצים? יש פיקוח/ אין?

תודה

פורסם
תומר תודה רבה על המצגת המצויינת!

שאלה: למישהו יש איזשהו מסמך או אתר שמתאר את כללי טיסת VFR בארה"ב? אפעם לא באמת הבנתי איך טסים שם. טסים איך שרוצים? יש פיקוח/ אין?

תודה

אני אנסה להסביר בכמה מילים קצרות. אתה לוקח GPS (הכי רצוי עם GPS), עושה DIRECT משדה לשדה, ממריא וטס בגובה שיש לו סוג של כלל מסויים ששכחתי למרות שפעם שמעתי שהגובה נתון לבחירתך. מה שכן, אם אתה ממריא משדה עם פיקוח, אז יש ליצור קשר עם המגדל שאחרי זה יגיד לך frequency change approved, ואז אתה מעביר ל-123.45 וזהו. אם אתה ממריא משדה בלי פיקוח, אתה פשוט מודיע כל מהלך מה המהלך שאתה הולך לעשות.

אם אין GPS, אז לוקח מפה וזהו. הכי כיף שיש, הכי אמיתי.

פורסם

כל הכבוד תומר :!:

עכשיו תכין מצגת על ת"א ניו יורק עם דאון :lol:

אגב לא נראה לי שזה חוקי לטוס שלא במרחק דאיה מעל האגם.. צריך לקחת סירת הצלה בסימולטור :wink:

תומר תודה רבה על המצגת המצויינת!

שאלה: למישהו יש איזשהו מסמך או אתר שמתאר את כללי טיסת VFR בארה"ב? אפעם לא באמת הבנתי איך טסים שם. טסים איך שרוצים? יש פיקוח/ אין?

תודה

אני אנסה להסביר בכמה מילים קצרות. אתה לוקח GPS (הכי רצוי עם GPS), עושה DIRECT משדה לשדה, ממריא וטס בגובה שיש לו סוג של כלל מסויים ששכחתי למרות שפעם שמעתי שהגובה נתון לבחירתך. מה שכן, אם אתה ממריא משדה עם פיקוח, אז יש ליצור קשר עם המגדל שאחרי זה יגיד לך frequency change approved, ואז אתה מעביר ל-123.45 וזהו. אם אתה ממריא משדה בלי פיקוח, אתה פשוט מודיע כל מהלך מה המהלך שאתה הולך לעשות.

אם אין GPS, אז לוקח מפה וזהו. הכי כיף שיש, הכי אמיתי.

קצת יותר מורכב :wink:

צריך להכיר את סיווג המרחב שבו אתה טס A B C D E F G רוב הסיכויים שלא תטוס ב A...

צריך לדעת אם אתה נמצא באזור סגור לטיסה או בקלאס F שהוא סגירה ע"י NOTAM או תמידי.. תלוי.

יש גבהי טיסה שצריך לשמור עליהם לא זוכר לגבי US אבל בקנדה מעל 3000 רגל מערבה זוגי מזרחה אי זוגי.

אם טסים מעל 25 מייל צריך להגיש תוכנית טיסה ולעמוד בזמנים רצוי - לא חובה לתת דיווח מידי פעם "Postion report".

בהצטרפות לשדה לא מבוקר נהוג לקרוא 5 מייל לפני על ה UNICOM ולבקש מידע כללי.. יש לבצע הקפה מסודרת (תלוי איך מצטרפים - לא נפרט פה).

אז שורה תחתונה - טסים קו ישר אבל עם הרבה הרבה השגחה מסביב ולדעת לאן אתה נכנס...

זה ממש בעסה לחטוף תלונה על כניסה ל BRAVO :wink:

פורסם
אז שורה תחתונה - טסים קו ישר אבל עם הרבה הרבה השגחה מסביב ולדעת לאן אתה נכנס...

זה ממש בעסה לחטוף תלונה על כניסה ל BRAVO :wink:

במיוחד אם זה CLASS B של LGA על הנהר המזרחי :lol:

לכן, בלי לשבור את הראש, הכי טוב להגיש IFR ולהיות בראש שקט.

גם ככה הפקח לא ירגיש שהוא עושה לך טובה שהוא נותן לך Flight Following.

פורסם

לפי מה שאני מבין (אני לא מכיר לחלוטין את המרחב שם)

המרחב מבחינת שטח וגובה מחולק ל CLASS, לפי אותיות מA עד G

לכל CLASS מסויים יש נורמת טיסה אחרת, מה כלל שמאחד את כל ה CLASS הוא כלל הגובה, בטיסה מערבה טסים בגובה אי זוגי (1500, 3500, 5500) ובטיסה מזרחה הגובה יהיה זוגי (2500, 4500)... (ממש לא בטוח לגבי הגבהים)

בטיסת VFR האחריות להפרדה בין המטוסים חלה על הטייסים עצמם, על המפה רואים היכן מצויים ה CLASS השונים ומה גבהם.

CLASS:

Airspace%20classes.jpg

כל איזור וגובה מחולק ל CLASS אחר, ה CLASS מציין את אופי המרחב הו אנו טסים:

CLASS E: הוא כלל המרחב, בו ניתן לטוס באופן חפשי לחלוטין מגובה נמוך מאוד ועד 18000 רגל, שדות תעופה לא מפוקחים כלולים בתוך CLASS E:

CLADS B - D: הם איזורים לפי גודלו של השדה, שדות קטנים מפוקחים הם CLASS D ושדות בינלאומיים הם CLASS B, בכל איזור יש כללי התנהגות אחרת וציוד אחר שחייב להיות על נמטוס.

CLASS G: זה כנראה איזור אסור לטיסה לתעופה כללית

CLASS A: זהו ה CLASS היחיד שקיים גם בארץ ובכל העולם כולו,מ 18000 רגל ומעלה, בו טסים רק לפי כללי IFR. (מתחת ל 18000 ניתן לטוס לפי VFR או IFR)

זו טבלא המראה את נורמת הטיסה בכל CLASS:

VFR%20rules%20chart.jpg

שימו לב לעמודה הראשונה:

מי שרוצה לטוס ב CLASS E, לא צריך לדבר ברדיו בכלל, מי שרוצה לעבור ב CLASS D ו C, צריך להתקשר לבקרה השולטת באותו מרחב (כמו בארץ), מי שרוצה לעבור ב CLASS B ו A צריך גם להתקשר לבקרה וגם להגיש מרשה לפני הטיסה (ממש ממש כמו בארץ).

יחסית דיי פשוט, צריך לשמור על הכללים.

אם אתם רוצים לעבור בתוך CLASS אתם מבקשים לדוגמא "REQUEST CLASS C TRANSITION"

אז הבקר נותן לכם קוד טרנספונדר (או שלא) ולאחר המעבר שולח אתכם לחפשי.

אם אתם רוצים לנחות בשדה שנמצא באותו CLASS אתם מתקשרים לשדה כמו בכל בעולם.

כשאתם טסים בכל CLASS כולל CLASS E, אתם רשאים לבקש FLIGHT FOLOWING, אתם תקבלו קוד טרנספונדר, והבקר יעקב אחרי המטוס שלכם ויזהיר אתכם מתנועות אחרות במרחב.

כל עוד אתם טסים בתוך CLASS E, הטרנספונדר יהיה עם קוד 1200.

זיכרו, גם כשאתם טסים VFR, אתם יכולים להשתמש במפות ובאותם נתיבים בין עזרי ניווט כמו בטיסת IFR, אבל כללי VFR (תנאי VMC) עם ה CLASS השונים חייבים להשמר.

פורסם

אבירן, את המפה אתה חייב תמיד, גם אם תטוס עם FMC....

גם כשאתה עובר לCLASS E שאומרים לך FREQ CHANGE וסקווק 1200 אתה עדיין יכול טכנית להישאר על הערוץ, אתה לא חייב לשים 123.45 (או שנתת את זה בתור דוגמא 8) ), בעיקרון היו כמה טיסות שלא ביקשתי FLIGHT FOLLOWING ופשוט הקשבתי לJFK או IAD וכד'

לגבי הCLASSים ותנאים לטיסה בכל CLASS אני לא זוכר במדוייק ולכן נשאיר את זה למי שכן יודע (בן, איתי וכו' 8) ).

מה שכן, בקשר לCLASS B וA אכן צריך להגיש מרשה. מה שבעצם אני בעצם רוצה להגיד בעצם ( :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: ) שבטיסות אחרות לא חייבים להגיש מרשה, אתה פשוט בא מניע מבקש אישור/מדווח בUNICOM את הכיוון עזיבה ויוצא 8)

מי שמעוניין לבצע את הטיסה, הנה מפות SECTIONAL של כל ארה"ב, אפשר לבנות על המפות גם תוכנית טיסה (קליק שמאלי על המפה ואתם כבר תבינו לבד 8) )

http://skyvector.com/

אם תלחצו AIRPORTS למעלה ותכניסו קוד של שדה תוכלו למצוא מידע על השדה...

פורסם

CLASS:

Airspace%20classes.jpg

כל איזור וגובה מחולק ל CLASS אחר, ה CLASS מציין את אופי המרחב הו אנו טסים:

CLASS E: הוא כלל המרחב, בו ניתן לטוס באופן חפשי לחלוטין מגובה נמוך מאוד ועד 18000 רגל, שדות תעופה לא מפוקחים כלולים בתוך CLASS E:

CLADS B - D: הם איזורים לפי גודלו של השדה, שדות קטנים מפוקחים הם CLASS D ושדות בינלאומיים הם CLASS B, בכל איזור יש כללי התנהגות אחרת וציוד אחר שחייב להיות על נמטוס.

CLASS G: זה כנראה איזור אסור לטיסה לתעופה כללית

CLASS A: זהו ה CLASS היחיד שקיים גם בארץ ובכל העולם כולו,מ 18000 רגל ומעלה, בו טסים רק לפי כללי IFR. (מתחת ל 18000 ניתן לטוס לפי VFR או IFR)

תוספת:

D - שדה עם מגדל, מותר להכנס אליו בלי אישור אבל יש ליצור קשר בהקדם עם המגדל

C - מרחב של בקרת APP, דומה בנהלים למרחב D, מותר להכנס בלי אישור אבל צריך לצור קשר עם הבקרה איך שנכנסים למרחב

B - מרחב של בקרת APP בשדה גדול - אסור להכנס למרחב הזה בלי אישור מהבקרה, אם אני לא טועה יש במפה דגלים עם רדיוס מסביב למרחב שמסמנים איפה צריך ליצור קשר עם הבקרה לפני שנכנסים למרחב.

G - אזור ללא פיקוח, לא אסור לטיסה, פה אתה אפילו לא יכול לבקש FLIGHT FOLLOWING או משהו בסגנון כמו במרחב E.

* הערה יש מצב שממריאים משדה במרחב G שמעליו יש מרחב B שהריצפה שלו למשל 3000 רגל (יש למרחב רצפה ותקרה, רק בין הגבהים האלה יש את הכללים של המרחב). אנחנו יכולים להמריא ולהשאר בגובה 2000 רגל בלי ליצור קשר עם הפיקוח, אבל אם אנחנו נרצה לטפס 3000 אז צריך לבקש אישור מהבקרה לפני שממריאים ואז לחזור לUNICOM ולהמריא.

מי שלא יודע, לטייסי עיט יש אפשרות לתרגל את הטיסות האלה במרחב של ניו-יורק, לעיט יש האב בשדה KFRG והבלאקבוקס תומכת בטיסות אליו ולשדות בסביבה כולל כמה טיסות ארוכות יותר (לוושינגטון או בוסטון).

נא להתחבר על מנת להגיב

You will be able to leave a comment after signing in



התחברות לאתר


×
×
  • יצירת חדש...