Tomer Haim פורסם יוני 26, 2008 דיווח פורסם יוני 26, 2008 שדה דב - לרנקה עם איילנדר: רקע: בשנות ה וה90 , חברת שחף הפעילה טיסות (לא סדירות) בין תל אביב ליעדים שבסביבה, הטיסות היו מבוצעות על מטוסי איילנדר עם טייסים מסחריים מהשורה, באותה עת עוד לא היו קוים סדירים ללרנקה וחלק מטורקיה. הטיסות היו מבוצעות כאמור עם איילנדר ללא GPS (עוד לא היה בזמנו) 2 מכשירי קשר וניווט VOR, מכשיר DME אחד. בימי החורף הניווט היה קשה כיוון שרוב הטיסה לא היתה לאורכו של רדיאל (כמו היום בנתיב B17). המטוס: איילנדר, אותו ניתן להוריד (גם ל FSX וגם לFS2004) http://www.virtual-flight.com/dl/aircra ... loads.html תגללו כמעט עד הסוף למטה. מזג אויר: תבחרו ב SKY CLEAR ולאחר מכן תשימו מזג אויר גלובאלי: רוח בגובה פני הים: 300/15 חטחוט בינוני רוח בגובה 5000: 330/25 רוח בגובה 12000: 350/40 טמפרטורה 10 מעלות נקודת טל 4 מעלות ראות: 30 מייל עננות בין גובה 1500 ל 4500, כמות 7/8 סוג CB חטחוט בינוני עננות בגובה 7000 עד 8500 כמות 5/8 סוג קומולוס מהעננים הנמוכים תשימו גשם הנתיב: רובו יהיה כעל W13 ממסלול 03 בש"ד, תפנו דרומה ישירות ל DENNA, תזהו את DEENA ע"י חיתוך רדיאל 270 מBGN, מ DENNA דרך TIBBI ל PURLA, ו GITLA ו VELOX ומשם ל LCA VOR. עד PURLA אתם תהיו על רדיאל 270 מ BGN, את GITLA תזהו לפי ה VOR של NAT ומשם ל VELOX, תתחשבו ברוח ואל תפעילו GPS, טוסו לפי עקרונות הסחיפה, מהירות וזמן מפות: מפת גפסן עד לרנקה: http://www.virtual-flight.com/charts/lllllccc.pdf מפת ATS (שם תראו את החיתוכים) http://www.aopa.org.il/site/userfiles/files/AIP/ifr.jpg תגיעו ל VOR של לרנקה בגובה 1500 ותכנסו להקפת ראייה שמאלית למסלול 22 אין צורך ב ILS בהצלחה! יאללה תביאו אותה בתמונות
oz sessler פורסם יולי 3, 2008 דיווח פורסם יולי 3, 2008 בצעתי את הטיסה ב- FSX, חבל"ז!!!! אחת הטובות! מאוד מומלץ לכולם