SkyRaider פורסם יולי 2, 2008 מחבר דיווח פורסם יולי 2, 2008 על מה מתבססים מכשירים גירוסקופים? כלומר, איך הם פועלים?
Baruch Spiegel פורסם יולי 2, 2008 דיווח פורסם יולי 2, 2008 על מה מתבססים מכשירים גירוסקופים? כלומר, איך הם פועלים? מתבססים על תופעה פיזיקלית. תוכל ללמוד עליה בקורס תיאוריה או בלימוד עצמי. שאלה אחת, שתי שאלות אפילו 3 בכיף. אבל אנחנו לא כאן בשביל ללמד את כבודו תיאוריה בהתכתבות מעל דפי הפורום. תמצא לך מסגרת מתאימה ותלמד בצורה מסודרת ממדריכים מקצועיים ומוסמכים. ב ה צ ל ח ה !!!
Doron_Angel פורסם יולי 3, 2008 דיווח פורסם יולי 3, 2008 אם זה לא מובן מההסבר המצוין של תומר, אזי זוית ההזדקרות של מטוס (או יותר מדויק - פרופיל אוירודינמי) לעולם תהייה קבועה!! נעשה קצת סדר...ראשית תלמד את המשפט הבא: "מטוס יכול להזדקר בכל מהירות ובכל מצב אף" עכשיו נדמיין: מטוס ססנה 172 טס במהירות 90 קשר, הטייס סוגר מצערת ומנסה לשמור גובה. ככל שהמהירות קטנה, זוית ההתקפה (שהיא הזוית בה הכנף "תוקפת" את האויר ממול) הולכת וגדלה, כלומר על הטייס להרים עוד ועוד את אף המטוס כדי לפצות על העילוי שהולך וקטן עם הקטנה במהירות. ככל שזוית ההתקפה גדלה, זרומת האויר כבר לא פוגעת ישירות ממול הכנף, אלה בזוית מתחת לכנף (נסו לדמיין את זה) פגיעה כזו גורמת להתנגדות (גרר) גבוה שהולך וגדל ככל שמרימים את אף המטוס. בזוית התקפה מסויימת (אצל רוב במטוסים היא 15 מעלות) האויר הפוגע בכנף מתערבל ואף חוזר חזרה מחוץ לכנף קדימה! כתוצאה מזה מתנתקת רוב זרימת האויר ממשטח הכנף ובבת אחת כל העילוי שהיה לכנף, נעלם, והמטוס מזדקר. מהירות ההזדקרות של המטוס זו המהירות בה בטיסה ישרה ואופקית עם מנוע סגור המטוס יגיע להזדקרות, אבל רק בתנאים אלו. - פתיחה של מנוע תקטין את מהירות ההזדקרות - הטיית הכנפיים תגדיל את המהירות שבה נגיע לזוית התקפה של 15 מעלות - הרמה של האף בחריפות תגרום לזוית התקפה גבוהה גם אם מהירות המטוס גבוהה ממהירות ההזדקרות. היה לפני 50 שנה סיפור על צוות מטוס טופולוב שביצעו ניסוי בצלילה והגעה למהירות גבוהה, הם טיפסו לגובה רב, צללו עם המטוס עד שיגיע למהירות מסויימת, כשהגיע המטוס למהירות של פי 1.5 מהמהירות המירבית המותרת בו, גובה הטיסה היה כבר נמוך בצורה מסוכנת. טייס המטוס משך בחוזקה, והאף התרומם אבל: המטוס הכבד כגוש, רצה אינרציאלית להמשיך בצלילתו, האף הורם אוירודינמית , הרי יש לו את כל המהירות שבעולם... ברגע שהאף הורם בכזו פתאומיות, זרימת האויר הגיע מתחת לכנף כי המטוס באותה שניה המשיך לרדת.. זוית ההתקפה הגיעה אל מעל הזוית הקריטית (אותן 15 מעלות) והמטוס הזדקר, התרסק וכולם נהרגו. כל זה קרה כשהאף במצב של 20 מעלות מתחת לאופק ובמהירות גבוהה מהמהירות המירבית לטיסה.
SkyRaider פורסם יולי 3, 2008 מחבר דיווח פורסם יולי 3, 2008 תודה על העזרה חברים, מצטער שהדיון נהפך לנטל על הפורום. בכל מקרה, אני עדיין צריך עזרה בנושאים מסויימים, ואודה על כל עזרה שהיא. אודה לעוזרים, אם נוכל לדבר במסנג'ר (כלומר הכי נוח שם) אם לא, כל דרך אחרת תיהיה טובה (הודעה פרטית...) תודה ולילה טוב. או, וכמעט שכחתי, חופשת קיץ נעימה :mrgreen:
Amir Paz פורסם יולי 4, 2008 דיווח פורסם יולי 4, 2008 דרך אגב. במטוסים עם תצורה של כנפיים משוכות לאחור וזנב T אסור בשום אופן להגיע למצב של הזדקרות. במטוסים מסוג זה הזרימה מתנתקת מהחלק החיצוני של הכנף ולכן מרכז הלחץ נע קדימה בזמן הזדקרות. התוצאה - במקום המצב הרצוי של נפילת אף , הזנב נופל או שהמטוס נשאר במצבו ולא מתאושש ממצב הזדקרות. גרוע מכך בגלל סידור זנב T הזנב נכנס לתוך המערבולות שנוצרות ע"י הכנף שבהזדקרות ולכן לטייס אין היגוי בציר העלרוד. נכון מאוד אפילו לססנה 172. סיפור שעובר כמורשת קרב ב Toronto Airways (בית הספר שאני לומד בו). לפני שנתיים חניך במכללת סנקה התבקש להכין דוח משקל איזון לססנה 172 דגם R וע"פ הדרישות החניך צריך להעביר משלוח של קופסאות מ A ל B. המטוס הועמס בצורה שבה הקופסאות ממלאות את חלל המטוס מתא המטען האחורי ועד לקו המושבים הקידמיים, כאשר לטיסה יוצאים חניך ומדריך. מטרת התרגיל ע"פ ה CFI באותה תקופה: להקנות לחניך ניסיון בהטסה של מומנט אחורי יוצא דופן. ובמהלך הטיסה לבצע מספר תרגולות כמו הקפות - נחיתה על שדה קצר שדה לא סלול. המטוס הועמס בהתאם למגבלות המותרות והמומנט ע"פ התחקיר היה 47 אינץ מאוחרי חומת האש במשקל המראה מירבי של 2450LB- ממש על קצה הגרף. בניגוד לנהלי החברה (ולא נהלי ססנה) - המדריך בחר לתרגל מהירות איטית, תרגיל שעלול להוביל להזדקרות במקרה של טעות תפעול. (ע"פ נהלי ססנה ב NORMAL CATEGORY מותר לבצע הזדקרות אבל אסור לבצע מה שמכונה WHIP STALL הזדקרות חריפה שתחילתה במצב של אף גבוה (מהלך טיפוס).) במהלך התרגולת המטוס נכנס להזדקרות במצב של אף מעל האופק (כ 10-15 מעלות) המדריך מספר כי מחט ה VSI הציגה תחום שלילי עד הסוף, כנפים מאוזנות, אף נשמר כ - 15 מעלות מעל האופק ואיבוד של קרוב ל 1500 רגל (המון!). המצב התפתח לסיחרור ומשם היחלצות וייצוב העסק בגובה של 1800 רגל מעל פני השטח. מאז אותו מקרה כבר לא מתרגלים את עניין האיזון הקיצוני כמו שתרגלו בזמנו. התרגול הוא חלק מהרשיון המסחרי שעושים באותה מכללה.