Brock פורסם יולי 15, 2008 דיווח פורסם יולי 15, 2008 שלום לכולם. לאחרונה קניתי פדאלים של CH, בנוסף ליוק הקיים. עד כמה שאני יודע עד היום, הפדאלים מזיזים בציר אחד את הRudder ובציר השני הם בולמים בכל צד Differential Brakes. לפי הבנה בסיסית של תעופה, יש להשתמש בRudder בכל פניה שאני מבצע (לפחות כך זה בצסנה). עכשיו במטוסים קצת יותר גדולים, יש את ה Yaw Dumper, שלא מזמן קראתי פה בפורום שהוא בעצם נותן Rudder אוטומטית לפי עוצמת הפניה של היוק. רציתי לדעת מתי בדיוק טייס משתמש בRudder ומתי הוא משתמש רק ביוק (מבחינת שלבים של טיסה, ועוד כל מיני אלמנטים)
Ben Cohen פורסם יולי 15, 2008 דיווח פורסם יולי 15, 2008 בטח יהיו פה תשובות יותר מלומדות מזו אבל ננסה: בפניות בססנה או בכל מטוס קל אחר, לפי מה שהסביר לי תומר בזמנו, הבול (מד הטייה) אמור להיות בדיוק באמצע (בעולם האמיתי), אבל מכיוון שאנחנו בסימולטור נצטרך "לעזור" לו ולכן נכניס רגל טיפה, על מנת שהבול יהיה באמצע. בהסעה משתמשים בעיקרון בפדלים כדי לנווט על הקרקע, במטוסים מסחריים יש את הטילר, בסימולטור משתמשים בפדלים תמיד. בהמראות, משתמשים בפדלים כדי לשמור על ציר מסלול, מעל 60- קשר, כשההגה כיוון מתחיל להיות אפקטיבי (בגלל המהירות) על הקרקע. בטיסה עצמה משתמשים כפי שניסיתי להסביר למעלה, בעיקר כדי לתאם פניות, ובמקרי חירום כאשר אבד מנוע במטוסים דו-מנועיים, כדי לפצות על היעדר הכוח והסחיבה הנוצרת כאשר מנוע אחד אינו פועל. בנחיתות, בעיקר בנחיתות עם רוח צד, משתמשים בטכניקת קרוס-קונטרול בין היתר בהגה כיוון. אני חושב שכיסיתי את רוב השימושים.
Brock פורסם יולי 15, 2008 מחבר דיווח פורסם יולי 15, 2008 בטח יהיו פה תשובות יותר מלומדות מזו אבל ננסה:בפניות בססנה או בכל מטוס קל אחר, לפי מה שהסביר לי תומר בזמנו, הבול (מד הטייה) אמור להיות בדיוק באמצע (בעולם האמיתי), אבל מכיוון שאנחנו בסימולטור נצטרך "לעזור" לו ולכן נכניס רגל טיפה, על מנת שהבול יהיה באמצע. בהסעה משתמשים בעיקרון בפדלים כדי לנווט על הקרקע, במטוסים מסחריים יש את הטילר, בסימולטור משתמשים בפדלים תמיד. בהמראות, משתמשים בפדלים כדי לשמור על ציר מסלול, מעל 60- קשר, כשההגה כיוון מתחיל להיות אפקטיבי (בגלל המהירות) על הקרקע. בטיסה עצמה משתמשים כפי שניסיתי להסביר למעלה, בעיקר כדי לתאם פניות, ובמקרי חירום כאשר אבד מנוע במטוסים דו-מנועיים, כדי לפצות על היעדר הכוח והסחיבה הנוצרת כאשר מנוע אחד אינו פועל. בנחיתות, בעיקר בנחיתות עם רוח צד, משתמשים בטכניקת קרוס-קונטרול בין היתר בהגה כיוון. אני חושב שכיסיתי את רוב השימושים. ז"א נגיד ואני עושה עכשיו גישת ראיה למסלול 30 בנתב"ג. אז את הפניות עצמן אני אבצע בעזרת היוק, ואת התיקונים הקטנים בפיינל אני אעשה דואלית עם היוק ועם הפדאלים? אני מכיר את שיטת הנגיע, שבעת נגיע ברוח צד חזקה יש להכניס רגל על מנת לישר את המטוס עם ציר המסלול. השאלה מה קורה במהלך הפיינל עצמו.
Ben Cohen פורסם יולי 15, 2008 דיווח פורסם יולי 15, 2008 בטח יהיו פה תשובות יותר מלומדות מזו אבל ננסה:בפניות בססנה או בכל מטוס קל אחר, לפי מה שהסביר לי תומר בזמנו, הבול (מד הטייה) אמור להיות בדיוק באמצע (בעולם האמיתי), אבל מכיוון שאנחנו בסימולטור נצטרך "לעזור" לו ולכן נכניס רגל טיפה, על מנת שהבול יהיה באמצע. בהסעה משתמשים בעיקרון בפדלים כדי לנווט על הקרקע, במטוסים מסחריים יש את הטילר, בסימולטור משתמשים בפדלים תמיד. בהמראות, משתמשים בפדלים כדי לשמור על ציר מסלול, מעל 60- קשר, כשההגה כיוון מתחיל להיות אפקטיבי (בגלל המהירות) על הקרקע. בטיסה עצמה משתמשים כפי שניסיתי להסביר למעלה, בעיקר כדי לתאם פניות, ובמקרי חירום כאשר אבד מנוע במטוסים דו-מנועיים, כדי לפצות על היעדר הכוח והסחיבה הנוצרת כאשר מנוע אחד אינו פועל. בנחיתות, בעיקר בנחיתות עם רוח צד, משתמשים בטכניקת קרוס-קונטרול בין היתר בהגה כיוון. אני חושב שכיסיתי את רוב השימושים. ז"א נגיד ואני עושה עכשיו גישת ראיה למסלול 30 בנתב"ג. אז את הפניות עצמן אני אבצע בעזרת היוק, ואת התיקונים הקטנים בפיינל אני אעשה דואלית עם היוק ועם הפדאלים? אני מכיר את שיטת הנגיע, שבעת נגיע ברוח צד חזקה יש להכניס רגל על מנת לישר את המטוס עם ציר המסלול. השאלה מה קורה במהלך הפיינל עצמו. בדיוק כך, את התיקונית בפיינל יש לעשות כפי שתומר הסביר בסרטיו המצויינים, מאזנות והגה כיוון ביחד! כדי למנוע סחיפה מוגזמת הצידה..
Etai Charit פורסם יולי 15, 2008 דיווח פורסם יולי 15, 2008 Yaw damper מייצב את הבול בשבילך, בפשטות. הבהרה ותיקון לבן - הבול הוא לא מד הטיה, אלא מד החלקה. מתי מכניסים רגל: 1. הסעה על הקרקע, כשאין טילר. 2. ריצות המראה ונחיתה - בכל מקרה (ובכל מהירות, דהיינו מרגע התיישרות להמראה ועד רגע פינוי אחרי נחיתה) 3. "לקחת לידיים" את הטיפול בענייני ההחלקה של המטוס, משתמשים בהגה הכיוון "ידנית" (רגלית) כאשר רוצים לעשות override לY/D, ולמעשה לעבוד במקומו. 4. נחיתה ברוח צד - כפי שציינת, פינל באף לרוח, תיקונים עם כל הצירים (מצערת, הגה גובה, מאזנות, הגה כיוון), לקראת הצפה רגל ליישר את אף המטוס עם ציר המסלול, ותוך כדי כך, עם המאזנות לגלגל קלות לכיוון הרוח. 5. טיסה אסימטרית - במיידי מתקנים עם הרגל. כשאפשר - מקזזים. לשים לב גם לאחר קיזוז, תיקונים בהתאם לשינויי דחף, מהירות, תצורה...
Baruch Spiegel פורסם יולי 16, 2008 דיווח פורסם יולי 16, 2008 בטח יהיו פה תשובות יותר מלומדות מזו אבל ננסה:בפניות בססנה או בכל מטוס קל אחר, לפי מה שהסביר לי תומר בזמנו, הבול (מד הטייה) אמור להיות בדיוק באמצע (בעולם האמיתי), אבל מכיוון שאנחנו בסימולטור נצטרך "לעזור" לו ולכן נכניס רגל טיפה, על מנת שהבול יהיה באמצע. אז אני מבין שבמהלך כל הפניה, המבט שלך תקוע בבול... מישהו פה צריך רענון בטיסת ראייה...
Ben Cohen פורסם יולי 17, 2008 דיווח פורסם יולי 17, 2008 בטח יהיו פה תשובות יותר מלומדות מזו אבל ננסה:בפניות בססנה או בכל מטוס קל אחר, לפי מה שהסביר לי תומר בזמנו, הבול (מד הטייה) אמור להיות בדיוק באמצע (בעולם האמיתי), אבל מכיוון שאנחנו בסימולטור נצטרך "לעזור" לו ולכן נכניס רגל טיפה, על מנת שהבול יהיה באמצע. אז אני מבין שבמהלך כל הפניה, המבט שלך תקוע בבול... מישהו פה צריך רענון בטיסת ראייה... ממש לא, כמו בכל טיסת ראייה מידי פעם מסתכלים על המכשירים לוודא ששומרים על נתוני טיסה, כנ"ל בפניות.
Baruch Spiegel פורסם יולי 17, 2008 דיווח פורסם יולי 17, 2008 בטח יהיו פה תשובות יותר מלומדות מזו אבל ננסה:בפניות בססנה או בכל מטוס קל אחר, לפי מה שהסביר לי תומר בזמנו, הבול (מד הטייה) אמור להיות בדיוק באמצע (בעולם האמיתי), אבל מכיוון שאנחנו בסימולטור נצטרך "לעזור" לו ולכן נכניס רגל טיפה, על מנת שהבול יהיה באמצע. אז אני מבין שבמהלך כל הפניה, המבט שלך תקוע בבול... מישהו פה צריך רענון בטיסת ראייה... ממש לא, כמו בכל טיסת ראייה מידי פעם מסתכלים על המכשירים לוודא ששומרים על נתוני טיסה, כנ"ל בפניות. ממש לא. מגלגלים את המטוס על "ציר" מסביב לנקודה רחוקה באופק. ותוך כדי מוודאים שאותה נקודה לא זזה לצדדים ומתקנים אם צריך באמצעות הדוושות. כך מוודאים שהכניסה לפנייה מתואמת. הבעיה בהחלקה היא בעיקר בכניסה וביציאה מ\אל הפנייה בגלל זווית התקפה לא סימטרית בכנפיים שהיא תוצר לוואי של פעולת הגלגול. תופעה שנקראת "גרר מאזנות" במהלך הפנייה, אם המטוס בישרה ואופקית - המטוס לא מחליק. תכל'ס, לשמור על גובה בפנייה - ע"י התייחסות לאופק החיצוני.. בכללי בהקשר לזה. בדרך כלל מי שהתוודע לעולם הטיסה דרך הסימולטור צריך בנוסף לקורס טייס קורס נוסף: קורס גמילה מהתלות במכשירים. עברתי משהו בסגנון במהלך הקורס. ככל שאתה עמוק יותר בסימ, זה יותר קשה מהקורס עצמו. :? הנה עוד דוגמא...