עבור לתוכן
Izik Bakshi

האם יש צורך במבחן לטייסים חדשים?

Recommended Posts

פורסם

על השאלה הזו דנים בפורום הכללי של VATSIM כפי שתוכלו לראות בלינק הבא:

http://forums.vatsim.net/viewtopic.php?t=31794

תחילה נציין שזה דיון בין חברים שם ולא משהו רשמי מטעם ההנהלה (BOG), למרות שגם חברי ה-BOG לוקחים חלק בדעה ובעיקר בהפרדת כוחות, ממש מתכסחים על זה שם, ובכל זאת זו אינה הפעם הראשונה שנפתח דיון בנושא הזה.

אז מי שרוצה מוזמן לתת את דעתו שם ואולי בסופו של יום ה-BOG ירימו את הכפפה ויעשו משהו.

דעתי האישית - אהבתי רעיון שהציע שם מדריך מצפון אמריקה, שבו חברים חדשים ידרשו לבצע מבחן שלא משנה מה תהיה התוצאה שלו, הם יוכלו להירשם כחברים ולטוס בדיוק כמו היום, הרעיון הוא שבסיום המבחן הם יקבלו משוב במה הם טעו והפניה לקובץ הרלוונטי ב-PRC, בצורה זו חברים יוכלו להמשיך להירשם כרגיל לרשת, אבל כבר בהתחלה יקבלו הפניה לדברים שהם לא יודעים.

נשמח לשמוע עוד דעות.

פורסם

רעיון מצויין לבצע מבחן רמת ידע שהוא אינו תנאי קבלה, אבל חובה כדי להרשם ל VATSIM.

פורסם

לפי דעתי אין צורך במבחן לטייסים החדשים אבל יש צורך וחובה שהם יעברו קודם את IFS ביה"ס לטיסה אשר שם ילמדו וגם יבחנו בכל הדרוש לטיסה ברשת.

לאחר מכן גם בכל טיסה ברשת הם "ישתפשפו" ויתודרכו על ידי הפקחים אשר יתקנו להם את השגיאות וכך ישתפרו מכל טיסה יותר ויותר.

אבל מעבר לכך אני סבור שעל כל טייס בוואטיל לטוס XXX שעות בשבוע ברשת כפי שייקבע על ידי ההנהלה ומי שלא יעמוד במכסת השעות אז לא יהיה רשאי לטוס ברשת ותופסק חברותו בוואטיל.דבר זה קיים בחברות מסויימות ווירטואליות בחו"ל.כי טייסים אשר לא טסים ומתרגלים מספיק שעות אז רמת הטיסה שלהם יורדת והם גם מפריעים לאחרים ברשת.

בוקי זאב:4X-MJB

פורסם

לדעתי יש צורך במבחן מסוג כזה, פשוט ביותר אשר בוחן את הבנתו וידעו של הטייס המתחיל על הדברים הכי בסיסיים שיש לדעת בטיסה ברשת, וההצטרפות לרשת תהיה תלויה במעבר של מבחן מסוג כזה. טייסים מתחילים שטסים ברשת ללא ידע פוגעים ב-3 הצדדים:

א. הפקחים כמובן.

ב. טייסים מנוסים שצריכים לאלתר ולנסות למנוע תאונות עם טייס מתחיל שלא יודע נהלים.

ג. הטייס המתחיל עצמו שאם יעשה שטויות הוא בסופו של דבר יקבל על הראש.

לדעתי מעבר קורס בIFS הוא לא דרישה הכרחית להצטרפות לרשת. אני בטוח שטייס חובב בעל רישיון טיס אמיתי שמעוניין לטוס להנאתו ברשת, לא ירצה לבזבז מזמנו על מה שהוא כבר יודע מעולה.

צבירת שעות על מנת להמשיך לטוס ברשת- לדעתי לא נחוץ תנאי כזה. לא לעיניין שאנשים שיצאו לטראק או לשירות צבאי ארוך יחזרו עם חברות מושעת או מבוטלת. מה שאתה בונה ולומד במשך חודשים ושנים שלמות אי אפשר לשכוח כ"כ מהר..

פורסם

האמת שאין לי עדיין דעה נחרצת בנושא. מה שכן אני מאמין שצריך להיות איזה סף מסויים שרק כאשר עוברים אותו יהיה מורשה לטוס ברשת. לדרך מסויימת שבה זה יקרה - אין רעיון.

בנוסף, אני לא יודע אם מבחן בהרשמה לואטסים יהיה אפקטיבי מכיוון שרובנו מגיעים ללא שום ידע מוקדם לואטסים ולכן אין טעם למבחן בשלב כזה.

לפי דעתי אין צורך במבחן לטייסים החדשים אבל יש צורך וחובה שהם יעברו קודם את IFS ביה"ס לטיסה אשר שם ילמדו וגם יבחנו בכל הדרוש לטיסה ברשת.

לאחר מכן גם בכל טיסה ברשת הם "ישתפשפו" ויתודרכו על ידי הפקחים אשר יתקנו להם את השגיאות וכך ישתפרו מכל טיסה יותר ויותר.

אבל מעבר לכך אני סבור שעל כל טייס בוואטיל לטוס XXX שעות בשבוע ברשת כפי שייקבע על ידי ההנהלה ומי שלא יעמוד במכסת השעות אז לא יהיה רשאי לטוס ברשת ותופסק חברותו בוואטיל.דבר זה קיים בחברות מסויימות ווירטואליות בחו"ל.כי טייסים אשר לא טסים ומתרגלים מספיק שעות אז רמת הטיסה שלהם יורדת והם גם מפריעים לאחרים ברשת.

בוקי זאב:4X-MJB

כמה דברים בקשר למה שרשמת:

קודם כל, עד כמה שאני יודע "בי"ס לטיסה וירטואלית" זה משהו שקיים רק אצלנו, לכן אין אפשרות להכניס את זה כתקנה מפני שזה נמצא ספציפית רק כאן. עם זאת, כמובן שזאת הדרך המומלצת להתחיל.

לגבי המכסת שעות: יש לעשות הבחנה בין חברה וירטואלית לבין החטיבה. אין כל צורך שבחטיבה יספרו לך שעות ואם לא עברת מכסה מסויימת לא תורשה לטוס. לשם כך יש את החברות הוירטואליות בדיוק כמו שאמרת, רק שכאן אתה טועה ובעיט תעופה - כן קיימת חובה לדווח טיסות פעם בתקופה מסויימת על מנת לשמור על פעילות בחברה, ומי שלא מדווח טיסה בתקופה מוסכמת מראש ימצא את עצמו מחוץ לחברה.

פורסם
לפי דעתי אין צורך במבחן לטייסים החדשים אבל יש צורך וחובה שהם יעברו קודם את IFS ביה"ס לטיסה אשר שם ילמדו וגם יבחנו בכל הדרוש לטיסה ברשת.

לאחר מכן גם בכל טיסה ברשת הם "ישתפשפו" ויתודרכו על ידי הפקחים אשר יתקנו להם את השגיאות וכך ישתפרו מכל טיסה יותר ויותר.

אבל מעבר לכך אני סבור שעל כל טייס בוואטיל לטוס XXX שעות בשבוע ברשת כפי שייקבע על ידי ההנהלה ומי שלא יעמוד במכסת השעות אז לא יהיה רשאי לטוס ברשת ותופסק חברותו בוואטיל.דבר זה קיים בחברות מסויימות ווירטואליות בחו"ל.כי טייסים אשר לא טסים ומתרגלים מספיק שעות אז רמת הטיסה שלהם יורדת והם גם מפריעים לאחרים ברשת.

בוקי זאב:4X-MJB

זה תחביב , אף אחד לא מחויב לטוס לכולם כאן יש חיים ולא לכולם יש חשק כל הזמן לטוס.

ד"א קצת קשה לי לראות שמישהו שלא עבר IFS אומר שזה חובה.

טייסים מתחליים באים לכאן בשביל להמריא ולהנחית את המטוס וכדי לשמוע את הפקח לא באמת מענין אותם מעבר לזה (בתור התחלה) ברגע שיחיבו טייסים ללמוד IFS או לעשות מבחנים החשק שלהם ילך, ואל תשכחו שיש לנו גם מתחרים.

פורסם
לפי דעתי אין צורך במבחן לטייסים החדשים אבל יש צורך וחובה שהם יעברו קודם את IFS ביה"ס לטיסה אשר שם ילמדו וגם יבחנו בכל הדרוש לטיסה ברשת.

לאחר מכן גם בכל טיסה ברשת הם "ישתפשפו" ויתודרכו על ידי הפקחים אשר יתקנו להם את השגיאות וכך ישתפרו מכל טיסה יותר ויותר.

אבל מעבר לכך אני סבור שעל כל טייס בוואטיל לטוס XXX שעות בשבוע ברשת כפי שייקבע על ידי ההנהלה ומי שלא יעמוד במכסת השעות אז לא יהיה רשאי לטוס ברשת ותופסק חברותו בוואטיל.דבר זה קיים בחברות מסויימות ווירטואליות בחו"ל.כי טייסים אשר לא טסים ומתרגלים מספיק שעות אז רמת הטיסה שלהם יורדת והם גם מפריעים לאחרים ברשת.

בוקי זאב:4X-MJB

זה תחביב , אף אחד לא מחויב לטוס לכולם כאן יש חיים ולא לכולם יש חשק כל הזמן לטוס.

ד"א קצת קשה לי לראות שמישהו שלא עבר IFS אומר שזה חובה.

טייסים מתחליים באים לכאן בשביל להמריא ולהנחית את המטוס וכדי לשמוע את הפקח לא באמת מענין אותם מעבר לזה (בתור התחלה) ברגע שיחיבו טייסים ללמוד IFS או לעשות מבחנים החשק שלהם ילך, ואל תשכחו שיש לנו גם מתחרים.

תרשו לסנגר את בוקי.

לפני IFS למדנו לבד, בסיוע מדריכים כתובים ובסיוע טייסים מהעולם האמיתי.

בוקי עבר את שמוליק לין. ניראה אותך עובר אותו ושורד :lol:

עד היום בוקי המתרגל מספר 1 של החטיבה. אין יום שאני לא רואה ב SI את בוקי מתרגל משהו.

ועם כל הכבוד , הערכה והגאווה שיש לי ל IFS, החנכיכים שלכם יש להם מה ללמוד מבוקי.

לגבי חובת IFS, אתה צודק ב 100%.

פורסם

נכון מאוד רן אתה צודק פשוט בזמנינו לא היה בכלל IFS אבל היום שיש אז זה מקנה לטייסים את הדרוש לתחילת דרכם ברשת בססנה ו VFR.

לגבי שמוליק לין האגדי אז כמובן שהוא זה שהדריך אותנו במקצועיות ברשת ובמדריכים שכתב וגם הקפיד על המשמעת ברשת.

חהחהחהחהחה אהבתי שכתבת רן וזה כל כך נכון שנראה מי מIFS שיכול לעבור את שמוליק...

בוקי זאב:4X-MJB

פורסם
רעיון מצויין לבצע מבחן רמת ידע שהוא אינו תנאי קבלה, אבל חובה כדי להרשם ל VATSIM.

מצטרף לדעתך רן.

בנוסף, לדעתי הצורה הבריאה ביותר להיכנס לתחביב הזה היא להישאב לתוכו, כמו שאגב קרה לי, ואז נוצר מצב שאני רצתי אחרי בתי ספר, אחרי מדריכים ואחרי משובים ולא ההיפך. תוך כדי כתיבה נזכרתי בשרשור שפתחתי פה בתחילת הדרך בהמתנה ל-IFS ואפילו אמרתי שאני מעדיף לארוז שק שינה, כמה קופסאות שימורים וכמובן את המזוודות ולישון בטרמינל ב- waiting list אם יתפנה מקום בקורס קודם...

(http://www.vatil.org/vatil/board/viewtopic.php?p=107842)

פורסם

אם נביט אחורנית ונכנס לראש של מקימי התחביב הזה לפני כעשור נגלה שהמטרה של אז הייתה למשוך כמה שיותר אנשים בכל דרך אפשרית כי היה ברור אז למקימי SATCO שזו הדרך לבנות את התחביב כי לא משנה כמה שרתים חזקים יהיו וכמה הסימולטור יהיה מתקדם - בלי תנועה ובלי אנשים שיפקחו הדבר הזה לא יניע.

היום אחרי 9-10 שנים אני חושב שאנחנו יכולים להרשות לעצמנו להתחיל ולסנן כניסות לרשת.

לא משנה מה יקרה מהיום - כמות התנועה שאנחנו מקבלים וכמות האירועים

(בכל רשת VATSIM) לא תגדל באופן משמעותי עם כניסת משתמשים.

הייתי אומר שהתחביב הזה הגיע "לרוויה" ולמעשה רק פריצת דרך (כמו שילוב של הרשת בתוך חבילת התוכנה של מיקרוסופט) תביא לגידול משמעותי בזמן קצר.

בתור פקח ברשת אני אישית מעדיף טייס אחד איכותי על 3 טייסים מתלמדים.

הפתרון שלי לנושא ואולי אני יעלה אותו בפורום VATSIM:

משתמש חדש נרשם לרשת ללא כל מבחן ומקבל הרשאה אוטומטית לטוס ברשת בדיוק כמו שקורה היום. השוני הוא שהיוזר של אותו משתמש יהיה תקף לפרק זמן מוגדר (נגיד חודש) ואחרי החודש המוקצב הוא מחוייב לבצע בחינת רמה (תאוריה) או להיות שותף באחד מהארגונים המוגדרים לבצע הדרכות טייסים IFS כמובן במקרה שלנו.

במידה והוא עבר את המבחן או במידה והוא נמצא כחבר בקורס טיס של אותו אירגון מוכר (IFS בישראל) היוזר שלו למעשה "נפתח" והוא הופך להיות פעיל תמידית.

במצד שכזה אנחנו לא דוחים אנשים מלהירשם לרשת בגלל חוסר סבלנות לבצע בחינה אבל מהעבר השני אנחנו נותנים להם לטעום מהיופי שבתחביב הזה ובצורה הזו למשוך את האנשים הרציניים בלבד.

פורסם
אם נביט אחורנית ונכנס לראש של מקימי התחביב הזה לפני כעשור נגלה שהמטרה של אז הייתה למשוך כמה שיותר אנשים בכל דרך אפשרית כי היה ברור אז למקימי SATCO שזו הדרך לבנות את התחביב כי לא משנה כמה שרתים חזקים יהיו וכמה הסימולטור יהיה מתקדם - בלי תנועה ובלי אנשים שיפקחו הדבר הזה לא יניע.

היום אחרי 9-10 שנים אני חושב שאנחנו יכולים להרשות לעצמנו להתחיל ולסנן כניסות לרשת.

לא משנה מה יקרה מהיום - כמות התנועה שאנחנו מקבלים וכמות האירועים

(בכל רשת VATSIM) לא תגדל באופן משמעותי עם כניסת משתמשים.

הייתי אומר שהתחביב הזה הגיע "לרוויה" ולמעשה רק פריצת דרך (כמו שילוב של הרשת בתוך חבילת התוכנה של מיקרוסופט) תביא לגידול משמעותי בזמן קצר.

בתור פקח ברשת אני אישית מעדיף טייס אחד איכותי על 3 טייסים מתלמדים.

הפתרון שלי לנושא ואולי אני יעלה אותו בפורום VATSIM:

משתמש חדש נרשם לרשת ללא כל מבחן ומקבל הרשאה אוטומטית לטוס ברשת בדיוק כמו שקורה היום. השוני הוא שהיוזר של אותו משתמש יהיה תקף לפרק זמן מוגדר (נגיד חודש) ואחרי החודש המוקצב הוא מחוייב לבצע בחינת רמה (תאוריה) או להיות שותף באחד מהארגונים המוגדרים לבצע הדרכות טייסים IFS כמובן במקרה שלנו.

במידה והוא עבר את המבחן או במידה והוא נמצא כחבר בקורס טיס של אותו אירגון מוכר (IFS בישראל) היוזר שלו למעשה "נפתח" והוא הופך להיות פעיל תמידית.

במצד שכזה אנחנו לא דוחים אנשים מלהירשם לרשת בגלל חוסר סבלנות לבצע בחינה אבל מהעבר השני אנחנו נותנים להם לטעום מהיופי שבתחביב הזה ובצורה הזו למשוך את האנשים הרציניים בלבד.

וגם מפחיתים יוזרים סתמיים.

לדעתי רעיון מצויין, אם כי הייתי משנה את תקופת הזמן לסכום מסויים של שעות טיסה ברשת, מכיוון שהלמידה יכולה לוקחת זמן בהתאם לזמן הפנוי של הבנאדם, ולעקומת הלמידה, לעומת שעות ברשת.

פורסם

הדבר העיקרי שצרם לי זה מה שאמיר אמר לגבי זה שהתחום הגיע ל"מיצוי". אני לא חושב ככה, למרות שאני יכול להבין למה מהזווית שלך זה יכול להיראות ככה.

דעתי האישית היא שמה שלא יעשו, צריך להשאיר פתח לאנשים להיכנס לתחום בקצב שלהם, ללא סינון. אני מאוד בעד להעלות את רמת המקצועיות של הטייסים, אבל אסור שזה יבוא על חשבונם של טייסים פוטנציאליים חדשים.

הדיון הזה הוא לא חדש (כן להגביל / לא להגביל, דגש על ריאליזם / דגש על כמה שיותר כיף), אבל אני בדעה שתמיד צריך להשאיר לטייסים חדשים את האופציה להתחבר ולטוס איך שבא להם, וללמוד בקצב שלהם.

עם כל זאת, אני מסכים שחייבים לפעול בדרכים יצירתיות ומקוריות על מנת להעלות את הרמה המקצועית של הטייסים.

פורסם
לפי דעתי אין צורך במבחן לטייסים החדשים אבל יש צורך וחובה שהם יעברו קודם את IFS ביה"ס לטיסה אשר שם ילמדו וגם יבחנו בכל הדרוש לטיסה ברשת.

לאחר מכן גם בכל טיסה ברשת הם "ישתפשפו" ויתודרכו על ידי הפקחים אשר יתקנו להם את השגיאות וכך ישתפרו מכל טיסה יותר ויותר.

אבל מעבר לכך אני סבור שעל כל טייס בוואטיל לטוס XXX שעות בשבוע ברשת כפי שייקבע על ידי ההנהלה ומי שלא יעמוד במכסת השעות אז לא יהיה רשאי לטוס ברשת ותופסק חברותו בוואטיל.דבר זה קיים בחברות מסויימות ווירטואליות בחו"ל.כי טייסים אשר לא טסים ומתרגלים מספיק שעות אז רמת הטיסה שלהם יורדת והם גם מפריעים לאחרים ברשת.

בוקי זאב:4X-MJB

אני בהחלט תומך בדעתו של בוקי,בעיקר על שעות טיסה שיהיה על טייס ואטיל לבצע בשבוע,רק כך הרשת הישראלית תצדיק את קיומה.עיט תעופה מחייבת שעות טיסה מינימליות בחודש בתוכנת ה-BB
פורסם
אם נביט אחורנית ונכנס לראש של מקימי התחביב הזה לפני כעשור נגלה שהמטרה של אז הייתה למשוך כמה שיותר אנשים בכל דרך אפשרית כי היה ברור אז למקימי SATCO שזו הדרך לבנות את התחביב כי לא משנה כמה שרתים חזקים יהיו וכמה הסימולטור יהיה מתקדם - בלי תנועה ובלי אנשים שיפקחו הדבר הזה לא יניע.

היום אחרי 9-10 שנים אני חושב שאנחנו יכולים להרשות לעצמנו להתחיל ולסנן כניסות לרשת.

לא משנה מה יקרה מהיום - כמות התנועה שאנחנו מקבלים וכמות האירועים

(בכל רשת VATSIM) לא תגדל באופן משמעותי עם כניסת משתמשים.

הייתי אומר שהתחביב הזה הגיע "לרוויה" ולמעשה רק פריצת דרך (כמו שילוב של הרשת בתוך חבילת התוכנה של מיקרוסופט) תביא לגידול משמעותי בזמן קצר.

בתור פקח ברשת אני אישית מעדיף טייס אחד איכותי על 3 טייסים מתלמדים.

הפתרון שלי לנושא ואולי אני יעלה אותו בפורום VATSIM:

משתמש חדש נרשם לרשת ללא כל מבחן ומקבל הרשאה אוטומטית לטוס ברשת בדיוק כמו שקורה היום. השוני הוא שהיוזר של אותו משתמש יהיה תקף לפרק זמן מוגדר (נגיד חודש) ואחרי החודש המוקצב הוא מחוייב לבצע בחינת רמה (תאוריה) או להיות שותף באחד מהארגונים המוגדרים לבצע הדרכות טייסים IFS כמובן במקרה שלנו.

במידה והוא עבר את המבחן או במידה והוא נמצא כחבר בקורס טיס של אותו אירגון מוכר (IFS בישראל) היוזר שלו למעשה "נפתח" והוא הופך להיות פעיל תמידית.

במצד שכזה אנחנו לא דוחים אנשים מלהירשם לרשת בגלל חוסר סבלנות לבצע בחינה אבל מהעבר השני אנחנו נותנים להם לטעום מהיופי שבתחביב הזה ובצורה הזו למשוך את האנשים הרציניים בלבד.

רעיון טוב, אבל הרשמה ל-IFS כחובה לדעתי לא תועיל.

כדיי להרשם ל-IFS צריך להתחייב להמון זמן יחסית- רק מי שבאמת מעוניין ללמוד מקצועי ילך ל-IFS.

לדעתי פשוט כדאי לעשות מבחן תאוריה, זאת אומרת באינטרנט כמו שיש לעיט תעופה.

במידה והציון הוא מעל ציון מסוים היוזר נפתח אוטומטית.

פורסם
הדבר העיקרי שצרם לי זה מה שאמיר אמר לגבי זה שהתחום הגיע ל"מיצוי". אני לא חושב ככה, למרות שאני יכול להבין למה מהזווית שלך זה יכול להיראות ככה.

אני אנסה להסביר לך באופן יותר מדוייק מה הכוונה על מנת שזה לא יצרום לך :wink:

כשכתבתי שהתחביב הגיע ל "רוויה" כיוונתי את הדברים לכמות החברים ב VATSIM ובטח לבטח שלא לתחביב עצמו תאמין לי שאני ממשיך לטוס ולהדריך כאילו רק אתמול נרשמתי 8)

איך שלא נסתכל על זה ,בשורה התחתונה, אירוע הכי מפוצץ שהיה עד היום ב VATSIM אני לא זוכר שהשרתים עברו 1700-1800 חיבורים בעת ובעונה אחת תקנו אותי אם אני טועה.

יגידו חלק שהעניין נובע ממגבלה טכנית אבל ממה שאני מכיר לא קרה שטייסים לא הצליחו להתחבר בגלל עומס רב (לא מדבר על תקלות נקודתיות).

לכן מפה אני מסיק ואומר שבגלל שהרשת עברה את כל השנים האלו וגדלה ובגלל שרק צעד משמעותי יביא להמשך גידול חברים רשומים פעילים (לדעתי - כמו הוספת שרתים כמו איחוד SQ BOX בתוך הסימלוטור ועוד רעיונות כאלו ואחרים) אז בינתיים נראה שמבחינת גידול פעילות שום דבר לא קורה. אופי הפעילות אולי משתנה (סוגי אירועים - חד"ב אירועי REAL OPS עכשיו גם רואים לא מעט אירועים שיש בהם פרסים) אבל גודל הפעילות יחסית זהה לאורך השנים לכן יהיה נכון להתחיל לבצע סינון.

יהב אמר יפה שבאמת מגבלת שעות יכולה להיות תחליף לזמן - אני רק זרקתי רעיון שעלה לי כמובן אפשר לפתח אותו. בנוגע ל IFS - ממש לא חובה אבל תחליף למי שרוצה "הכנה למבחן".

פורסם
אם נביט אחורנית ונכנס לראש של מקימי התחביב הזה לפני כעשור נגלה שהמטרה של אז הייתה למשוך כמה שיותר אנשים בכל דרך אפשרית כי היה ברור אז למקימי SATCO שזו הדרך לבנות את התחביב כי לא משנה כמה שרתים חזקים יהיו וכמה הסימולטור יהיה מתקדם - בלי תנועה ובלי אנשים שיפקחו הדבר הזה לא יניע.

היום אחרי 9-10 שנים אני חושב שאנחנו יכולים להרשות לעצמנו להתחיל ולסנן כניסות לרשת.

לא משנה מה יקרה מהיום - כמות התנועה שאנחנו מקבלים וכמות האירועים

(בכל רשת VATSIM) לא תגדל באופן משמעותי עם כניסת משתמשים.

הייתי אומר שהתחביב הזה הגיע "לרוויה" ולמעשה רק פריצת דרך (כמו שילוב של הרשת בתוך חבילת התוכנה של מיקרוסופט) תביא לגידול משמעותי בזמן קצר.

בתור פקח ברשת אני אישית מעדיף טייס אחד איכותי על 3 טייסים מתלמדים.

הפתרון שלי לנושא ואולי אני יעלה אותו בפורום VATSIM:

משתמש חדש נרשם לרשת ללא כל מבחן ומקבל הרשאה אוטומטית לטוס ברשת בדיוק כמו שקורה היום. השוני הוא שהיוזר של אותו משתמש יהיה תקף לפרק זמן מוגדר (נגיד חודש) ואחרי החודש המוקצב הוא מחוייב לבצע בחינת רמה (תאוריה) או להיות שותף באחד מהארגונים המוגדרים לבצע הדרכות טייסים IFS כמובן במקרה שלנו.

במידה והוא עבר את המבחן או במידה והוא נמצא כחבר בקורס טיס של אותו אירגון מוכר (IFS בישראל) היוזר שלו למעשה "נפתח" והוא הופך להיות פעיל תמידית.

במצד שכזה אנחנו לא דוחים אנשים מלהירשם לרשת בגלל חוסר סבלנות לבצע בחינה אבל מהעבר השני אנחנו נותנים להם לטעום מהיופי שבתחביב הזה ובצורה הזו למשוך את האנשים הרציניים בלבד.

ציטוט ממוקד - "בתור פקח ברשת אני אישית מעדיף טייס אחד איכותי על 3 טייסים מתלמדים."

1. מעלה מאוד את המוטיבצייה לטייסים חדשים (ציני)

2. עושה לי חשק לטוס ברשת. (ציני)

3. הופך "משחק" טיסה לתחביב הזוי עם נטייה למשטר אפל מעברינו. (לא ציני)

אני בדרך כלל שתקן בויכוחים כאן,,אבל עד כאן !!

פורסם
אם נביט אחורנית ונכנס לראש של מקימי התחביב הזה לפני כעשור נגלה שהמטרה של אז הייתה למשוך כמה שיותר אנשים בכל דרך אפשרית כי היה ברור אז למקימי SATCO שזו הדרך לבנות את התחביב כי לא משנה כמה שרתים חזקים יהיו וכמה הסימולטור יהיה מתקדם - בלי תנועה ובלי אנשים שיפקחו הדבר הזה לא יניע.

היום אחרי 9-10 שנים אני חושב שאנחנו יכולים להרשות לעצמנו להתחיל ולסנן כניסות לרשת.

לא משנה מה יקרה מהיום - כמות התנועה שאנחנו מקבלים וכמות האירועים

(בכל רשת VATSIM) לא תגדל באופן משמעותי עם כניסת משתמשים.

הייתי אומר שהתחביב הזה הגיע "לרוויה" ולמעשה רק פריצת דרך (כמו שילוב של הרשת בתוך חבילת התוכנה של מיקרוסופט) תביא לגידול משמעותי בזמן קצר.

בתור פקח ברשת אני אישית מעדיף טייס אחד איכותי על 3 טייסים מתלמדים.

הפתרון שלי לנושא ואולי אני יעלה אותו בפורום VATSIM:

משתמש חדש נרשם לרשת ללא כל מבחן ומקבל הרשאה אוטומטית לטוס ברשת בדיוק כמו שקורה היום. השוני הוא שהיוזר של אותו משתמש יהיה תקף לפרק זמן מוגדר (נגיד חודש) ואחרי החודש המוקצב הוא מחוייב לבצע בחינת רמה (תאוריה) או להיות שותף באחד מהארגונים המוגדרים לבצע הדרכות טייסים IFS כמובן במקרה שלנו.

במידה והוא עבר את המבחן או במידה והוא נמצא כחבר בקורס טיס של אותו אירגון מוכר (IFS בישראל) היוזר שלו למעשה "נפתח" והוא הופך להיות פעיל תמידית.

במצד שכזה אנחנו לא דוחים אנשים מלהירשם לרשת בגלל חוסר סבלנות לבצע בחינה אבל מהעבר השני אנחנו נותנים להם לטעום מהיופי שבתחביב הזה ובצורה הזו למשוך את האנשים הרציניים בלבד.

ציטוט ממוקד - "בתור פקח ברשת אני אישית מעדיף טייס אחד איכותי על 3 טייסים מתלמדים."

1. מעלה מאוד את המוטיבצייה לטייסים חדשים (ציני)

2. עושה לי חשק לטוס ברשת. (ציני)

3. הופך "משחק" טיסה לתחביב הזוי עם נטייה למשטר אפל מעברינו. (לא ציני)

אני בדרך כלל שתקן בויכוחים כאן,,אבל עד כאן !!

אני יכול להבין את אמיר, אבל גם יכול להבין פיקוחפוביסט שכמוך.

כשאני עולה לפקח (עד ואם בכלל יש לי זמן), לא תמיד יש לנו את האנרגיות של איציק להתחיל ללמד את כל העולם לטוס, תוך כדי פיקוח.

המטרה שלנו היא לעלות, לקבל תנועה, שיהיה אתגר אבל שלא ניהיה מותשים אחרי 5 דקות בגלל שני טייסים שלא מבינים מהחיים שלהם וחושבים שהם לפחות מח"א וראש להק אויר שלו במקרה הטוב, ופחות טוב, מ"טובי" טיייסי הפחנועים של הרצליה.

מצד שני צריך לתת לצעירים חסרי ניסיון לעלות לטוס ולטעום פיקוח, אבל לעשות את זה בצורה מושכלת .

פורסם
אם נביט אחורנית ונכנס לראש של מקימי התחביב הזה לפני כעשור נגלה שהמטרה של אז הייתה למשוך כמה שיותר אנשים בכל דרך אפשרית כי היה ברור אז למקימי SATCO שזו הדרך לבנות את התחביב כי לא משנה כמה שרתים חזקים יהיו וכמה הסימולטור יהיה מתקדם - בלי תנועה ובלי אנשים שיפקחו הדבר הזה לא יניע.

היום אחרי 9-10 שנים אני חושב שאנחנו יכולים להרשות לעצמנו להתחיל ולסנן כניסות לרשת.

לא משנה מה יקרה מהיום - כמות התנועה שאנחנו מקבלים וכמות האירועים

(בכל רשת VATSIM) לא תגדל באופן משמעותי עם כניסת משתמשים.

הייתי אומר שהתחביב הזה הגיע "לרוויה" ולמעשה רק פריצת דרך (כמו שילוב של הרשת בתוך חבילת התוכנה של מיקרוסופט) תביא לגידול משמעותי בזמן קצר.

בתור פקח ברשת אני אישית מעדיף טייס אחד איכותי על 3 טייסים מתלמדים.

הפתרון שלי לנושא ואולי אני יעלה אותו בפורום VATSIM:

משתמש חדש נרשם לרשת ללא כל מבחן ומקבל הרשאה אוטומטית לטוס ברשת בדיוק כמו שקורה היום. השוני הוא שהיוזר של אותו משתמש יהיה תקף לפרק זמן מוגדר (נגיד חודש) ואחרי החודש המוקצב הוא מחוייב לבצע בחינת רמה (תאוריה) או להיות שותף באחד מהארגונים המוגדרים לבצע הדרכות טייסים IFS כמובן במקרה שלנו.

במידה והוא עבר את המבחן או במידה והוא נמצא כחבר בקורס טיס של אותו אירגון מוכר (IFS בישראל) היוזר שלו למעשה "נפתח" והוא הופך להיות פעיל תמידית.

במצד שכזה אנחנו לא דוחים אנשים מלהירשם לרשת בגלל חוסר סבלנות לבצע בחינה אבל מהעבר השני אנחנו נותנים להם לטעום מהיופי שבתחביב הזה ובצורה הזו למשוך את האנשים הרציניים בלבד.

ציטוט ממוקד - "בתור פקח ברשת אני אישית מעדיף טייס אחד איכותי על 3 טייסים מתלמדים."

1. מעלה מאוד את המוטיבצייה לטייסים חדשים (ציני)

2. עושה לי חשק לטוס ברשת. (ציני)

3. הופך "משחק" טיסה לתחביב הזוי עם נטייה למשטר אפל מעברינו. (לא ציני)

אני בדרך כלל שתקן בויכוחים כאן,,אבל עד כאן !!

אני יכול להבין את אמיר, אבל גם יכול להבין פיקוחפוביסט שכמוך.

כשאני עולה לפקח (עד ואם בכלל יש לי זמן), לא תמיד יש לנו את האנרגיות של איציק להתחיל ללמד את כל העולם לטוס, תוך כדי פיקוח.

המטרה שלנו היא לעלות, לקבל תנועה, שיהיה אתגר אבל שלא ניהיה מותשים אחרי 5 דקות בגלל שני טייסים שלא מבינים מהחיים שלהם וחושבים שהם לפחות מח"א וראש להק אויר שלו במקרה הטוב, ופחות טוב, מ"טובי" טיייסי הפחנועים של הרצליה.

מצד שני צריך לתת לצעירים חסרי ניסיון לעלות לטוס ולטעום פיקוח, אבל לעשות את זה בצורה מושכלת .

רן אני לא ממש מבין מה התכוונת במילה "מושכלת", אשמח אם תסביר.

לדעתי חלק מעבודת הפקח היא לתת שירות, והלקוחות הם הטייסים. יש כללי התנהגות ברשת שמי שלא ממלא אותם מועף ע"י SP ושילך לחפש חברים. כל השאר הם "לקוחות" לכל דבר ומי שלוקח על עצמו תפקיד פיקוח אמור לבוא מתוך תפיסת עולם של "לתת שירות", עם כל הסבלנות שצריך. מתן שירות צריך (ואני מקווה שקיים) להיות חלק מהכשרת פקחים. אז אם באמצע אירוע ROPS מישהו רוצה לעלות להקפות עם 172 בנתב"ג אפשר לא לאשר לו אבל מעבר לזה אני לא רואה שום צורך בסינון טייסים לרמה מסויימת.

פורסם

מושכלת = מבינים הוראות פקח בצורה הבסיסית ביותר וכשאר יש ארוע בב"ג

לא מתעקשים להכנס לקן צרעות TMA ב"ג .. לדוגמא.

המטרה של כולם בסופו של יום היא להנות :)

פורסם
מושכלת = מבינים הוראות פקח בצורה הבסיסית ביותר וכשאר יש ארוע בב"ג

לא מתעקשים להכנס לקן צרעות TMA ב"ג .. לדוגמא.

המטרה של כולם בסופו של יום היא להנות :)

הבנתי...

חשבתי שהתכוונת שהתנהגות הפקחים צריכה להיות מושכלת

פורסם
מושכלת = מבינים הוראות פקח בצורה הבסיסית ביותר וכשאר יש ארוע בב"ג

לא מתעקשים להכנס לקן צרעות TMA ב"ג .. לדוגמא.

המטרה של כולם בסופו של יום היא להנות :)

הבנתי...

חשבתי שהתכוונת שהתנהגות הפקחים צריכה להיות מושכלת

פקח \ בקר לרוב דעתם מושכלת.

אלו בראש ובראשונה טייסים עם ניסיון והבנה (לרוב) ולאחר מכן פקחים (חלק עם ניסיון וחלק בתחילת דרכם).

פורסם
מושכלת = מבינים הוראות פקח בצורה הבסיסית ביותר וכשאר יש ארוע בב"ג

לא מתעקשים להכנס לקן צרעות TMA ב"ג .. לדוגמא.

המטרה של כולם בסופו של יום היא להנות :)

הבנתי...

חשבתי שהתכוונת שהתנהגות הפקחים צריכה להיות מושכלת

פקח \ בקר לרוב דעתם מושכלת.

אלו בראש ובראשונה טייסים עם ניסיון והבנה (לרוב) ולאחר מכן פקחים (חלק עם ניסיון וחלק בתחילת דרכם).

בסדר אז זה מסתדר לי עכשיו עם מה שכתבתי. אני נוטה האמת לאמפט (יש מילה כזאת?) את דודי (אולי בגלל שאני לא פקח?) כי אני כל הזמן רואה מול העיניים את הפעם הראשונה שעליתי להקפות בנתב"ג ועידו פיקח קרקע, תאמין לי השירות והסבלנות שקיבלתי ממנו זה משהו שאני מאחל לכל טיס חדש לקבל. אז בטח גם אצל איציק זה ככה ובטח יש עוד רבים וטובים אבל יש גם כאלה שלא. וכמו שאומרים שאין הזדמנות שניה לרושם ראשון, אפשר לקרוא את מה שבן כתב לעופר כדי להבין עד כמה זה חשוב להמשך הדרך. יותר מזה - אני חושב שהאחריות של הטייסים להתנהג בצורה מושכלת מעוגנת בכללי ואטסים ע"י כך שהם מחויבים להכיר את חוקי הרשת וגם את אופן תפעול המטוס בו הם טסים ולהיות מסוגלים לעמוד בהם, אחרת הם נכנסים לקטגוריה של אלו שקרוב לוודאי ינותקו ע"י ה- SUP. ומעבר לכל זה, אני כבר מת לראות את דודי טס תחת פיקוח באופן סדיר, אז תורידו לחץ :P

פורסם

תאמין לי שאין שום לחץ.

מתי שהוא ירצה הוא יקבל את התמיכה של הטובים ביותר, הכל תלוי רק בו.

נא להתחבר על מנת להגיב

You will be able to leave a comment after signing in



התחברות לאתר



×
×
  • יצירת חדש...