עבור לתוכן
Izik Bakshi

האם יש צורך במבחן לטייסים חדשים?

Recommended Posts

פורסם
תאמין לי שאין שום לחץ.

מתי שהוא ירצה הוא יקבל את התמיכה של הטובים ביותר, הכל תלוי רק בו.

זה תלוי בנו, חדר אפל, חוט קשירה ושמוליק אחד.... :mrgreen:

יש אפשרות נהדרת השבוע (תחבר רק אותיות ראשונות) אתם ושמוליק בחדר אפל עם אור מעל הלבד הירוק.. :wink:

פורסם

לא הייתי מדויק, טעות שלי, "מתלמדים" לא הכוונה ל IFS הכוונה היא ל:

3 טייסים לא איכותים זה טייסים שאתה אומר להם "תפנה שמאלה כיוון צפון - צ פ ו ן" וגם את זה הם לא מצליחים לשמור.

טייס שאומר לי "אני לא מוצא את תל יונה" יקבל את מלוא העזרה.

אבל הזן הראשון הוא זן שלאף פקח אין כוח להתעסק עם ולא בגלל שהם לא מבינים - בגלל שהם לא מוכנים לשבת על התחת ולקרוא נהלים.

אני מחנך את הפקחים לקרוא את הטייס ובהתאם לדעת איך לתפעל אותו.. אבל ברגע שטייס אומר לך בפעם העשרים "אין לי דפיות של ב"ג" אתה מבין שהוא סתם עצלן שלא מוכן להשקיע ועל 3 כאלו אני מעדיף IFS אחד מקורי.

פורסם

דודי, אני יחדד עבורך עוד יותר את הכוונה של אמיר, שכבר רשם מעלי שלא היה מספיק מדוייק.

משה הגדיר יפה מאוד את הכוונה הנכונה לטייסים "מתלמדים" - אלה שלא מכירים את המושג אחריות (ואני לא מדבר על אחריות טייס), אלה על אחריות בסיסית של "הרגע נכנסתי למשהו חדש, נדרשתי בהרשמה לקרוא נהלים אז אני ילך לקרוא כי זה חובה וכו.."

אני חושב שהאחריות של הטייסים להתנהג בצורה מושכלת מעוגנת בכללי ואטסים ע"י כך שהם מחויבים להכיר את חוקי הרשת וגם את אופן תפעול המטוס בו הם טסים ולהיות מסוגלים לעמוד בהם, אחרת הם נכנסים לקטגוריה של אלו שקרוב לוודאי ינותקו ע"י ה- SUP

להזכירך אחי, טייס "מתלמד" ההית לפני 3-4 שנים אז בצהרים יום שבת אם אני זוכר נכון בביתו של מיקי ליפ מתרגלים הקפות בהרצלייה, מאז אתה מבצע סוגי טיסות בסימולטור שאני לא הצלחתי לבצע - נחיתות גחון :lol:

אז בחיית אחי, אל תכניס את עצמך בטעות להגדרות לא נכונות :wink: ובטח שלא להחזיר את החטיבה למשטרים אפלים למיניהם, עד שגמרנו עם זה... 8)

אתה יכול ללמד את כולנו דבר אחד או שתים על טיסה מסוג אקסטרים :lol:

בתור אחד שאחראי על הדרכה של פקחים, אני נותן דגש גדול מאוד על עבודה עם טייסים חדשים, למעשה האתגר בפיקוח ברשת לפי הגדרתי הוא לפקח על אלה שלא יודעים לטוס.

אם מישהו מחברי החטיבה נתקל בפקח שמתנהג בצורה לא מנוסמת ולא מכובדת לטייס חדש אני דורש לדעת על זה כדי להעיר לו.

פורסם

אני חושב שהשורה התחתונה בכל הדיון הזה מעבר לכל הריגשי זה שאף אחד לא מעוניין לעזור למישהו שלא מעוניין לעזור לעצמו.

ואם יש מישהו כזה או שיש לו סבלנות של פיל לבן או שהוא פראייר.

פורסם
אני חושב שהשורה התחתונה בכל הדיון הזה מעבר לכל הריגשי זה שאף אחד לא מעוניין לעזור למישהו שלא מעוניין לעזור לעצמו.

ואם יש מישהו כזה או שיש לו סבלנות של פיל לבן או שהוא פראייר.

לאיציק יש אבל הוא פיל שחור :lol:

פורסם
אני חושב שהשורה התחתונה בכל הדיון הזה מעבר לכל הריגשי זה שאף אחד לא מעוניין לעזור למישהו שלא מעוניין לעזור לעצמו.

ואם יש מישהו כזה או שיש לו סבלנות של פיל לבן או שהוא פראייר.

לאיציק יש אבל הוא פיל שחור :lol:

ואני בכלל חשבתי שהוא וורוד :mrgreen:

רגע לא.... זה תומר :idea:

פורסם

שלום לכולם.

שמחתי לראות דיון מעניין. נעדרתי בתקופה שהדיון התנהל בגלל שירות מילואים. ברשתוכם כמה תגובות ובנוסף ה"אני מאמין" שלי לגבי הנושא:

נתחיל בתגובות:

לפי דעתי אין צורך במבחן לטייסים החדשים אבל יש צורך וחובה שהם יעברו קודם את IFS ביה"ס לטיסה אשר שם ילמדו וגם יבחנו בכל הדרוש לטיסה ברשת.

לאחר מכן גם בכל טיסה ברשת הם "ישתפשפו" ויתודרכו על ידי הפקחים אשר יתקנו להם את השגיאות וכך ישתפרו מכל טיסה יותר ויותר.

אבל מעבר לכך אני סבור שעל כל טייס בוואטיל לטוס XXX שעות בשבוע ברשת כפי שייקבע על ידי ההנהלה ומי שלא יעמוד במכסת השעות אז לא יהיה רשאי לטוס ברשת ותופסק חברותו בוואטיל.דבר זה קיים בחברות מסויימות ווירטואליות בחו"ל.כי טייסים אשר לא טסים ומתרגלים מספיק שעות אז רמת הטיסה שלהם יורדת והם גם מפריעים לאחרים ברשת.

בוקי זאב:4X-MJB

זה תחביב , אף אחד לא מחויב לטוס לכולם כאן יש חיים ולא לכולם יש חשק כל הזמן לטוס.

ד"א קצת קשה לי לראות שמישהו שלא עבר IFS אומר שזה חובה.

טייסים מתחליים באים לכאן בשביל להמריא ולהנחית את המטוס וכדי לשמוע את הפקח לא באמת מענין אותם מעבר לזה (בתור התחלה) ברגע שיחיבו טייסים ללמוד IFS או לעשות מבחנים החשק שלהם ילך, ואל תשכחו שיש לנו גם מתחרים.

תרשו לסנגר את בוקי.

לפני IFS למדנו לבד, בסיוע מדריכים כתובים ובסיוע טייסים מהעולם האמיתי.

בוקי עבר את שמוליק לין. ניראה אותך עובר אותו ושורד :lol:

עד היום בוקי המתרגל מספר 1 של החטיבה. אין יום שאני לא רואה ב SI את בוקי מתרגל משהו.

ועם כל הכבוד , הערכה והגאווה שיש לי ל IFS, החנכיכים שלכם יש להם מה ללמוד מבוקי.

לגבי חובת IFS, אתה צודק ב 100%.

בוקי ורן. אני שמח שעברתם תחת ידו של מיודעינו שמוליק. אני בטוח שקיבלתם הדרכה מעולה. למרות זאת, ממליץ לכם לפחות לעבור ברפרוף ככה על חומר הלימודים באתר IFS. (החומר פתוח לכל). מי יודע, אולי תגלו כמה דברים חדשים שלא היכרתם.

ועוד דבר לגבי זה: אני לא בטוח אם תרגול קבוע ויומיומי ,באותו מתאר פחות או יותר, על אותו סוג מטוס מוכיח על ידע ונסיון בכל תחום התעופה. תבין בוקי, עולם התעופה אינו מתחלק רק ל ססנה ו VFR ו747 עם דיילת ו IFR יש עוד המון מטוסים והמון מתארים של טיסות באמצע.

לפי דעתי אין צורך במבחן לטייסים החדשים אבל יש צורך וחובה שהם יעברו קודם את IFS ביה"ס לטיסה אשר שם ילמדו וגם יבחנו בכל הדרוש לטיסה ברשת.

לאחר מכן גם בכל טיסה ברשת הם "ישתפשפו" ויתודרכו על ידי הפקחים אשר יתקנו להם את השגיאות וכך ישתפרו מכל טיסה יותר ויותר.

אבל מעבר לכך אני סבור שעל כל טייס בוואטיל לטוס XXX שעות בשבוע ברשת כפי שייקבע על ידי ההנהלה ומי שלא יעמוד במכסת השעות אז לא יהיה רשאי לטוס ברשת ותופסק חברותו בוואטיל.דבר זה קיים בחברות מסויימות ווירטואליות בחו"ל.כי טייסים אשר לא טסים ומתרגלים מספיק שעות אז רמת הטיסה שלהם יורדת והם גם מפריעים לאחרים ברשת.

בוקי זאב:4X-MJB

אני בהחלט תומך בדעתו של בוקי,בעיקר על שעות טיסה שיהיה על טייס ואטיל לבצע בשבוע,רק כך הרשת הישראלית תצדיק את קיומה.עיט תעופה מחייבת שעות טיסה מינימליות בחודש בתוכנת ה-BB

לא מסכים פעמיים:

1. לא לכולם יש את הזמן לטוס X שעות בתקופה. יש אנשים (כמוני למשל) שעסוקים הרבה מאחורי הקלעים בדברים שקשורים לקהילה ולרשת אבל בפועל, ומהסיבה הזו, לא מוצאים את הזמן לטוס ברשת באופן סדיר.

2. ריבוי שעות ברשת לא בהכרח מוכיח על מקצועיות וטיסה נכונה. אתה יכול לטוס אלפי שעות ולעשות דברים בצורה הלא נכונה וגרוע מכך - גם להתרגל לזה ולהיות בטוח שאתה עושה נכון.

מצטט שוב את המדריך שלי: "הבעיה שלי היא לא עם מה שאתה לא יודע, הבעיה שלי היא עם מה שאתה חושב שאתה יודע"

כדוגמא אני יכול לספר על מישהו, בלי להזכיר שמות שהוא אפילו בעל תפקיד אצלנו ב IFS שרק לפני כמה שבועות גילה באמת את סודות שמירת מצב האף בטיסת ראייה. וזה אחרי כמה שנים טובות של טיסה ברשת וגם מילוי תפקידים.

אם נביט אחורנית ונכנס לראש של מקימי התחביב הזה לפני כעשור נגלה שהמטרה של אז הייתה למשוך כמה שיותר אנשים בכל דרך אפשרית כי היה ברור אז למקימי SATCO שזו הדרך לבנות את התחביב כי לא משנה כמה שרתים חזקים יהיו וכמה הסימולטור יהיה מתקדם - בלי תנועה ובלי אנשים שיפקחו הדבר הזה לא יניע.

היום אחרי 9-10 שנים אני חושב שאנחנו יכולים להרשות לעצמנו להתחיל ולסנן כניסות לרשת.

לא משנה מה יקרה מהיום - כמות התנועה שאנחנו מקבלים וכמות האירועים

(בכל רשת VATSIM) לא תגדל באופן משמעותי עם כניסת משתמשים.

הייתי אומר שהתחביב הזה הגיע "לרוויה" ולמעשה רק פריצת דרך (כמו שילוב של הרשת בתוך חבילת התוכנה של מיקרוסופט) תביא לגידול משמעותי בזמן קצר.

בתור פקח ברשת אני אישית מעדיף טייס אחד איכותי על 3 טייסים מתלמדים.

הפתרון שלי לנושא ואולי אני יעלה אותו בפורום VATSIM:

משתמש חדש נרשם לרשת ללא כל מבחן ומקבל הרשאה אוטומטית לטוס ברשת בדיוק כמו שקורה היום. השוני הוא שהיוזר של אותו משתמש יהיה תקף לפרק זמן מוגדר (נגיד חודש) ואחרי החודש המוקצב הוא מחוייב לבצע בחינת רמה (תאוריה) או להיות שותף באחד מהארגונים המוגדרים לבצע הדרכות טייסים IFS כמובן במקרה שלנו.

במידה והוא עבר את המבחן או במידה והוא נמצא כחבר בקורס טיס של אותו אירגון מוכר (IFS בישראל) היוזר שלו למעשה "נפתח" והוא הופך להיות פעיל תמידית.

במצד שכזה אנחנו לא דוחים אנשים מלהירשם לרשת בגלל חוסר סבלנות לבצע בחינה אבל מהעבר השני אנחנו נותנים להם לטעום מהיופי שבתחביב הזה ובצורה הזו למשוך את האנשים הרציניים בלבד.

ציטוט ממוקד - "בתור פקח ברשת אני אישית מעדיף טייס אחד איכותי על 3 טייסים מתלמדים."

1. מעלה מאוד את המוטיבצייה לטייסים חדשים (ציני)

2. עושה לי חשק לטוס ברשת. (ציני)

3. הופך "משחק" טיסה לתחביב הזוי עם נטייה למשטר אפל מעברינו. (לא ציני)

אני בדרך כלל שתקן בויכוחים כאן,,אבל עד כאן !!

מבין בהחלט את מה שמפריע לדודי. זה תחביב ואסור שנחסום את הדרך למי שאין לו את הרצון\זמן\סבלנות להתמקצע וללמוד לעומק. יש כאלה שבאים לטוס בכיף ואפילו לא מקריאים צ'ק ליסט TO THE LINE. אז מה ??

גם להם מותר להתחבר לרשת וזו זכותם המלאה, כל עוד הם לא מפריעים לאחרים וימסוגלים לשלוט שליטה מינימלית במטוס ברמה כזאת שיוכלו לבצע את הוראות הבקרים\פקחים.

רעיון מצויין לבצע מבחן רמת ידע שהוא אינו תנאי קבלה, אבל חובה כדי להרשם ל VATSIM.

מצטרף לדעתך רן.

בנוסף, לדעתי הצורה הבריאה ביותר להיכנס לתחביב הזה היא להישאב לתוכו, כמו שאגב קרה לי, ואז נוצר מצב שאני רצתי אחרי בתי ספר, אחרי מדריכים ואחרי משובים ולא ההיפך. תוך כדי כתיבה נזכרתי בשרשור שפתחתי פה בתחילת הדרך בהמתנה ל-IFS ואפילו אמרתי שאני מעדיף לארוז שק שינה, כמה קופסאות שימורים וכמובן את המזוודות ולישון בטרמינל ב- waiting list אם יתפנה מקום בקורס קודם...

(http://www.vatil.org/vatil/board/viewtopic.php?p=107842)

נו באמת משה, מאז מחזור 6 ב2005 יכולת להירשם לעוד 6 מחזורים. עם זמן המתנה קצר יותר.

בכללי לגבי IFS: אנחנו משתדלים שביה"ס יהיה סופר מקצועי. יש לי זה יתרון ויש לזה חסרון. היתרון ברור. החסרון: זה הולך לאט, זה לוקח זמן. גם לגבי קורסים שרצים בפועל ויותר מזה לגבי פיתוח קורסים עתידיים. בכל מקרה, נכון למצב היום, אי אפשר לדעתי להפוך את IFS לתנאי קבלה גם מכיוון שאין בנמצא כרגע את כל הקורסים הנדרשים.

ולגבי האני מאמין שלי:

לדעתי צריך לאפשר את שני המסלולים. מסלול "איזי" למי שרואים ב VATIL וברשת תחביב של כיף ואין להם את הרצון הזמן והסבלנות לעבור קורסים ארוכים, לטחון חומר וכד'.

מצד שני כן לעודד אנשים להתמקצע - באמצעות הארגונים השונים שנילווים לחטיבה: מסגרות לימוד כמו IFS, כמו הקורסים של מיקי ואלעד, ובמקביל חברות ה VA השונות. כאשר בראש הפירמידה, הדובדבן שבקצפת: חברות בשת"פ אלעל. - יהיה פתוח לחברה רציניים בלבד.

כך גם ניראה טוב יותר בעיני אנשי אלעל.

העלתי את הרעיון לפני יותר משנה, כשIFS היתה עוד די בתחילת דרכה (המחודשת). אתם מוזמנים לעיין ברעיון וגם בתגובות:

http://www.vatil.org/vatil/board/viewto ... 6%F2%E4%2A

מציע לשקול את הרעיון שוב בפרספקטיבה של היום, כשIFS התבססה מעט יותר.

פורסם

ברוך שובך בריא ושלם מהמילואים ברוכי.

אתה שוב חוטא ומחליט מה אדם X עושה או לא עושה.

לפי מה אתה קובע אם אדם X כן קורא מדריכים או לא קורא מדריכים ? האם החומר של IFS, זה התנך של התעופה ורק אותו חייבים לקרא ?

ולגבי שת"פ אלעל, רק ה The best of the best מגיעים לשם.

את החאפרים שולחים לשת"פ עם טורקיש :lol:

פורסם
ברוך שובך בריא ושלם מהמילואים ברוכי.

אתה שוב חוטא ומחליט מה אדם X עושה או לא עושה.

לפי מה אתה קובע אם אדם X כן קורא מדריכים או לא קורא מדריכים ? האם החומר של IFS, זה התנך של התעופה ורק אותו חייבים לקרא ?

ולגבי שת"פ אלעל, רק ה The best of the best מגיעים לשם.

את החאפרים שולחים לשת"פ עם טורקיש :lol:

זה לא נושא הדיון ואני לא רוצה להסיט לשם אבל מתוך היכרותי את המדריכים המעולים ששמוליק כתב, ומתוך היכרותי את החומר הקיים ב IFS, העברתי לכם המלצה. תרצו תקבלו, לא תרצו , גם בסדר.

אני לא חושב שהמדריכים של IFS זה תנ"ך ואני לא חושב שIFS זו הדרך הבלעדית ללמוד לטוס. הגישה שלי בתגובה שכתבתי הרבה יותר פתוחה ופייסנית מאיך שאתה מנסה להציג אותה.

פורסם
ברוך שובך בריא ושלם מהמילואים ברוכי.

אתה שוב חוטא ומחליט מה אדם X עושה או לא עושה.

לפי מה אתה קובע אם אדם X כן קורא מדריכים או לא קורא מדריכים ? האם החומר של IFS, זה התנך של התעופה ורק אותו חייבים לקרא ?

ולגבי שת"פ אלעל, רק ה The best of the best מגיעים לשם.

את החאפרים שולחים לשת"פ עם טורקיש :lol:

זה לא נושא הדיון ואני לא רוצה להסיט לשם אבל מתוך היכרותי את המדריכים המעולים ששמוליק כתב, ומתוך היכרותי את החומר הקיים ב IFS, העברתי לכם המלצה. תרצו תקבלו, לא תרצו , גם בסדר.

אני לא חושב שהמדריכים של IFS זה תנ"ך ואני לא חושב שIFS זו הדרך הבלעדית ללמוד לטוס. הגישה שלי בתגובה שכתבתי הרבה יותר פתוחה ופייסנית מאיך שאתה מנסה להציג אותה.

יש לך בעיה בסיסית בהבנת הנשמע :D

הדרכה אישית של שמוליק ולא המדריך שהוא כתב לראש פינה.

תפסיק עם הריגשי הזה, אתה ילד גדול. חלילה ולו לשניה לא אומר דבר רע על IFS, מה שאתם עושים שם מבורך ורואים את זה על המכמ יפה מאוד.

ושוב אתה מסיק מסכנות לא נכונות אבל נוותר לך, זה החום הלחץ המלמחמות ... כל אחד היה משתגע :lol:

פורסם

ושוב אתה מסיק מסכנות לא נכונות אבל נוותר לך, זה החום וואלה, סופה ממוגנת באמצע יולי, משמרת 14:00 - 22:00, מזגן מקולקל :? הרגשתי כמו טורבינה STAGE 1

הלחץ - גם וואלה. בנוסף הפילו עלי תפקיד "סדרן עבודה" וא. משמרות. ובגלל האחוז המדהים של משרתים במילואים ביחידות שדה, הייתי צריך לגרד אנשים יש מאין. :? ולגייס לשמירות גם טבחים, נהגים ואפילו גשש שלא הבין מאיפה זה בא לו...

המלמחמות ... דווקא הגיזרה היתה שקטה יחסית. אבל א' ו - ב' בהחלט מספיקים בשביל להשתגע. (וגם בלי זה יש לי כמה סריטות עמוקות)

כל אחד היה משתגע :lol:

פורסם

ושוב אתה מסיק מסכנות לא נכונות אבל נוותר לך, זה החום וואלה, סופה ממוגנת באמצע יולי, משמרת 14:00 - 22:00, מזגן מקולקל :? הרגשתי כמו טורבינה STAGE 1

הלחץ - גם וואלה. בנוסף הפילו עלי תפקיד "סדרן עבודה" וא. משמרות. ובגלל האחוז המדהים של משרתים במילואים ביחידות שדה, הייתי צריך לגרד אנשים יש מאין. :? ולגייס לשמירות גם טבחים, נהגים ואפילו גשש שלא הבין מאיפה זה בא לו...

המלמחמות ... דווקא הגיזרה היתה שקטה יחסית. אבל א' ו - ב' בהחלט מספיקים בשביל להשתגע. (וגם בלי זה יש לי כמה סריטות עמוקות)

כל אחד היה משתגע :lol:

:lol: :drinking:

פורסם
ברוכי

שורה תחתונה

לבחון או לא לבחון כתנאי לרשת?

לפי רן השורה התחתונה של ברוכי היא: "בולה בולה איפה את?"

חח :mrgreen: גדול משה. אהבתי.

שורה תחתונה לא לבחון. מי שרוצה סתם לטוס ברשת - מרחבא בכיף.

מי שרוצה IFS ,עיט, VA שת"פ וכו יכנס למסגרת לימודים ואז לבחון ועוד איך. לבחון לו את האימ אמא...

פורסם
ברוכי

שורה תחתונה

לבחון או לא לבחון כתנאי לרשת?

לפי רן השורה התחתונה של ברוכי היא: "בולה בולה איפה את?"

חח :mrgreen: גדול משה. אהבתי.

שורה תחתונה לא לבחון. מי שרוצה סתם לטוס ברשת - מרחבא בכיף.

מי שרוצה IFS ,עיט, VA שת"פ וכו יכנס למסגרת לימודים ואז לבחון ועוד איך. לבחון לו את האימ אמא...

מה זה סתם לטוס ברשת?

יש 2 דרכים לצאת מב"ג... או להגיע למחלף ראשון או להגיע ל DEENA :wink:

זאת אומרת שהוא "סתם" יצטרך להכיר או לטוס SID או לצאת בראיה...

וזו הנקודה - שיש אנשים לא מסוגלים לשמור כיוון טיסה בסיסי.

וכן עולים לטוס

פורסם
ברוכי

שורה תחתונה

לבחון או לא לבחון כתנאי לרשת?

לפי רן השורה התחתונה של ברוכי היא: "בולה בולה איפה את?"

חח :mrgreen: גדול משה. אהבתי.

שורה תחתונה לא לבחון. מי שרוצה סתם לטוס ברשת - מרחבא בכיף.

מי שרוצה IFS ,עיט, VA שת"פ וכו יכנס למסגרת לימודים ואז לבחון ועוד איך. לבחון לו את האימ אמא...

מה זה סתם לטוס ברשת?

יש 2 דרכים לצאת מב"ג... או להגיע למחלף ראשון או להגיע ל DEENA :wink:

זאת אומרת שהוא "סתם" יצטרך להכיר או לטוס SID או לצאת בראיה...

וזו הנקודה - שיש אנשים לא מסוגלים לשמור כיוון טיסה בסיסי.

וכן עולים לטוס

תתפלא, אבל יש מצב אפילו יותר גרוע מזה, חוסר כיוון מוחלט.

פורסם
פיקלס איך רואים שירדת ממשמרת :lol:

כן היו כמה כוכבי על הערב ...

אבל בסכ"ה היה בסדר גמור ונהניתי להוריד מעט מהחלודה.

מה שכן רואים שאתה על גישה, כמות האדומים והמבנים בהמראה הסגירה את זה :lol:

פורסם
ברוכי

שורה תחתונה

לבחון או לא לבחון כתנאי לרשת?

לפי רן השורה התחתונה של ברוכי היא: "בולה בולה איפה את?"

חח :mrgreen: גדול משה. אהבתי.

שורה תחתונה לא לבחון. מי שרוצה סתם לטוס ברשת - מרחבא בכיף.

מי שרוצה IFS ,עיט, VA שת"פ וכו יכנס למסגרת לימודים ואז לבחון ועוד איך. לבחון לו את האימ אמא...

מה זה סתם לטוס ברשת?

יש 2 דרכים לצאת מב"ג... או להגיע למחלף ראשון או להגיע ל DEENA :wink:

זאת אומרת שהוא "סתם" יצטרך להכיר או לטוס SID או לצאת בראיה...

וזו הנקודה - שיש אנשים לא מסוגלים לשמור כיוון טיסה בסיסי.

וכן עולים לטוס

זאת אומרת - ילמד, בדרך הקשה... קרי: יעשה טעויות, ינותק יחטוף בראש.

אחרי זה יבחר לו איך הוא ממשיך מכאן והלאה: הוא יכול להצטרף למסגרת לימודית אם הוא רוצה ואנחנו גם נשתדל לכוון אותו ולהפנות אותו למסגרות המתאימות. אבל, הוא יכול אם הוא רוצה לחפש מדריכים וללמוד עצמאית ולהביא את עצמו למצב שהוא חי בשלום עם פקחים, בקרים וטייסים ברשת. סה"כ הרבה חברים בחטיבה למדו ככה עד לא מזמן וגם היום יש כאלה שבוחרים בדרך הזו וזה בסדר גמור לדעתי. אין שום סיבה לדעתי לכפות קורס או מבחן כלשהוא.

פורסם

אני אצטרף לדיון בתור חניך IFS קורס 12

קראתי את הדיון ולצערי ההרגשה שלי היא שלשועלים הוותיקים (לפחות רובם) יש איזה חוסר סבלנות שאפשר להבין אותו אבל רצוי להתווכח איתו כלפי כל מי שלא נכנס באם אמא של הלמידה וההתכוונות. אני גיליתי את נפלאות הטיסה ממש לא מזמן והרבה מהמוטיבציה להשקיע באה לי אחרי שראיתי ושמעתי אנשים כמו קרבל שבגיל 15 שולטים כבר ביד רמה בנעשה בעולם הטיסה הווירטואלית ובטח גם בבוא היום בעולם האמיתי.

על IFS יש לי רק מילים טובות עד כה ואני באמת מברך את ברוכי והחברה על הסבלנות וההשקעה וכמו שאני רואה את זה מהצד הקורס ודרישותיו די מראים לחברה מהר מאד מה זה אומר לטוס בעולם הווירטואלי מבחינת השקעה וכו.

אבל בן אדם כמוני שאמנם טכנית אין לו את כל הזמן שבעולם לצבור שעות טיסה וירטואליות אני מאמין שברגע שאנסה לעלות לרשת לאחר הקורס רק יתחילו הלימודים האמיתיים. ואני כן מקוה למצוא שם אתכם הפקחים והוותיקים לסייע ולעזור. הדיון הזה כפי שהתנהל עד כה די מרתיע אותי ובטח עוד רבים שאינם יוצאי חיל אוויר/טייסים אזרחיים מלהעיז להשתלב במרחב הוירטואלי

אז חברה קצת סבלנות. תנסו לזכור שפעם לפני שנים גם אתם קיוויתם לטיפת סבלנות ועזרה.

פורסם
אני אצטרף לדיון בתור חניך IFS קורס 12

קראתי את הדיון ולצערי ההרגשה שלי היא שלשועלים הוותיקים (לפחות רובם) יש איזה חוסר סבלנות שאפשר להבין אותו אבל רצוי להתווכח איתו כלפי כל מי שלא נכנס באם אמא של הלמידה וההתכוונות. אני גיליתי את נפלאות הטיסה ממש לא מזמן והרבה מהמוטיבציה להשקיע באה לי אחרי שראיתי ושמעתי אנשים כמו קרבל שבגיל 15 שולטים כבר ביד רמה בנעשה בעולם הטיסה הווירטואלית ובטח גם בבוא היום בעולם האמיתי.

על IFS יש לי רק מילים טובות עד כה ואני באמת מברך את ברוכי והחברה על הסבלנות וההשקעה וכמו שאני רואה את זה מהצד הקורס ודרישותיו די מראים לחברה מהר מאד מה זה אומר לטוס בעולם הווירטואלי מבחינת השקעה וכו.

אבל בן אדם כמוני שאמנם טכנית אין לו את כל הזמן שבעולם לצבור שעות טיסה וירטואליות אני מאמין שברגע שאנסה לעלות לרשת לאחר הקורס רק יתחילו הלימודים האמיתיים. ואני כן מקוה למצוא שם אתכם הפקחים והוותיקים לסייע ולעזור. הדיון הזה כפי שהתנהל עד כה די מרתיע אותי ובטח עוד רבים שאינם יוצאי חיל אוויר/טייסים אזרחיים מלהעיז להשתלב במרחב הוירטואלי

אז חברה קצת סבלנות. תנסו לזכור שפעם לפני שנים גם אתם קיוויתם לטיפת סבלנות ועזרה.

שמע חוץ משני מקרים (אחד שכבר לא אתנו ופלוטו אחד שחושב שהוא יודע הכל) אני לא נתקלתי אישית בהתנהגות חסרת סבלנות או מזלזלת מצד פקחים, להיפך. אז אני מאמין שתמצא המון עזרה ותמיכה ושהמצב בסך הכל מצוין היום בחטיבה, בפרט כשאיציק היקר מנצח על התזמורת :wink:

פורסם
ברוכי

שורה תחתונה

לבחון או לא לבחון כתנאי לרשת?

לפי רן השורה התחתונה של ברוכי היא: "בולה בולה איפה את?"

חח :mrgreen: גדול משה. אהבתי.

שורה תחתונה לא לבחון. מי שרוצה סתם לטוס ברשת - מרחבא בכיף.

מי שרוצה IFS ,עיט, VA שת"פ וכו יכנס למסגרת לימודים ואז לבחון ועוד איך. לבחון לו את האימ אמא...

מה זה סתם לטוס ברשת?

יש 2 דרכים לצאת מב"ג... או להגיע למחלף ראשון או להגיע ל DEENA :wink:

זאת אומרת שהוא "סתם" יצטרך להכיר או לטוס SID או לצאת בראיה...

וזו הנקודה - שיש אנשים לא מסוגלים לשמור כיוון טיסה בסיסי.

וכן עולים לטוס

תתפלא, אבל יש מצב אפילו יותר גרוע מזה, חוסר כיוון מוחלט.

אתה צודק בהחלט רן, אבל בכל זאת יש לשמור על שפיות ולרדת למציאות, אף אחד לא יכנס לכלא, אף נוסע לא ימות באמת, ולא יקרה שום דבר אם יטעו קצת...תפסיקו להלחיץ אנשים.

יצא לי לדבר עם אנשים שמאוד אוהבים את הטיסה ומאוד רוצים להכנס לכאן (לפורום ולרשת) חלקם ממש מהמשרד שאני עובד בו, הם נכנסו קראו מה הולך כאן, המשפט הראשון שאמרו לי הוא:

"חביבי..זה מאוד מרשים ונחמד אבל לא בשבלנו"

שאלתי למה? אמרו לי אנחנו רוצים להנות מהתחביב, גם ככה לא חסר לנו כאבי ראש בעבודה...!!

תקחו את זה לאן שבא לכם.

אני חושב שברוכי צודק..כל אחד יקח את זה באמת לאן שבא לו ויכול,,אבל מבחני קבלה? ולחץ? ולהיות לחוץ ולהזיע כי אתה לא בול כמו ב SID ?? או אם אתה לא מצליח להבין מה הפקח רוצה מהאימא שלך אתה צריך להתנתק בגלל זה??

לא כולם יכולים או רוצים.

אם תשאלו אותי..יש 4064 רשומים, 100 פעילים ו 30 (בקושי) שטסים באמת..תעשו את החישוב באחוזים ותחשבו למה.

אני כבר יכול לראות בעיני רוחי את התשובות שיהיו כאן..בעיקר שלך רן :wink: :wink:

פורסם

דוד, מספיק היה להציץ אתמול ברשת כדי להבין שהמספרים שנתת כלל לא מדויקים (שאל את רן שפיקח אתמול), מספיק היה להיות אתמול ברשת ולהבין שכן עוזרים לחדשים (מי שמע את אל על 22?).

על איזה לחץ מדברים? כל שנדרש מטייס חדש זה לעקוב אחר נהלים ולהבין שיש דרך מסודרת ללמוד, וכאן נכנס מה שאמרת, יש הבדל אדיר בין לרצות ליכול, על בודדים מתוך אלפים אפשר אולי להגיד "לא יכול" כל השאר מתעצלים "עזוב אותי אחי, אני רק רוצה לטוס" -> VATSIM דורשת מטייסים בהרשמה לעמוד במספר נהלים בסיסים (או בקיצור אצלנו PRC), ולהנות באחריות אישית והתנהגות נכונה ברשת.

דודי, האם חבריך לעבודה ראו את הסרטון שלך? ELY355 אותו סרטון שאני מציג בגוואה בהרצאות מזדמנות.

מה שכן מרתיע אנשים זה העניין שהם צריכים לשבת וללמוד בסבלנות, הרבה רוצים להגיע למטוס להניע ולטוס, נכון אף אחד לא ימות ואף אחד לא יכנס לכלא, אבל רגע....נרשמת לרשת הזו נכון? יש נהלים לרשת הזו נכון (מופיעים בהרשמה שחור על גבי מסך)? בבקשה לעמוד בהם באחריות, זה מה שנדרש!

אני לא יהיה יפה נפש, יש מקרים בהם הרצון והיכולת קיימים רק שחסר את הכיוון הנכון או שיש קצת חוסר מזל, בגלל זה הקמנו את IFS, כדי לתת לאותם אנשים כמו אדם את הכיוון הנכון במסלול הנכון, רצון ויכולת יש לו, יתקן אותי אם אני טועה אבל מאותה אחריות אישית הוא נרשם ל-IFS

אדם, בהמשך לדבריו של משה, כל פקח היום ברשת עובר דרכי בצורה כזו או אחרת, את כולם אני מחנך לעזור בסבלנות לחדשים (שוב, מי היה אתמול ושמע את אל על 22?), אם נקלת בפקח שהתנהג בזלזול וחוסר סבלנות אז אני רוצה לדעת את שמו בפרטי.

טוב שיש כאלה דיונים 8)

נא להתחבר על מנת להגיב

You will be able to leave a comment after signing in



התחברות לאתר



×
×
  • יצירת חדש...