עבור לתוכן
Izik Bakshi

האם יש צורך במבחן לטייסים חדשים?

Recommended Posts

פורסם

קראתי את כל השירשור והמסקנה לדעתי ברורה וחד משמעית ,לואטיל הצטרפו אנשים חדשים "צמאיי תעופה" ,חלק מהטייסים והפקחים הותיקים כרגע לא פעילים עקב השירות הצבאי\לימודים וכו',לכן חייבים אחת לשנה לקיים מפגש בו ילובנו כל הנושאים שעומדים על הפרק.ודאי זכור לוותיקים מפגש שהיה לפניי מס' שנים בשדה התעופה בחיפה (לי מאוד זכור כי אירוע זה הונצח במצלמנתי)האדונים היקרים אילן יונש (ואטיל 1) ושמוליק לין (ואטיל 2) נתנו הרצאה מעולה על ההתנהלות ברשת ,מה מותר ומה אסור,מה התוכניות העתידיות וכן היכרות אישית בין החברים .בהזדמנות זו רציתי להעלות רעיון למנהליי הרשת על מנת להגביר את הפעילות ברשת והרעיון הוא לפרסם באתר זה (לצד התמונות המתחלפות של החברים או לצידם)פקחים\טייסים מצטיינים עם מרבית השעות השבועיות או החודשיות ואחת לשנה להעניק פרס למצטיינים אם יהיו אלה טיסות פנים ארציות או טיסות חו"ל או שניהם המנהלים יחליטו.

פורסם

כולם הגיבו אז יאללה גם אני...

הואו נבחן רגע את אוכלוסיית "לקוחות" VATSIM ונחלק אותה ל 2 סיגמנטים וננסה לחקור מהן הצרכים של כל אחד מהן:

(בכוונה אני מחלק ל2 גורמים קיצונים)

1) ילד בן 14 שרכש את הסימולטור, טס מעט והתחיל לחפש ברחבי הרשת איזו קהילה שתתאין לעיסוקו.

2) טייס מסחרי בן 40 שהתנסה בטיסה בסימולטור על גרסאותיו אבל OFFLINE והנה הוא מגלה את הרשת.

הצרכים של הילד:

הילד הוא "משאבת מידע" הוא מנסה לגרום לסימולטור עצמו ולהתנהלות שלו אל מול הסימולטור להיות הכי קרובה לזו של המציאות, הוא קונה הגאים והוא מדבר לעצמו (צקליסט) והוא מחקה כל דבר שהוא רואה בעולם התעופה, דברים מכל הסוגים, טובים ולא טובים, אם הוא ראה טייס כותב את הקלירנס על דף ורוד, הילד ישתמש בדף ורוד וכו.

שימו לב שכל הפעילות של הילד לא קשורה למהות משימוש ב VATSIM, כי הצורך של הילד הוא ללמוד ולדעת לתפעל נכון את הסימולטור כך שהתחושה שלו תהיה "REAL".

לכל זה נכנס אלמנט הדיבור בקשר:

הילד ירצה לדבר בקשר בהתחלה בכל מחיר, אם אמתי או לא, הוא יצפה מהפקח לעזור לו גם אם מדובר בהטסת המטוס או יירוט ה ILS. הוא ינסה להקשיב איך אחרים טסים וללמוד מהם ומהטעויות שלהם או מהאינטרקציה בינם לבין הפקח.

מכל זה ניתן ללמוד כי הילד, יש לו אינטרקציה גבוהה עם הסובבים אותו ובשבילו חשוב שהם יטוסו פרפקט.

הצרכים של הטייס:

הטייס, סביר להניח שהתנסה בהטסת הסימולטור עוד לפני שהכיר את הטיסה ברשת, לטוס הוא יודע לכן כל עסוקיו הוא הטיסה ברשת. הטייס משתמש ברשת כערך מוסף לתרגולים שגם ככה הוא היה רגיל לתרגל אופליין, אם הוא היה רגיל לבצע הנמכה בבן גוריון אחת לחודש, הפעם הוא יבצע את אותה הנמכה ואף ידבר בקשר בנוסף.

גם הטייס רוצה שהטיסה תהיה כמה שיותר דומה למציאות, אז יש לו את הסימולטור שעושה עבודה מצויינת, יש לו את הפקח שאמור לדעת מה שהוא עושה.. ויש לו את הטייסים האחרים.

מבחינת הטייס, הוא רוצה שהטייסים האחרים ידברו נכון בקשר ובמקומות שצריך ומתי שצריך ושפרופיל טיסתם יהיה כפי שנעשה במציאות (אם מדובר בתהליך הנמכה וכו וכו), את הטייס לא יעניין אם הטייסים האחרים קיזזו את מטוסם, הסתכלו בחוץ או בפנים, הפעילו אוטופיילוט או ניתקו או נחתו ב40 קשר, כי מבחינתו הגורמים הללו לא מורגשים.

מכל זה ניתן ללמוד כי הטייס, יש לו אינטרקציה מינימלית עם הסובבים אותו ובשבילו חשוב שהם פשוט יטוסו ויתקשרו.

זו הסיבה שבאו אנשים חכמים מ VATSIM וקבעו חובת מבחן רק לפקחים, כי פקח נותן את השרות אליה נועדה הרשת, מה עוזה טייס במטוסו הוא, זו בעיה שלו העיקר שיהיה על הנתיב ויקרא כשעונים לו לפי נהלי נדב"ד.

ישנם מדינות סגולה (כמו ישראל) שבנו לעצמן בצפר כזה של טייסים (IFS) הבצפר גם מלמד וגם בוחן בעצמו את מי שרוצה ללמוד ולהבחן.

דעתי היא שאין צורך בבחינה אך יש צורך עז בשיווק אותו בצפר. ואם בכל זאת בחינה לטייסים חדשים, אז רק בחינת RT.. לא יותר מזה.

נא להתחבר על מנת להגיב

You will be able to leave a comment after signing in



התחברות לאתר



×
×
  • יצירת חדש...