עבור לתוכן
Yakov Kraus

כל מה שרציתי לשאול על PMDG 737 והתביישתי לשאול

Recommended Posts

פורסם

בשקליסט של ה737 יש בדיקות שאני מתביש לומר שאני לא יודע מה הם

בקבלת התא

overhead fuel valve lights illuminated

איפה זה ומה צריך לעשות

בהפעלת ה APU

duct pressure pressure L and R

איפה זה?

הכי הרבה אני לא יודע מה לבדוק בOVERHEAD SETUP

נתחיל בשקים מה צריך לבדוק ולמה להתאים

flight control panel check

fuel system panel check

electrical panel check

hydraulics panal check

air conditioing panel check

pressurization panel check

עכשו קצת יותר ברצינות

כנידרש AS REQUIRED

איפה נידרש ועל ידי מי ומתי

fuel pumps on as required

exterior lighting as required

MPC

מה זה PFD NO FLAG

פושבק אנד סטרט

bleed air prussur check

אחרי ההסעה

anti ice as required

APU

apu switch as required

external lightes as required

מה זה

RECALL CHECKED CLEAR

פורסם

משה

אם תראה לי בספר הבלתי קריא שקיבלתי עם הסימולטור את התשובות לפרטים הללו

אשמח מאוד :lol:

למשל בשקים

בפאנלים הלא קריאים

מה תקין ומה לא תקין

באיזה עמוד מסבירים מתי מפעילים ANTI ICE .

איזה אורות פנימיים מפעילים ומתי

שלא לדבר על אורות חיצוניים

מה זה RECALL

וכן הלאה וכן הלאה

פורסם
משה

אם תראה לי בספר הבלתי קריא שקיבלתי עם הסימולטור את התשובות לפרטים הללו

אשמח מאוד :lol:

למשל בשקים

בפאנלים הלא קריאים

מה תקין ומה לא תקין

באיזה עמוד מסבירים מתי מפעילים ANTI ICE .

איזה אורות פנימיים מפעילים ומתי

שלא לדבר על אורות חיצוניים

מה זה RECALL

וכן הלאה וכן הלאה

אני הסתובבתי עם הספר הבלתי קריא הזה (בהנחה ששנינו מדברים על הספרות המקורית של PMDG) כמה חודשים עם קלמר שיש בו מרקר, עפרון ומחק ועם חבילת דפי טיוטה כדי לרשום את הנקודות החשובות כדי לנדנד למיקי ורן עם כל מה שלא הבנתי :lol:

לגבי הפאנלים, במדריך יש הגדלה של כל איזור ככה שדברים הופכים קריאים אחרי חרישת המדריך. לגבי אורות, כל חברה והנהלים שלה, יש קובץ הפעלת אורות שהוציא עופר בן פרץ כמדומני או שמוסבר גם במדריך העברי של יובל אלבז. לגבי הבדיקות, גם משתנה מחברה לחברה, יש נהלים נורמליים שמוצעים עם המדריך המקורי, יש גם נוהל עבודה בזוגות אם תרצה להתעמק.

מקריאה של השאלות שלך, אני חושב שקריאה של המדריך 3-4 פעמים תעזור לך להבין מהיסוד ולנקות הרבה מהלא-מובן, כי עבורי זה עבד טוב. אני לא ממש מכיר דרך אחרת :?

פורסם
תודה משה על העזרה והעצות

בכיף... מצטער אם ציפית ליותר, אבל השרשור פתוח ואני מקווה שתוכל לקבל עזרה יותר ממוקדת בשלב הזה, מה שלי קשה לתת :)

פורסם
בשקליסט של ה737 יש בדיקות שאני מתביש לומר שאני לא יודע מה הם

בקבלת התא

overhead fuel valve lights illuminated

איפה זה ומה צריך לעשות

כשהאורות של שסתומי הדלק דלוקים זה אומר שהשסתומים סגורים ואין מעבר דלק מהמיכלים למנועים. במצב הזה אתה רוצה לפגוש את המטוס כשאתה אומר לו שלום. (אלא אם כן אתה סוג של פירומן, חובב HOT START ו BACKFIRE.)

בהפעלת ה APU

duct pressure pressure L and R

איפה זה?

צד ימין למעלה בOVERHEAD. מערכת מיזוג אויר ודיחוס ניזונה מאוויר דחוס שמגיע מפתח ניקוז אוויר (באנגלית צחה: BLEED AIR). בכל מנוע יש פתח כזה איפה שהוא באחד השלבים של המדחס (לפני תא הבעירה). - מנוע סילון חייב לדחוס אוויר כדי להביא אותו מעל לנקודת ההצתה של הדלק לפני הבעירה. "גונבים" לו קצת אויר דחוס ("מקיזים") לטובת המערכות הפניאומטיות גם ל APU (שהוא בעצם מנוע עזר סילוני קטן) יש פתח ניקוז שמאפשר למיזוג האוויר במטוס לעבוד לפני שלב ההתנעה.

במטוס יש שני תעלות אוויר דחוס (ומכאן L ו R). כל תעלה יכולה לקבל אספקה של אוויר דחוס מכל מנוע, כולל מה APU.

כדי שהמיזוג יעבוד וכן כדי שמערכות פניאומטיות אחרות יעבדו (למשל - WINDOW HEAT) צריך לוודא שיש מספיק לחץ בתעלות אוויר דחוס.

הכי הרבה אני לא יודע מה לבדוק בOVERHEAD SETUP

נתחיל בשקים מה צריך לבדוק ולמה להתאים

flight control panel check

לא זוכר בוודאות, אאל"ט הכוונה למפסקים שמפעילים שסתומים הידראולים עבור כל משטח היגוי.

fuel system panel check

משאבות שסתומים כמות דלק. לעבור על כל הפאנל.

electrical panel check

מתח מצבר, גנרטורים - משולבים. מתח ותדירות תקינים. אותו כנ"ל APU מיד לאחר שילוב הגנרטור(ים?) שלו. ו/או בדיקת מתח ותדירות של מקור חיצוני לפני שילוב בפסי הצבירה של המטוס. אם אתה למשל באיזה חור באזרבייג'ן או באיזה מדינת עולם שלישי באפריקה, מומלץ לבדוק מה נותנים לך לפני שאתה מחשמל את המטוס.

מערכת DC: מתח וזרם. לוודא שכל ה TR עובדים.

hydraulics panal check

משאבות עובדות. לחץ הידראולי תקין בכל המערכות. (A,B)

air conditioing panel check

PACKS - עובדים.

טמפרטורות - קוקפיט, קבינה, מטען. אתה רוצה נוסעים מרוצים? מזיעים או קפואים?

pressurization panel check

גובה לחץ מכוייל לגובה שיוט.

גובה שדה נחיתה מכוייל.

BLEED AIR ו PACKS - לא יהיה דיחוס אם המערכות האלה לא יעבדו כמו שצריך.

בטיפוס - לוודא גובה קבינה עולה (זה אומר ששסתום שחרור לחץ עובד ולא תקוע.

אם הוא תקוע במצב סגור בגובה מסויים הפרש לחצים בין הקבינה ללחץ החיצוני יעבור את המגבלה (9 PSI בד"כ) והמטוס עלול פשוט להתפוצץ כמו בלון.

מצד שני לוודא שעם העליה בגובה נוצר הפרש בין גובה לחץ תא לגובה חיצוני ולראות שהמערכת עובדת באופן תקין. (אלא אם כן אתה וכל הנוסעים בקטע של שכרון גבהים ולהרגיש בHIGH...)

עכשו קצת יותר ברצינות

כנידרש AS REQUIRED

איפה נידרש ועל ידי מי ומתי

כשאומרים AS REQUIERED זה אומר שהצורה שבה תכין את המערכת תלויה בתנאים מסויימים ולכן אין קביעה חד משמעית בCHECKLIST.

fuel pumps on as required

לפי הנדרש: אתה שותה ממיכל מרכזי? ממיכלי הכנפיים? לפי בחירתך.

exterior lighting as required

לפי הנדרש: אתה טס ביום? אתה טס בלילה?

MPC

מה זה PFD NO FLAG

אין שום דגלון בPFD שמעיד על מכשור לא תקין.

פושבק אנד סטרט

bleed air prussur check

ראה למעלה הסבר על BLEED AIR.

כשהמטוס מחובר למערכת חיצונית חשוב לוודא שלאחר ניתוק ממנה מערכת BLEED AIR עובדת עצמאית בצורה תקינה.

אחרי ההסעה

anti ice as required

אין קרח - אין אנטי.

APU

apu switch as required

אתה צריך להשתמש בAPU או שאתה מקבל מתח ואוויר דחוס ממקור חיצוני? למי שכתב את הצ'ק- ליסט היה קצת קשה לנחש כשהמסמך יצא לדפוס. ולכן הוא השאיר את הבחירה בידך.

external lightes as required

תגיד לי אתה יעקב, מה ההבדל בין Exterior lights לבין External lights כדי שאוכל לנסות לענות על השאלה.

מה זה לא יודע.

RECALL CHECKED CLEAR

נזכרתי: ה RECALL זה שני הנורות (מנורות..) הגדולות על הGLARE SHEILD. אחת אדומה לCAUTION ואחת צהובה ל WARNING.

RECALL CHECKED CLEAR זה אומר שבדקת ווידאת שהם מכובות וגם שאין שום נורית אזהרה דולקת ב"שוקולדה". אם הכל כבוי - אתה בסדר סע לשלום.

דרך אגב: כל זה גם בלי להכיר בע"פ ולעומק את 737. מה שחשוב זה להכיר עקרונית את כל המערכות במטוסי נוסעים מה כל מערכת עושה ולמה היא נועדה.

ההבדלים בין המטוסים הם פה ושם בצורת הפאנל , במיקום של המערכות בפאנל ואולי יש פה ושם הבדל בשמות (למשל: בבואינג קוראים למערכת מתח חילופין AC POWER באיירבוס קוראים לזה WILD ...רצו להיות מקוריים, חייתיים.. אני יודע? ...חח) מה זה משנה.

מה שחשוב זה להבין שמטוס נוסעים - בלי מתח חילופין לחלק מהצרכנים ומתח ישר לחלק מהצרכנים - לא יעבוד. מה שנשאר זה לחפש איפה בדיוק המערכת בפאנל ואיך החליטו לקרוא לה.

פורסם

יש לי הצעה שאולי תתקבל בברכה,לפתוח קורס בביה"ס IFS למטוסיי נוסעים כדוגמת 737 ,אני בטוח שרבים מחבריי החטיבה ישמחו להצטרף ולקבל הדרכה מקצועית על המטוסים הללו,ישנם חברים אשר לימוד אישי קשה עבורם ויוצר במהלך הלימוד האישי המון שאלות שלבסוף היאוש גובר על הרצון להתקדם ,בלימוד קבוצתי אופי הלימוד שונה ולשאלות יש תשובות מידיות.אני אישית אשמח להצטרף לקורס שכזה.

פורסם
יש לי הצעה שאולי תתקבל בברכה,לפתוח קורס בביה"ס IFS למטוסיי נוסעים כדוגמת 737 ,אני בטוח שרבים מחבריי החטיבה ישמחו להצטרף ולקבל הדרכה מקצועית על המטוסים הללו,ישנם חברים אשר לימוד אישי קשה עבורם ויוצר במהלך הלימוד האישי המון שאלות שלבסוף היאוש גובר על הרצון להתקדם ,בלימוד קבוצתי אופי הלימוד שונה ולשאלות יש תשובות מידיות.אני אישית אשמח להצטרף לקורס שכזה.
אני מאוד בעד :)

גם אני רוצה מאוד להצטרף לקורס כזה 8)

פורסם
יש לי הצעה שאולי תתקבל בברכה,לפתוח קורס בביה"ס IFS למטוסיי נוסעים כדוגמת 737 ,אני בטוח שרבים מחבריי החטיבה ישמחו להצטרף ולקבל הדרכה מקצועית על המטוסים הללו,ישנם חברים אשר לימוד אישי קשה עבורם ויוצר במהלך הלימוד האישי המון שאלות שלבסוף היאוש גובר על הרצון להתקדם ,בלימוד קבוצתי אופי הלימוד שונה ולשאלות יש תשובות מידיות.אני אישית אשמח להצטרף לקורס שכזה.

ומה רע בקורס של מיקי, שקיבל את כל הידע ממקור ראשון?

פורסם
יש לי הצעה שאולי תתקבל בברכה,לפתוח קורס בביה"ס IFS למטוסיי נוסעים כדוגמת 737 ,אני בטוח שרבים מחבריי החטיבה ישמחו להצטרף ולקבל הדרכה מקצועית על המטוסים הללו,ישנם חברים אשר לימוד אישי קשה עבורם ויוצר במהלך הלימוד האישי המון שאלות שלבסוף היאוש גובר על הרצון להתקדם ,בלימוד קבוצתי אופי הלימוד שונה ולשאלות יש תשובות מידיות.אני אישית אשמח להצטרף לקורס שכזה.

ומה רע בקורס של מיקי, שקיבל את כל הידע ממקור ראשון?

מחכים בקוצר רוח שהוא ייפתח

פורסם

ברוכי תודה רבה.

הגדול מכולם בפעם היחידה שהייתי בבית שלו לימד אותי לטוס עם המקזז ומאז אני טס כמו פרו.

במשך שנה ויותר סימנתי את סדר הפעולות על המדריכים 1 2 3 בלי להבין לעומק למה עושים את זה.

לאט לאט דרך ניסוי ותעייה בעיקר דרך טיסות TFC למדתי את המערכות.

כשהמטוס C&D הפאנלים הינם במצב תקין ולמעשה על מנת להטיס את הסימולטור אפשר להתעלם מהם. היה טוב עם היה איזה תוכנה שמערבלת אותם רנדומלי כך שבאמת היה צריך לעשות שק מדוייק.

תודה על ההסברים.

פורסם

בקשר לRECALL - עד כמה שאני מבין את RECALL CHECK CLEAR זה לא לבדוק שהאורות מכובים כי יכול להיות שכיבית אותם, זה ללחוץ על RECALL כדי שהוא ידליק שוב פעם את הנורות אזהרה ואם שום דבר לא נדלק אז סבבה.

פורסם
יש לי הצעה שאולי תתקבל בברכה,לפתוח קורס בביה"ס IFS למטוסיי נוסעים כדוגמת 737 ,אני בטוח שרבים מחבריי החטיבה ישמחו להצטרף ולקבל הדרכה מקצועית על המטוסים הללו,ישנם חברים אשר לימוד אישי קשה עבורם ויוצר במהלך הלימוד האישי המון שאלות שלבסוף היאוש גובר על הרצון להתקדם ,בלימוד קבוצתי אופי הלימוד שונה ולשאלות יש תשובות מידיות.אני אישית אשמח להצטרף לקורס שכזה.

מקבל את ההצעה, אך מזכיר שיש גם סדר עדיפות לעושים במלאכה ב -IFS.

כרגע מירב המאמצים מתרכזים בקורס מכשירים ושדרוג קורס רשיון פרטי.

ובכל זאת משהו בנוגע ל-737, אני עובד עם עוד חניך של IFS על ערב הדרכה בשרת ה-TS של IFS, כאשר הנושא המרכזי הוא אירוח קצין ראשון של 737 מאל על (ולשעבר קברניט בארקיע) שיענה לשאלותיכם השונות, לצערי אי אפשר לתהחייב בדיוק מתי זה יהיה, וכאשר אני ידע אז תצא הודעה מראש.

פורסם
יש לי הצעה שאולי תתקבל בברכה,לפתוח קורס בביה"ס IFS למטוסיי נוסעים כדוגמת 737 ,אני בטוח שרבים מחבריי החטיבה ישמחו להצטרף ולקבל הדרכה מקצועית על המטוסים הללו,ישנם חברים אשר לימוד אישי קשה עבורם ויוצר במהלך הלימוד האישי המון שאלות שלבסוף היאוש גובר על הרצון להתקדם ,בלימוד קבוצתי אופי הלימוד שונה ולשאלות יש תשובות מידיות.אני אישית אשמח להצטרף לקורס שכזה.

ומה רע בקורס של מיקי, שקיבל את כל הידע ממקור ראשון?

אין רע כלל וכלל בקורסים של מיקי וכל הכבוד למיקי שלוקח על עצמו להדריך וללמד אבל מה רע בכך שפעם או פעמיים בחודש נתחבר ל-TS במסגרת ביה"ס IFS ונלמד בצורה מסודרת ?ואולי יש גם להתחשב באנשים כמוני למשל הגרים קצת רחוק מה-CTR ?למה לא לקחת את הדוגמה מהמפגש המוצלח האחרון ב-TS עם עמיר פז? אז ברוכי היקר אנו "העגלים " רוצים לינוק תביא לנו את "הפרה".
פורסם

בתור מי שמעביר קורס מקביל לזה של מיקי רק על מטוס טוב יותר :mrgreen:

אני יכול להגיד שאם אני רוצה שהתכנים יעברו בצורה המיקסימאלית אני בחיים לא ייעשה זאת ב TS אין לי מוש איך מתנהל שיעור בIFS אני אישית לא מאמין בהעברת תכנים עיוניים דרך TS בלי אמצעים אלמנטרים כמו לוח וטושים, מי שהיה בשיעור אוטומציה שלי לפני שבועיים יודע שאחוז לא קטן מהשיעור והתרגילים הועבר לא על ידי סימולטור אלא על ידי טושים וציורים.

לבוא פעם בשבוע לשיעור זה לא דבר כזה נורא ואני אומר את ז אחרי שהיה לי חניך שהגיע להרצאות 3-4 פעמים לשיעור מאילת !!!

פורסם
בתור מי שמעביר קורס מקביל לזה של מיקי רק על מטוס טוב יותר :mrgreen:

אני יכול להגיד שאם אני רוצה שהתכנים יעברו בצורה המיקסימאלית אני בחיים לא ייעשה זאת ב TS אין לי מוש איך מתנהל שיעור בIFS אני אישית לא מאמין בהעברת תכנים עיוניים דרך TS בלי אמצעים אלמנטרים כמו לוח וטושים, מי שהיה בשיעור אוטומציה שלי לפני שבועיים יודע שאחוז לא קטן מהשיעור והתרגילים הועבר לא על ידי סימולטור אלא על ידי טושים וציורים.

לבוא פעם בשבוע לשיעור זה לא דבר כזה נורא ואני אומר את ז אחרי שהיה לי חניך שהגיע להרצאות 3-4 פעמים לשיעור מאילת !!!

גם המראה מרשימה במיוחד!

דני איפה הסרט?!??

פורסם
בתור מי שמעביר קורס מקביל לזה של מיקי רק על מטוס טוב יותר :mrgreen:

אני יכול להגיד שאם אני רוצה שהתכנים יעברו בצורה המיקסימאלית אני בחיים לא ייעשה זאת ב TS אין לי מוש איך מתנהל שיעור בIFS אני אישית לא מאמין בהעברת תכנים עיוניים דרך TS בלי אמצעים אלמנטרים כמו לוח וטושים, מי שהיה בשיעור אוטומציה שלי לפני שבועיים יודע שאחוז לא קטן מהשיעור והתרגילים הועבר לא על ידי סימולטור אלא על ידי טושים וציורים.

לבוא פעם בשבוע לשיעור זה לא דבר כזה נורא ואני אומר את ז אחרי שהיה לי חניך שהגיע להרצאות 3-4 פעמים לשיעור מאילת !!!

גם המראה מרשימה במיוחד!

דני איפה הסרט?!??

מעניין אותי אם חוץ מההמראה אתה זוכר משהו מהשיעור...... :roll:

פורסם
בתור מי שמעביר קורס מקביל לזה של מיקי רק על מטוס טוב יותר :mrgreen:

אני יכול להגיד שאם אני רוצה שהתכנים יעברו בצורה המיקסימאלית אני בחיים לא ייעשה זאת ב TS אין לי מוש איך מתנהל שיעור בIFS אני אישית לא מאמין בהעברת תכנים עיוניים דרך TS בלי אמצעים אלמנטרים כמו לוח וטושים, מי שהיה בשיעור אוטומציה שלי לפני שבועיים יודע שאחוז לא קטן מהשיעור והתרגילים הועבר לא על ידי סימולטור אלא על ידי טושים וציורים.

לבוא פעם בשבוע לשיעור זה לא דבר כזה נורא ואני אומר את ז אחרי שהיה לי חניך שהגיע להרצאות 3-4 פעמים לשיעור מאילת ועוד בטיסה!!!

פורסם
בתור מי שמעביר קורס מקביל לזה של מיקי רק על מטוס טוב יותר :mrgreen:

אני יכול להגיד שאם אני רוצה שהתכנים יעברו בצורה המיקסימאלית אני בחיים לא ייעשה זאת ב TS אין לי מוש איך מתנהל שיעור בIFS אני אישית לא מאמין בהעברת תכנים עיוניים דרך TS בלי אמצעים אלמנטרים כמו לוח וטושים, מי שהיה בשיעור אוטומציה שלי לפני שבועיים יודע שאחוז לא קטן מהשיעור והתרגילים הועבר לא על ידי סימולטור אלא על ידי טושים וציורים.

לבוא פעם בשבוע לשיעור זה לא דבר כזה נורא ואני אומר את ז אחרי שהיה לי חניך שהגיע להרצאות 3-4 פעמים לשיעור מאילת !!!

בתור מי שכבר הריץ כמה מחזורים מוצלחים באותם שיטות שאתה כלכך סולד מהם, אני חייב להגיד שהפסקתי להאמין שאתה אי פעם תאמין בIFS. והאמת - אף פעם גם לא ביקשנו את חותמת האיכות שלך. וגם בעתיד כנראה נסתדר בלעדיה.

בכל מקרה תודה על מילות העידוד.

פורסם
בתור מי שמעביר קורס מקביל לזה של מיקי רק על מטוס טוב יותר :mrgreen:

אני יכול להגיד שאם אני רוצה שהתכנים יעברו בצורה המיקסימאלית אני בחיים לא ייעשה זאת ב TS אין לי מוש איך מתנהל שיעור בIFS אני אישית לא מאמין בהעברת תכנים עיוניים דרך TS בלי אמצעים אלמנטרים כמו לוח וטושים, מי שהיה בשיעור אוטומציה שלי לפני שבועיים יודע שאחוז לא קטן מהשיעור והתרגילים הועבר לא על ידי סימולטור אלא על ידי טושים וציורים.

לבוא פעם בשבוע לשיעור זה לא דבר כזה נורא ואני אומר את ז אחרי שהיה לי חניך שהגיע להרצאות 3-4 פעמים לשיעור מאילת !!!

בתור מי שכבר הריץ כמה מחזורים מוצלחים באותם שיטות שאתה כלכך סולד מהם, אני חייב להגיד שהפסקתי להאמין שאתה אי פעם תאמין בIFS. והאמת - אף פעם גם לא ביקשנו את חותמת האיכות שלך. וגם בעתיד כנראה נסתדר בלעדיה.

בכל מקרה תודה על מילות העידוד.

אולי אצלכם זה עובד אני לא רואה את עצמי מסוגל לעשות את זה ולהעביר את אותם תכנים באותה אייכות ספציפית על החומר שאני מתעסק איתו , אם מישהו חושב שהוא יכול והוא מניב תוצאות שיהיה לו לבריאות ובכיף. קפצת למסקנות מהירות מידי על המחשבות שלי לגבי IFS התייחסתי כאן לבקשת צבי לגבי שיעור עם תכנים המיועדים למטוסים הגדולים- זאת דעתי.

בתור אחד שמאוד אוהב את תחום ההדרכה ונהנה לחלוק מהיידע שלי עם אחרים אני סולד משיטת ההדרכה על VOIP אני חושב שמדריך גם אם הוא טוב ישאיר אחריו הרבה פינות מעוגלות.

להדריך זה לא רק לפלוט את כל החומר שאתה יודע ולהגיד לתלמידים שלך מה לעשות ולחכות שישאלו שאלות זה גם הרבה "להרגיש " את הקבוצה שלך במהלך השעור ואת זה אני מאמין שאפשר להשיג רק בתקשורת פנים אל פנים ולא דרך אוזניה במיקרופון על פס של 1.5

זאת דעתי אתה רוצה כרגיל לקחת את זה אישית אהלן וסהלן.

פורסם
יש לי הצעה שאולי תתקבל בברכה,לפתוח קורס בביה"ס IFS למטוסיי נוסעים כדוגמת 737 ,אני בטוח שרבים מחבריי החטיבה ישמחו להצטרף ולקבל הדרכה מקצועית על המטוסים הללו,ישנם חברים אשר לימוד אישי קשה עבורם ויוצר במהלך הלימוד האישי המון שאלות שלבסוף היאוש גובר על הרצון להתקדם ,בלימוד קבוצתי אופי הלימוד שונה ולשאלות יש תשובות מידיות.אני אישית אשמח להצטרף לקורס שכזה.

ומה רע בקורס של מיקי, שקיבל את כל הידע ממקור ראשון?

אין רע כלל וכלל בקורסים של מיקי וכל הכבוד למיקי שלוקח על עצמו להדריך וללמד אבל מה רע בכך שפעם או פעמיים בחודש נתחבר ל-TS במסגרת ביה"ס IFS ונלמד בצורה מסודרת ?ואולי יש גם להתחשב באנשים כמוני למשל הגרים קצת רחוק מה-CTR ?למה לא לקחת את הדוגמה מהמפגש המוצלח האחרון ב-TS עם עמיר פז? אז ברוכי היקר אנו "העגלים " רוצים לינוק תביא לנו את "הפרה".

מה שאני יכול לחשוב עליו בהקשר של מטוסי נוסעים. ולדעתי חסר בקורסים של מיקי ואלעד זה רקע כללי והבנה של מערכות המטוס זאת אומרת: מה עומד מאחורי שלל הכפתורים בקוקפיט.

כמו שכתבתי קודם זה יעזור להכיר כל מטוס נוסעים שהוא בקלות יותר מכיוון שבסופו של דבר המערכות דומות.

יעקב, קח כדוגמא 727. שגם איתו אתה טס מדי פעם. מטוס ישן ב30 שנה מ 737NG תשווה ותראה שחוץ מהFMC בעצם מדובר באותם מערכות, אולי פחות אוטומציה (כמו במערכת החשמל למשל), אולי נורות להט במקום LEDS אבל העיקרון הוא אותו עיקרון.

סתם שאלה לדוגמא כדי לנסות להבין עד כמה אנשים בעניינים:

מה ההבדל בין מערכת מיזוג רגילה (בבית, באוטו) לבין מערכת מיזוג במטוס?

פורסם
סתם שאלה לדוגמא כדי לנסות להבין עד כמה אנשים בעניינים:

מה ההבדל בין מערכת מיזוג רגילה (בבית, באוטו) לבין מערכת מיזוג במטוס?

ההבדל העיקרי מבחינתי הוא שבניגוד לישיבה במטוס, אני יושב שעות מתחת למזגן בבית ולא נוסף לי מייל אחד אפילו לחשבון ה- frequent flyer. לעומת זאת היתרון בבית הוא שאין לי את הכפתור העגול המעצבן הזה שכל פעם צריך לקום ולכוון כדי לא למות מחנק או לקפוא מקור 8)

נא להתחבר על מנת להגיב

You will be able to leave a comment after signing in



התחברות לאתר


×
×
  • יצירת חדש...