guyishai פורסם מאי 22, 2004 דיווח פורסם מאי 22, 2004 שלום, ביצעתי היום טיסה עם ה-737-700 מבן גוריון לאילת, וקצת זמן לפני ההמראה הופיעה הודעת INSUFFICIENT FUEL ב-FMC. דבר זה היה מוזר, כי לפני הטיסה חישבתי לפי התרשימים של PMDG את כמות הדלק שאצטרך. הכמות הנמוכה ביותר בטבלה היתה 3300lbs לטיסה באורך של 200nm בגובה FL290, והטיסה לאילת היתה רק 174nm בגובה FL190, כך שהכמות היתה חייבת להספיק. כמובן שגם הוספתי רזרבות ל-holding, דלק להסעה וכו' וכו', אז המראתי בכל זאת כדי לראות האם המטוס ישתמש ברזרבות ובאמת הכמות תהיה לא מספיקה, או שזה לא יקרה. בנוסף לזה שלא ביצעתי שום ריתוק, היו לי גם רוחות חזקות בכיוון הטיסה, דבר שאמור לחסוך דלק, ועדיין, נחתתי עם 1000 פאונד פחות ממה שהייתי אמור. מישהו יודע מה בדיוק הבעיה? האם זו סתם טעות טיפשית שעשיתי, או משהו אחר? תודה מראש.
guyishai פורסם מאי 22, 2004 מחבר דיווח פורסם מאי 22, 2004 3,300 הכמות לטיסה (שהיתה אמורה להספיק למרחק גדול יותר או עם רוח נגדית) 500 דלק להסעה 2,000 דלק לריתוק אפשרי ___________ 5,800 בסה"כ
yuval_el פורסם מאי 22, 2004 דיווח פורסם מאי 22, 2004 כנראה שבFMC הכנסת לו שישמור כמות רזרבה מסוימת- איפה שכתוב RESERVE בדף הINIT REF. אם הכמות של הרזרבה הייתה גדולה מידי הוא מזהיר שזה מסוכן לטוס ככה כי הוא כולל את זה בחישובי הדלק של הטיסה.
guyishai פורסם מאי 22, 2004 מחבר דיווח פורסם מאי 22, 2004 א. ב-FMC אני קבעתי את הדלק הרזרבי כהכל פרט ל-3300, כך שלא היתה אמורה להופיע האזהרה. ב. תיכנס לטבלה ותראה שלפניה רשום שהיא מחושבת גם ע"פ הדלק והמהירות הנדרשים בטיפוס ובהנמכה.
yuval_el פורסם מאי 22, 2004 דיווח פורסם מאי 22, 2004 גם לי זה היה קורה לפעמים, פשוט מכניסים יותר דלק או שזה בד"כ נעלם כשמגיעים לגובה שיוט. זה קורה בגלל כל מיני חישובים של הFMC...
yuval_el פורסם מאי 22, 2004 דיווח פורסם מאי 22, 2004 הא ועוד דבר, היה דלק במיכל המרכזי? אמור להיות שם לפחות 1000LBS...
guyishai פורסם מאי 22, 2004 מחבר דיווח פורסם מאי 22, 2004 אבל כפי שציינתי, הבעיה לא היתה רק הודעה ב-FMC, גם בפועל אני נחתתי עם 1000 פאונד פחות ממה שהייתי אמור, וזאת עוד אחרי שהרוחות היו לטובתי כל הטיסה!
yuval_el פורסם מאי 22, 2004 דיווח פורסם מאי 22, 2004 שתי אפשרויות שעולות לי עכשיו בראש: 1. בגלל שהטיסה לאילת מתבצעת בגובה נמוך יחסית שורפים יותר דלק. אז צריך לקחת את זה בחשבון. 2. אם מופיע ההודעה תנסה ללחוץ על כפתור הcross-feed לכמה שניות ולראות אם זה מסתדר.
guyishai פורסם מאי 22, 2004 מחבר דיווח פורסם מאי 22, 2004 בנוגע לגובה של הטיסה, לא נראה לי שההשפעה כל כך גדולה, ושוב, עם הרוחות בנוסף. ושאלה- למה צריך לשים 1000 פאונד במיכל המרכזי והאם יכול להיות שזה הגורם לבעיה?
yuval_el פורסם מאי 22, 2004 דיווח פורסם מאי 22, 2004 אני לא יודע אם זה יפתור את הבעיה אבל ככה אני יודע שעובדים. אני מחשב את הדלק לפי התוכנה הזאת ושם תמיד יש 1000 ליברות במרכזי.
guyishai פורסם מאי 22, 2004 מחבר דיווח פורסם מאי 22, 2004 התוכנה עובדת בדיוק על סמך הנתונים בתרשימים, וגם איתה קרה לי אותו דבר.