עבור לתוכן
Adam Waiser

מחפש עזרה בנושא טיסה חקלאית

Recommended Posts

פורסם

אני מחפש מפה של נתיבי טיסה חקלאית

חיפשתי באתר של אגודת התעופה ובפמ"ת אבל לא מצאתי

מישהו יודע לומר לי היכן עוד ניתן למצוא מפות כאלה?

כמו כן האם אפשר לטוס עם מטוס חקלאי (טורבו טראש) על נתיבי ה CVFR

או שיש לכך נהלים מיוחדים? גבהים שונים?

תודה מראש

פורסם
אני מחפש מפה של נתיבי טיסה חקלאית

חיפשתי באתר של אגודת התעופה ובפמ"ת אבל לא מצאתי

מישהו יודע לומר לי היכן עוד ניתן למצוא מפות כאלה?

כמו כן האם אפשר לטוס עם מטוס חקלאי (טורבו טראש) על נתיבי ה CVFR

או שיש לכך נהלים מיוחדים? גבהים שונים?

תודה מראש

אני יודע על גובה חקלאי (מופיע בדפיות ולפי CTR של מנחת או שדה.
פורסם

אתה מדבר על מפות נתיבי אולטראלייטים? כי קיים כזה דבר (קיימים כאלו נתיבים בגובה חקלאי לאוטראלייטים) ואם על זה אתה מדבר אני יכול לנסות להשיג את זה..

פורסם

יש מפת נתיבי טיסה חקלאית

פעם היה מפורסם בAIP. נכון להיום מפורסם לגורמים הרלוונטיים בלבד. (כימניר ותלם תעופה)

בכללי: מטוסי ריסוס טסים ללא צורך בקשר עם יחידת פיקוח אוירי כאשר גובה טיסה מקסימלי הוא 200 רגל...

הם יכולים כמובן לטפס לנתיבי CVFR רגילים ואז הם חייבים להיות בקשר עם בקרה כמו כל מטוס.

הטייסים מקבלים סידור עבודה הכולל כמה שדות בכל יום. היום מתחיל בערך ב0300 לפנות בוקר (תלוי בעונה) לא מדובר בטייסים פרימדונות. הטייס צריך להכין את המטוס לתדלק, להטעין במטען ריסוס. ובתום הטיסה גם לגרור לחניה לנקות אותו ולהכין לטיסה שלמחרת. טיסה מסתיימת באיזור 0830 (שוב תלוי בעונה), כשהרעיון הוא שאת הריסוס חייבים לסיים לפני שעות הבוקר החמות כדי למנוע אידוי של החומר. יום עבודה של טייס ריסוס נגמר באיזור 1100 .. בבית אחרי מקלחת וקפה...

למרות שזה נשמע מאוד קוסם. זה עסק מסוכן למדי. אלה אנשים שבהגדרה מגרדים את מגבלות המעטפת של המטוס. כל פנית מעבר משורה אחת לשנייה היא על סף מהירות הזדקרות כשצופר הזדקרות מצפצף באופן רצוף. זה טיסה על המיגבלות ללא שום מרווח זמן ו\או גובה לתיקון. ועוד לא דיברנו על סכנות מכשולים - בעיקר כבלי מתח גבוה שלפעמים נאלצים לעבור מתחתם :shock:

לכן טייס ריסוס חייב להיות טייס טבעי שיודע להחזיק מטוס ולהרגיש אותו במצבים כאלה ויודע לפי תחושה מתי אפשר לסחוט עוד קצת ומתי חייבים להרפות.

בנוסף לטיסה המסוכנת, החומרים שאיתם הטייסים נאלצים לבוא במגע הם לא כלכך ידידותים, בלשון המעטה מה שמחייב כל טייס לעשות בדיקת רעילות בדם מדי חודש. ולפעמים גם להיות מקורקע לתקופות ארוכות בגלל רמה גבוהה מדי של רעילות.

אחרי כל תקופה צריך גם לחזור לכשירות ובטיסה מסוג כזה, זה לא דבר של מה בכך.

לדעתי

אין כמו שילוב של אהבה לטבע, לארץ לחקלאות וכמובן גם לטיסה. והטיסות האלה הם תמיד טיסות מקסימות בתנאי מזג אויר מדהימים

ליד הבית שלי (קרוב לצומת סירקין) יש כמה שדות שהם שדות אימונים לטייסי ריסוס. מדי יום שישי בבוקר שומעים את הרעש המוכר של הSNOW עם מנוע טורבו פרופ מנסר באוויר, מנגן עם צלילים עולים ויורדים בכל יעף - מוזיקה שאני מאוד נהנה לשמוע וגם לראות.

לאחרונה גם החזירו לשירות בכימניר SNOW מדגם ישן יותר עם מנוע בוכנה כוכבי. הרעם המתגלגל שלו שמזכיר קצת אופנועי הארלי הזכיר לי את הבוקר בילדות עם הריח הזה של הגשם מוקדם בבוקר. פשוט תענוג.

פורסם

מול הביה"ס שלי יש שטח חקלאי גדול וכל יום שיש כמו שעון בשיעור ספרות האחרון של היום מתחילה ההצגה האמיתית מול חלון כיתתי :mrgreen:

מזל שגם ככה אף אחד לא מממש מקשיב

פורסם

לברוכי

תודה רבה על המידע

במסגרת עבודתי בחקלאות יצא לי לא פעם לנופף בדגלים למטוסי הריסוס ולסמן להם את השורות לריסוס

(מוטת הכנפיים או יותר נכון רוחב הפיזור של החומר 23 מטר או כל 11 וחצי ערוגות ברוחב של 1.93)

זה היה רגע לפני שכימניר הכניסו איזה GPS לשימוש, היום כבר כמעט לא משתמשים בדגלנים. לא פעם הייתי מביא את חומרי ההדברה למנחת ורואה כיצד מטעינים את המטוס ובכלל תמיד כשהיה מטוס ריסוס באזור עמק החולה השתדלתי להיות בסביבה

(יום אחד ב6 בבוקר היה ערפל מאד כבד המטוס הגיע ממגידו וקלטתי אותו עושה איזה 4 הקפות מסביב למנחת עד שהצליח לנחות)

כך שאת כל המסביב של עבודת מטוסי הריסוס אני די מכיר ומבין על מה אתה מדבר כשאתה מתאר את המוזיקה של המנוע ואיזה כיף לראות אותם עובדים.

ובאמת מטוסי הריסוס ריתקו אותי מאז ומתמיד.

למרבה המזל מצאתי באבסים טורבו טראש נחמד ואפילו יש צביעה של כים ניר ואפקט של פיזור החומר שאפשר להפעיל ולהפסיק מתי שרוצים.

אז מעבר למה שאלתי על כללי הטיסה והנתיבים אני מנסה ללמוד את התימרונים המסובכים של המעבר בין הפסים.

האם יש לך איזה ידע באשר לביצוע התמרונים האלה?

אשמח מאד לעוד עזרה בנושא

תודה מראש.

אדם

פורסם
לברוכי

תודה רבה על המידע

במסגרת עבודתי בחקלאות יצא לי לא פעם לנופף בדגלים למטוסי הריסוס ולסמן להם את השורות לריסוס

(מוטת הכנפיים או יותר נכון רוחב הפיזור של החומר 23 מטר או כל 11 וחצי ערוגות ברוחב של 1.93)

זה היה רגע לפני שכימניר הכניסו איזה GPS לשימוש, היום כבר כמעט לא משתמשים בדגלנים. לא פעם הייתי מביא את חומרי ההדברה למנחת ורואה כיצד מטעינים את המטוס ובכלל תמיד כשהיה מטוס ריסוס באזור עמק החולה השתדלתי להיות בסביבה

(יום אחד ב6 בבוקר היה ערפל מאד כבד המטוס הגיע ממגידו וקלטתי אותו עושה איזה 4 הקפות מסביב למנחת עד שהצליח לנחות)

כך שאת כל המסביב של עבודת מטוסי הריסוס אני די מכיר ומבין על מה אתה מדבר כשאתה מתאר את המוזיקה של המנוע ואיזה כיף לראות אותם עובדים.

ובאמת מטוסי הריסוס ריתקו אותי מאז ומתמיד.

למרבה המזל מצאתי באבסים טורבו טראש נחמד ואפילו יש צביעה של כים ניר ואפקט של פיזור החומר שאפשר להפעיל ולהפסיק מתי שרוצים.

אז מעבר למה שאלתי על כללי הטיסה והנתיבים אני מנסה ללמוד את התימרונים המסובכים של המעבר בין הפסים.

האם יש לך איזה ידע באשר לביצוע התמרונים האלה?

אשמח מאד לעוד עזרה בנושא

תודה מראש.

אדם

אז ככה

בעיקרון זה לא כזה מסובך יש בסה"כ שתי סוגים של תמרונים, תלוי במשקל המטוס

כשהמטוס במשקל מלא לא לוקחים צ'אנסים ועושים TEARDROP אם למשל השורה הבאה משמאל, יוצאים מהיעף בנסיקה קלה, 45 מעלות לימין, ואז פנייה הדוקה לשמאל. בלי יותר מידי עוונתות... מזכיר שוב: הפנייה הדוקה מאוד והמטוס על גבול מהירות הזדקרות (מזכיר- ככל שזווית הטייה גדלה - מהירות הזדקרות גדלה) הטייס צריך לחוש עד כמה המטוס מתקרב לגבול ההזדקרות בד"כ עפ"י הופעת רעידות (ולא עפ"י צופר הזדקרות שבמילא מצפצף לכל אורך הפנייה...) אם המטוס קרוב מדי להזדקרות מתקנים על ידי הוצאה קטנה של זווית הטייה והורדת אף.

כשהמטוס כבר נפטר מחלק מהמשקל שלו - כאן הם מתחילים להשתולל... :P עולים לאנך, דוחפים רגל עד הסוף פנימה ומאזנת לצד שני נותנים לאף ליפול ומושכים חזרה...כיף לראות וכנראה עוד יותר כיף לבצע...(לא זכיתי :cry: )

את כל המידע שתיתי בצמא ממי שהיה מדריך שלי בקורס מכשירים - איש מדהים בן קיבוץ עין חרוד שמשלב ביום יום אהבת הארץ הטבע והטיסה (גם מדריך טיולים בשעות הפנאי...)

דרך אגב. בכימניר החיים לא קלים. כשהוא "נח" מטיסות ריסוס הוא מוצא את עצמו מוקפץ לכל מיני מבצעי הטסת אמבולנס עם הפייפר שיין של החברה...

פורסם

באחד הימים ישבתי לשיחה עם חבר המקורב לבכיר בכים ניר.

אותו חבר לא מתחבר לטיסה כמונו, אבל בגלל הקירבה לאיש כים ניר-

הוא זכה לסיבוב בפייפר המדובר.

הוא מספר שהם עשו שם טיסה מטורפת. לפי התיאור אני משער שהם

טסו בגובה חקלאי ועשו כמה תימרונים שלא מביישים איזו EXTRA EA-500

:D

עושה חשק... :wink:

פורסם
לברוכי

תודה רבה על המידע

במסגרת עבודתי בחקלאות יצא לי לא פעם לנופף בדגלים למטוסי הריסוס ולסמן להם את השורות לריסוס

(מוטת הכנפיים או יותר נכון רוחב הפיזור של החומר 23 מטר או כל 11 וחצי ערוגות ברוחב של 1.93)

זה היה רגע לפני שכימניר הכניסו איזה GPS לשימוש, היום כבר כמעט לא משתמשים בדגלנים. לא פעם הייתי מביא את חומרי ההדברה למנחת ורואה כיצד מטעינים את המטוס ובכלל תמיד כשהיה מטוס ריסוס באזור עמק החולה השתדלתי להיות בסביבה

(יום אחד ב6 בבוקר היה ערפל מאד כבד המטוס הגיע ממגידו וקלטתי אותו עושה איזה 4 הקפות מסביב למנחת עד שהצליח לנחות)

כך שאת כל המסביב של עבודת מטוסי הריסוס אני די מכיר ומבין על מה אתה מדבר כשאתה מתאר את המוזיקה של המנוע ואיזה כיף לראות אותם עובדים.

ובאמת מטוסי הריסוס ריתקו אותי מאז ומתמיד.

למרבה המזל מצאתי באבסים טורבו טראש נחמד ואפילו יש צביעה של כים ניר ואפקט של פיזור החומר שאפשר להפעיל ולהפסיק מתי שרוצים.

אז מעבר למה שאלתי על כללי הטיסה והנתיבים אני מנסה ללמוד את התימרונים המסובכים של המעבר בין הפסים.

האם יש לך איזה ידע באשר לביצוע התמרונים האלה?

אשמח מאד לעוד עזרה בנושא

תודה מראש.

אדם

אז ככה

בעיקרון זה לא כזה מסובך יש בסה"כ שתי סוגים של תמרונים, תלוי במשקל המטוס

כשהמטוס במשקל מלא לא לוקחים צ'אנסים ועושים TEARDROP אם למשל השורה הבאה משמאל, יוצאים מהיעף בנסיקה קלה, 45 מעלות לימין, ואז פנייה הדוקה לשמאל. בלי יותר מידי עוונתות... מזכיר שוב: הפנייה הדוקה מאוד והמטוס על גבול מהירות הזדקרות (מזכיר- ככל שזווית הטייה גדלה - מהירות הזדקרות גדלה) הטייס צריך לחוש עד כמה המטוס מתקרב לגבול ההזדקרות בד"כ עפ"י הופעת רעידות (ולא עפ"י צופר הזדקרות שבמילא מצפצף לכל אורך הפנייה...) אם המטוס קרוב מדי להזדקרות מתקנים על ידי הוצאה קטנה של זווית הטייה והורדת אף.

כשהמטוס כבר נפטר מחלק מהמשקל שלו - כאן הם מתחילים להשתולל... :P עולים לאנך, דוחפים רגל עד הסוף פנימה ומאזנת לצד שני נותנים לאף ליפול ומושכים חזרה...כיף לראות וכנראה עוד יותר כיף לבצע...(לא זכיתי :cry: )

את כל המידע שתיתי בצמא ממי שהיה מדריך שלי בקורס מכשירים - איש מדהים בן קיבוץ עין חרוד שמשלב ביום יום אהבת הארץ הטבע והטיסה (גם מדריך טיולים בשעות הפנאי...)

דרך אגב. בכימניר החיים לא קלים. כשהוא "נח" מטיסות ריסוס הוא מוצא את עצמו מוקפץ לכל מיני מבצעי הטסת אמבולנס עם הפייפר שיין של החברה...

עין חרוד? אולי אני מכיר בכל זאת אני לומד שם, בכל מקרה לפי דעתי נתיבים חקלאיים הם נתיבי אזמ"ים ועוד מעט שנפתח את אגודת האזמ"ים הוירטואלית תוכל למצוא שם חומר.

פורסם
לברוכי

תודה רבה על המידע

במסגרת עבודתי בחקלאות יצא לי לא פעם לנופף בדגלים למטוסי הריסוס ולסמן להם את השורות לריסוס

(מוטת הכנפיים או יותר נכון רוחב הפיזור של החומר 23 מטר או כל 11 וחצי ערוגות ברוחב של 1.93)

זה היה רגע לפני שכימניר הכניסו איזה GPS לשימוש, היום כבר כמעט לא משתמשים בדגלנים. לא פעם הייתי מביא את חומרי ההדברה למנחת ורואה כיצד מטעינים את המטוס ובכלל תמיד כשהיה מטוס ריסוס באזור עמק החולה השתדלתי להיות בסביבה

(יום אחד ב6 בבוקר היה ערפל מאד כבד המטוס הגיע ממגידו וקלטתי אותו עושה איזה 4 הקפות מסביב למנחת עד שהצליח לנחות)

כך שאת כל המסביב של עבודת מטוסי הריסוס אני די מכיר ומבין על מה אתה מדבר כשאתה מתאר את המוזיקה של המנוע ואיזה כיף לראות אותם עובדים.

ובאמת מטוסי הריסוס ריתקו אותי מאז ומתמיד.

למרבה המזל מצאתי באבסים טורבו טראש נחמד ואפילו יש צביעה של כים ניר ואפקט של פיזור החומר שאפשר להפעיל ולהפסיק מתי שרוצים.

אז מעבר למה שאלתי על כללי הטיסה והנתיבים אני מנסה ללמוד את התימרונים המסובכים של המעבר בין הפסים.

האם יש לך איזה ידע באשר לביצוע התמרונים האלה?

אשמח מאד לעוד עזרה בנושא

תודה מראש.

אדם

אז ככה

בעיקרון זה לא כזה מסובך יש בסה"כ שתי סוגים של תמרונים, תלוי במשקל המטוס

כשהמטוס במשקל מלא לא לוקחים צ'אנסים ועושים TEARDROP אם למשל השורה הבאה משמאל, יוצאים מהיעף בנסיקה קלה, 45 מעלות לימין, ואז פנייה הדוקה לשמאל. בלי יותר מידי עוונתות... מזכיר שוב: הפנייה הדוקה מאוד והמטוס על גבול מהירות הזדקרות (מזכיר- ככל שזווית הטייה גדלה - מהירות הזדקרות גדלה) הטייס צריך לחוש עד כמה המטוס מתקרב לגבול ההזדקרות בד"כ עפ"י הופעת רעידות (ולא עפ"י צופר הזדקרות שבמילא מצפצף לכל אורך הפנייה...) אם המטוס קרוב מדי להזדקרות מתקנים על ידי הוצאה קטנה של זווית הטייה והורדת אף.

כשהמטוס כבר נפטר מחלק מהמשקל שלו - כאן הם מתחילים להשתולל... :P עולים לאנך, דוחפים רגל עד הסוף פנימה ומאזנת לצד שני נותנים לאף ליפול ומושכים חזרה...כיף לראות וכנראה עוד יותר כיף לבצע...(לא זכיתי :cry: )

את כל המידע שתיתי בצמא ממי שהיה מדריך שלי בקורס מכשירים - איש מדהים בן קיבוץ עין חרוד שמשלב ביום יום אהבת הארץ הטבע והטיסה (גם מדריך טיולים בשעות הפנאי...)

דרך אגב. בכימניר החיים לא קלים. כשהוא "נח" מטיסות ריסוס הוא מוצא את עצמו מוקפץ לכל מיני מבצעי הטסת אמבולנס עם הפייפר שיין של החברה...

עין חרוד? אולי אני מכיר בכל זאת אני לומד שם, בכל מקרה לפי דעתי נתיבים חקלאיים הם נתיבי אזמ"ים ועוד מעט שנפתח את אגודת האזמ"ים הוירטואלית תוכל למצוא שם חומר.(הכוונה לאדם)

פורסם

אנחנו כרגע עובדים על האתר של אגודת האזמים הוירטואלית, נשאר לנו לסיים מדריך אחד ולבנות אפקדים למנחתים- אנחנו נתחיל להריץ עניינים שבקרוב האתר יפורסם לכולם.

בנתיים אני יכול לתת לך את המפות לניתבי האז"מ והבועה:

צפון:

http://www.lsa-virtual.co.il/download/north.jpg

דרום:

http://www.lsa-virtual.co.il/download/south.jpg

פורסם

ואללה עבודת קודש...

יש מצב שצירפתם את המנחת בעמק החולה?

יש מנחת באיזור רשות החולה מה שהיה פעם מנפטת הצפון (ליד אגמון החולה) שמשמש את מטוסי הריסוס של כים ניר וגם אזמ"ים (בקאיי בעיקר)

אם תרצו עוד מידע ותמונות על המנחת והמיקום דברו איתי

אשמח לעזור

פורסם
ואללה עבודת קודש...

יש מצב שצירפתם את המנחת בעמק החולה?

יש מנחת באיזור רשות החולה מה שהיה פעם מנפטת הצפון (ליד אגמון החולה) שמשמש את מטוסי הריסוס של כים ניר וגם אזמ"ים (בקאיי בעיקר)

אם תרצו עוד מידע ותמונות על המנחת והמיקום דברו איתי

אשמח לעזור

כרגע אנחנו עוד עובדים על המנחתים, אבל בקרוב מאוד נתחיל.

אשמח אם תשלח לי למייל אם תוכל : yuvalfis@gmail.com

נא להתחבר על מנת להגיב

You will be able to leave a comment after signing in



התחברות לאתר


×
×
  • יצירת חדש...