עבור לתוכן
uvdude

טיסה בFIR רוסי - נהלים

Recommended Posts

פורסם

מישהו פה יש לו ניסיון בטיסה ברוסיה ויכול להסביר לי קצת מה הולך שם? ניסיתי פעם לטוס שם והלכתי לחלוטין לאיבוד...

הם משתמשים בQFE ולא בQNH, הגבהי טיסה שם הם לא שלמים כמו שאנחנו מכירים ועוד כל מיני פינות.

מישהו טס שם ויכול לעשות קצת סדר לגבי איך הדברים עובדים שם ואיך אני כטייס אמור להתנהל?

פורסם

ברוסיה גובה הטיסה הוא במטרים ולא ברגל , בPMDG יש לך אפשרות לראות גובה טיסה במטרים.

כל השאר אותו הדבר לפי מה שזכור לי מטיסות שם .

פורסם
ברוסיה גובה הטיסה הוא במטרים ולא ברגל , בPMDG יש לך אפשרות לראות גובה טיסה במטרים.

כל השאר אותו הדבר לפי מה שזכור לי מטיסות שם .

ניתן גם לסדר בהגדרות בסימולטור שכל מטוס יראה את הגובה במטרים ולא ברגל ולא רק בPMDG.

פורסם
ברוסיה גובה הטיסה הוא במטרים ולא ברגל , בPMDG יש לך אפשרות לראות גובה טיסה במטרים.

כל השאר אותו הדבר לפי מה שזכור לי מטיסות שם .

האם מישהו יודע למה משתמשים שם במטרים?

פורסם
משתמשים שמה כמו למשל שבארץ למדידת מרחק משתמשים במטרים וק"מ ולא במיליים .

פוט ככה נהוג בחלק הזה של העולם .

אם אני טועה לתקן :roll:

ברוב העולם, ביום יום, משתמשים בשיטה המטרית (כלומר, מטרים, ק"ג וכד') כאשר רק בארה"ב ובעוד כמה פינות נידחות בעולם עדיין עובדים בשיטה האימפריאלית (רגל לאורך, פאונד למשקל וכד').

בטיסה ובימאות, עדיין מקובל להשתמש במיילים (ימיים - חשוב לציין, ולא יבשתיים) למדידת מרחק ובהתאם גם למדוד מהירות בקשרים. גובה מחושב בfeet. ברוסיה מסיבה כלשהי שאני לא יודע למה, מתעקשים לחשב גבהים במטרים וכך מקבלים רום טיסה שלא רגילים אליו (FL284 למשל)

פורסם

הסיבה לכך שברוסיה מודדים במטרים היא זכר ליריבות מימי המלחמה הקרה בין הגוש המזרחי למערבי. הגוש הסובייטי רצה להיבדל מהמערב ולכן השתמש במטרים והדבר נשאר גם היום.

למשל בכל המכשור גם בתוך המטוסים הסובייטים (צבאיים ואזרחיים) הגבהים נמדדים במטרים.

חוץ מזה מי שיצא לו לטוס במדינות מזרח אירופה, פולין לדוגמא, יכול לראות שגם שם בחלק מהדפיות משתמשים במטרים.

פורסם

מלחמה קרה זו קונספירציה קצת מרחיקת לכת. הסיבה הרבה יותר טריוויאלית.

איזו סיבה יש למתכננים או מפעילים רוסים לחשוב ביחידות מידה שזרות להם (ולרוב העולם, כפי שכבר נאמר)?

אגב, גם במטוסים הגרמנים ממלחמת העולם השניה למשל, מדי הגובה מכוילים במידות מטריות - הרבה לפני המלחמה הקרה.

מכיוון שרוב המטוסים הם מתוצרת אמריקאית, יצא שהמערב ישר קו איתם, גם אם לטיס האירופאי מטרים הרבה יותר מובנים אינטואיטיבית מפוטים מיילים ויארדים.

אגב, מלבד רוסיה , גם סין עובדת בשיטה המטרית בהקשר זב

פורסם

אגב, מלבד רוסיה , גם סין עובדת בשיטה המטרית בהקשר זב

שגם זו מדינה שקשורה לגוש המזרחי...

ישנן עוד הרבה מדינות שלא משתמשות בשיטה המטרית ובזמן המלחמה הקרה היו בצד המזרחי של מסך הברזל.

פורסם

עיינתי קצת בויקיפדיה ומסתבר שהמעבר לשיטה המטרית יוצר לעיתים בעיות.

תקרית "דאון גימלי", בעצם מטוס של אייר קנדה טס על חצי מכמות הדלק שהיה אמור לטוס עלייה עקב טעות של צוות המטוס בהמרת היחידות מקילוגרם לפאונד.

אפשר לומר שכל מה שהיה יכול להשתבש בתקרית הזאת, השתבש.

http://he.wikipedia.org/wiki/%D7%93%D7% ... 7%9C%D7%99

פורסם

היופי בתקרית היה שהוא היה בדאיה מטורפת עד שהוא נגע באמצע מסלול מרוץ

ושגם ניסו לשחזר את זה בסימולטורים של אייר קנדה ובואינג ו8 צוותים מנוסים ניסו ואף אחד לא הצליח .

פורסם
עיינתי קצת בויקיפדיה ומסתבר שהמעבר לשיטה המטרית יוצר לעיתים בעיות.

תקרית "דאון גימלי", בעצם מטוס של אייר קנדה טס על חצי מכמות הדלק שהיה אמור לטוס עלייה עקב טעות של צוות המטוס בהמרת היחידות מקילוגרם לפאונד.

אפשר לומר שכל מה שהיה יכול להשתבש בתקרית הזאת, השתבש.

http://he.wikipedia.org/wiki/%D7%93%D7% ... 7%9C%D7%99

שימו לב היום בנשיונל גאורגפיק, פרק של "תעופה בחקירה" העוסק בתקרית "דאון גימלי" (או לפחות נראה שכך מהתקציר) ישודר בשעה 22:00.

ערוץ 35 ביס.

נא להתחבר על מנת להגיב

You will be able to leave a comment after signing in



התחברות לאתר


×
×
  • יצירת חדש...