עבור לתוכן
Tomer Haim

לכל אלו שטסים IFR

Recommended Posts

פורסם

לאחרונה, אני רואה המון פרסומים בפורום תמונות של טיסת IFR מA לB,

בתמונות רואים מטוס טס באילת ובאופק.. את הים התיכון.

אז ככה:

זה שאתם משתמשים ב VOR ובעזרי ניווט שונים כולל GPS, על נתיב כזה לא אומר שאתם טסים לפי כללי טיסת IFR.

ההבדל הפרקטי הכמעט יחיד בין IFR ל VFR הוא שבטיסת IFR משתמשים במכשיר האופק המלאכותי בתוך המטוס ומבצעים טיסה חישובית עם סריקת מכשירים סכמאטית וברורה מראש. (כמובן שיש עוד הבדלים אחרים אבל זה המשמעותי ביותר באופי ההטסה).

טיסה על רדיאלים, אם היא מבוצעת כשבחוץ תנאי ראייה, ומטיסים את אף המטוס לפי האופק בחוץ, זו טיסת VFR, גם אם נשתמש ב VOR/GPS/IRS וכו וכו,

ככה טסים מתל אביב ללרנקה, הרבה טיסות מבוצעות על G18 אותו רדיאל 337 מפורסם, מבן גוריון ללרנקה.. למטה רואים רק ים, אבל אם בחוץ שוררים תנאי VMC, ומטיסים את המטוס לפי האופק החיצוני בהסתייע עזרי ניווט, זו טיסת VFR לכל דבר.

אחרי שחפרתי לכם....

הוספתי לססנה 172 פנל חדש:

פנל IFR:

הוא חלק מהפנלים של 2D והוא מותאם במיוחד לטיסת מכשירים, הוא גם גבוהה ולא רואים בו שום דבר מבחוץ, וגם מה שרואים מוסתר במגן שמש כזה של מכוניות (ככה מתרגלים מכשירים בימים יפים).

היתרון של הפנל הוא שהוא מעוות, מה שחשוב בו הוא שמכשירי הטיסה גדולים כמעט בגודל של 1 ל 1 כמו מטוס אמתי (על מסך של "19).

כל המכשירים נבנו מחדש וקצב הרענון שלהם הוכפל ב5, כך שהתנועה של כל אחד תהיה חלקה.

הפלטפורמה שעליה נבנה הפנל היא הפלטפורמה של הסימולטור ELITE,

ELITE זה הסימולטור הביתי היחיד שה FAA אישר לצורך תרגול מכשירים והסיבה לכך שגם בו הפנל לא נראה מציאותי והיצרן התמקד בגודל המכשירים ובתזוזה החלקה שלהם המאפשרת לטייס שכבר יודע להטיס מטוס את ההתמקדות בלוח המכשירים.

קחו את הפנל הזה ותתרגלו IFR אמתי ובקרוב יפתח קורס הגדר מכשירים ב IFS, קורס מומלץ לכל טייס וירטואלי, (תחום הגדר מכשירים הוא התחום שבו הסימולטור שלנו הכי מדמה את המציאות)

כך הפנל נראה:

ifrfv2.jpg

ככה מתרגלים על הסימולטור הביתי של ELITA:

Elite-flight-sim-cat-B-lge.jpg

להוורדה:

ל FS2004:

http://www.virtual-flight.com/dl/c172pv12.zip

ל FSX:

http://www.virtual-flight.com/dl/fsx/c172pv17fsx.zip

זה המטוס הרגיל, התקנה רגילה

פורסם

כל הכבוד תומר!

אתמול עשיתי איתה הנמכות בנתב"ג , מומלץ לכולם להמריא לעבור לפאנל מכשירים אחרי ההמראה ולתרגל , ממש מספק.

פורסם

תודה תומריקו.

במציאות כיסוי על החלון נועד לדמות מצב של ראות גרועה, גם כשמז"א האוויר לא כזה.

בסימולטור אפשר לעשות איזה מזג אוויר שרוצים - מתי שרוצים... וזה היתרון של "virtual is the new reality" (כל השמורות זכויות לקרבלון). :mrgreen:

פורסם
ההבדל הפרקטי הכמעט יחיד בין IFR ל VFR הוא שבטיסת IFR משתמשים במכשיר האופק המלאכותי בתוך המטוס ומבצעים טיסה חישובית עם סריקת מכשירים סכמאטית וברורה מראש. (כמובן שיש עוד הבדלים אחרים אבל זה המשמעותי ביותר באופי ההטסה).

הערה קטנה.

גם בטיסת ראייה ישנה טיסה חישובית עם סריקת מכשירים סכמטית. סריקת המכשירים הסכמטית קיימת עבור כל מצב טיסה בכל תנאי טיסה, נקראת "שיטת עבודה". בטיסת ראייה ישרה ואופקית, לצורך העניין, בצסנה, תתנגן בערך ככה: "אף - ישרה ואופקית, גובה - 1500 רגל, נשמר, אף - ישרה ואופקית, מנוע - 2300 סיבובים, אף - ישרה ואופקית, גובה...". ההבדל בטיסת מכשירים הוא שלא נסתכל החוצה על מצב האף, אלא נשמור על האופק המלאכותי, ונשלב גם את מכשירי הניווט הרלוונטיים (לדוגמא HSI, ADF).

בטיסת ראייה כרגע אני זוכר שתי שיטות ניווט:

1. ניווט מגע - עקיבה אחר תוואי קרקעי נראה לעין. מהירויות וזמנים ע"פ נ"צ שנקבעים מראש, על התוואי (ציר, נחל). כיוונים ע"פ ראש בחוץ, ע"פ ראייה. נטו ראייה, זו השיטה היותר מוכרת וטריביאלית. בסופו של דבר היא גם הרבה יותר טבעית.

2. ניווט מדעי - שמירת כיוון ומהירות ע"פ מכשירים עד זמן מסויים (שעון-עצר), רק בזמן הזה מתחילים להוציא ראש ולחפש נקודת הזדהות ע"פ ראייה, עד אז רק שומרים נתונים ע"פ מכשירים. זו גם טיסת ראייה שדורשת לטוס בתנאים שבהוצאת ראש החוצה, לקראת נקודה מסויימת, ניתן יהיה לזהותה, וע"פ מיקומך יחסית אליה וסטיית הזמן מהתכנון המקורי לתת תיקונים מחושבים לכיוון (ע"פ מעלות סטייה ותיקון בהתאם) ולמהירות (ע"פ זמנים).

לגבי השאר - הכל נכון, ואכן טיסת מכשירים צריך לתרגל בתנאים שבאמת בוחנים את יכולותיך בשליטה על המכשירים, והסתמכות אמיתית עליהם.

כל הכבוד!

נא להתחבר על מנת להגיב

You will be able to leave a comment after signing in



התחברות לאתר


×
×
  • יצירת חדש...