עבור לתוכן
Avshalom

SELCALL

Recommended Posts

פורסם

שלום לכולם,

זה לא פעם ראשונה שאני נתקל בתוכניות טיסה שבהערות רשום למשל "SEL/HMCK". אני יודע שה-SEL הוא Selective Calling (תקנו אותי אם אני טועה :wink:), אבל לא הבנתי למה זה בידיוק.. הסבירו לי שזה לא כל כך אפקטיבי ברשת, אבל בכל זאת הייתי רוצה לדעת לידע כללי. ועוד משהו... לפי מה אני בוחר את אות הקריאה של הSell call, בדוגמא כאן האות הוא HMCK.

תודה ויום טוב לכולכם :!: :wink:

פורסם

בטיסה רגילה הקשר האוירי מתקיים על תדרים בתחום VHF. הVHF הם תדרים גבוהים מאד אבל אורך הגל קצר; לבד מזה, תנאי ההתפשטות של התדרים האלה לא מאפשרים תקשורת לטווח ארוך במיוחד (הגל נע על פני הקרקע ומושפע ממכשולים - לכן אתם לא קולטים טוב בסקאנרים שלכם תחנות קרקע, אבל מטוסים כן כי אין מכשולים...).

כשמטוס טס טרנס-אוקייני, הוא נמצא במרחק רב מתחנות קרקע ולכן תקשורת VHF הופכת לבלתי אפשרית. לצורך זה ישנם מכשירי HF במטוס, שאורך הגל שלהם ארוך ואופן ההתפשטות שלהם כולל גם גלי רקיע ולא רק גלי קרקע (יעני - באלכסון למעלה ליונוספירה וחזרה לקרקע). תקשורת כזו מקיפה את כדור הארץ בלי שום בעיה, אבל החסרון הוא שבגלים הללו ישנם רעשים סטטים בלתי פוסקים.

כדי שהטייסים לא יצטרכו להאזין כל הזמן לרעש הזה, ישנה מערכת SELCAL: זה למעשה כמו ביפר, שמודיע לטייס שהפקח צריך לדבר איתו. כשהסלקל מצפצף, הטייס יפעיל את הרדיו. זו המטרה של המערכת בסה"כ, והיא יכולה לשמש גם לתקשורת עם החברת תעופה וכיו"ב.

פורסם

לפי מה שאלמוג הסביר לי:

SEL CAL (selective call)

אין השפעה בסימולטור כל כך אבל זה מכשיר שאם נגיד אתה ישן באטנלנטי ופקח רוצה לקרוא לך הוא מכוון 4 ספרות ואז זה מצפצף למטוס ואז שהוא עונה זה נעלם כזה ואלה ה4 ספרות כמו EKCH וכו'...

www.jetphotos.net/census - כאן, תוכל להכניס רישום וזה ייתן לך את הSEL של המטוס.

בהצלחה!

פורסם
לפי מה שאלמוג הסביר לי:

SEL CAL (selective call)

אין השפעה בסימולטור כל כך אבל זה מכשיר שאם נגיד אתה ישן באטנלנטי ופקח רוצה לקרוא לך הוא מכוון 4 ספרות ואז זה מצפצף למטוס ואז שהוא עונה זה נעלם כזה ואלה ה4 ספרות כמו EKCH וכו'...

www.jetphotos.net/census - כאן, תוכל להכניס רישום וזה ייתן לך את הSEL של המטוס.

בהצלחה!

ספרות זה כמו EKCH או מספרים!? והאם כול אחד בוחר את הספרות שהוא רוצה ? איך הולך כול הקטע הזה?

פורסם
לפי מה שאלמוג הסביר לי:

SEL CAL (selective call)

אין השפעה בסימולטור כל כך אבל זה מכשיר שאם נגיד אתה ישן באטנלנטי ופקח רוצה לקרוא לך הוא מכוון 4 ספרות ואז זה מצפצף למטוס ואז שהוא עונה זה נעלם כזה ואלה ה4 ספרות כמו EKCH וכו'...

www.jetphotos.net/census - כאן, תוכל להכניס רישום וזה ייתן לך את הSEL של המטוס.

בהצלחה!

ספרות זה כמו EKCH או מספרים!? והאם כול אחד בוחר את הספרות שהוא רוצה ? איך הולך כול הקטע הזה?

תסתכל באתר שאיתי צירף,

יש לך שם כל מיני שיטות חיפוש, נגיד ב-REGISTRATION תחפש את 4X-EBS,

תמצא עליו נתונים, בינהם ה-SELCAL שלו.

פורסם

בטח מעניין אותך , אבשלום, למה היום שטסתי לפרנקפורט עם הNIM הפעלתי SELCALL.

אז הינה התשובה אבל אל תספרו לאף אחד:

המראתי כרגיל ולא הפעלתי את הSELCALL וגם לא פרסמתי קוד בשבילו בתוכנית טיסה, אבל במהלך הטיסה מעל האיים של יוון תפסה אותי עייפות קלה, הפעלתי את הSELCALL ותפסתי תנומה קלה של חצי שעה ליד המחשב עד לשלב בו הייתי צריך להעביר מיכלים, אם הבקר היה רוצה ליצור איתי תקשורת היה מעיר אותי עם הציפצוף של הSELCAL, אך זה לא קרה והמשכתי בנתיב, עד לנחיתה מוצלחת על 25R בפרנקפורט

פורסם

נכון, באמת שמתי לב שטסת עם SELCAL היום. אבל איך אתה מפעיל בידיוק את הSELCALL? כמובן חוץ מלרשום אותו בתוכנית טיסה...

צריך להוריד תוכנה מיוחדת?

ולמה התכוונת שרשמת להעביר מכלים?

תודה!

פורסם

1. לגבי הSELCALL פנה אלי במסנגר אשלח לך את התוכנה ואסביר לך איך עובדים איתה

2.לגבי העברת מיכלים, בססנה סייטישן יש מיכל מרכזי בגוף ושני מכלים בכנפיים, במהלך הטיסה רוקנתי את המיכל המרכזי בגוף והייתי צריך לבצע מעבר לשימוש בדלק במיכלי כנפיים

אגב כבר הספקנו לנחות בוורשה בפולין לפני 10 דקות (אור חייט טייס משנה)

פורסם
לפי מה שאלמוג הסביר לי:

SEL CAL (selective call)

אין השפעה בסימולטור כל כך אבל זה מכשיר שאם נגיד אתה ישן באטנלנטי ופקח רוצה לקרוא לך הוא מכוון 4 ספרות ואז זה מצפצף למטוס ואז שהוא עונה זה נעלם כזה ואלה ה4 ספרות כמו EKCH וכו'...

www.jetphotos.net/census - כאן, תוכל להכניס רישום וזה ייתן לך את הSEL של המטוס.

בהצלחה!

ספרות זה כמו EKCH או מספרים!? והאם כול אחד בוחר את הספרות שהוא רוצה ? איך הולך כול הקטע הזה?

ספרות הכוונה לתווים... חכם גדול :x

פורסם
לפי מה שאלמוג הסביר לי:

SEL CAL (selective call)

אין השפעה בסימולטור כל כך אבל זה מכשיר שאם נגיד אתה ישן באטנלנטי ופקח רוצה לקרוא לך הוא מכוון 4 ספרות ואז זה מצפצף למטוס ואז שהוא עונה זה נעלם כזה ואלה ה4 ספרות כמו EKCH וכו'...

www.jetphotos.net/census - כאן, תוכל להכניס רישום וזה ייתן לך את הSEL של המטוס.

בהצלחה!

ספרות זה כמו EKCH או מספרים!? והאם כול אחד בוחר את הספרות שהוא רוצה ? איך הולך כול הקטע הזה?

ספרות הכוונה לתווים... חכם גדול :x

הכוונה היא לא לאותיות! חכם בלילה? :o

פורסם

פירוש המלל הוא Selective Call

לכל מטוס שמותקנת בו המערכת, וברוב מטוסי התובלה שנוספו ב 20 השנים האחרונות היא מותקנת, יש קוד יחודי בן 4 אותיות. לא ספרות. הקוד הזה נכתב בתכנית הטיסה המוגשת ליחידת הבקרה. כל יחידת בקרה המטפלת במטוס, במשך הטיסה, ידוע לה הקוד. הבקר מקליד את הקוד בן 4 האותיות למכשיר השידור, ושולח את הקוד בתדר שבשימוש. המקלט, בהיותו סלקטיבי למטוס מסויים, גורם לצליל בקוקפיט שנשמע כמו פעמון דלת. שני טונים, גבוה ונמוך. הצוות "עולה על התדר" ועונה ליחידת הבקרה.

רגע...אבל מי צריך את זה ? הרי אנחנו ממילא בהאזנה מתמדת. לא תמיד מדויק. צליל ה SELCAL נשמע תמיד באותה עוצמה, דרך הרמקול, ללא קשר לעוצמת השמע המכוונת. כך שאפילו כוונה עוצמת השמע למינימום, והבקר אינו מקבל תשובה מהמטוס, הוא "מעיר את הצוות" שיענה, ויצטרף לחגיגה.

בטיסות מעל ימים (אוקיינוסים), ששם התקשורת היא בגלים קצרים, שזה תחום גלים מאוד רעשני, ואין תקשורת מתמדת אלא פעם בשעה לערך כשהצוות משדר את מיקומו - אין צורך בהאזנה מתמדת. הצוות משדר את מיקומו, ומשקיט את הרדיו. והיה כי הבקר צריך "לשוחח" עם המטוס, הוא שולח את הקוד , ה "דינג-דונג" משמיע את צלילו והצוות קם לתחייה על התדר. המלל הנכון כשעונים הוא : "Delta 106 answering selcal" . והבקר מוסר רת המסר.

מייק..

מייק ריכפלד רשם את ההודעה הזאת בפורום תעופה קלה .

מייק הוא טיס באמיתי בדלתא

נא להתחבר על מנת להגיב

You will be able to leave a comment after signing in



התחברות לאתר


×
×
  • יצירת חדש...