עבור לתוכן
Omer D

למומחי ה76 .. שאלה בקשר למציאות ..

Recommended Posts

פורסם

אוקי תראו... סתם הסתכלתי על תמונות שהיו במחשב שלי..

עכשיו ראיתי תמונה:

p8150387dp2.jpg

ולא הבנתי למה שני הכפתורים בצד לחוצים.. חבל שלא ראיתי את זה בזמן שהייתי בקוקפיט הייתי שואל את הטייסים :cry:

יש למישהו מושג למה הטייסים לחצו על זה ומה זה?

תודה לעונים

פורסם

הכפתורים האלה נקראים LNAV וVNAV.

הם פעילים כאשר מתבצע שימוש בניווט בעזרת FMC , כאשר LNAV אחראי על כיוון המטוס וVNAV אחראי על הגובה והמהירות של המטוס.

זה בגדול.

פורסם

למה הם דלוקים לא כלכך ברור לי.

מאיפה המראתם ולאן ?

השלישיה הזאת הם כפתורי ה Ground Proximity Inhibit.

המטרה שלהם, בגישות מסוימות שמביאות אותך קרוב מאוד לקרקע וה צוות רוצה שקט ומודע למצב, לוחצים על הימני שזה ה Terain OVRD שפשוט משתיק את הצעקות של Terain Pull UP WOOP WOOP.

באמצע זה הכפתור של ה Gears OVRD שצועק על הצוות To low Gears WOOP WOOP

הימני כנל רק למדפים שצועק To Low FLAPS WOOP WOOP, בשימוש במפגנים של TFC :lol:

http://www.airliners.net/photo/Delta-Air-Lines/Boeing-767-332-ER/1264755/L/[/url]

פורסם
למה הם דלוקים לא כלכך ברור לי.

מאיפה המראתם ולאן ?

השלישיה הזאת הם כפתורי ה Ground Proximity Inhibit.

המטרה שלהם, בגישות מסוימות שמביאות אותך קרוב מאוד לקרקע וה צוות רוצה שקט ומודע למצב, לוחצים על הימני שזה ה Terain OVRD שפשוט משתיק את הצעקות של Terain Pull UP WOOP WOOP.

באמצע זה הכפתור של ה Gears OVRD שצועק על הצוות To low Gears WOOP WOOP

הימני כנל רק למדפים שצועק To Low FLAPS WOOP WOOP, בשימוש במפגנים של TFC :lol:

http://www.airliners.net/photo/Delta-Air-Lines/Boeing-767-332-ER/1264755/L/[/url]

רן לא נראה לי שזה ה OVRD של הגלגלים והמדפים כי אלה נמצאים מתחת לידית הגלגלים ולא מתחת ל RMI... גם בספרות לא מצאתי איזכור לסוויצ'ים שמתחת ל RMI.

נבדוק את זה מקרוב ביום שני בעבודה אם EAR יהיה זמין

פורסם
למה הם דלוקים לא כלכך ברור לי.

מאיפה המראתם ולאן ?

השלישיה הזאת הם כפתורי ה Ground Proximity Inhibit.

המטרה שלהם, בגישות מסוימות שמביאות אותך קרוב מאוד לקרקע וה צוות רוצה שקט ומודע למצב, לוחצים על הימני שזה ה Terain OVRD שפשוט משתיק את הצעקות של Terain Pull UP WOOP WOOP.

באמצע זה הכפתור של ה Gears OVRD שצועק על הצוות To low Gears WOOP WOOP

הימני כנל רק למדפים שצועק To Low FLAPS WOOP WOOP, בשימוש במפגנים של TFC :lol:

http://www.airliners.net/photo/Delta-Air-Lines/Boeing-767-332-ER/1264755/L/[/url]

התמונה שהבאת לא ממש תואמת לתמונה שבשאלה.

הכפתורים מונחים במקום אחר, יותר כמו שאלעד אמר, אבל אולי יש שוני בדגמי המטוסים...

פורסם
שני הימניים זה TERR ו WXR, יענו מכ"מ עננים.

השמאלי זה ה TERR OVRD.

ה FLAPS ו GEAR אכן נמצאים בפנל של ידית כני הנסע.

http://www.airliners.net/photo/Qantas/Boeing-767-338-ER/1009855/L/

http://www.airliners.net/photo/LAN-Airlines/Boeing-767-383-ER/1337193/L/

רן, אני חושב שהTERR מסמל מכ"ם קרקע ולא GROUND PROXIMITY WARNING OVERRIDE. לפי מה שאני יודע ביעדים שאלעל טסה אליהם בטיסות סדירות (לא מטען) אין צורך בביטול ההתראה, בניגוד לאינסברוק למשל.

פורסם
שני הימניים זה TERR ו WXR, יענו מכ"מ עננים.

השמאלי זה ה TERR OVRD.

ה FLAPS ו GEAR אכן נמצאים בפנל של ידית כני הנסע.

http://www.airliners.net/photo/Qantas/Boeing-767-338-ER/1009855/L/

http://www.airliners.net/photo/LAN-Airlines/Boeing-767-383-ER/1337193/L/

רן, אני חושב שהTERR מסמל מכ"ם קרקע ולא GROUND PROXIMITY WARNING OVERRIDE. לפי מה שאני יודע ביעדים שאלעל טסה אליהם בטיסות סדירות (לא מטען) אין צורך בביטול ההתראה, בניגוד לאינסברוק למשל.

דוגמית ל OVRD שסיפר לי איזה דייל אחד שפעם היה שפוי.

נחיתה ראשונה של ישראייר עם ה 76 בשדה של בנקוק, ה GND PROX TERR שאג עליהם

כל הגישה מסיבות לא ברורות.

לחיצה על הכפתור הרגיעה אותו.

כמובן לאחר שהצוות בסיוע אותו דייל שחיפשו כל הגישה מה הסיבה לצעקות של ה GP.

עיין בלינקים שפירסמתי ותיראה מה כתוב.

בחלק מהמטוסים הכפתורים האלו נמצאים ב HSI , אין EFIS ב 76.

בחלק כניראה דגמים חדשים יותר, הוא נמצא בפנל.

אלעד בביקור הבא שלך ב EAR\EAP\EAJ אנה תבדוק את זה.

פורסם
שני הימניים זה TERR ו WXR, יענו מכ"מ עננים.

השמאלי זה ה TERR OVRD.

ה FLAPS ו GEAR אכן נמצאים בפנל של ידית כני הנסע.

http://www.airliners.net/photo/Qantas/Boeing-767-338-ER/1009855/L/

http://www.airliners.net/photo/LAN-Airlines/Boeing-767-383-ER/1337193/L/

רן, אני חושב שהTERR מסמל מכ"ם קרקע ולא GROUND PROXIMITY WARNING OVERRIDE. לפי מה שאני יודע ביעדים שאלעל טסה אליהם בטיסות סדירות (לא מטען) אין צורך בביטול ההתראה, בניגוד לאינסברוק למשל.

דוגמית ל OVRD שסיפר לי איזה דייל אחד שפעם היה שפוי.

נחיתה ראשונה של ישראייר עם ה 76 בשדה של בנקוק, ה GND PROX TERR שאג עליהם

כל הגישה מסיבות לא ברורות.

לחיצה על הכפתור הרגיעה אותו.

כמובן לאחר שהצוות בסיוע אותו דייל שחיפשו כל הגישה מה הסיבה לצעקות של ה GP.

עיין בלינקים שפירסמתי ותיראה מה כתוב.

בחלק מהמטוסים הכפתורים האלו נמצאים ב HSI , אין EFIS ב 76.

בחלק כניראה דגמים חדשים יותר, הוא נמצא בפנל.

אלעד בביקור הבא שלך ב EAR\EAP\EAJ אנה תבדוק את זה.

לא בטוח שיש אחידות בין ה 763 באלעל בכלל הצי הזה הוא בור בלי תחתית כל מטוס שונה מהשני בהכל כולל תצורות קוקפיט\ FMC קבינה ותאי מטען..

אני בכל מקרה אציץ שיהיה זמן.

פורסם

אם נסתכל בתמונה שאלעד צילם רואים שלשה כפתורים. יש TERR OVD שזה ככל הנראה TERRAIN OVERIDE שמבטל את ההתראה על קירבה לאדמה וזה הגיוני כי הכפתור הזה גם מוגן במכסה שקוף כדי שלא יתפלק לך ואחרי זה תגיד לא ידעתי...

שני האחרים TERR ו WXR נשמעים כמו TERRAIN שזה מכ"מ קרקע, ו WXR שזה WEATHER RADAR. לא ברור אם זה OVERRIDE . אין שום הגיון לעשות להם OVRD כשהמטוס בFL360 כמו שרואים בתמונה...

ניחוש שלי: מאפשרים או מבטלים שכבות של תצוגת מכ"מ עננים או מכ"מ פני שטח - בתצוגת המכ"מ - בפדסטל המרכזי. חיפוש קצר בAIRLINERS.NET מראה גם שלא לכל ה-767 יש מכ"מ עננים ובאלה שאין - גם שני הכפתורים האלה לא מופיעים - מה שמחזק את ההשערה

פורסם
לא מבין מה הבעיה ברוכי בתמונה של עומר ה OVRD במפורש לא דלוק ה TERR- מכ"ם פני שטח ו המז"א עובדים..

אם הבנתי נכון השאלה היתה על שני הכפתורים הדולקים. רן ענה על ה OVD, שזה כפתור אחד שמאלה. שני הכפתורים האחרים הם לא OVD ולא מבטלים כלום

פורסם
לא מבין מה הבעיה ברוכי בתמונה של עומר ה OVRD במפורש לא דלוק ה TERR- מכ"ם פני שטח ו המז"א עובדים..

אם הבנתי נכון השאלה היתה על שני הכפתורים הדולקים. רן ענה על ה OVD, שזה כפתור אחד שמאלה. שני הכפתורים האחרים הם לא OVD ולא מבטלים כלום

בינגו :)

נא להתחבר על מנת להגיב

You will be able to leave a comment after signing in



התחברות לאתר


×
×
  • יצירת חדש...