עבור לתוכן
Mark163

טייסים, תודיעו על הטיסות שלכם

Recommended Posts

פורסם

נשמע מגניב VFR מקרית שמונה לאיזה שדה בסוריה :P

נ"ב,גם אני טס בחו"ל,בכל מיני ארצות אבל המניע שלי זה לא הפיקוח,אלא ניסוי של טיסות מאתגרות ושונות(ובארץ יש הרבה)וגם לראות נוף אחר.

פורסם
ידידי זה נתון ממש אבל ממש לא נכון... אני הייתי מחובר לפעמים שעות על גבי שעות לבד עם עצמי.. ואני לא היחיד שהייתי במצבים האלה..

סליחה שאני אומר את זה אבל קרקע\ מגדל לא נקרא "פיקוח" אחרי ההמראה ישר יוניקום רק ההסעה וקבלת מרשה המראה צריך משהו קצת יותר רחב כמו גישה או קונטרול\ רדר וכבר לפני כמה חודשים אני זוכר היה אשכול על זה שהולך ליהיות קורס פקחים ב-IFS, איפה זה? אני בטוח שזה יעלה את האקטיביות פי כמה וכמה של הפקחים, ואתם צריכים להבין. זה שכל העמדות בישראל יעלו בשעה 3 בלילה לא יטוסו זה ברור. אבל אם הוא ידווח באתר יום לפני זה שבשעה 8 עד 10 יהיה בן גוריון גישה תהיה לו הרבה הרבה יותר תנועה מאשר שהוא יעלה סתם. ואם כבר רואים שגישה מתחבר ואתה מגדל למה לא לעלות באותם שעות, גם אם אין הכי הרבה טייסים, גם חשוב להראות נוחכות פקח שאנשים יראו שכן הפקחים שם והם מחכים לתנועה, ולאט לאט יהיה יותר ויותר תנועה זה בטוח( אני מתכוון לא בשעות אני מתכוון בימים לדוגמא אם יראו פקח מגדל קרקע מתחברים כל יום משעה 8 עד 10 הם יתחילו לבוא לא מזה שהם יפקחו הרבה שעות). ומה שאני מדבר זה לא על פשוט לפקח מלא מלא שעות, אלה לעשות את זה מאורגן. מה זאת אומרת? לדווח יום\ יומיים לפני העלייה לפיקוח, אם אפשר לסדר עם עמדות אחרות, ולפקח באותו זמן כמה פקחים. אני מתכוון שעדיף שעה אחת של קרקע מגדל וגישה מאשר 3 שעות של גישה. עכשיו, לזה שאומר שהוא עלה ושעתים עלה לבד, כמו שאמרתי בהתחלהההה- מגדל בקושי ומפקח עליך בלי להעליב זה לא יביא מישהו לטוס בגלל מגדל, הכי כייף זה לטוס ב-CTR מסויים ופשוט לשמוע גם טייסים אחרים וכ'ו.

עכשיו, ראיתי שעשיתם "מנהל" לכמה מגדלים, לדוגמא הרצליה מיקי ליפ, קרקע יובל פישלר נראה לי ועוד מישהו לחיפה. למה שלדוגמא כל "מנהל" שדה יכתוב מדריכים שצריך לשדה עצמו, יקח את האחריות ללמד את החומר לזה שרוצה להפוך לפקח וגם האפקטיביות תיהיה יותר טובה כי כשמדברים ישירות עם בן אדם והוא מסביר לך זה הרבה יותר קליט מרק לקרוא מדריך ( שוב פעם אני מדבר על הקורס שאולי אמור להיפתח בIFS לפקחים).

עכשיו, זה שאתם אומרים שגרמניה התנועה היא 50% זרה, זה נכון ואולי אפילו יותר. וזה שהיא "קרובה" לאירופה לא סיבה זה תירוץ מה הבעיה יש חטיבה טורקית ויש חטיבה מצרית ויש חטיבה יוונית ועוד אחלה חטיבות שיש בהם יש פיקוח בדרך כלל. וזה שהיא גדולה לא קשור למה אם תראו להם יש 5+ שדות בין לאומיים לפקח ועוד מלא שדות קטנים ורוב העמדות בכל שדה עולות לעומת ישראל שיש רק שדה בין לאומי אחד( לכבדים) בן גוריון, מה אתם חושבים שפתאום אנשים ראו בגרמניה שיום אחד התחברו 40 פקחים ופיקחו 3 שעות רצוף ופתאום החליטו לטוס לשם? לא, הם רואים סדר, מזתומרת סדר שבשעה XXX עד שעה XXX יש פיקוח וגם פקחים אחרים באים לפקח וכל העניין הוא שלא מפקחים פעם אחת בשבוע אלה כל יום משעה XXX עד שעה XXX ופקחים רואים שיש רוב הימים פיקוח ובאתר שלהם גם כתוב שעות, ומתחילים לטוס באזור.

בכל מקרה לכל אלה שחושבים שאני ראובן וכ'ו משגעים פה את כולם, בידיוק ההפך. אכפת לנו מהחטיבה הישראלית ואנחנו דואגים ורוצים שתיהיה חטיבה מקצועית ו

אקטיבית, מה אתם חושבים זה בעיה להמריא מוינה פראנקפורט היטרו מוסקבה מינכן צ'ארלס דה גול וכ'ו? זה בכלל לא בעיה ויש הרבה יותר אקטיביות בפיקוח שמה, אז למה אנחנו לא טסים משם לשדה אחר בחו"ל? כי אנחנו ישראלים ורוצים שהחטיבה הישראלית תיהיה מקצועית ואקטיבית ועושים את כל המאמצים שניתן לעשות ואתם בגישה האנטי שלכם כאילו לא אכפת לכם מצידכם שהכל יהיה פה שומם העיקר יעלה פקח בודד פעם בשבוע ולדעתי אפילו לא יופתע למה אין תנועה, אנחנו רוצים שתעלה הרמה ואתם כאילו דווקא מנסים להשאיר את המצב. המצב לא כזה טוב וצריך לשפר אותו מבחינת האקטיביות ברשת, ולדעתי ברגע שיהיה קורס פקחים או שיהיה אפשר לקחת ישירות מגדל בלי קרקע בן גוריון, אני בטוח, שיהיה מינימום 2 פקחים בישראל שיפקחו כמה שעות ביום ( אני מתכוון על כלה שדות). ולמה לא לנסות לארגן איזה ONLINEDAY שבועי לבן גוריון איזהשהוא יום חוץ משבת לדעתי עדיף שישי שיעלו כל העמדות לשעה\ שעתיים פיקוח בבן גוריון.

ואא כמה כתבתי

פורסם
סליחה שאני אומר את זה אבל קרקע\ מגדל לא נקרא "פיקוח" אחרי ההמראה ישר יוניקום רק ההסעה וקבלת מרשה המראה

עכיו תענה לי בכנות, איך אתה מצפה שאני יכשיר פקחים עם הגישה הזו?

מרק יקירי, לפני כמה חודשים שניסים עוד היה מוכשר מגדל הוא היה עולה מגדל כל ערב, נחש מה קרה? כל ערב היתה חגיגה, קפוץ מדי פעם לרשת ותראה בעצמך...

מגדל בקושי ומפקח עליך בלי להעליב זה לא יביא מישהו לטוס בגלל מגדל, הכי כייף זה לטוס ב-CTR מסויים ופשוט לשמוע גם טייסים אחרים וכ'ו.

שוב תענה לי, אני עכשיו צריך לאמן פקחי מגדל עם תנועה, איזה מוטיבציה תהיה להם לעלות מגדל שאתה בכלל לא מתכוון לבוא או שאתה אומר שזה לא יביא אנשים?

האם אתה מודע לכך שהכשרה של פקח CTR עוברת דרך מגדל?

לגבי קורס פקחים, אני אחראי על הדרכת פקחים, היכן ראית שהכרזתי על זה? תן לי בבקשה את הציטוט, כי אני טיפוס שלא יוצא בהכרזות שאני לא יכול לקיים.

זה נכון שאני חושב על האופציה הזו ורוצה להרים את זה, אבל לא אמרתי שזה יהיה בתאריך XXX.

אקטיבית, מה אתם חושבים זה בעיה להמריא מוינה פראנקפורט היטרו מוסקבה מינכן צ'ארלס דה גול וכ'ו? זה בכלל לא בעיה ויש הרבה יותר אקטיביות בפיקוח שמה, אז למה אנחנו לא טסים משם לשדה אחר בחו"ל? כי אנחנו ישראלים ורוצים שהחטיבה הישראלית תיהיה מקצועית ואקטיבית ועושים את כל המאמצים שניתן לעשות ואתם בגישה האנטי שלכם כאילו לא אכפת לכם מצידכם שהכל יהיה פה שומם העיקר יעלה פקח בודד פעם בשבוע ולדעתי אפילו לא יופתע למה אין תנועה, אנחנו רוצים שתעלה הרמה ואתם כאילו דווקא מנסים להשאיר את המצב. המצב לא כזה טוב וצריך לשפר אותו מבחינת האקטיביות ברשת, ולדעתי ברגע שיהיה קורס פקחים או שיהיה אפשר לקחת ישירות מגדל בלי קרקע בן גוריון, אני בטוח, שיהיה מינימום 2 פקחים בישראל שיפקחו כמה שעות ביום ( אני מתכוון על כלה שדות). ולמה לא לנסות לארגן איזה ONLINEDAY שבועי לבן גוריון איזהשהוא יום חוץ משבת לדעתי עדיף שישי שיעלו כל העמדות לשעה\ שעתיים פיקוח בבן גוריון.

ואחרי שכתבת את כל זה, היכן ההית היום שיובל ובן עלו לפקח? האם הגעת לטוס כדי לעודד אותם לעלות (ובכלל כדי להנות)? או שיותר טוב לשבת ולכתוב על כך בפורום? (אני באמת לא יודע ומחכה לתשובה שלך)

מרק, אני לא טוען שהכל מושלם והכל ורוד, יש עוד עבודה, עליות וירידות תמיד יש.

תהיה זה שנותן דוגמא, זה שבא לטוס בלי פיקוח או עם פיקוח.

פורסם
אז זה שזה לא מדוייק.

פקח אחד=20 טייסים

20 טייסים=לפעמים פקח אחד[תלוי במזל]

ההכשרה להיות פקח הרבה הרבה הרבה יותר ארוכה מאשר להיות טייס.מספר הפקחים הרבה יותר קטן ממספר הטייסים ובגלל זה פקחים יש הרבה יותר השפעה.

אם כל פקח יודיע מתי הוא עולה תהיה לו פי 4 יותר תנועה מאשר אם יעלה בספונטניות.חשוב שגם הטייסים ידווחו על הטיסות בשביל שלפקחים יהיה מושג מתי עדיף לעלות,ככה שכל אחד שמדווח על הטיסה בעצם מגדיל את הסיכויים שיהיה עליו פיקוח.אבל בכל זאת הפקחים צריכים "להפיל את הקובייה הראשונה בדומינו"

אגב,לגבי עניין גרמניה-כן,מותר לאמץ את השיטה,זאת לא בושה!!!

כן הלוואי שיעלה פקח ויבואו 20 טייסים.

זה ממש ממש לא ככה.

פורסם
ידידי זה נתון ממש אבל ממש לא נכון... אני הייתי מחובר לפעמים שעות על גבי שעות לבד עם עצמי.. ואני לא היחיד שהייתי במצבים האלה..

סליחה שאני אומר את זה אבל קרקע\ מגדל לא נקרא "פיקוח" אחרי ההמראה ישר יוניקום רק ההסעה וקבלת מרשה המראה צריך משהו קצת יותר רחב כמו גישה או קונטרול\ רדר וכבר לפני כמה חודשים אני זוכר היה אשכול על זה שהולך ליהיות קורס פקחים ב-IFS, איפה זה? אני בטוח שזה יעלה את האקטיביות פי כמה וכמה של הפקחים, ואתם צריכים להבין. זה שכל העמדות בישראל יעלו בשעה 3 בלילה לא יטוסו זה ברור. אבל אם הוא ידווח באתר יום לפני זה שבשעה 8 עד 10 יהיה בן גוריון גישה תהיה לו הרבה הרבה יותר תנועה מאשר שהוא יעלה סתם. ואם כבר רואים שגישה מתחבר ואתה מגדל למה לא לעלות באותם שעות, גם אם אין הכי הרבה טייסים, גם חשוב להראות נוחכות פקח שאנשים יראו שכן הפקחים שם והם מחכים לתנועה, ולאט לאט יהיה יותר ויותר תנועה זה בטוח( אני מתכוון לא בשעות אני מתכוון בימים לדוגמא אם יראו פקח מגדל קרקע מתחברים כל יום משעה 8 עד 10 הם יתחילו לבוא לא מזה שהם יפקחו הרבה שעות). ומה שאני מדבר זה לא על פשוט לפקח מלא מלא שעות, אלה לעשות את זה מאורגן. מה זאת אומרת? לדווח יום\ יומיים לפני העלייה לפיקוח, אם אפשר לסדר עם עמדות אחרות, ולפקח באותו זמן כמה פקחים. אני מתכוון שעדיף שעה אחת של קרקע מגדל וגישה מאשר 3 שעות של גישה. עכשיו, לזה שאומר שהוא עלה ושעתים עלה לבד, כמו שאמרתי בהתחלהההה- מגדל בקושי ומפקח עליך בלי להעליב זה לא יביא מישהו לטוס בגלל מגדל, הכי כייף זה לטוס ב-CTR מסויים ופשוט לשמוע גם טייסים אחרים וכ'ו.

עכשיו, ראיתי שעשיתם "מנהל" לכמה מגדלים, לדוגמא הרצליה מיקי ליפ, קרקע יובל פישלר נראה לי ועוד מישהו לחיפה. למה שלדוגמא כל "מנהל" שדה יכתוב מדריכים שצריך לשדה עצמו, יקח את האחריות ללמד את החומר לזה שרוצה להפוך לפקח וגם האפקטיביות תיהיה יותר טובה כי כשמדברים ישירות עם בן אדם והוא מסביר לך זה הרבה יותר קליט מרק לקרוא מדריך ( שוב פעם אני מדבר על הקורס שאולי אמור להיפתח בIFS לפקחים).

עכשיו, זה שאתם אומרים שגרמניה התנועה היא 50% זרה, זה נכון ואולי אפילו יותר. וזה שהיא "קרובה" לאירופה לא סיבה זה תירוץ מה הבעיה יש חטיבה טורקית ויש חטיבה מצרית ויש חטיבה יוונית ועוד אחלה חטיבות שיש בהם יש פיקוח בדרך כלל. וזה שהיא גדולה לא קשור למה אם תראו להם יש 5+ שדות בין לאומיים לפקח ועוד מלא שדות קטנים ורוב העמדות בכל שדה עולות לעומת ישראל שיש רק שדה בין לאומי אחד( לכבדים) בן גוריון, מה אתם חושבים שפתאום אנשים ראו בגרמניה שיום אחד התחברו 40 פקחים ופיקחו 3 שעות רצוף ופתאום החליטו לטוס לשם? לא, הם רואים סדר, מזתומרת סדר שבשעה XXX עד שעה XXX יש פיקוח וגם פקחים אחרים באים לפקח וכל העניין הוא שלא מפקחים פעם אחת בשבוע אלה כל יום משעה XXX עד שעה XXX ופקחים רואים שיש רוב הימים פיקוח ובאתר שלהם גם כתוב שעות, ומתחילים לטוס באזור.

בכל מקרה לכל אלה שחושבים שאני ראובן וכ'ו משגעים פה את כולם, בידיוק ההפך. אכפת לנו מהחטיבה הישראלית ואנחנו דואגים ורוצים שתיהיה חטיבה מקצועית ו

אקטיבית, מה אתם חושבים זה בעיה להמריא מוינה פראנקפורט היטרו מוסקבה מינכן צ'ארלס דה גול וכ'ו? זה בכלל לא בעיה ויש הרבה יותר אקטיביות בפיקוח שמה, אז למה אנחנו לא טסים משם לשדה אחר בחו"ל? כי אנחנו ישראלים ורוצים שהחטיבה הישראלית תיהיה מקצועית ואקטיבית ועושים את כל המאמצים שניתן לעשות ואתם בגישה האנטי שלכם כאילו לא אכפת לכם מצידכם שהכל יהיה פה שומם העיקר יעלה פקח בודד פעם בשבוע ולדעתי אפילו לא יופתע למה אין תנועה, אנחנו רוצים שתעלה הרמה ואתם כאילו דווקא מנסים להשאיר את המצב. המצב לא כזה טוב וצריך לשפר אותו מבחינת האקטיביות ברשת, ולדעתי ברגע שיהיה קורס פקחים או שיהיה אפשר לקחת ישירות מגדל בלי קרקע בן גוריון, אני בטוח, שיהיה מינימום 2 פקחים בישראל שיפקחו כמה שעות ביום ( אני מתכוון על כלה שדות). ולמה לא לנסות לארגן איזה ONLINEDAY שבועי לבן גוריון איזהשהוא יום חוץ משבת לדעתי עדיף שישי שיעלו כל העמדות לשעה\ שעתיים פיקוח בבן גוריון.

ואא כמה כתבתי

מרק לא לכולם יש זמן, אני אתן לך דוגמאות, עכשיו לפקחים שנמצאים בכיתות יא ויב יש בגרויות חורף, אני לא פקח וגם אם הייתי בתקופה הזאת לא הייתי עולה כי אני בשבועות עמוסים במבחנים, יש פקחים מבוגרים שחוזרים הביתה והדבר האחרון שמעניין אותם זה לפקח, יש פקחים שבצבא, ויש עוד הרבה דוגמאות, גרמניה גדולה מאיתנו גם בשטח וגם באוכלוסיה ביותר מפי 10 אז ברור ששם יש יותר כוח אדם כך לדוגמה את ארה"ב ששם כל יום יש 8 סנטרים אבל זאת מדינה של 300 מיליון איש ולפחות 30000 מתעסקים בסימולטורים.

פורסם

ואתם בגישה האנטי שלכם כאילו לא אכפת לכם מצידכם שהכל יהיה פה שומם העיקר יעלה פקח בודד פעם בשבוע ולדעתי אפילו לא יופתע למה אין תנועה, אנחנו רוצים שתעלה הרמה ואתם כאילו דווקא מנסים להשאיר את המצב. המצב לא כזה טוב וצריך לשפר אותו מבחינת האקטיביות ברשת, ולדעתי ברגע שיהיה קורס פקחים או שיהיה אפשר לקחת ישירות מגדל בלי קרקע בן גוריון, אני בטוח, שיהיה מינימום 2 פקחים בישראל שיפקחו כמה שעות ביום ( אני מתכוון על כלה שדות). ולמה לא לנסות לארגן איזה ONLINEDAY שבועי לבן גוריון איזהשהוא יום חוץ משבת לדעתי עדיף שישי שיעלו כל העמדות לשעה\ שעתיים פיקוח בבן גוריון.

מארק על הרבה דברים שרציתי להעיר לך איציק כבר הגיב בתור מי שאחראי על הכשרת הפקחים, אני רק אוסיף שכדי להיות פקח מקצועי ולתת שירות של מאה אחוז לכל טייס אין קיצורי דרך וטוב שכך. תאמין לי שבכל קורס שמסיים IFS יש לפחות 4 אנשים שמוכנים להתחיל לפקח כבר מחר בבוקר אבל לשמחתנו החטיבה קבעה שיש להתמקצע קודם מספר שעות IFR וVFR בארץ ובעולם. דבר שני אני ממליץ לך בחום לגשת לאתר VATIL ולהתחיל לקרוא את המדריכים של הכשרת הפקחים כדי שתראה כמה דרישות יש מפקח ועל איזו אחריות מדובר (גם כשזה ויראטואלי) ותבין למה רק הרציניים והמשקיעים ביותר הופכים לפקחים ולא כל אחד בחטיבה שיודע אלף בית פונטי...

בקשר לחלק השני בפוסט שלך "ואתם בגישה האנטי שלכם כאילו לא אכפת לכם מצידכם שהכל יהיה פה שומם העיקר יעלה פקח בודד פעם בשבוע ולדעתי אפילו לא יופתע למה אין תנועה, אנחנו רוצים שתעלה הרמה ואתם כאילו דווקא מנסים להשאיר את המצב". בן אדם תקשיב לעצמך

אין בן אדם אחד בחטיבה שהא אנטי וכל אחד פה רוצה כמוך שיהיה כיסוי מלא של פיקוח לאורך כל שעות היממה. אבל למזלנו החטיבה מורכבת מנערים בבית ספר, חיילים בצה"ל, פקחים בחיל אויר ובאזרחי, סטודנטים, מהנדסים, נהגי אוטובוס ועוד. תוסיף לזה אנשים שכבר יש להם ילדים בבית שצריך להקדיש להם לא מעט זמן ותשומת לב ובקיצור... לא כולם יכולים לשבת שעות מול המחשב ולפקח או לטוס למרות שזה אחד הדברים שהם יותר היו רוצים לעשות.

אז קח עצה לחיים ידידי הצעיר, תנשום עמוק לפני שאתה תופס קריזה שלא תעצבן פה את כולם. סבבה? סבבה!

פורסם

מארק היקר.

לפני שאתה ממנה את עצמך לתפקיד מבקר החטיבה הייתי מצפה שתראה קצת מעורבות, פעילות, ניסיון, משהו...

בינתיים מה שאני רואה זה שנשרמת ל IFS, היית אמור להתחיל ללמוד בקורס הנוכחי (13)...ונעלמת. עכשיו כשהתפנה לך הזמן אתה מנצל אותו כדי ללמד אותנו איך לנהל את מצבת כח האדם של הפקחים.

מה אני יגיד לך, גישה מעניינת יש לך...

אם אתה ממליץ לנו על פתיחת קורס פקחים בIFS כנראה שאתה באמת באמת לא מכיר ולא יודע מה כבר יש בחטיבה, איזה מערך הדרכת פקחים קיים כמה זמן מאמץ ומשאבים הם משקיעים כדי שאתה תוכל לטוס ברשת במקום לבקר אותנו בפורום. - וכל זה חובה להדגיש- על בסיס זמן פנוי. כי זה בסה"כ - תחביב.

שב קצת מרחוק על הטריבונה, תלמד להכיר איך העסק מתנהל תסייר קצת באתר החטיבה - בכל הדפים שלו - לא רק בפורום ותצטרף כחבר מן המניין ולא כמבקר המדינה. אני מבטיח לך שנהיה מוכנים לשמוע הערות ביקורת וגם ירידות ודאחקות על חשבון הצוות, אבל קודם אנא ממך תעשה היכרות ראשונית עם חטיבת VATIL. אחרי זה אתה מוזמן גם להעביר ביקורת. (עידו, יש לך מתחרה חדש... טוען לכתר)

פורסם
מארק היקר.

לפני שאתה ממנה את עצמך לתפקיד מבקר החטיבה הייתי מצפה שתראה קצת מעורבות, פעילות, ניסיון, משהו...

בינתיים מה שאני רואה זה שנשרמת ל IFS, היית אמור להתחיל ללמוד בקורס הנוכחי (13)...ונעלמת. עכשיו כשהתפנה לך הזמן אתה מנצל אותו כדי ללמד אותנו איך לנהל את מצבת כח האדם של הפקחים.

מה אני יגיד לך, גישה מעניינת יש לך...

אם אתה ממליץ לנו על פתיחת קורס פקחים בIFS כנראה שאתה באמת באמת לא מכיר ולא יודע מה כבר יש בחטיבה, איזה מערך הדרכת פקחים קיים כמה זמן מאמץ ומשאבים הם משקיעים כדי שאתה תוכל לטוס ברשת במקום לבקר אותנו בפורום. - וכל זה חובה להדגיש- על בסיס זמן פנוי. כי זה בסה"כ - תחביב.

שב קצת מרחוק על הטריבונה, תלמד להכיר איך העסק מתנהל תסייר קצת באתר החטיבה - בכל הדפים שלו - לא רק בפורום ותצטרף כחבר מן המניין ולא כמבקר המדינה. אני מבטיח לך שנהיה מוכנים לשמוע הערות ביקורת וגם ירידות ודאחקות על חשבון הצוות, אבל קודם אנא ממך תעשה היכרות ראשונית עם חטיבת VATIL. אחרי זה אתה מוזמן גם להעביר ביקורת. (עידו, יש לך מתחרה חדש... טוען לכתר)

יפה אמרת ברוכי ...

פורסם

אני שוב פעם רוצה לחזק את הדברים של ברוכי ואיציק.

אנחנו יכולים לתת מספיק דוגמאות לימי פיקוח שהיו מתואמים מראש, ואף אירועים שכמות הפקחים הייתה כפולה ומשולשת מכמות הטייסים ושפקחים התנתקו מהעמדות על מנת לעלות לטוס ולא לשעמם פקחים אחרים.

אתם באים בטענות לפקחים שהם אשמים שאין תנועה בגלל שהם לא עולים לפקח, ברור שלטוס עם פיקוח זה פי ארבע יותר כיף, אבל גם לטוס בלי פיקוח זה כיף, ואם תהיה תנועה אז אולי יהיה איזה פקח או שניים שיקפצו וההפך, איציק מסכם את זה יפה שהוא אומר שזה כמו הביצה והתרנגולת.

ושוב פעם, הכל על בסיס זמן פנוי, אני עכשיו בכיתה י"ב, ניגש לבגרות חורף במתמטיקה, תוסיפו לזה עוד מבחנים רבעוניים, טיול שנתי שבוע הבא ועוד כמה דברים והנה, לא טסתי שבועיים ואפילו יותר (אל תתבלבלו עם אחי....) ותאמינו לי שאני רוצה לטוס ולפקח.

ולפחות וותיקים שבנינו, תסתכלו קצת לאחור לימים שהיו פקחים ולא היו טייסים וכן גם פקח דליברי נחשב פקח, וכל אחד צריך להסתכל על עצמו ולהגיד מה אני יכול לעשות על מנת לתרום לפעילות החטיבה וכל זה לפני שבאים ומבקרים את הפקחים ואת הטייסים....

פורסם

זה בדיוק העניין, "קרקע ומגדל לא מעניינים אף אחד".

בתור פקח קרקע (וכנראה שהתבלבת אני לא מנהל קרקע או משהו), ואני אחד מעלה שכן לפעמים יש לי יותר זמן לעלות אחר הצהרים אני עולה על קרקע ובמקרה הטוב עוברים אצלי 3 מטוסים בשעת פיקוח.

כמובן שאתה מעדיף שתל אביב יתחבר, גם אני מעדיף את זה שאני טס.

אבל אם אתה רואה שקרקע מוחבר אז "לא לרמה שלך" לבוא לטוס?

איזה מטוביציה יש לי להמשיך ולהתקדם בפיקוח? וכן בסוף לפקח עליך על תל אביב.

פורסם

המוטיבציה היא שתעלה בזמנים שיש גישה\ קונטרול כי כן קרקע עמדה של פיקוח אבל ההנעה של רק הסעה לא הכי גדולה. אני לא אמרתי שלא יעלו מגדל וקרקע, אני אמרתי שבשבילי זה לא שווה לטוס לשדה אחר אם יש רק מגדל, בשבילי. אתם תופסים אותי כאילו אני אומר משהו לכללי אני אומר את העערות והדברים רק בשביל עצמי, תעלו תפקחו אין בעיה אבל שימו לב שלדעתי יהיה הרבה פחות תנועה אם יתחבר רק קרקע ואני לא כזה חושב שזה ימשוך טייסים לבוא לטוס

וזהו אם אתם לא רוצים לקבל את ההערות שלי לא צריך תנעלו אני כבר לקחתי יוזמה והתחלתי ללמוד את החומר לקרקע אז אם אתם לא רוצים לא צריך אתם אומרים לי דברים כאילו אני מתכוון שלכולם זה ככה אמרתי איך אני רואה את הדברים וזהו לא צריך להיעלב או להתעצבן מיזה

וזה שאתם מדברים על אירועים כן אבל באירועים יש הרבה פקחים ואולי פחות טייסים בגלל שהפקחים מפקחים זמן רק יותר מברגיל ויש שעות "מתות" שרוב הסיכויים שלא תיהיה תנועה בשעות האלה

ולברוכי אני לא הגעתי למחזור 13 כי חיכיתי ( בלי להעליב) חצי שנה עד שהמחזור יפתח ובזמן הזה כבר למדתי לבד :\

פורסם
המוטיבציה היא שתעלה בזמנים שיש גישה\ קונטרול כי כן קרקע עמדה של פיקוח אבל ההנעה של רק הסעה לא הכי גדולה. אני לא אמרתי שלא יעלו מגדל וקרקע, אני אמרתי שבשבילי זה לא שווה לטוס לשדה אחר אם יש רק מגדל, בשבילי. אתם תופסים אותי כאילו אני אומר משהו לכללי אני אומר את העערות והדברים רק בשביל עצמי, תעלו תפקחו אין בעיה אבל שימו לב שלדעתי יהיה הרבה פחות תנועה אם יתחבר רק קרקע ואני לא כזה חושב שזה ימשוך טייסים לבוא לטוס

וזהו אם אתם לא רוצים לקבל את ההערות שלי לא צריך תנעלו אני כבר לקחתי יוזמה והתחלתי ללמוד את החומר לקרקע אז אם אתם לא רוצים לא צריך אתם אומרים לי דברים כאילו אני מתכוון שלכולם זה ככה אמרתי איך אני רואה את הדברים וזהו לא צריך להיעלב או להתעצבן מיזה

וזה שאתם מדברים על אירועים כן אבל באירועים יש הרבה פקחים ואולי פחות טייסים בגלל שהפקחים מפקחים זמן רק יותר מברגיל ויש שעות "מתות" שרוב הסיכויים שלא תיהיה תנועה בשעות האלה

ולברוכי אני לא הגעתי למחזור 13 כי חיכיתי ( בלי להעליב) חצי שנה עד שהמחזור יפתח ובזמן הזה כבר למדתי לבד :\

מארק שיש קונטרול לדוגמא אתה טס כל מה שהבקר אומר לך זה מגע מכ"ם ואז זה בדרך כלל שקט עד הפקח הבא או יוניקום אז ראסמי לפעמים קרקע יותר קשה מבקרה מבחינת דיבורים...

פורסם
ולברוכי אני לא הגעתי למחזור 13 כי חיכיתי ( בלי להעליב) חצי שנה עד שהמחזור יפתח ובזמן הזה כבר למדתי לבד :\

כי פשוט חייבים למהר לסיים ללמוד את כל המטוסים האפשריים בחודש.

פורסם
המוטיבציה היא שתעלה בזמנים שיש גישה\ קונטרול כי כן קרקע עמדה של פיקוח אבל ההנעה של רק הסעה לא הכי גדולה. אני לא אמרתי שלא יעלו מגדל וקרקע, אני אמרתי שבשבילי זה לא שווה לטוס לשדה אחר אם יש רק מגדל, בשבילי. אתם תופסים אותי כאילו אני אומר משהו לכללי אני אומר את העערות והדברים רק בשביל עצמי, תעלו תפקחו אין בעיה אבל שימו לב שלדעתי יהיה הרבה פחות תנועה אם יתחבר רק קרקע ואני לא כזה חושב שזה ימשוך טייסים לבוא לטוס

וזהו אם אתם לא רוצים לקבל את ההערות שלי לא צריך תנעלו אני כבר לקחתי יוזמה והתחלתי ללמוד את החומר לקרקע אז אם אתם לא רוצים לא צריך אתם אומרים לי דברים כאילו אני מתכוון שלכולם זה ככה אמרתי איך אני רואה את הדברים וזהו לא צריך להיעלב או להתעצבן מיזה

וזה שאתם מדברים על אירועים כן אבל באירועים יש הרבה פקחים ואולי פחות טייסים בגלל שהפקחים מפקחים זמן רק יותר מברגיל ויש שעות "מתות" שרוב הסיכויים שלא תיהיה תנועה בשעות האלה

ולברוכי אני לא הגעתי למחזור 13 כי חיכיתי ( בלי להעליב) חצי שנה עד שהמחזור יפתח ובזמן הזה כבר למדתי לבד :\

רק בגלל מחשבה כזאת ואתה בטוח לא היחיד שחושב ככה אין תנועה!

סליחה למה מה אני לא עבדתי ולמדתי שעות על מנת ללמוד מגדל או קרקע? ביום שתעשה בחינה ותבין כמה זה לא פשוט אז תבין שגם קרקע כן, גם קרקע זה משהו!

ולברוכי אני לא הגעתי למחזור 13 כי חיכיתי ( בלי להעליב) חצי שנה עד שהמחזור יפתח ובזמן הזה כבר למדתי לבד :\

כי פשוט חייבים למהר לסיים ללמוד את כל המטוסים האפשריים בחודש.

במקה הטוב חודש...

פורסם
המוטיבציה היא שתעלה בזמנים שיש גישה\ קונטרול כי כן קרקע עמדה של פיקוח אבל ההנעה של רק הסעה לא הכי גדולה. אני לא אמרתי שלא יעלו מגדל וקרקע, אני אמרתי שבשבילי זה לא שווה לטוס לשדה אחר אם יש רק מגדל, בשבילי. אתם תופסים אותי כאילו אני אומר משהו לכללי אני אומר את העערות והדברים רק בשביל עצמי, תעלו תפקחו אין בעיה אבל שימו לב שלדעתי יהיה הרבה פחות תנועה אם יתחבר רק קרקע ואני לא כזה חושב שזה ימשוך טייסים לבוא לטוס

וזהו אם אתם לא רוצים לקבל את ההערות שלי לא צריך תנעלו אני כבר לקחתי יוזמה והתחלתי ללמוד את החומר לקרקע אז אם אתם לא רוצים לא צריך אתם אומרים לי דברים כאילו אני מתכוון שלכולם זה ככה אמרתי איך אני רואה את הדברים וזהו לא צריך להיעלב או להתעצבן מיזה

וזה שאתם מדברים על אירועים כן אבל באירועים יש הרבה פקחים ואולי פחות טייסים בגלל שהפקחים מפקחים זמן רק יותר מברגיל ויש שעות "מתות" שרוב הסיכויים שלא תיהיה תנועה בשעות האלה

ולברוכי אני לא הגעתי למחזור 13 כי חיכיתי ( בלי להעליב) חצי שנה עד שהמחזור יפתח ובזמן הזה כבר למדתי לבד :\

יש ביה"ס מאוד יפה ומוכשר להכשרת טיסים ברמה של אפילו מעל טיסת ראיה ותאמת מכשיר לא רק איך לטוס ברשת אלה איך לטוס בכל מצב

אתה ראית תטור וברגע האחרון ירקת בפרצוף ונעלמת חשבת אולי על זה שיש עוד מישהו שאולי יצטרך להמתין הרבה זמן רק כי אתה לא אמרת בזמן ולא נשאר זמן להכניס אותו למחזור ?

במקום ללמוד ולהפנים כל מה שאני רואה זה אותך מקזז בין בואינג לבואינג ובין טיסת אל-על לטיסה של חברה אחרת .

מה יעזור לך להמריא לחול ש99 אחוז מהטיסה זה יוניקום

גם כשיש פיקוח בארץ ?

במקום לעלות לטוס למשל לצאת ולהכנס לנתבג מכיוונים שונים או לעשות איזו טיסה של חצי שעה אתה טס על יוניקים ואז עוד מתלונן למה יש מחסור בשעות פיקוח אונין ?

עוד כמה ימים יש אונלין די שבועי אולי פעם תטוס על ססנה ותעשה נגיעות בדות תחת הפיקוח או שזה כבר לא לרמה שלך ?

פורסם

ולברוכי אני לא הגעתי למחזור 13 כי חיכיתי ( בלי להעליב) חצי שנה עד שהמחזור יפתח ובזמן הזה כבר למדתי לבד :\

על הדלת של רופא המשפחה שלנו יש שלט בזו הלשון:

"הסיבה שאתה ממתין בתור היא בגלל שזה שנכנס לפניך מקבל שירות ויחס טוב לפחות כמו שאתה מצפה לקבל"

אותו כנ"ל ב IFS. ואם אתה לא מאמין תשאל את בוגרי מחזור 12. הם כבר יספרו לך.

לגבי לימוד לבד...כבר כתבתי גם על זה לא מזמן. ראה קטע מודגש. בינתיים לפי ההתנהגות שלך, אתה כנראה מאלה ש"כבר יודעים"...

אני לא מקנא במי שיצטרך להדריך אותך. (במציאות או בסימולטור)

הדיון המקורי כאן:

http://www.vatil.org/vatil/board/viewto ... 8%E9%F1%E4

חברים יקרים.

טוסו כאוות נפשכם עם איזה מטוס שתרצו, לאן שתרצו ובאיזהכללי טיסה שתרצו.

קורס בבי"ס לטיסה IFS הוא בשום אופן לא תנאי לטיסה ברשת VATSIM.

הקורסים בIFS נועדו למי שמעוניין לדעת יותר ולהתמקצע בתעופה אבל הוא לא תנאי כניסה לרשת.

מותר לכם לטוס ברשת עם קורס או בלי קורס. בתנאי שתעמדו בכללי הטיסה ברשת. שתמציתם מסוכמת במסמך הזה:

http://www.vatil.org/vatil/training/pilots/prc.pdf

עם זאת...

מי שנמצא במסגרת בית הספר - בקורס פעיל (ולא קורס עתידי) מחוייב לכללי בית הספר.

חשוב לציין גם:

היתרון של סימולטור הוא בכך שהוא מאוד מאוד סלחני. אפשר לנסות הכל לבד, לעשות טעויות לטוס נכון לא נכון להתרסק או לא להתרסק. הנזק מסתכם באתחול של הטיסה האחרונה - וזהו.

ליתרון הזה יש גם חיסרון: יש מצב שתעשה משהו לא נכון וגם תתרגל לעשות ככה ואז יהיה יותר קשה לתקן את הטעויות וההרגלים הלא נכונים.

לכן מי שנמצא בקורס או רשום לקורס עתידי, קחו בחשבון שכנראה תצטרכו למחוק או לעשות RESET לכל מה שחשבתם שאתם יודעים על טיסה לפני הקורס ולהתחיל הכל מהתחלה.

ת'אמת, מהבחינה הזו הרבה יותר קל להדריך חניך שהוא דף חלק ואין לו מושג קלוש על תעופה מאשר מישהו ש"כבר יודע" VFR, IFR, מסוקים מטוסים גדולים קטנים" - הכל מהסימולטור.

מי שזוכר בכנס חטיבה היתה הרצאה של מדריך מהרצליה. שאלתי אותו מה הוא ממליץ לנער שיש לו FLIGHT SIMULATOR, והוא חושב על קריירה כטייס. התשובה שלו היתה צפויה מבחינתי, רציתי שכולם ישמעו - הוא המליץ לא לגעת בכלל בסימולטור. בדיוק מאותם סיבות שהזכרתי קודם. אז אני לא ממליץ לכם להתנזר מהסימולטור, אבל לפחות חשוב שתלמדו נכון. לכך נועד קורס טיס פרטי בIFS. אם אתה בהמתנה - שעושיה לארוך כמה חודשים - לפחות מומלץ לעבור המדריכים באתר בית הספר ובאתר החטיבה. זו המלצה אישית שלי והיא לא קשורה בכלום לשאלה אם מותר או אסור לטוס ברשת - מותר, לכוווווווווווללללללללם!

ואחרון אחרון חביב:

עידו תמשיך למלא לנו את המסך בתמונות יפות מהסימולטור. תמונות יפות מאוד!

בהצלחה.

פורסם

בואו לא נהפוך את הדיון הזה לדיון עוקצני ולביקורת אישית....

מרק, שאלה: נניח ועולה עכשיו מגדל ש"ד, לא תנצל את ההזדמנות לתרגל הקפות לדוגמא ? הרוב כן ינצלו את זה....

חבל שהגישה שלך כ"כ שלילית, רוב הבקרים היום בVATIL או שהם אנשים מבוגרים עם משפחה או בצבא, נשארו רק בודדים עם טיפה זמן באמצע שבוע.

לעומת זאת, יש המון פקחים חדשים על עמדות מגדל ברחבי הארץ וקרקע בב"ג שחייבים להתאמן ולהשתפשף בעמדה לקראת המבחנים שלהם והגישה של "מגדל או קרקע לא שווים כלום" לא עוזרת להם.

לגבי האירועים, קח לדוגמא את האירוע השבועי, שעתיים שלוש ואפילו ארבע שעות של פיקוח כל העמדות שאתה רוצה, איפה הפקח אחד = 20 טייסים שהוזכר פה? כי לפי הנתון הזה זה הרבה מעל 100 מטוסים.....

אי אפשר לאכול את העוגה ולהשאיר אותה שלמה, מצד אחד ביקשת פקחים, מצד שני אתה אומר שיש יותר מידי פקחים באירועים....

בקיצור, אני לא מסכים עם הטענה שלך שקרקע ומגדל לא שווים שאין בקר מעליהם, פיקוח זה פיקוח, גם אם זה דליברי וגם אם זה גישה, אין עמדה נחותה ועמדה מובחרת, להיות פקח זאת עבודה לא קלה גם אם אתה פקח דליברי ואתה מוזמן לראות את זה באירועים כדוגמת אל על וירטואל שיוצאים 20 מטוסים לאותו יעד וגם בחד"ב הקרוב...

פורסם

מרק, אם אתה רושם את ההערות האלה בשביל עצמך, אז למה לכתוב אותם בפורום? תרשום על פנקס אישי, יש למילים השפעה וכוח, אתה לא יכול לצפות שנתעלם ממך נכון?

אני ושאר החברים מנסים לשכנע אותך ללא הצלחה, תעצור לרגע ותקשיב למי שיש לו יותר נסיון ממך.

עם הגישה שאתה נוקט, הרי שאני בחיים לא יצליח להכשיר פקחים כי אף אחד לא יבוא לבחינת מגדל או להשגחות על מגדל.

האם ידעת שאחד האימונים החשובים בהתמודדות של פקח מגדל זה להתמודד עם מצב שבו אין גישה וסנטר מעליו? איך אני יבצע זאת עם הגישה שלך? הרי אף אחד לא יבוא לטוס..

אם אתה רושם משהו לעצמך ולא לאחרים אז אל תרשום אותו בפורום...

פורסם

ולברוכי אני לא הגעתי למחזור 13 כי חיכיתי ( בלי להעליב) חצי שנה עד שהמחזור יפתח ובזמן הזה כבר למדתי לבד :\

וואללה לילד יש בי@##ם של פיל... ](*,) לא נורא מזל שבסוף רובם מתבגרים וצוחקים על זה יותר מאוחר....

מארק חמוד שיהיה לך המון בהצלחה אגב אל תעלב אבל לפי מה שראיתי ושמעתי אותך בקשר וגם דיברנו על זה כבר פעם די חבל בשבילך שוויתרת על IFS ואגב גם אני חיכיתי לא מעט לפתיחת הקורס אבל את הזמן ניצלתי כדי לקרוא קצת ולהבין טוב יותר לאן אני נכנס ולא ישר ללמוד איך ממריאים עם 747.

פורסם
המוטיבציה היא שתעלה בזמנים שיש גישה\ קונטרול כי כן קרקע עמדה של פיקוח אבל ההנעה של רק הסעה לא הכי גדולה. אני לא אמרתי שלא יעלו מגדל וקרקע, אני אמרתי שבשבילי זה לא שווה לטוס לשדה אחר אם יש רק מגדל, בשבילי. אתם תופסים אותי כאילו אני אומר משהו לכללי אני אומר את העערות והדברים רק בשביל עצמי, תעלו תפקחו אין בעיה אבל שימו לב שלדעתי יהיה הרבה פחות תנועה אם יתחבר רק קרקע ואני לא כזה חושב שזה ימשוך טייסים לבוא לטוס

וזהו אם אתם לא רוצים לקבל את ההערות שלי לא צריך תנעלו אני כבר לקחתי יוזמה והתחלתי ללמוד את החומר לקרקע אז אם אתם לא רוצים לא צריך אתם אומרים לי דברים כאילו אני מתכוון שלכולם זה ככה אמרתי איך אני רואה את הדברים וזהו לא צריך להיעלב או להתעצבן מיזה

וזה שאתם מדברים על אירועים כן אבל באירועים יש הרבה פקחים ואולי פחות טייסים בגלל שהפקחים מפקחים זמן רק יותר מברגיל ויש שעות "מתות" שרוב הסיכויים שלא תיהיה תנועה בשעות האלה

ולברוכי אני לא הגעתי למחזור 13 כי חיכיתי ( בלי להעליב) חצי שנה עד שהמחזור יפתח ובזמן הזה כבר למדתי לבד :\

יש ביה"ס מאוד יפה ומוכשר להכשרת טיסים ברמה של אפילו מעל טיסת ראיה ותאמת מכשיר לא רק איך לטוס ברשת אלה איך לטוס בכל מצב

אתה ראית תטור וברגע האחרון ירקת בפרצוף ונעלמת חשבת אולי על זה שיש עוד מישהו שאולי יצטרך להמתין הרבה זמן רק כי אתה לא אמרת בזמן ולא נשאר זמן להכניס אותו למחזור ?

במקום ללמוד ולהפנים כל מה שאני רואה זה אותך מקזז בין בואינג לבואינג ובין טיסת אל-על לטיסה של חברה אחרת .

מה יעזור לך להמריא לחול ש99 אחוז מהטיסה זה יוניקום

גם כשיש פיקוח בארץ ?

במקום לעלות לטוס למשל לצאת ולהכנס לנתבג מכיוונים שונים או לעשות איזו טיסה של חצי שעה אתה טס על יוניקים ואז עוד מתלונן למה יש מחסור בשעות פיקוח אונין ?

עוד כמה ימים יש אונלין די שבועי אולי פעם תטוס על ססנה ותעשה נגיעות בדות תחת הפיקוח או שזה כבר לא לרמה שלך ?

אני הודעתי איזה שבוע לפני הקורס שאני לא בא. ולא קשור שזה לא לרמה אני פשוט רוצה לטוס כל מיני סוגי טיסות זה לא אומר שאני שונא ססנות

ואיציק אני רושם את ההערות האלה לא בשביל עצמי אלה בשם עצמי. אני רושם אותם שתבינו מה אני חושב אבל, אתם חשבתם אני מדבר בכלליות לעומת זאת אני מדבר בשם עצמי בלבד

ואלמוג הנתון הזה הוא לא שלי אבל הוא יחסית נכון כי כשיהיה 20 פקחים אונליין בישראל אני מאמין שהתנועה תיהיה מינימום של 50 מטוסים

פורסם

ולברוכי אני לא הגעתי למחזור 13 כי חיכיתי ( בלי להעליב) חצי שנה עד שהמחזור יפתח ובזמן הזה כבר למדתי לבד :\

וואללה לילד יש בי@##ם של פיל... ](*,) לא נורא מזל שבסוף רובם מתבגרים וצוחקים על זה יותר מאוחר....

מארק חמוד שיהיה לך המון בהצלחה אגב אל תעלב אבל לפי מה שראיתי ושמעתי אותך בקשר וגם דיברנו על זה כבר פעם די חבל בשבילך שוויתרת על IFS ואגב גם אני חיכיתי לא מעט לפתיחת הקורס אבל את הזמן ניצלתי כדי לקרוא קצת ולהבין טוב יותר לאן אני נכנס ולא ישר ללמוד איך ממריאים עם 747.

הבעיה שהוא לא היחיד, התופעה הולכת וגוברת.

פורסם

מה תופעה סך הכל אומר את הדעה שלי לא מסכימים לא צריך למה ישר להתחיל לרדת עליי כאילו עשיתי לכם משהו רק רשמתי משהו פתאום כולם קפצו עליי

פורסם
מה תופעה סך הכל אומר את הדעה שלי לא מסכימים לא צריך למה ישר להתחיל לרדת עליי כאילו עשיתי לכם משהו רק רשמתי משהו פתאום כולם קפצו עליי

בנתיים זה נראה ההפך, שאתה קופץ ויורד על כולם :?

נא להתחבר על מנת להגיב

You will be able to leave a comment after signing in



התחברות לאתר



×
×
  • יצירת חדש...