עבור לתוכן
AVIV

בקשר למדפים.

Recommended Posts

פורסם

שמעו,אני לא יודע מתי צריך להוריד מדפים,אני כן יודע שמבצעים זאת על-פי המהירות.

ניסו להסביר לי כמה פעמים ועדיין לא הבנתי מה העיתוי המדויק להוריד מדפים.

פורסם

תראה זה באמת תלוי במהירות ובאמת כמו שצויין תלוי במטוסים אני אנסה לתת לך הסבר קצר על התפקיד שלהם ולפי זה אולי תצליח להבין מתי מורידים אותם

התפקיד של המדפים הוא תפקיד אווירודינמי חשוב, אם אתה יודע מה זה כוח עילוי אז תחשוב שאתה מוסיף אותו זה בעצם התפקיד שלהם לתת למטוס לדהות (נו לא יודע איך כותבים את זה אתה יודע הדבר הזה שדוהה) וגם להוריד את המהירות של המטוס עכשיו בוא נניח שאתה נמצא בצלע ירות ILS כאן המהירות שלך צריכה להיות (מטוס 747) 180 ומדפים על 10 מעלות

לפימים יש רסטריקמציות למשל לא פחות מ 180 קשר לפני ה OM לכן לאחר היירוט של ה ILS אתה תיהיה ב20 מעלות מדפים אתה תגיע ל OM עם 20 מעלות מדפים תוריד מהירות לVREF ותוך כדי תוריד תגלגלים בד"כ בOM אבל לא חייב ואז 25 מעלות מדפים.

אני מקווה שהבנת אם לא אז לא נורא איןם הרבה אנשים שמצליחים :(

פורסם
תראה זה באמת תלוי במהירות ובאמת כמו שצויין תלוי במטוסים אני אנסה לתת לך הסבר קצר על התפקיד שלהם ולפי זה אולי תצליח להבין מתי מורידים אותם

התפקיד של המדפים הוא תפקיד אווירודינמי חשוב, אם אתה יודע מה זה כוח עילוי אז תחשוב שאתה מוסיף אותו זה בעצם התפקיד שלהם לתת למטוס לדהות (נו לא יודע איך כותבים את זה אתה יודע הדבר הזה שדוהה) וגם להוריד את המהירות של המטוס עכשיו בוא נניח שאתה נמצא בצלע ירות ILS כאן המהירות שלך צריכה להיות (מטוס 747) 180 ומדפים על 10 מעלות

לפימים יש רסטריקמציות למשל לא פחות מ 180 קשר לפני ה OM לכן לאחר היירוט של ה ILS אתה תיהיה ב20 מעלות מדפים אתה תגיע ל OM עם 20 מעלות מדפים תוריד מהירות לVREF ותוך כדי תוריד תגלגלים בד"כ בOM אבל לא חייב ואז 25 מעלות מדפים.

אני מקווה שהבנת אם לא אז לא נורא איןם הרבה אנשים שמצליחים :(

נראה לי אומרים לדאות! לא נורא.

מה זה כול הזמן OM?

פורסם
תראה זה באמת תלוי במהירות ובאמת כמו שצויין תלוי במטוסים אני אנסה לתת לך הסבר קצר על התפקיד שלהם ולפי זה אולי תצליח להבין מתי מורידים אותם

התפקיד של המדפים הוא תפקיד אווירודינמי חשוב, אם אתה יודע מה זה כוח עילוי אז תחשוב שאתה מוסיף אותו זה בעצם התפקיד שלהם לתת למטוס לדהות (נו לא יודע איך כותבים את זה אתה יודע הדבר הזה שדוהה) וגם להוריד את המהירות של המטוס עכשיו בוא נניח שאתה נמצא בצלע ירות ILS כאן המהירות שלך צריכה להיות (מטוס 747) 180 ומדפים על 10 מעלות

לפימים יש רסטריקמציות למשל לא פחות מ 180 קשר לפני ה OM לכן לאחר היירוט של ה ILS אתה תיהיה ב20 מעלות מדפים אתה תגיע ל OM עם 20 מעלות מדפים תוריד מהירות לVREF ותוך כדי תוריד תגלגלים בד"כ בOM אבל לא חייב ואז 25 מעלות מדפים.

אני מקווה שהבנת אם לא אז לא נורא איןם הרבה אנשים שמצליחים :(

נראה לי אומרים לדאות! לא נורא.

מה זה כול הזמן OM?

OM- outer marker

מכשיר NDB (אם אני לא טועה...)

יש בד"כ 2 כאלה לאורך הנתיב של גישת ILS... הOUTER הוא הכי רחוק מהמסלול

והוא נמצא כחמש מייל לפני תחילת המסלול. כשאתה עובר מעל הסמן הזה אתה תשמע ציפצוף

בקוקפיט, ויש קוקפיטים שיש בהם נוריות כאלה בכחול,כתום ולבן (בססנה). ככל שאתה מתקרב

למסלול הצפצוף יהיה יותר מהיר. בגישה ל12 יש את הOM לימה לימה.

פורסם
תראה זה באמת תלוי במהירות ובאמת כמו שצויין תלוי במטוסים אני אנסה לתת לך הסבר קצר על התפקיד שלהם ולפי זה אולי תצליח להבין מתי מורידים אותם

התפקיד של המדפים הוא תפקיד אווירודינמי חשוב, אם אתה יודע מה זה כוח עילוי אז תחשוב שאתה מוסיף אותו זה בעצם התפקיד שלהם לתת למטוס לדהות (נו לא יודע איך כותבים את זה אתה יודע הדבר הזה שדוהה) וגם להוריד את המהירות של המטוס עכשיו בוא נניח שאתה נמצא בצלע ירות ILS כאן המהירות שלך צריכה להיות (מטוס 747) 180 ומדפים על 10 מעלות

לפימים יש רסטריקמציות למשל לא פחות מ 180 קשר לפני ה OM לכן לאחר היירוט של ה ILS אתה תיהיה ב20 מעלות מדפים אתה תגיע ל OM עם 20 מעלות מדפים תוריד מהירות לVREF ותוך כדי תוריד תגלגלים בד"כ בOM אבל לא חייב ואז 25 מעלות מדפים.

אני מקווה שהבנת אם לא אז לא נורא איןם הרבה אנשים שמצליחים :(

נראה לי אומרים לדאות! לא נורא.

מה זה כול הזמן OM?

OM- outer marker

מכשיר NDB (אם אני לא טועה...)

יש בד"כ 2 כאלה לאורך הנתיב של גישת ILS... הOUTER הוא הכי רחוק מהמסלול

והוא נמצא כחמש מייל לפני תחילת המסלול. כשאתה עובר מעל הסמן הזה אתה תשמע ציפצוף

בקוקפיט, ויש קוקפיטים שיש בהם נוריות כאלה בכחול,כתום ולבן (בססנה). ככל שאתה מתקרב

למסלול הצפצוף יהיה יותר מהיר. בגישה ל12 יש את הOM לימה לימה.

בנוסף שם מנתקים את הטייס האוטמטי לנחיתה ידנית.

פורסם
תראה זה באמת תלוי במהירות ובאמת כמו שצויין תלוי במטוסים אני אנסה לתת לך הסבר קצר על התפקיד שלהם ולפי זה אולי תצליח להבין מתי מורידים אותם

התפקיד של המדפים הוא תפקיד אווירודינמי חשוב, אם אתה יודע מה זה כוח עילוי אז תחשוב שאתה מוסיף אותו זה בעצם התפקיד שלהם לתת למטוס לדהות (נו לא יודע איך כותבים את זה אתה יודע הדבר הזה שדוהה) וגם להוריד את המהירות של המטוס עכשיו בוא נניח שאתה נמצא בצלע ירות ILS כאן המהירות שלך צריכה להיות (מטוס 747) 180 ומדפים על 10 מעלות

לפימים יש רסטריקמציות למשל לא פחות מ 180 קשר לפני ה OM לכן לאחר היירוט של ה ILS אתה תיהיה ב20 מעלות מדפים אתה תגיע ל OM עם 20 מעלות מדפים תוריד מהירות לVREF ותוך כדי תוריד תגלגלים בד"כ בOM אבל לא חייב ואז 25 מעלות מדפים.

אני מקווה שהבנת אם לא אז לא נורא איןם הרבה אנשים שמצליחים :(

נראה לי אומרים לדאות! לא נורא.

מה זה כול הזמן OM?

OM- outer marker

מכשיר NDB (אם אני לא טועה...)

יש בד"כ 2 כאלה לאורך הנתיב של גישת ILS... הOUTER הוא הכי רחוק מהמסלול

והוא נמצא כחמש מייל לפני תחילת המסלול. כשאתה עובר מעל הסמן הזה אתה תשמע ציפצוף

בקוקפיט, ויש קוקפיטים שיש בהם נוריות כאלה בכחול,כתום ולבן (בססנה). ככל שאתה מתקרב

למסלול הצפצוף יהיה יותר מהיר. בגישה ל12 יש את הOM לימה לימה.

בנוסף שם מנתקים את הטייס האוטמטי לנחיתה ידנית.

אההה עכשיו אני מבין למה נדלקים האורות האלה ! אבל אצלי בנגטור נראה שLL לא על אמצע הILS של 12 יכול להיות?!

פורסם

תקשיבו,יכול להיות שלא הבנתם אותי,איך אני יודע באיזה שלב של הגישה להתחיל להוריד ולהמשיך............

כלומר,יש כלי עזר כמו שבלימה לימה מורידים גלגלים או בגובה 2400,אלו שני סממנים,אז אולי יש כאלו שמורים לי מתי להוריד כל שלב במדפים ולפיכך מהירות.?

פורסם

במטוסים המשוכללים יותר כמו ה PMDG יש סימונים של מצב ה FLAP הרצוי (טווח יותר נכון).

גם בפנלים החינימיים יש, אבל אני לא השתמשתי בזה אף פעם.

רן.

פורסם
תקשיבו,יכול להיות שלא הבנתם אותי,איך אני יודע באיזה שלב של הגישה להתחיל להוריד ולהמשיך............

כלומר,יש כלי עזר כמו שבלימה לימה מורידים גלגלים או בגובה 2400,אלו שני סממנים,אז אולי יש כאלו שמורים לי מתי להוריד כל שלב במדפים ולפיכך מהירות.?

בקשר לגלגלים, לא נראה לי שיש נקודה מסוימת ששם אתה מוריד אותם...זה פשוט

לפי השיקולים של הטייס

פורסם

לא קשור בכלל לטייס אלה למה שהצ'ק ליסט אומר ומתי.

מה שכן קשור לטייס זה האם הוא מבצע את זה בזמן או לא (ראה אליטליה שלא קיפל עד כמעט SIX).

רן.

פורסם
לא קשור בכלל לטייס אלה למה שהצ'ק ליסט אומר ומתי.

מה שכן קשור לטייס זה האם הוא מבצע את זה בזמן או לא (ראה אליטליה שלא קיפל עד כמעט SIX).

רן.

רן, מזל"ט על הניהול :wink:

בחברות תעופה זה קשור גם לנוחות הנוסעים...כשפותחים מוקדם מידי

מרגישים את הגרר במטוס...

ד"א, הטייס קודם מבצע את הפעולות לפי הסדר שהוא רוצה...ואחרי זה הוא

קורא את הבד"ח כדי לבדוק שהכל בסדר...(תקנו אותי אם אני טועה בקשר לזה..)

פורסם

מי אמר שמנתקים את הטייס האוטומטי בOM ?

יש מצבים שמנתקים הרבה לפני כדי לעשות גישה ידנית מלאה,

יש מצבים שמנתקים את הטייס האוטומטי ברגע שיוצרים קשר עין עם המסלול

ויש מצבים שלא מנתקים טייס אוטומטי בכלל! כי צריך לבדוק את המערכת פעם בכמה זמן, זה שיקול של טייס, ולכל טייס יש את הג'וקים שלו.

כנ"ל להורדת גלגלים, יש טייסים שאוהבים להוריד גלגלים בקשר עין עם המסלול, ואם הם עושים ILS כשבסיס הענן הוא 1000 רגל אז הם יורידו גלגלים ב-1000 רגל.

פורסם
תראה זה באמת תלוי במהירות ובאמת כמו שצויין תלוי במטוסים אני אנסה לתת לך הסבר קצר על התפקיד שלהם ולפי זה אולי תצליח להבין מתי מורידים אותם

התפקיד של המדפים הוא תפקיד אווירודינמי חשוב, אם אתה יודע מה זה כוח עילוי אז תחשוב שאתה מוסיף אותו זה בעצם התפקיד שלהם לתת למטוס לדהות (נו לא יודע איך כותבים את זה אתה יודע הדבר הזה שדוהה) וגם להוריד את המהירות של המטוס עכשיו בוא נניח שאתה נמצא בצלע ירות ILS כאן המהירות שלך צריכה להיות (מטוס 747) 180 ומדפים על 10 מעלות

לפימים יש רסטריקמציות למשל לא פחות מ 180 קשר לפני ה OM לכן לאחר היירוט של ה ILS אתה תיהיה ב20 מעלות מדפים אתה תגיע ל OM עם 20 מעלות מדפים תוריד מהירות לVREF ותוך כדי תוריד תגלגלים בד"כ בOM אבל לא חייב ואז 25 מעלות מדפים.

אני מקווה שהבנת אם לא אז לא נורא איןם הרבה אנשים שמצליחים :(

נראה לי אומרים לדאות! לא נורא.

מה זה כול הזמן OM?

OM- outer marker

מכשיר NDB (אם אני לא טועה...)

יש בד"כ 2 כאלה לאורך הנתיב של גישת ILS... הOUTER הוא הכי רחוק מהמסלול

והוא נמצא כחמש מייל לפני תחילת המסלול. כשאתה עובר מעל הסמן הזה אתה תשמע ציפצוף

בקוקפיט, ויש קוקפיטים שיש בהם נוריות כאלה בכחול,כתום ולבן (בססנה). ככל שאתה מתקרב

למסלול הצפצוף יהיה יותר מהיר. בגישה ל12 יש את הOM לימה לימה.

בנוסף שם מנתקים את הטייס האוטמטי לנחיתה ידנית.

מה פתאום שם מנתקים את הטייס האוטומטי, זה תלוי בראות וזה תלוי בהרגשה של הטייס, בד"כ מנתקים הרבה אחרי הOM, יש פעמים שמטוס בOM לא מיוצב ב100 אחוז על הLOC או על הGS אז כמובן שלא מנתקים בOM איתי...

פורסם

מדפים דרושים במהירויות נמוכות כדי לשמור על העילוי. אין לכן מקום מסוים להוריד מדפים, אלא הכל תלוי במהירות. מה שרשום על ידיות המדפים זה מהירות תפעול מקסימלית לכל שלב במדפים ולא מהירות מומלצת - כדי לדעת מתי להוריד מדפים צריך לבדוק בספר של המטוס ולתכנן SCHEDULE של הגישה לנחיתה לכל שלב במדפים תוך כדי הורדת המהירות למהירות הנחיתה (VREF, או VREF+5 כמו שנהוג במטוסים מסוימים וטובים ;)).

כמובן שזה מושפע ממשקל המטוס בנחיתה ולכן אין נתונים קבועים.

לגבי הגלגלים: בהקפה נהוג להוריד גלגלים אחרי אמצע עם הרוח ורצוי להיות עם גלגלים מטה ונעולים עד לפניה לצלע בסיס (בה מתחילה ההנמכה). בגישת ILS נהוג להוריד גלגלים עם תפיסת קו הגלישה. זה לא חוק אבל צריך לנסות ולשמור על זה.

בכלל רצוי לדעת שההמלצה של בואינג היא להגיע לגישה מיוצבת עד גובה 1500 מעפ"ש לכל הפחות, ואם לא ללכת סביב לגישה נוספת. גישה מיוצבת (STABILIZED APP) פירושה גלגלים מטה, מדפים במצב נחיתה סופי, אין צורך לעשות תיקונים חדים להגיע לציר המסלול והמטוס על קו הגלישה פחות או יותר.

נא להתחבר על מנת להגיב

You will be able to leave a comment after signing in



התחברות לאתר


×
×
  • יצירת חדש...