עבור לתוכן
mickey lip

TFC-טיסת השבוע ל.....

Recommended Posts

פורסם

שלום חברים.

השבוע נמשיך בטיול ונמריא מרודוס היפה לבורגאס( בולגריה).

LGRP-LBBG

תוכנית טיסה: LGRP RDS UN129 DUGLA UN618 SERCE LBBG

384 מייל.

מז"א: http://weather.gladstonefamily.net/site/LBBG

2100 מקומי בשדה, 2130 המראה.

קצת על בולגריה:

הרפובליקה הבולגרית (בבולגרית: Република България) היא מדינה בחצי האי הבלקני, במזרח אירופה. היא גובלת ברומניה בצפון, בים השחור במזרח, ביוון ובטורקיה מדרום, ובמקדוניה ובסרביה במערב.

בסוף המאה ה-7 כבשה האימפריה הבולגרית הראשונה את האזור ואימצה בהדרגה את התרבות הסלבית המקומית. בשנת 1018 כבשו הביזנטים את המקום ושלטו בו עד 1185. בשנה זו חזרו הבולגרים לשלטון עצמאי תחת האימפריה הבולגרית השנייה עד לכיבוש בידי האימפריה העות'מאנית בשנת 1396, כיבוש שנמשך עד 1878.

בתום מלחמת רוסיה-טורקיה, 1878-1877 הוקמה נסיכות בולגריה. בשנת 1908 הוכרזה עצמאותה תחת שלטונו של פרדיננד הראשון, והוא הכריז על עצמו כצאר של בולגריה.

במלחמת העולם הראשונה כרתה בולגריה ברית עם האימפריה הגרמנית ובמלחמת העולם השנייה היא כרתה ברית עם גרמניה הנאצית. בשנת 1944 נכבשה על ידי ברית המועצות. בשנת 1946 הוקמה הרפובליקה העממית של בולגריה שממשלתה הייתה אחת הגרורות הנאמנות יותר לסובייטים.

ב-1971 הונהגה בבולגריה חוקה חדשה, ליברלית יותר וב-1989, כמו ביתר מזרח אירופה, החלה תנועה עממית לרפורמות ליברליות-דמוקרטיות מקיפות.

בבחירות שנערכו ב-1990 זכתה המפלגה הסוציאליסטית שהונהגה בידי הקומוניסטים לשעבר, אך בעקבות מהומות התפטר ראש הממשלה פטר מלדנוב ואיתו כל הממשלה. בשנת 1991 נערכו שוב בחירות שבהן ניצחה קואליציה אנטי קומוניסטית, אך המצב הפוליטי המשיך להיות לא יציב והשלטון התחלף תכופות. בשנים 1996-1997 אורגנו הפגנות ענק כנגד הממשלה הסוציאליסטית בעקבות משבר כלכלי קשה.

אוצרות הטבע העיקריים של בולגריה הם נפט, גז, עופרת, מנגן, עופרות ברזל, ליגניט, פחם קשה ועץ.

בתחום החקלאי מגדלת בולגריה בעיקר חיטה, תירס, שעורה, סלק, סוכר, זרעוני חמניה, כותנה, טבק, עגבניות, תפוחי אדמה, ענבים וורדים. מבחינת משק החי מייצרת בולגריה בשר, צמר, דבש, ביצים וחלב.

בתחום התעשייתי המעסיק קרוב ל-30% מסך המועסקים, מייצרת בולגריה ברזל גולמי, סגסוגת ברזל, פלדה, דשן, חומצה גופרתית, מלט, נייר, בדי כותנה ואריגי צמר.

ענף כלכלי משמעותי נוסף הוא התיירות.

בולגריה מייבאת פלפל, נייר עיתון, כותנה, צמר, צנורות ברזל ופלדה, אוטובוסים, מכוניות, מאיות, סוכר, אנתרציט, פחם, נפט גולמי, בנזין וגז טבעי מרוסיה, איטליה, גרמניה ויוון, בשווי 12.23 מיליארד דולר (2004). היא מייצאת בשר חזיר, עופות, עגבניות, גבינה, יין, טבק, פחממות, נתרן גולמי, קרבאמיד, אמוניום חנקתי, פוליאתילן, נעליים, מוצרי ברזל ופלדה, אבץ ומנועים חשמליים, לרוסיה, לגרמניה, ליוון ולאיטליה בשווי של 9.134 מיליארד דולר (2004).

כלכלת בולגריה עברה טלטלה עם התפרקות הגוש הקומוניסטי בשנות ה-90 של המאה ה-20, תוצאה מיידית של העצמאות הכלכלית הייתה אינפלציה גבוהה וזליגת נכסים ומוצרים לטובת מדינות אירופה המערבית ולטובת יזמים ומקורבי שלטון. במחצית שנות ה-90 נוצר מחסור לאומי בשמן בישול, כאשר יזמים זריזים רכשו את כל תפוקת שמן החמניות לשם שילוחה לגרמניה. בשנת 1999-2000 הוחלט על תוכנית כלכלית חדשה, שהביאה ליצוב המשק ולאחר מכן לצמיחה בתל"ג ובתוצר לנפש.

בולגריה הצטרפה לאיחוד האירופי ב1 בינואר 2007, יחד עם רומניה.

ישוב יהודי התקיים בבולגריה ברציפות מאז המאה השנייה לספירה, כאשר עבדים יהודים הגיעו לבלקן לאחר שעברו דרך אסיה הקטנה. עדות מסייעת לכך נמצאת ברצפת פסיפס עתיקה שנמצאה בשרידי בית כנסת בעיר העתיקה בפלובדיב ואשר מתוארכת למאה השנייה או השלישית לספירה.

יהודים, פליטי מסעי הצלב, הגיעו לבולגריה בתקופת השלטון הביזנטי מאירופה. אולם, רוב יהדות בולגריה מוצאה ממגורשי ספרד שמצאו מקלט באימפריה העות'מאנית.

בורגאס- עיר הנופש הראשית של בולגריה לחופי הים השחור אינה יפה כל כך בזכות עצמה, אך היא בעלת שקט ושלווה, ולכן היא לא המונית וסואנת, ומהווה נקודת פתיחה לטיולים לחופים יפים ממנה בהרבה הנמצאים ליד (חוף השמש, כפר הדייגים נסבאר, סוזופול, דיוני ואלניט). גם חוף הים שלה הוא מקום גדול ומסודר, ואפשר למצוא בו את כל אטרקציות התיירים המקובלות במזרח אירופה (כולל קזינו). זאת העיר הרביעית בגודלה בבולגריה, עם מזג אויר אירופי קלאסי, המושפע גם מהים השחור (גשום בספטמבר). הנמל בעיר הוא הגדול ביותר בבולגריה.

אתר העיר: http://www.bourgas.com/index_old.html

ואיך אפשר בלי כמה מתכונים לדרך:

אטריות סבתא בגבינה וחמאה

החומרים:

1/2 2 כוסות קמח לבן

4 ביצים

2 כפות שמן

קורט מלח

40 גרם חמאה רכה

100 גרם גבינה בולגרית מגוררת

50 גרם גבינת קצ'קבל מגוררת

פלפל שחור

אופן ההכנה:

1. מערבבים בקערה את הקמח, הביצים, המלח והשמן ומעבדים לבצק חלק וגמיש. משהים את הבצק למשך שעה כשהוא מכוסה במגבת. חוצים את הבצק לשניים ומרדדים על משטח מקומח עד שהבצק דק. חותכים את הבצק לרצועות ברוחב 1 ס"מ. מבשלים את האטריות במי מלח ומסננים.

2. מערבבים את האטריות עם החמאה, מפזרים מעל את הגבינות והפלפל השחור – ומגישים.

קציצות פראסה

החומרים:

6 גבעולי פראסה (כרישה), החלקים הלבנים בלבד, שטופים ומנוקים

100 גרם בשר טחון

2 ביצים

2 תפו"א בגודל בינוני, מקולפים וחצויים

1 כף פירורי לחם

מלח

פלפל שחור

אופן ההכנה:

1. מבשלים את הפראסה ותפוחי-האדמה במי מלח עד שיתרככו מעט. מסננים מהמים וטוחנים במטחנת בשר. מערבבים עם שאר החומרים, צרים קציצות ומטגנים בשמן. מגישים עם פלחי לימון.

קציצות עגל עם ערמונים

החומרים:

750 גרם בשר עגל טחון

1/4 כוס פטרוזיליה

2 ביצים

4 כפות קמח

3/4 ק"ג ערמונים מקולפים

15 בצלים קטנים ומקולפים

1 כף רסק עגבניות

1 כוס יין לבן יבש

6 כפות סוכר

2 כפות אבקת מרק עוף

2 עלי דפנה

2 גרעיני ציפורן

מלח פלפל שחור

אופן ההכנה:

1. מערבבים את הבשר, הפטרוזיליה והביצים, מתבלים במלח ופלפל וצרים קציצות קטנות. טובלים את הקציצות בקמח ומטגנים בשמן עד שיזהיבו.

2. מוסיפים לסיר את הערמונים והבצלצלים ומכסים במים. מוסיפים את רסק העגבניות, אבקת המרק, עלי הדפנה והציפורן, ומביאים לרתיחה. מתבלים במלח ופלפל, מוסיפים את היין ומנמיכים את האש.

3. ממיסים את הסוכר במחבת עם 3 כוסות מים ומבשלים תוך כדי עירבוב על אש נמוכה כ-10 דקות (אפשר להכין מראש). מוסיפים לסיר, מבשלים 40 דקות נוספות ומגישים עם אורז לבן.

גיבצ'ה

מאפה של פלפלים ועגבניות עם גבינה בולגרית וביצה עין.

החומרים:

3 פלפלים אדומים חתוכים לרצועות

2 בצלים חתוכים לרצועות

3 עגבניות בשלות, חתוכות לפרוסות

1 גזר מקולף חתוך לפרוסות

4 פרוסות גבינה בולגרית במשקל 75 גרם כל אחת

4 פלפלים חריפים קלויים

4 ביצים

4 כפות שמן

קורט פפריקה מתוקה

קורט זעתר יבש

מלח

פלפל שחור

אופן ההכנה:

1. מטגנים את הפלפלים, הבצלים והגזר כ-3 דקות. מוסיפים את העגבניות ומתבלים בפפריקה, זעתר, מלח ופלפל, ומבשלים 10 דקות.

2. מחלקים את התערובת ל-4 צלוחיות חסינות אש, ומניחים מעל כל צלוחית פרוסת גבינה. שוברים ביצה מעל ומניחים את הפלפל החריף לצד הביצה. מתבלים בפפריקה ומכניסים לתנור שחומם מראש ל-190 מעלות למשך 20 דקות, או עד שהביצה מוכנה.

קבב בולגרי

החומרים:

800 גרם בשר בקר טחון

200 גרם שומן כבש טחון

1 בצל קצוץ

12 גבעולי פטרוזיליה קצוצים

פלפל שחור

1/2 כפית מלח

1/2 כפית פפריקה מתוקה

2 ביצים

1 פרוסת לחם לבן יבש שרוי במים וסחוט

1/2 כוס מים

אופן ההכנה:

1. מערבבים היטב את כל החומרים, מלבד המים. ממשיכים לערבב תוך הוספת מים עד שמתקבלת עיסה אחידה. מניחים למשך שעה, צרים קציצות במשקל של 50 גרם כ"א וצולים על הגריל.

גבינה בולגרית אפויה בתנור

החומרים:

3 פרוסות גבינה בולגרית (עדיף שמנה) במשקל 100 גרם כל פרוסה

2 כפות חמאה רכה

פפריקה חריפה

פלפל שחור גרוס

נייר כסף

אופן ההכנה:

1. מורחים כל פרוסת גבינה בחמאה ומתבלים בפפריקה ופלפל שחור. עוטפים כל פרוסה בנייר כסף ואופים בתנור שחומם מראש ל-190 מעלות למשך כ-20 דקות. מגישים עם ערק ולחם לבן.

בתאבון וטיסה נעימה.

פורסם

יש לי שאלה בקשר לאינפורמציה שניתנת בתדריך

מזג האויר

איך האינפורמציה משפיעה על הטיסה

האם אני צריך להכניס את הנתונים בסימולטור

ואם כן כיצד?

אודה מאוד על התשובה - חור בהשכלה

פורסם

א. כל הכבוד על ההשקעה

ב. מותר לעשות פאדיחות עם ה737 בדרך? כי אני ממש לומד אותו תוך כדי תנועה (טוב וגם הרבה במשך השבוע בין הטיסות)

ג. האם ערוץ הקשר הפנימי שנתת יהיה פעיל ואיך מפעילים אותו בFSINN?

תודה מראש

פורסם

כבן ל-2 הורים בולגרים (בולגגים) אני ממש לא מכיר את חלק מהתפריט :(

אבל כאשר בולגרי ישאל אותך:

Kaksti?

תענה:

Sichko Hubovo...

אגב,

אבא שלי למד בבורגאס בתיכון מקצועי, וכבר בגיל 15 גר שם בדירה שכורה עם חבר....

פורסם
אני אבוא!

כמו כן יש SID לנקודה PIROX שהיא הנקודה הראשונה בנתיב UN129 אז אולי כדאי שנצא לנקודה במקום לVOR.

כמו שהבטחתי הנה דפיות לרודוס ולבורגס:

http://cid-c18bf14e3f9c7181.skydrive.li ... P-LBBG.pdf

2 הערות לסדר:

1. אין כל אפשרות להוריד את הדפיות. בדוק כתובת נכונה בבקשה.

2. בדיקת הנתיב המוצע בתוכנה חיצונית העלתה את התגובה הבאה:

(FPL-LOT001-IS -B738/M-SDRWY/C -LGRP1150 -N0430F300 RDS UN129 DUGLA UN618 SERCE -LBBG0121 -0) -ERROR PROF: RS: TRAFFIC VIA BANRO PIROX SOTIV IS ON FORBIDDEN ROUTE REF:[LG2026B] BANRO/PIROX/SOTIV -ERROR ROUTE: THE SID LIMIT IS EXCEEDED FOR AERODROME LGRP [LGRP52090A] CONNECTING TO RDS. -ERROR ROUTE: THE STAR LIMIT IS EXCEEDED FOR AERODROME LBBG [LBBG51431B] CONNECTING TO SERCE. -ERROR ROUTE: INVALID DCT SERCE..LBBG. DCT ARE NOT ALLOWED TO CROSS THE BORDER BETWEEN LB AND LT. [LTLB400A]

נכון שאנחנו בעולם וירטואלי וכמעט הכל אפשרי ומותר, אבל בכל זאת קצת חומר למחשבה

בעת תכנון הטיסה הקצרה הזו, לפחות למען המקצועיות והבנת הנקרא.

תודה.

פורסם

אוקיי, כעת אחרי שכולם עשו "שיעורי בית", הנה הפתרון שלי ל-"תסבוכת"...

LGRP SID RDS UN129 DUGLA UG80/UN618 BIG UG80/UN618

EKI UN618/W102 SERCE DCT VADEN DCT LBBG

זה הנתיב המוצע על ידי. כל אחד רשאי כמובן לשחק אותה כרצונו...... 8)

הערה: נתיב UG80 מקביל-זהה לנתיב UN618 למעט PIROX והקטע האחרון

אחרי VADEN בגישה והנמכה לשדה בבורגאס (משהו כמו 30 NM מדרום

מערב לצפון מזרח - רדיאל 200 ).

תהנו.

פורסם

אהרון תודה בדיוק רציתי לשאול על הנתיב שמיקי פירסם שנגמר בנקודה SERCE ונראה שאין נתיב דיירקט לבורגאס ולא ידעתי כמה זה חוקי לטוס ישירות *עריכה אני רואה שהנתיב שפרסמת נגמר בVADEN אז רציתי לדעת האם הנוהל הוא לטוס ישירות לVOR ומשם להתחיל הליך ILS

(באמת שאני חדש לנושא ומנסה ללמוד אותו אז אשמח לתשובה עניינית)

מעבר לזה יש לי שתי שאלות (וזה בגלל שאני "צעיר" אז אל תצחקו)

א. באיזה מפות אוויריות אתם משתמשים לתכנון הנתיב (מכיר את ROUTE FINDER אבל אני מעוניין במפה) והיכן ניתן למצוא אותן כי אני משתמש בNdac אם מישהו מכיר ומשם עולה כסף להוריד מפות ודפיות מה גם שהשימוש המפות האלה לא הכי נוח.

ב. מבחינת גבהי טיסה, השאלה שלי היא איך אני יודע את גבהי הטיסה לכל נתיב? אני יודע שזו שאלה קצת טיפשית אבל במפות שברשותי אני לא כל כך מבין איך אני מוצא את גובה הנתיב.

אשמח לעזרתכם

פורסם
אהרון תודה בדיוק רציתי לשאול על הנתיב שמיקי פירסם שנגמר בנקודה SERCE ונראה שאין נתיב דיירקט לבורגאס ולא ידעתי כמה זה חוקי לטוס ישירות.

מעבר לזה יש לי שתי שאלות (וזה בגלל שאני "צעיר" אז אל תצחקו)

א. באיזה מפות אוויריות אתם משתמשים לתכנון הנתיב (מכיר את ROUTE FINDER אבל אני מעוניין במפה) והיכן ניתן למצוא אותן כי אני משתמש בNdac אם מישהו מכיר ומשם עולה כסף להוריד מפות ודפיות מה גם שהשימוש המפות האלה לא הכי נוח.

ב. מבחינת גבהי טיסה, השאלה שלי היא איך אני יודע את גבהי הטיסה לכל נתיב? אני יודע שזו שאלה קצת טיפשית אבל במפות שברשותי אני לא כל כך מבין איך אני מוצא את גובה הנתיב.

אשמח לעזרתכם

תשובות:

1. מפות אויריות משומשות ניתנות להשגה בחברות תעופה אשר מחליפות אותן לפי הצורך

וכאשר יש עדכונים. תכנת -R/F נותנת מענה בסיסי ודי מפורט לתכנון טיסה. אני השתמשתי

בשירות הזה (בתשלום במשך חצי שנה) אבל לא הייתי מרוצה במיוחד. אם אתה יכול לשים יד

על תכנת JEPPSEN - עדיף בהרבה. אני לא מוריד מ-NDAC כי אני שומר את הקרדיטים

לעדכוני NAVDATA החודשיים.

2. גבהי טיסה נקבעים עפ"י כיוון מצפן של הטיסה: 000-179 גובה לא זוגי 180-360 גובה

זוגי. בארה"ב זה מעט שונה אבל כעת זה מה שיש. במפות אויריות מצוינים גבהים עפ"י

נתוני שטח, מגבלות צבאיות וכדומה.

לגבי קביעת גובה טיסה שאתה רוצה לבצע - הכל תלוי בבחירה שלך, בסוג המטוס, בטווח,

כמות הדלק, מז"א ביציאה, בנתיב וביעד, כמות התנועה הצפוייה ביעד ולאורך הנתיב וכדומה.

לנוחיותך, להלן כתובת האתר של החטיבה היוונית, שם תוכל להוריד דפיות וסינרים למרבית

השדות ביוון, כולל רודוס (קובץ של 20 מ"ב).

www.hvacc.org

בהצלחה.

פורסם
יש לי שאלה בקשר לאינפורמציה שניתנת בתדריך

מזג האויר

איך האינפורמציה משפיעה על הטיסה

האם אני צריך להכניס את הנתונים בסימולטור

ואם כן כיצד?

אודה מאוד על התשובה - חור בהשכלה

זה תלוי כמה אתה מוכן להשקיע בתכנון מקדים.

בנוגע לתכנון הטיסה:

רצוי לעבוד עם FSBUILD ועם ACTIVE SKY (עבור הזנת הרוחות).

במהלך הטיסה עצמה אתה יכול לעבוד עם ACTIVE SKY או להגדיר לסימולטור

להוריד מזג אוויר זמן אמת דינמי (כל 15 דקות)..

ותקבל את אותם הנתונים של ACTIVE SKY

מבלי בכלל להריץ אותו (לאלו שזה מכביד להם על המחשב).

במהלך התכנון אתה מחפש לזהות כדאיות ובטיחות, נתחיל מהבטיחות ונתחום את האזורים

שמומלמץ להימנע מהם (מערבולות, עננות CB ועוד). לאחר מכן תהיה מעוניין להוריד

מפות רוחות בגובה על מנת לראות איפה ניתן "לתפוס" רוח גב ולקצר את זמן הטיסה וכמות הדלק.

כמובן שיש עוד מפות, אני אישית אוהב להדפיס הכל ולתדרך את עצמי. אני יציג פה מספר

דוגמאות.

את המפות אני מוריד מאתר JEPPESEN בחינם.. שים לב שאם תוריד את המפה המתאימה לשעה המתאימה בגובה המתאים, תבצע טעינה

למזג אוויר זמן אמת בסימולטור - תקבל את הנתונים בדיוק רב וזה מדהים!.

דוגמא:

dogma1vl2.jpg

תמיד חשוב להסתכל תחילה בחלק העליון של המפה, אתה יכול לראות (מסומן באדום) את ה VALID TIME של המפה.

אני לא יסביר על כל המפה, ניתן למצוא מידע מפורט באתר JEPPESEN וכמובן בעוד אתרים

רבים שעוסקים במזג אוויר..

בגדול סימנתי 2 דוגמאות. בצד שמאל אתה יכול לראות אזור תחום בקו קטוע, זה מסמל אזור

של מערבולות אוויר במקרה הזה מגובה 28 עד גובה 38 בעוצמה בינונית.

בסימול האדום בצד ימין למטה ניתן לראות שיש זרם סילון שעובר מעל יוון, חלקה הדרומי של טורקיה נכנס אל תוך אירן. שיאו של זרם הסילון הוא בגובה של 35000 רגל בעוצמה של 120 קשרים. חשוב להבין שזרם סילון מורכב ממספר ליבות סביבו, ועוצמות רוח נמוכות יותר יורגשו כבר בסביבתו (כמספר של אלפי רגל מעל ומתחת).

דוגמא למפה נוספת... מפת רוחות בגובה:

dogma2rf4.jpg

המפה מציגה את עוצמת הרוח בגובה המפורסם בכותרת מעלה (במקרה הזה 34000 רגל).

כל משולש שחור מציג 50 קשרים של רוח.

קו ארוך מציג 10 קשרים.

קו קצר מציג 5 קשרים.

את כיוון הרוח ניתן לייחס ע"פ הקו.

כשאני מתכנן טיסה אני פותח מפות IFR ובוחר את הנתיב ע"פ הרוח ה"משתלמת" עבורי וכמובן אזורים שבהם אין סיכון משמעותי לטיסה. (בימים האחרוני אלמוג הוא הדיספצ'ר שלי כי אני בארץ ואין לי ציוד :lol: ).

חשוב להבין שאתה לא צריך לנתח את הרוח באופן ידני.. ה FSBUILD יודע לקחת נתונים מה ACTIVE SKY והם נתונים שתואמים למפות שהצגתי. המפות הם עבור התרשמות כללית

ותכנון מקדים.

מבחינת הזנת הנתונים למטוס:

אז תלוי קודם באיזה מטוס אתה טס. במחשבי הטיסה של BOEING בדף ROUTE אתה יכול להכניס נתוני רוח וטמ"פ לכל נקודה נוקודה בגבהים שונים.

מקווה שעזרתי

פורסם

תוספת קטנה לשיעור של אמיר לידע כללי

12929334tl6.jpg

מושגים:

איזותרמות = קווים שווי טמפ'

איזוייטות = קווים שווי גשם

קווי גובה = קווים שווי גובה

איזובארים = קווים שווי לחץ

מפה סינופטית = מפה המציגה את התפרוסת המרחבית של לחץ האוויר (בעזרת קווים שווי לחץ) באזור מסוים, נכון לתאריך ושעה מסויימים, ובתיקון לגובה אחיד (כלומר, היות ולחץ האוויר באופן טבעי יורד עם הגובה, דרוש התיקון הנ"ל כשרוצים להציג את לחץ האוויר בו זמנית מעל אזור הררי ומעל אזור נמוך).

מפת פנים – מפה סינופטית המציגה את לחץ האוויר בגובה פני הים.

מפת רום – מפה סינופטית המציגה את לחץ האוויר בגובה אחר מאשר פני הים

מפת רום בגובה 500 מ"ב – במפות רום נהוג להתייחס לגובה של משטח לחץ מסוים (במקום ללחץ האוויר בגובה מסוים). אחת המפות השכיחות בשימוש המטאורולוגי היא מפת 500 מ"ב, שהיא מפה המציגה את גובהו של משטח הלחץ – 500 מ"ב (הגובה הממוצע של משטח לחץ זה נע בסביבות 5.5 עד 6 ק"מ בקירוב). לדוגמא, אם נתבונן במפה ד' עמ' 26, באטלס ישראל החדש, נראה כי במפה זו, שקע ברומטרי הוא אזור שגובהו של מפלס הלחץ המדובר הינו 5580 מ', בעוד שרמה היא אזור שגובה מפלס הלחץ בו הינו 5940 מ'.

שקע ברומטרי = אזור בו לחץ האוויר בו הינו נמוך מאשר סביבתו. מסומן באות האנגלית L (עבור low) או בעברית ש (שקע). האויר שמסביב לשקע נוטה לזרום לכיוון השקע ("התכנסות") על מנת "להשוות לחצים" אולם כתוצאה מכוח קוריוליס הנובע מסיבוב כדוה"א סביב צירו – האוויר יקבל הטייה ימינה מכיוון תנועתו (בחצי הכדור הצפוני) ויזרום לבסוף במקביל לאיזובארים, ומסביב לשקע. בחצי הכדור הצפוני האוויר סובב מסביב לשקע במגמה המנוגדת לכיוון מחוגי השעון. מזג האוויר בסביבת השקע הברומטרי ובתוכו הינו בד"כ מעונן, סוער וגשום.

גוש אוויר = גוף אוויר גדול שבו הטמפ' והלחות הינם כמעט אחידים (כלומר, בחתך אופקי – הטמפ' והלחות הינם דומים בכל רוחב גוש האוויר, ואילו בחתך אנכי – הטמפ' והלחות משתנים באופן דומה עם הגובה, בכל רחבי גוש האוויר)

חזית = אזור מפגש בין שני גושי אוויר השונים באופיים (למשל: גוש אוויר קר ויבש, וגוש אוויר חם ולח). בשקע, יש נטייה לגושי אוויר ממקור שונה (למשל: גוש אוויר מהצפון, וגוש אוויר מהדרום) להיפגש, וליצור חזית במקום מפגשם. לאחר מעבר החזית כיוון הרוח בד"כ משתנה באופן חד.

חזית קרה = חזית שבה גוש האוויר הקר הוא הדומיננטי, כלומר גוש האוויר הקר דוחף את גוש האוויר החם, ומאלץ אותו להתרומם מעליו בשיפוע תלול. חזית קרה מאופיינת בירידה חדה בטמפ', עננים ערמתיים נמוכים (קומולונימבוס), ירידת משקעים (גשם, שלג) בעלי עוצמה חזקה אולם עם הפוגות (מימטרים), סופות רעמים וברקים. גשמי חזית קרה הם השכיחים בישראל.

חזית חמה = חזית שבה גוש האוויר החם הוא הדומינטי, כלומר גוש האוויר החם דוחף את גוש האוויר הקר, ועולה מעליו. במקרה זה הואיל והאוויר החם דליל יותר וקל יותר ובעל "כוח דחיפה" חלש יותר – הרי שהחזית ביניהם תהיה בעלת שיפוע מתון בהרבה, ולאורך שטח גדול יותר. כתוצאה מכך ירדו גשמים ממושכים (פחות הפוגות) אולם עם עוצמה חלשה. חזית חמה מאופיינת בעליה מתונה בטמפ', עננים רפידתיים בגובה רב ובינוני. חזיתות חמות אינן אופייניות לישראל, וגם כאשר מופיעה חזית כזו – היא בד"כ אינה מורידה משקעים.

אפיק (ברומטרי) = מעין הארכה של אזור הלחץ הנמוך, הנשלחת מהשקע.

רמה ברומטרית = אזור בו לחץ האוויר הינו גבוה מאשר סביבתו. מסומן באות האנגלית H (עבור high) או בעברית ר (רמה). האוויר שבתוך הרמה נוטה לזרום החוצה, לכיוון לחץ האוויר הנמוך יותר ("התבדרות") כדי "להשוות לחצים", אולם בהשפעת כוח קוריוליס (שהוזכר לעיל) הוא יזרום לבסוף במקביל לאיזובארים – ומסביב לרמה. בחצי הכדור הצפוני האוויר סובב מסביב לרמה עם כיוון מחוגי השעון. מזג האוויר ברמה הברומטרית ובסביבתה הינו בד"כ יציב, עם רוחות קלות בלבד, בהיר (ללא עננות משמעותית), וללא משקעים.

רכס (ברומטרי) = מעין הארכה של אזור הלחץ הגבוה, הנשלחת מהרמה הברומטרית

התמוככות = תהליך של שקיעה איטית של גוש אוויר על פני אזור נרחב, מגובה רב לגובה נמוך, הגורמת להתחממותו והתייבשותו (אופייני למצב ברמה ברומטרית)

עוצמת המשקעים = איזו כמות משקעים יורדת בפרק זמן מסויים. נמדדת בד"כ ב – מ"מ חלקי שעה (מ"מ לשעה), או מ"מ חלקי יממה (מ"מ ליממה)

זרם הסילון = זרמי אוויר מהירים (כ-150 עד 200 קמ"ש) וקבועים, בגובה רב מאוד (סביב מפלס הלחץ 200 מיליבאר, שזה גובה כ- 12 ק"מ) בין שני תאי מזג אוויר

הרוח האטזית = רוח צפון מערבית עד מערבית קבועה, האופיינית לאזור מזרח הים התיכון וישראל בתקופת הקיץ. נושבת בד"כ באופן קבוע במשך שבועות וחודשים בקיץ ומעלה מן הים אוויר לח וקריר

פורסם
יש לי שאלה בקשר לאינפורמציה שניתנת בתדריך

מזג האויר

איך האינפורמציה משפיעה על הטיסה

האם אני צריך להכניס את הנתונים בסימולטור

ואם כן כיצד?

אודה מאוד על התשובה - חור בהשכלה

זה תלוי כמה אתה מוכן להשקיע בתכנון מקדים.

לכולם,

אם היה עוד ספק למישהו: אין כמו "תכנון מקדים" לביצוע מוצלח!!!!

אמיר, שיחקת אותה בגדול..... 8) =D>

תודה.

פורסם

אם יהיה לי זמן, תדריך מזג אוויר של TFC עלי... כל שבוע טרי טרי :wink:

אני וקברניט בקשי נגיע הערב ללג מהקוקפיט שלי בבת-ים... :lol:

פורסם

אמיר, תפסיק לחפור עם ה"לפני כל טיסה אני לוקח FSBUILD וACTIVE SKY ובלה בלה בלה"

יותר נכון זה "לפני כל טיסה אני מעביר לאלמוג ZFW ומקבל דיספצ' :? "

פורסם
אמיר, תפסיק לחפור עם ה"לפני כל טיסה אני לוקח FSBUILD וACTIVE SKY ובלה בלה בלה"

יותר נכון זה "לפני כל טיסה אני מעביר לאלמוג ZFW ומקבל דיספצ' :? "

מודה.. שאני בארץ אתה החייל שלי בכל מה שקשור לשיגור טיסה..

אבל בקנדה אני קבלן עצמאי :lol::lol::lol:

פורסם
אמיר, תפסיק לחפור עם ה"לפני כל טיסה אני לוקח FSBUILD וACTIVE SKY ובלה בלה בלה"

יותר נכון זה "לפני כל טיסה אני מעביר לאלמוג ZFW ומקבל דיספצ' :? "

מודה.. שאני בארץ אתה החייל שלי בכל מה שקשור לשיגור טיסה..

אבל בקנדה אני קבלן עצמאי :lol::lol::lol:

כן, רואים כמה פעמים אתה טס (ואיך...)

פורסם

היום עשיתי סיור מכין (מדריך טיולים או לא?) יש סינרי באבסים

http://library.avsim.net/download.php?DLID=116581

הוא קצת בעייתי,

והכי מעצבן בגישת ILS אם אתה עושה אותה עם טייס אוטומטי היא מביאה אותך מימין למסלול עצמו, אבל זה ככה גם בסינרי הדיפולטי (אני ואמיר אביטן בדקנו את זה) קיצר אל תסמכו על הטייס האוטומטי בגישה הזו, אני מצאתי את עצמי מגלה את זה מאוחר מדי (נו מה) ועושה הקפת ראיה עם בואינג (ואפילו הצלחתי לנחות ללא כל התערבות של ה MCP)

פורסם

אני מצטער אבל לאור העובדה שהמחשב שלי מתגרע מיום ליום, וכמות הפריימים בלתי נסבלת אני משהה את השתתפותי כרגע בTFC לפחות עד שיקנו לי מחשב חדש או שיסדרו את זה.

נא להתחבר על מנת להגיב

You will be able to leave a comment after signing in



התחברות לאתר


×
×
  • יצירת חדש...