עבור לתוכן
nimig

"ואולי היה זה רק חלום..." תרגול IFR בTMA

Recommended Posts

פורסם

מתי אי פעם אישרו למטוס קל לבצע QDR וQDM מהLL ומתי אישרו למטוס קל לבצע DME ARK מסביב לVOR של בן-גוריון...זהו שבמציאות זה קורה פעם בעשור, אבל היום זה קרה ברשת.

אחרי שראיתי ססנות מהבוקר בהרצליה בזמן שלמדתי RT הגעתי הביתה ובער בי החשק לטוס, הSERVINFO עוד יותר העלה את החשק בראותי כי פיקוח מלא מכסה את שטחי המדינה,

התחברתי עם הפייפר 4X-ANA בבן גוריון והגשתי מרשה לאימון IFR בשטח הTMA, לאחר בירור קצר עם הגישה ניתן המרשה ויצאנו לדרך, טיפוס ראשוני על DEENA1F לגובה 5500 ומשם לכיוון הLL לתרגול בגובה, מהLL דורון מאפשר לי לצאת לתרגול QDM ו QDR מNDB לכיוון 360 כ 4NM בדרך עוברים על קו החוף מעל שדה דב, מורידים כנף כדי להעיף מבט שאורן אלקובי מסתדר עם הפיקוח שם, ושאין לו יותר מדי לחץובחזרה לLL יוצאים לכיוון ה BGN VOR לתרגול DME ARK, כ5NM על רדיאל 125 יוצאים לתרגול בקשת של 5NM דרומית לשדה (בחיים אבל בחיים במציאות בבן גוריון ה"עמוס" לא יאשרו למטוס קל לבצע את זה התרגול הזה- הם יגידו טוס לVOR נתניה תתרגל שם, או משהו בסגנון) , יוצאים לתהליך ושומרים 5 מייל על הקשת כאשר דורון עוקב מקרוב על המכ"מ שאני לא חורג מהקשת וזורק הארות והערות פה ושם, כמעט ותופרים חצי קשת ומתחילים לחזור חזרה לVOR BGN ומשם לתהליך VOR.DME למסלול 12 שמעלי תנועה של אל-על ומתחתיי ממריא הרקולס, יוצא לתהליך מסודר ודורון מבקש לשמור על 270 מהVOR ולאפשר לאלעל להיכנס לפני, נכנס ימינה בהוראת הבקר אך אנחנו עדיין קרובים מדי ואני מוצא את עצמי לפי הוראה פונה מערבה דרך צד ימין ונכנס שוב ישירות לLL ומשם כבר הכל מהיר מירט את 112 של הVOR מתקרב לFAF עוב למגדל ונוחת על 12 ומשם דרך הY והK לחניה בG.

אנשים, טיסה מדהימה, החטיבה גדלה מרגע לרגע ושיש פיקוח מקצועי וטייסים רציניים במרחב זה מקל על התפעול ומאפשר להנות מהתחביב ב200% מבלי להתעסק בשטויות מסביב.

אני יצאתי מזיע מהטיסה הזו (שאגב נעשתה בתנאי IMC מלא ללא טייס אוטומתי) כמו שהייתי יוצא אם הייתי מבצע אותה במציאות, עוד שעה וקצת נכנסו ללוג-בוק הוירטואלי, וגם אם הלוג-בוק הזה לא תופס במציאות ואף אחד לא מכיר בו לטיסה אמיתית אז את הניסיון שאני רוכש מהטיסות האלו אף אחד לא יכול לקחת לי.

תודה לכל הטייסים והפקחים שהיו היום וגרמו לזה להראות כמו שזה

פורסם

נמרוד, כשהגעת אלי בגובה 5500 הייתי על מוד TOWER ולא ראיתי את הגובה שלך. ואז אמרתי לעצמי מי זה הבן אדם הזה שעומד לי בדיוק מעל המגדל,בדיוק בסיום המשפט קיבלתי הודעה מדורון שאתה מבצע תהליכים מסויים (נרגעתי.) בכל אופן אני מחכה לאחל לך כבר את המזל טוב ואתה יודע בדיוק על מה,שיהיה בהצלחה.

ומי שלא יודע יום שישי מתארגן לו איזה מפגש ב ILS 12 , יבוא כנראה הרבה אנשים ומתוכם הצפונים , אנוכי ויונתן ומי יודע אולי הצפונים יותר גם, מקווה לראות את כולם.

להשמע ,אורן.

פורסם

אין ספק ערב נחמד...

הגעתי בשעה האחרונה אבל קיבלתי הרבה אנשים שרצו לנחות על ILS12 ולכן הגעתי למצב שנאלצתי להורות למגדלים לעצור את המרשים להקפות. וגם מיקי ליפ בילה טיפה בסיבובים מעל ה- VOR אבל בסוף כולם נחתו בשלום.

שתיהיה לכולם שבת שלום

פורסם

ובכן, אני הייתי ההרקולס (ציפור) דרומית לכם.

אכן היה ערב מצויין לתרגולי ILS , ועוד עם דורון על הגישה, ומאוחר יותר עם אלעד בפיקוח תל-אביב.. יונתן ואור בבן גוריון.. הכי טוב.

שתי גישות ל 12 , הראשונה היתה ראייה בגלל שלא התעורר לי הלוקלייזר, כך שניצלתי ראות טובה כדי לבטל IFR .. בהמשך שמתי לב שנשארתי עם תדר BGN ושכחתי לעבור לתדר ה ILS .... איזה פאשלה :wink:

אחר כך תהליך ל 26 , תוך כדי הנמכות באישור דורון בגלל המטוסים האחרים באזור . נגיעה ובאוויר אני מתבקש להמשיך ציר מסלול 26 בהוראת הפקח להפרדה מאלעל ומ ANA , אחר כך מאושרים לטפס ולהגיע עד PURLA לפני הסיבוב חזרה ל 12 . שוב אחרי ANA , אני מיוצב ועובר למגדל, מספר 2 , ממשיך ... וממשיך ... וממשיך ... ואין אישור נחיתה! קריאה למגדל ברגע האחרונה מביאה לנו אישור בדיוק כש ANA פינה מסלול, אבל מאוחר מדי ואנחנו הולכים סביב... איזה יופי, עוד סיבוב, והפעם בניצוחו של אלעד , גישה מקוצרת ל ILS 12 מדרום , ומצליחים בסוף להתייצב על ה ILS לנחיתה סופית בזמן שאני שומע את CAU בהמתנה "עד הודעה חדשה" מעל ל VOR :)

היה נעים, ושוב תודות לכם...

נ.ב. נמרוד זה ARC כמו שדורון כבר אמר 8)

בהצלחה במבחן [-o<

פורסם

תודה שאדי, מקווה שמחר אני לא אקבל במבחן קלירנס קשה מדי

לגבי הARC/ARK , אני רשמתי ARC ודורון הוא זה שתיקן אותי ושם לב לטעות. מדובר בARK

פורסם
ובכן, אני הייתי ההרקולס (ציפור) דרומית לכם.

איזה יופי, עוד סיבוב, והפעם בניצוחו של אלעד , גישה מקוצרת ל ILS 12 מדרום , ומצליחים בסוף להתייצב על ה ILS לנחיתה סופית בזמן שאני שומע את CAU בהמתנה "עד הודעה חדשה" מעל ל VOR :)

[-o<

איזה ספק מיקי הוא הקורבן שלי לערב הזה...אבל כל הכבוד אני בטוח שהנוף היה יפה של תל אביב מ- 4000

פורסם

היה כיף ... אין שום ספק...

מסכן תומר 4X-TBH נתתי לו מרשה הוא חיכה חצי שעה בהמתנה להמראה עד שהמגדל קיבל הוראה להחזיר אותו :) ואני קיבלתי לא לתת מרשים להקפות

פורסם

הצעה לכל פקחי בן גוריון ולטייסי הקפות.

לטייסים - אתם רואים עומס על נתב"ג עם כבדים, תעברו לשדות המשנה כמו שדה דב, הרצליה וחיפה.

ולפקחים, אל תתבישו תעבירו אותם לשדות הקטנים ...

אני מבטיח לכם פקח על אותו שדה.

חבל סתם להעמיס על נתב"ג עם הקפות, מה גם שאם אנחנו רוצים לדמות את האמיתי, אין הקפות של קלים בנתב"ג, מקסימום הנמכות וגם זה באשור מיוחד.

עוד דבר בנושא זה, כל ה ל' יענו הטייסים החשדים שמצטרפים, תעברו על כל החומר העיוני שיש באתר החטיבה, תעברו על דפיות השדה שבו אתם מבצעים הקפות, תלמדו את מגבלות השדה (כמו בהרצליה, האיסור לעבור את פסי הרכבת או חיפה והלבניות).

תלמדו איך ניראית הקפה , תתאמנו אוף ליין ואז צרו קשר עם המדריכים שלנו, תעלו על שדה קטן כמו הרצליה ותתאמנו שם בהקפות בהנחית המדריך שלכם, שיתן לכם טיפים בנושא.

זה יקל עלינו (גם הפקחים וגם הטיסים) בעתיד וימקצע אתכם.

יום נעים והשמע היום בערב במגדל הקרוב לביתך :wink:

רן.

פורסם
הצעה לכל פקחי בן גוריון ולטייסי הקפות.

לטייסים - אתם רואים עומס על נתב"ג עם כבדים, תעברו לשדות המשנה כמו שדה דב, הרצליה וחיפה.

ולפקחים, אל תתבישו תעבירו אותם לשדות הקטנים ...

אני מבטיח לכם פקח על אותו שדה.

חבל סתם להעמיס על נתב"ג עם הקפות, מה גם שאם אנחנו רוצים לדמות את האמיתי, אין הקפות של קלים בנתב"ג, מקסימום הנמכות וגם זה באשור מיוחד.

עוד דבר בנושא זה, כל ה ל' יענו הטייסים החשדים שמצטרפים, תעברו על כל החומר העיוני שיש באתר החטיבה, תעברו על דפיות השדה שבו אתם מבצעים הקפות, תלמדו את מגבלות השדה (כמו בהרצליה, האיסור לעבור את פסי הרכבת או חיפה והלבניות).

תלמדו איך ניראית הקפה , תתאמנו אוף ליין ואז צרו קשר עם המדריכים שלנו, תעלו על שדה קטן כמו הרצליה ותתאמנו שם בהקפות בהנחית המדריך שלכם, שיתן לכם טיפים בנושא.

זה יקל עלינו (גם הפקחים וגם הטיסים) בעתיד וימקצע אתכם.

יום נעים והשמע היום בערב במגדל הקרוב לביתך :wink:

רן.

מפיך למעלה 8)

פורסם

שאדי ואלעד

תרגישו חופשי לצחוק על חשבוני :wink:

אלעד חשבון הדלק בדרך אליך :lol:

את האמת זה היה כיף גם הריתוק תודה אלעד

לא כל יום מתרגלים ריתוקים עם ססנה ובטח שלא באופן יזום אז תודה

אחרי שעה וחצי של טיסות IFR ידני עם ססנה

הלכתי לישון עייף אך עם סיפוק רב וחיוך מרוח על הפנים

תמשיכו ככה כל יום

מיקי

פורסם
שוב אחרי ANA , אני מיוצב ועובר למגדל, מספר 2 , ממשיך ... וממשיך ... וממשיך ... ואין אישור נחיתה! קריאה למגדל ברגע האחרונה מביאה לנו אישור בדיוק כש ANA פינה מסלול [-o<

שאדי אני מצטער פשוט ANA לקח את הזמן שלו עד שהוא פינה וכידוע לך אם מסלול לא פנוי אין אישור.....

אז מצטער על ההליכה סביב

פורסם

ממש נהניתי אתמול בלילה, כמו כל שאר החבר'ה שהיו שם ועשו אחלה של ערב!

היתה לי סיטואציה נחמדה: נמרוד (ANA) ב-2,500 רגל על R-270 ל-VOR/DME 12, שאדי מתגלגל על 26 ל-DEENA1E (ושומר את ציר המסלול להפרדה מנמרוד) ושועט מאחור, אלעל229 (צר לי, לא זוכר מי טס) ב-250K מעל ה-VOR.

בסוף הכנסתי את 229 ראשון, ANA פנה אחריו, וציפור (שאדי) נכנס אחרי כולם ל-ILS. היה גדול, ממש נהניתי. סוף סוף קצת עומס ועבודה נחמדה! :-)

עכשיו יהיה קצת שקט, צפו לראות אותי שורץ בגישה/שדה-דב.

פורסם

ממש נהניתי אתמול בלילה, כמו כל שאר החבר'ה שהיו שם ועשו אחלה של ערב!

היתה לי סיטואציה נחמדה: נמרוד (ANA) ב-2,500 רגל על R-270 ל-VOR/DME 12, שאדי מתגלגל על 26 ל-DEENA1E (ושומר את ציר המסלול להפרדה מנמרוד) ושועט מאחור, אלעל229 (צר לי, לא זוכר מי טס) ב-250K מעל ה-VOR.

בסוף הכנסתי את 229 ראשון, ANA פנה אחריו, וציפור (שאדי) נכנס אחרי כולם ל-ILS. היה גדול, ממש נהניתי. סוף סוף קצת עומס ועבודה נחמדה! :-)

עכשיו יהיה קצת שקט, צפו לראות אותי שורץ בגישה/שדה-דב.

נא להתחבר על מנת להגיב

You will be able to leave a comment after signing in



התחברות לאתר


×
×
  • יצירת חדש...