yaakovbl1 פורסם פברואר 8, 2009 דיווח פורסם פברואר 8, 2009 שלום לכולם, מה שלומכם? מזמן לא הייתי כאן. אבל גם לעולם לא שוכח את התחביב ואת ואטיל.. אני רוצה לבקש מכולם לקחת חלק בסקר שאנו עורכים במסגרת עבודה אקדמית. זהו שאלון פשוט שמצריך לא יותר מכמה דקות מילוי. כמובן שהשאלון אנונימי. בסיום העבודה נשמח להציג כאן את התוצאות והמסקנות. המון תודה לכל הנוטלים חלק.. הנה הלינק לשאלון http://www.surveygizmo.com/s/27114/msfs אגב - למי שלא מכיר [אם יש בכלל כאלה פה :-) ], המושג PPL הוא private pilot license כלומר רשיון טיס פרטי
yaakovbl1 פורסם פברואר 8, 2009 מחבר דיווח פורסם פברואר 8, 2009 almoghilel כתב: השלמתי את השאלון...אחלה של שאלות... תודה אלון. זה באמת יכול לעניין אם יגיבו על שאלות הסקר ויתפתח פה דיון.. יש מספיק שאלות מעוררות מחשבה בסקר, לא? :wink:
yaakovbl1 פורסם פברואר 8, 2009 מחבר דיווח פורסם פברואר 8, 2009 yardensalvi כתב: חח השם שלו זה אלמוג כמובן.. רגע של היסח דעת.. תודה אלמוג!
almoghilel פורסם פברואר 8, 2009 דיווח פורסם פברואר 8, 2009 חחחח השם שלי זה אלמוג יש שם שאלה, "האם אתה חושב שהטייסים בעולם האמיתי מתייחסים לעולם הוירטואלי כאחד לאחד" משהו בסגנון הזה... קשה מאוד לענות על השאלה הזאת היא יחסית מורכבת... ויש עוד כמה כאלה
yaakovbl1 פורסם פברואר 8, 2009 מחבר דיווח פורסם פברואר 8, 2009 almoghilel כתב: חחחח השם שלי זה אלמוג יש שם שאלה, "האם אתה חושב שהטייסים בעולם האמיתי מתייחסים לעולם הוירטואלי כאחד לאחד" משהו בסגנון הזה... קשה מאוד לענות על השאלה הזאת היא יחסית מורכבת... ויש עוד כמה כאלה השאלה שאתה מדבר עליה היא בטח זו: I think that Real and Virtual pilots attitude to MSFS fights is the same והפירוש הוא: אני חושב שגישת טייסים אמיתיים וגם וירטואלים לטיסות הוירטואליות הוא זהה. ועכשיו אתה צריך להחליט כמה אתה מסכים עם המשפט.. :roll: תודה שוב אלמוג
Omer D פורסם פברואר 8, 2009 דיווח פורסם פברואר 8, 2009 yaakovbl1 כתב: almoghilel כתב: חחחח השם שלי זה אלמוג יש שם שאלה, "האם אתה חושב שהטייסים בעולם האמיתי מתייחסים לעולם הוירטואלי כאחד לאחד" משהו בסגנון הזה... קשה מאוד לענות על השאלה הזאת היא יחסית מורכבת... ויש עוד כמה כאלה השאלה שאתה מדבר עליה היא בטח זו: I think that Real and Virtual pilots attitude to MSFS fights is the same והפירוש הוא: אני חושב שגישת טייסים אמיתיים וגם וירטואלים לטיסות הוירטואליות הוא זהה. ועכשיו אתה צריך להחליט כמה אתה מסכים עם המשפט.. :roll: תודה שוב אלמוג קברניט 76 שמכיר את הסימולטורו את לאבל-די ואת ואטסים אמר לי, שמבחינת החלק התאורתי המציאות והוירטואלי די דומים. אבל מבחינת ההרגשה, התחושה, זה שונה לגמרי מהסימולטורים (גם בסימולטורים המקצועיים) ובקשר לשאלון, עניתי
guy13 פורסם פברואר 8, 2009 דיווח פורסם פברואר 8, 2009 הוו שלום יעקב, אתה בטח לא זוכר אותי.. בכל מקרה עניתי.
tomer13an פורסם פברואר 8, 2009 דיווח פורסם פברואר 8, 2009 עניתי על השאלון, מעניין אותי לדעת- במסגרת איזה מקצוע לימוד אקדמי מתנהל הסקר?
yaakovbl1 פורסם פברואר 8, 2009 מחבר דיווח פורסם פברואר 8, 2009 guy13 כתב: הוו שלום יעקב, אתה בטח לא זוכר אותי..בכל מקרה עניתי. אני דפקא חושב שזוכר ותודה..
yaakovbl1 פורסם פברואר 8, 2009 מחבר דיווח פורסם פברואר 8, 2009 tomer13an כתב: עניתי על השאלון, מעניין אותי לדעת- במסגרת איזה מקצוע לימוד אקדמי מתנהל הסקר? התנהגותי. התחביב שלנו כל כך מרתק שלא יכולתי להתאפק ולהכפיף לכיוון הזה. ומשהו אחר. בתקווה שיש מי שקורא את התגובה הזו: יש בשאלון התייחסות ל PPL. הכוונה ל PPL אמיתי. לא לקחנו בחשבון שבישראל ההובי כל כך רציני שמבצעים גם PPL וירטואלי.. בבקשה לא לענות שמחזיקים PPL אם הוא אינו של "עולם אמיתי"
almoghilel פורסם פברואר 8, 2009 דיווח פורסם פברואר 8, 2009 חחחחחח כתבתי לך שמה " NO- AS SOON AS I CAN" :D
Nadav פורסם פברואר 9, 2009 דיווח פורסם פברואר 9, 2009 אני אשמח אם תוכל לפרט מעט יותר על הרקע למחקר הזה. מה שאלת המחקר, מה המדגם, איזה ניתוח אתה עושה?
yaakovbl1 פורסם פברואר 9, 2009 מחבר דיווח פורסם פברואר 9, 2009 Nadav כתב: אני אשמח אם תוכל לפרט מעט יותר על הרקע למחקר הזה.מה שאלת המחקר, מה המדגם, איזה ניתוח אתה עושה? אהלן נדב. אני שמח על ההתעניינות. לא ארצה לחשוף כרגע פרטים כדי לקבל תשובות כמה שיותר אובייקטיביות אבל אשמח להעלות לפה תקציר על המחקר ותוצאותיו, כשיסתיים. אם תרצה אוכל להעביר לך אחר כך באופן פרטי גם מידע רב יותר. מה שכן אני יכול לספר זה שהסקר רץ בכלל הקהילה בעולם. והאתר שבו ענית על השאלון [בתקווה שענית] הוא אתר חינמי שמסוגל להפיק דו"חות מגוונים על בסיס התשובות שמתקבלות. למקרה שאתה זקוק לכזו אפשרות. ואחרון. נהננו מסיוע של מיקרוסופט וישנם מאמרים ושימושים מעניינים מאוד ב"משחק" שלנו. לדוגמא. http://download.microsoft.com/download/ ... kowski.pdf http://www.ohio.edu/avionics/projects/f ... ulator.cfm ערב טוב
Nadav פורסם פברואר 9, 2009 דיווח פורסם פברואר 9, 2009 אכן עניתי על השאלון. מעניין אותי מאיזה כיוון אתה "תוקף" את הנושא- פסיכולוגיה, סוציולוגיה, הנדסה או כיוון אחר? המאמרים שהבאת הם בעלי אוריינטציה הנדסית. אני שואל כי אני מגיע מכיוון אחר לגמרי... תודה
yaakovbl1 פורסם פברואר 9, 2009 מחבר דיווח פורסם פברואר 9, 2009 Nadav כתב: אכן עניתי על השאלון.מעניין אותי מאיזה כיוון אתה "תוקף" את הנושא- פסיכולוגיה, סוציולוגיה, הנדסה או כיוון אחר? המאמרים שהבאת הם בעלי אוריינטציה הנדסית. אני שואל כי אני מגיע מכיוון אחר לגמרי... תודה אנו מטפלים בהתנהגויות, כמו שיכולות השאלות לרמז. אשמח לשמוע על כל עבודה שביצעת/מבצע בנוגע ל MSFS והנה מאמר לא הנדסי. http://www.humanfactors.uiuc.edu/Report ... /04-12.pdf
AaronDagan פורסם פברואר 10, 2009 דיווח פורסם פברואר 10, 2009 היי, עניתי על השאלון הקצר בשמחה וברצון. אשמח לקבל היזון חוזר בסיום התהליך כולל מסקנות. תודה.
yaakovbl1 פורסם פברואר 20, 2009 מחבר דיווח פורסם פברואר 20, 2009 tayas42 כתב: היי,עניתי על השאלון הקצר בשמחה וברצון. אשמח לקבל היזון חוזר בסיום התהליך כולל מסקנות. תודה. שבת שלום לכולם, ראשית סליחה על ההקפצה, אני מקווה שתתקבל בהבנה. אני מעלה כאן תמונת סיכום והתחלת ניתוח סטטיסטי של הסקר. וברצוני להתנצל בפני כל החבר'ה שגילם צעיר מ-17 ושלא הוכללו בסקר. לצרכי אחידות השתדלנו להשתמש בשתי אוכלוסיות דומות. כלומר 17 ומעלה. לא ציינתי זאת מראש משום שמאוד עניינה אותי גם גישתם של הצעירים יותר פה. VATIL מכילה המון חבר'ה צעירים מ-17 שאותם אני מעריך ושמח להכיר. אשמח אם תקראו את הנתונים והמסקנות הראשוניות ותביעו דעות.. אני בכוונה נמנע עדיין מהצגת שאלת המחקר. למעשה יש שתי שאלות כאלה. שבת שלום ותודה לכל המשיבים. [אגב אוכלוסיית המשיבים בסקר היא מכל העולם, בעיקר ארופאים וצפון אמריקאים]
Tomer Haim פורסם פברואר 20, 2009 דיווח פורסם פברואר 20, 2009 אני אגיב על השאלות (אוותר על סטיית התקן): שאלה 1 שתי האוכלוסיות ענו אותו דבר 4.6, וזה הגיוני, כולם מסכימים במידה רבה שהסימולטור מלמד המון.. שאלה 2 הרבה טייסים משתמשים בסימולטור לתרגול מאשר וירטואלים, מה שמשמח הוא ש 44% מהטייסים מתרגלים הליכים בסימולטור וגם מעניינת התשובה כשטייס וירטואלי לא משתמש בסימולטור למטרת כיף.. אז מה הוא עושה איתו? שאלה 3 נתנה כיוונים הפוכים ודומים לשאלה 2 שאלה 4 כמעט אותו דבר וכן, זה תמיד כיף לעבור מגבלות שלא היינו מעיזים לעבור באויר שאלה 5 אני לא יודע לנתח אותה שאלה 6 זו שאלה בעייתית: כל מי שענה על השאלון הוא עצמו טס ואוהב לטוס על הסימולטור וחושב שהסימולטור תרם לו תרומה אדירה לטיסה. כששואלים טייסים אם טייסים ווירטואלים מתייחסים במידה שווה לסימולטור, הם מסתכלים על עצמם ומשיבים בחיוב. כששואלים וירטואליים את אותה שאלה מיד הם נזכרים בטייסים המבוגרים יותר ששללו על הסף שימוש בסימולטור ביתי ומשיבים בשלילה. שאלה 7 הגיוני שוירטואליים יטו להשתמש בפונקציה זו, דרך אגב לא כי הם טסים פחות אמתי.. לטייסים פשוט אין סבלנון והם יזיזו את המטוס על המפה ישר לנקודת תחילת הנמכה. שאלה 8 הגיוני שטייסים יתרסקו יותר, כי הם ינסו דברים שבחיים לא היו מנסים במציאות, כמו רוח 5 קשרים משבים 100 כל מיני שגעונות. שאלה 9 גם הגיוני, יש נטייה לטייסים במציאות לדלג על שלבים ולטוס פחות אמתי, כי בשביל לטוס אמתי, יש את המציאות, ואם כבר טסים בסימולטור אפשר לדלג על החלקים המעצבנים ולהנות מהכיף, כמו למשל שדלק עולה בחינם אז למה לחסוך, ושבלאי עולה בריסטארט אז כנ"ל, ואפשר ליישר את ה IRS בשניה אז למה לחכות, הולכים ישר לכיף. שאלה 10 קשה לי לענות על זה אבל כנראה שזה המנטליות האמריקאית שרגילים לטוס בלי ATC, קח טייסים ישראליים, בלי ATC יבואו לנחיתה ברוורס. שאלה 11, אותן תוצאות בערך, הכל נראה הגיוני. סה"כ, יעקב, מה עושים עם זה עכשיו?
Idan Traub פורסם פברואר 20, 2009 דיווח פורסם פברואר 20, 2009 תומר כמו שארמת באמת שאלה 11 מעידה יותר על התרבות שלנו מאשר על הסימ . אם אין לנו סיבה ברורה לעין או "שוטר" שישב לנו על הראש ויבדוק אותנו אנחנו לא נעשה את זה לרוב .
Ido Rosenthal פורסם פברואר 20, 2009 דיווח פורסם פברואר 20, 2009 תומר, לפי מה אתה קובע טייסים וירטואלים ואמיתיים? לפי שאלה 3? אתה לא יכול לעשות קביעה כזו כי 2 האוכלוסיות ענו את אותה תשובה בשאלה 3, אל תשכח את סטיית התקן אי אפשר להתעלם ממנה כמו שעשית, יש לך ב-2 האוכלוסיות שגיאה ענקית.