עבור לתוכן
yaakovbl1

שאלון

Recommended Posts

פורסם

שלום לכולם, מה שלומכם?

מזמן לא הייתי כאן. אבל גם לעולם לא שוכח את התחביב ואת ואטיל..

אני רוצה לבקש מכולם לקחת חלק בסקר שאנו עורכים במסגרת עבודה אקדמית.

זהו שאלון פשוט שמצריך לא יותר מכמה דקות מילוי.

כמובן שהשאלון אנונימי.

בסיום העבודה נשמח להציג כאן את התוצאות והמסקנות.

המון תודה לכל הנוטלים חלק..

הנה הלינק לשאלון

http://www.surveygizmo.com/s/27114/msfs

אגב - למי שלא מכיר [אם יש בכלל כאלה פה :-) ], המושג PPL הוא private pilot license כלומר רשיון טיס פרטי

פורסם
  almoghilel כתב:
השלמתי את השאלון...

אחלה של שאלות...

תודה אלון.

זה באמת יכול לעניין אם יגיבו על שאלות הסקר ויתפתח פה דיון..

יש מספיק שאלות מעוררות מחשבה בסקר, לא? :wink:

פורסם

חחחח השם שלי זה אלמוג :D

יש שם שאלה,

"האם אתה חושב שהטייסים בעולם האמיתי מתייחסים לעולם הוירטואלי כאחד לאחד"

משהו בסגנון הזה...

קשה מאוד לענות על השאלה הזאת היא יחסית מורכבת... ויש עוד כמה כאלה

פורסם
  almoghilel כתב:
חחחח השם שלי זה אלמוג :D

יש שם שאלה,

"האם אתה חושב שהטייסים בעולם האמיתי מתייחסים לעולם הוירטואלי כאחד לאחד"

משהו בסגנון הזה...

קשה מאוד לענות על השאלה הזאת היא יחסית מורכבת... ויש עוד כמה כאלה

השאלה שאתה מדבר עליה היא בטח זו:

I think that Real and Virtual pilots attitude to MSFS fights is the same

והפירוש הוא:

אני חושב שגישת טייסים אמיתיים וגם וירטואלים לטיסות הוירטואליות הוא זהה.

ועכשיו אתה צריך להחליט כמה אתה מסכים עם המשפט.. :roll:

תודה שוב אלמוג :)

פורסם
  yaakovbl1 כתב:
  almoghilel כתב:
חחחח השם שלי זה אלמוג :D

יש שם שאלה,

"האם אתה חושב שהטייסים בעולם האמיתי מתייחסים לעולם הוירטואלי כאחד לאחד"

משהו בסגנון הזה...

קשה מאוד לענות על השאלה הזאת היא יחסית מורכבת... ויש עוד כמה כאלה

השאלה שאתה מדבר עליה היא בטח זו:

I think that Real and Virtual pilots attitude to MSFS fights is the same

והפירוש הוא:

אני חושב שגישת טייסים אמיתיים וגם וירטואלים לטיסות הוירטואליות הוא זהה.

ועכשיו אתה צריך להחליט כמה אתה מסכים עם המשפט.. :roll:

תודה שוב אלמוג :)

קברניט 76 שמכיר את הסימולטורו את לאבל-די ואת ואטסים אמר לי, שמבחינת החלק התאורתי המציאות והוירטואלי די דומים.

אבל מבחינת ההרגשה, התחושה, זה שונה לגמרי מהסימולטורים (גם בסימולטורים המקצועיים)

ובקשר לשאלון, עניתי

פורסם
  tomer13an כתב:
עניתי על השאלון, מעניין אותי לדעת- במסגרת איזה מקצוע לימוד אקדמי מתנהל הסקר?

התנהגותי.

התחביב שלנו כל כך מרתק שלא יכולתי להתאפק ולהכפיף לכיוון הזה.

ומשהו אחר.

בתקווה שיש מי שקורא את התגובה הזו: :)

יש בשאלון התייחסות ל PPL.

הכוונה ל PPL אמיתי.

לא לקחנו בחשבון שבישראל ההובי כל כך רציני שמבצעים גם PPL וירטואלי..

בבקשה לא לענות שמחזיקים PPL אם הוא אינו של "עולם אמיתי"

פורסם
  Nadav כתב:
אני אשמח אם תוכל לפרט מעט יותר על הרקע למחקר הזה.

מה שאלת המחקר, מה המדגם, איזה ניתוח אתה עושה?

אהלן נדב.

אני שמח על ההתעניינות.

לא ארצה לחשוף כרגע פרטים כדי לקבל תשובות כמה שיותר אובייקטיביות אבל אשמח להעלות לפה תקציר על המחקר ותוצאותיו, כשיסתיים.

אם תרצה אוכל להעביר לך אחר כך באופן פרטי גם מידע רב יותר.

מה שכן אני יכול לספר זה שהסקר רץ בכלל הקהילה בעולם.

והאתר שבו ענית על השאלון [בתקווה שענית] הוא אתר חינמי שמסוגל להפיק דו"חות מגוונים על בסיס התשובות שמתקבלות. למקרה שאתה זקוק לכזו אפשרות.

ואחרון.

נהננו מסיוע של מיקרוסופט וישנם מאמרים ושימושים מעניינים מאוד ב"משחק" שלנו.

לדוגמא.

http://download.microsoft.com/download/ ... kowski.pdf

http://www.ohio.edu/avionics/projects/f ... ulator.cfm

ערב טוב

פורסם

אכן עניתי על השאלון.

מעניין אותי מאיזה כיוון אתה "תוקף" את הנושא-

פסיכולוגיה, סוציולוגיה, הנדסה או כיוון אחר?

המאמרים שהבאת הם בעלי אוריינטציה הנדסית.

אני שואל כי אני מגיע מכיוון אחר לגמרי...

תודה

פורסם
  Nadav כתב:
אכן עניתי על השאלון.

מעניין אותי מאיזה כיוון אתה "תוקף" את הנושא-

פסיכולוגיה, סוציולוגיה, הנדסה או כיוון אחר?

המאמרים שהבאת הם בעלי אוריינטציה הנדסית.

אני שואל כי אני מגיע מכיוון אחר לגמרי...

תודה

אנו מטפלים בהתנהגויות, כמו שיכולות השאלות לרמז.

אשמח לשמוע על כל עבודה שביצעת/מבצע בנוגע ל MSFS

והנה מאמר לא הנדסי.

http://www.humanfactors.uiuc.edu/Report ... /04-12.pdf

פורסם
  tayas42 כתב:
היי,

עניתי על השאלון הקצר בשמחה וברצון. אשמח לקבל היזון חוזר בסיום התהליך כולל מסקנות.

תודה.

שבת שלום לכולם,

ראשית סליחה על ההקפצה, אני מקווה שתתקבל בהבנה.

אני מעלה כאן תמונת סיכום והתחלת ניתוח סטטיסטי של הסקר. וברצוני להתנצל בפני כל החבר'ה שגילם צעיר מ-17 ושלא הוכללו בסקר. לצרכי אחידות השתדלנו להשתמש בשתי אוכלוסיות דומות. כלומר 17 ומעלה.

לא ציינתי זאת מראש משום שמאוד עניינה אותי גם גישתם של הצעירים יותר פה.

VATIL מכילה המון חבר'ה צעירים מ-17 שאותם אני מעריך ושמח להכיר.

אשמח אם תקראו את הנתונים והמסקנות הראשוניות ותביעו דעות..

אני בכוונה נמנע עדיין מהצגת שאלת המחקר. למעשה יש שתי שאלות כאלה.

שבת שלום ותודה לכל המשיבים.

[אגב אוכלוסיית המשיבים בסקר היא מכל העולם, בעיקר ארופאים וצפון אמריקאים]

1-2.jpg

פורסם

אני אגיב על השאלות (אוותר על סטיית התקן):

שאלה 1 שתי האוכלוסיות ענו אותו דבר 4.6, וזה הגיוני, כולם מסכימים במידה רבה שהסימולטור מלמד המון..

שאלה 2 הרבה טייסים משתמשים בסימולטור לתרגול מאשר וירטואלים, מה שמשמח הוא ש 44% מהטייסים מתרגלים הליכים בסימולטור וגם מעניינת התשובה כשטייס וירטואלי לא משתמש בסימולטור למטרת כיף.. אז מה הוא עושה איתו?

שאלה 3 נתנה כיוונים הפוכים ודומים לשאלה 2

שאלה 4 כמעט אותו דבר וכן, זה תמיד כיף לעבור מגבלות שלא היינו מעיזים לעבור באויר

שאלה 5 אני לא יודע לנתח אותה

שאלה 6 זו שאלה בעייתית: כל מי שענה על השאלון הוא עצמו טס ואוהב לטוס על הסימולטור וחושב שהסימולטור תרם לו תרומה אדירה לטיסה.

כששואלים טייסים אם טייסים ווירטואלים מתייחסים במידה שווה לסימולטור, הם מסתכלים על עצמם ומשיבים בחיוב.

כששואלים וירטואליים את אותה שאלה מיד הם נזכרים בטייסים המבוגרים יותר ששללו על הסף שימוש בסימולטור ביתי ומשיבים בשלילה.

שאלה 7 הגיוני שוירטואליים יטו להשתמש בפונקציה זו, דרך אגב לא כי הם טסים פחות אמתי.. לטייסים פשוט אין סבלנון והם יזיזו את המטוס על המפה ישר לנקודת תחילת הנמכה.

שאלה 8 הגיוני שטייסים יתרסקו יותר, כי הם ינסו דברים שבחיים לא היו מנסים במציאות, כמו רוח 5 קשרים משבים 100 כל מיני שגעונות.

שאלה 9 גם הגיוני, יש נטייה לטייסים במציאות לדלג על שלבים ולטוס פחות אמתי, כי בשביל לטוס אמתי, יש את המציאות, ואם כבר טסים בסימולטור אפשר לדלג על החלקים המעצבנים ולהנות מהכיף, כמו למשל שדלק עולה בחינם אז למה לחסוך, ושבלאי עולה בריסטארט אז כנ"ל, ואפשר ליישר את ה IRS בשניה אז למה לחכות, הולכים ישר לכיף.

שאלה 10 קשה לי לענות על זה אבל כנראה שזה המנטליות האמריקאית שרגילים לטוס בלי ATC, קח טייסים ישראליים, בלי ATC יבואו לנחיתה ברוורס.

שאלה 11, אותן תוצאות בערך, הכל נראה הגיוני.

סה"כ, יעקב, מה עושים עם זה עכשיו?

פורסם

תומר כמו שארמת באמת שאלה 11 מעידה יותר על התרבות שלנו מאשר על הסימ .

אם אין לנו סיבה ברורה לעין או "שוטר" שישב לנו על הראש ויבדוק אותנו אנחנו לא נעשה את זה לרוב .

פורסם

תומר, לפי מה אתה קובע טייסים וירטואלים ואמיתיים? לפי שאלה 3? אתה לא יכול לעשות קביעה כזו כי 2 האוכלוסיות ענו את אותה תשובה בשאלה 3, אל תשכח את סטיית התקן אי אפשר להתעלם ממנה כמו שעשית, יש לך ב-2 האוכלוסיות שגיאה ענקית.

נא להתחבר על מנת להגיב

You will be able to leave a comment after signing in



התחברות לאתר


×
×
  • יצירת חדש...