עבור לתוכן
Adam Waiser

איך אתם עם מסוקים בסימולטור?

Recommended Posts

פורסם

עקב רעיון שהיה לי החלטתי לברר כמה מאיתנו מטיסים מסוקים

אני מעוניין לארגן איזה אירוע (את הפרומו ניתן יהיה לראות ביום שישי ב23:00 בגזרת שדה דב)

מגניב לחובבי המסוקים שבינינו

לשם כך אשמח אם תענו בסקר בכנות כדי שנדע אם יש פוטנציאל להרים כאן איזה משהו קטן לטובת המרחפים שביננו

תודה מראש

פורסם
לדעתי רק בFSX יש מודלים של מסוקים שמתנהגים בצורה נורמלית והגיונית.

נכון מאוד!

ב-FS9 הצלחתי לרחף ואפילו לנוע אחורה בשליטה מלאה, אבל אחרי המון המון המון אימונים.

FSX נותן הנאה מבחינת מסוקים, כ"כ כיף, כ"כ אפשרי!

פורסם
אני לגמרי בעניין!

(מי זה היה ששאל מה קרה לינשוף? :))

יש לך הדגם של אלפא סים במקרה?

אולי תעזור להדיוטות כמונו להבין איך משתלטים על החיה הזו כי איך שאתה דוחף סטיק ורגל להתחיל בריחוף הוא מתחיל להשתולל כמו פר מסומם ברודאו ומנסה לזרוק אותך מהחלון.

פורסם
אני לגמרי בעניין!

(מי זה היה ששאל מה קרה לינשוף? :))

יש לך הדגם של אלפא סים במקרה?

אולי תעזור להדיוטות כמונו להבין איך משתלטים על החיה הזו כי איך שאתה דוחף סטיק ורגל להתחיל בריחוף הוא מתחיל להשתולל כמו פר מסומם ברודאו ומנסה לזרוק אותך מהחלון.

בכל המסוקים העיקרון דומה:

לא צריך לעשות דוקטורט בפיזיקה לדעת לעומק את כל השפעות הטורק, P FACTOR פרסציה בילהרציה וכד' (אם כי רצוי לפחות להכיר אותן). מה שכן חשוב: לבחור נקודת ייחוס בחוץ ולהתחיל לתת לאינסטינקטים הבריאים לעבוד:

שלב ראשון להרים קוקלטיב בעדינות ולהגיע למצב של "קל על המגלשים" - זאת אומרת, כזה - "נוגע לא נוגע" ברצפה, כאשר המגלשים מתחילים להתחכך ולהחליק על האדמה. זה מצב טוב כדי "להרוג" את כל הנטיות הלא רצויות בסבסוב (באמצעות ANTI TORQUE PEDALS) ו\או בסחיפה לכיוון מסוים (ע"י כיוון ה CYCLING לכיוון הנגדי). מצד שני אם זה הולך לקראת קטסטרופה אפשר להוריד בחזרה קולקטיב ולתת למסוק לחזור לכל כובד משקלו נטוע חזק בקרקע - ולאחר מכן להתחיל את התהליך מחדש. רק לאחר שהצלחתם להשאיר את הנקודה שבחרתם במקום, להרים עוד קולקטיב ולתת לכלי להתרומם אנכית כמו חייל ממושמע.

חשוב לשים דגש על סחיפה לצדדים ולהימנע כדי שלא יקרה מצב שבו אחד המגלשים הופך להיות לציר תקוע בקרקע והמסוק מתהפך סביבו (נקרא TURN OVER). עוד דבר חשוב: לפני ההתרוממות לחפש נקודת ייחוס (במסגרת של החלון הקדמי) ולציין לעצמכם את מצב העלרוד הנכון לריחוף אנכי ללא תזוזות קדימה אחורה ולצדדים. זוהי "נקודת האפס" שלכם ואליה צריך לחזור לאחר כל תיקון שמבצעים לסחיפה.

למשל: אם לאחר ניתוק המסוק נסחף מעט קדימה מרימים את האף מעט עד שהמסוק מגיע לעצירה מלאה ואז מחזירים למצב 0. אם לא תגדירו מצב 0 לא תדעו לאן לחזור ולא תדעו אם עכשיו יש איזשהו ווקטור של כח לכיוון כלשהוא שייגרום לכם שוב להיסחף - וההמשך מוכר לכולם...

TRANSITION: מעבר מריחוף לטיסה: יש הבדל מהותי באוירודינמיקה ובמשטר זרימת האויר של המסוק בריחוף ובטיסה. במעבר ביניהם צריך לדעת על כמה תופעות:

1. גם ללהב של מסוק כמו כל כנף יש מערבולות קצה כנף. מטוס משאיר את המערבולות מאחורה, מסוק בריחוף "יושב" בתוך המערבולות שהוא עצמו מייצר. היעילות של העילוי במצב הזה גרועה. לכן בריחוף נדרשת זווית התקפה גבוהה יותר של הלהבים = יותר קוקלטיב (הרבה יותר..., המון) כשעוברים לטיסה קדימה (בערך מעבר ל20 קשר) המערבולות נשארות מאחורה והיעילות של הרוטור עולה פתאום. בנוסף, בתנועה קדימה עם זרימת אוויר יחסית דיסק הרוטור מתחיל לתפקד ככנף ותורם עוד לעילוי. לכן, תוך כדי המעבר מריחוף לטיסה נדרש פחות ופחות קולקטיב. פחות ופחות קולקטיב = עומס קטן יותר על המנוע = פחות TORQUE = נטייה לסבסב - עם כיוון הסבוב של הרוטור. גם את זה לא חייבים לשנן בעל ה אם כי רצוי שזה יישב באיזה תא אפור..

בתכל'ס: מעבר לטיסה: מורידים מעט - אבל מעט!! אף קדימה (שוב אם בחרתם נ. ייחוס תוכלו לדעת כמה זה מעט ואם לא בחרתם...) נותנים למטוס להתקדם ותוך כדי משגיחים על נקודה באופק - לסבסוב ומורידים קוקטיב בהדרגה לפי עלייה במהירות (כמובן עדיף לפי הערכה במבט החוצה - לפי מהירות התקדמות.) כשמתייצבים בשיוט. "להקליט" בשרירים את מצב הלחץ שאתם מפעילים על הסטיק ובדוושות ולהישאר ככה כל הזמן.. וכמו שעידן אמר, על הדרך להזמין תור אצל האורטופד...

אותה תופעה משפיעה גם בכיוון ההפוך- כשעוברים מטיסה קדימה לריחוף לכן עם הירידה במהירות והתקרבות לתחום 20 קשר - המון המון קוקלטיב והמון המון תיקון עם הרגליים - בגלל הTORQUE -אחרת זה פשוט נופל כמו אבן..

למי שיש סבלנות ללמוד את כל התורה כולה נסו כאן (כשהאתר יעבוד...):

www.copters.com

בהצלחה.

פורסם

ברוך קודם כל המון תודה על המידע לי אישית הוספת כאן כמה נקודות שיעזרו לי מאד בהמשך.

בקשר לבלק הוק של אלפא סים

אני חייב לראות מישהו משתלט עליו כדי להאמין שהכל בסדר איתו. כבר חשבתי לפנות לאיזה טייס מסוקים בדימוס מהקיבוץ שלי ולראות אם הוא מצליח...

לדעתי ההפעלה שלו דורשת כיוון של כל הרגישויות של הסטיק/פדלים למצב של כמעט אפס רגישות או שפספסתי משהו בMANUAL למרות שממש חיפשתי.

ברור שמן הסתם אולי הפיזיקה והריאליזם שלו קצת יותר טובים מהבל הדיפולטי שעליו אני מניח שרובנו יודעים לשלוט ברמה סבירה אבל חביבי הינשוף הזה זה חתיכת פר משתולל.

פורסם

אני אנסה היום. למרות שלדעתי בכל התוספים לFS9 עשו "הנחות" ותיוקנים לעומת המסוקים הדיפולטיים הזוועתיים. כך שזה דווקא אמור להיות יותר קל אם עובדים נכון.

הכי טוב זה לנסות בFSX.

ויש פה אחד קוראים אותו עופר. שיכול לתת הרבה יותר מידע מתוך נסיון רב שנים - במציאות.

פורסם

אני מדבר על FSX את FS9 כבר השארתי מאחורי פחות או יותר ורק כשאני רוצה סיבוב על בואינג אני חוזר אליו התוסף שאני מדבר עליו מותקן אצלי בFSX

פורסם

לאור התוצאות (הזמניות), אני חושב כי יש מקום לפתוח קורסים לטייסי מסוקים (מתחילים ומתקדמים) ובכך להעשיר את תנועת כלי טיס אלו בעולמנו הוירטאלי.

קברניטי ביה"ס לטיסה, מציע כי תערכו סקר לבדיקת הביקוש לקורסים מהסוג הנ"ל.

אינני מדבר בשם עופר (ב"פ), אולם לדעתי יש לו ידע ונסיון עצומים לבניית מערכי שיעור אשר יתאימו לכולנו.

בברכה,

פורסם

יש לך הדגם של אלפא סים במקרה?

אולי תעזור להדיוטות כמונו להבין איך משתלטים על החיה הזו כי איך שאתה דוחף סטיק ורגל להתחיל בריחוף הוא מתחיל להשתולל כמו פר מסומם ברודאו ומנסה לזרוק אותך מהחלון.

איזה דגם מסוק של אלפא סים?

אתה יכול להוריד מבחר מסוקים מ- HOVER CONTROL מהריאליסטיים והמדוייקים שיש.

אופססס. ראיתי אתה מדבר על ה-בלאקהוק, אנסה אותו היום ואדווח. :roll:

פורסם

אני רוצה לדעת איך להטיס אבל משום מה כל פעם שאני מנסה איזה מסוק דיפולטי

אני ממריא ואז המסוק משתגע.... :shock: :oops:

פורסם
ברוך קודם כל המון תודה על המידע לי אישית הוספת כאן כמה נקודות שיעזרו לי מאד בהמשך.

בקשר לבלק הוק של אלפא סים

אני חייב לראות מישהו משתלט עליו כדי להאמין שהכל בסדר איתו. כבר חשבתי לפנות לאיזה טייס מסוקים בדימוס מהקיבוץ שלי ולראות אם הוא מצליח...

לדעתי ההפעלה שלו דורשת כיוון של כל הרגישויות של הסטיק/פדלים למצב של כמעט אפס רגישות או שפספסתי משהו בMANUAL למרות שממש חיפשתי.

ברור שמן הסתם אולי הפיזיקה והריאליזם שלו קצת יותר טובים מהבל הדיפולטי שעליו אני מניח שרובנו יודעים לשלוט ברמה סבירה אבל חביבי הינשוף הזה זה חתיכת פר משתולל.

גם לי יש את הבעיה הזאת .

המסוק מתנהג מושלם בכל מצב של מעל ל60 קשרים בערך ומתחת הרגישות הופכת למשו פשוט מטורף .

כל תזוזה קטנה מזיזה אותו מאיזון וכמעט כל המראה / נחיתה מסתימת מהתהפכות או פגיעה חזיתית עם האף בקרקע .

פורסם

חברה שלום

תבורכו על הרעיון מי שצריך עזרה יכול ליפנות אלי בקשר למסוקים

אני מטיס כבר תקופה לא קצרה

אדם אני ראיתי את ההודעה בפורום על הטיסה לאורך החוף תודיע לי אם זה יוצא לפועל

אני מעונין להצטרף

פורסם
חברה שלום

תבורכו על הרעיון מי שצריך עזרה יכול ליפנות אלי בקשר למסוקים

אני מטיס כבר תקופה לא קצרה

אדם אני ראיתי את ההודעה בפורום על הטיסה לאורך החוף תודיע לי אם זה יוצא לפועל

אני מעונין להצטרף

שלומי ההשראה באה לי ממך שאמרת לקרבל שיצפה לתנועת מסוקים בגזרה :wink:

גם עידן בעניינים אז אפשר לעשות משהו נחמד עם משטרה 1 ו 2 ומסוק של מד"א...

הבעיה שיש לי איזה הופעה בשישי בערב אז אם אני לא עולה ב23:00 לטוס אולי נדחה את זה לשבת. נראה מחר מה יהיה המצב...

פורסם
חברה שלום

תבורכו על הרעיון מי שצריך עזרה יכול ליפנות אלי בקשר למסוקים

אני מטיס כבר תקופה לא קצרה

אדם אני ראיתי את ההודעה בפורום על הטיסה לאורך החוף תודיע לי אם זה יוצא לפועל

אני מעונין להצטרף

שלומי ההשראה באה לי ממך שאמרת לקרבל שיצפה לתנועת מסוקים בגזרה :wink:

גם עידן בעניינים אז אפשר לעשות משהו נחמד עם משטרה 1 ו 2 ומסוק של מד"א...

הבעיה שיש לי איזה הופעה בשישי בערב אז אם אני לא עולה ב23:00 לטוס אולי נדחה את זה לשבת. נראה מחר מה יהיה המצב...

אם אתם צריכים עזרה.

תפנו אלי :lol:8)

אני אשמח להצטרף אליכם לטיסות מסוקים

נא להתחבר על מנת להגיב

You will be able to leave a comment after signing in



התחברות לאתר


×
×
  • יצירת חדש...