עבור לתוכן
Moshe Mizrahi

הגדרת יעדים ל- 2009

Recommended Posts

פורסם

שלום לכולם,

לאורך השנים בתחביב המדהים הזה ראיתי שלמרות שמדובר בתחביב, רמת הידע וההתקדמות בו מאד תלויה בשאלה האם אני ממוקד על מה שאני רוצה להשיג, או לא. בשנתיים הראשונות שלי בתחביב (ובואטיל) ההתקדמות היתה מאד מהירה, גם כי הכל היה חדש לי וגם כי ידעתי מה אני לומד בשלב הבא. כך הכל הלך לפי הסדר: קורס פרטי (למדתי ב- VFS, ב- IFS היה הכל תקוע באותה תקופה), הכרתי כל נקודת דיווח ב- CVFR בארץ ולמדתי את כל הנתיבים.

גם אחר כך, בגדולים, היה סדר מסוים כשכל שלב לקח כמה חודשים טובים: PMDG737, PMDG747 ואחר כך LVLD767. באותה תקופה גם הבנתי שאני נהנה הרבה יותר מטיסה מאשר מהאפשרות לפקח ולשם אני רוצה להמשיך. אחרי שהרגשתי נוח עם כל אלה התחילה תקופה של התברברות לרוחב - התקנתי מטוסים ולא ממש התמקצעתי בהם, התקנתי סינרים הרבה מעבר למה שיכולתי לטוס ולממש ולא היתה לי מטרה ברורה. למדתי שכמו שאומרים "תפסת מרובה לא תפסת", יותר התברברתי מאשר למדתי, אי אפשר לתפוס הכל ועדיין להתמקצע. היה כיף להתברבר, אבל כמו שאומרים באנגלית If you don't use it, you lose it התחביב הפך יותר "משחק" ופחות "סימולציה".

עכשיו אני מרגיש שאני רוצה ליישר קו ולחזור למסלול. זה לא שפתאום יש לי יותר זמן להשקיע בתחביב, ההיפך נכון - יש לי פחות זמן, אבל מאד מתאים לי לחזור ולעשות את זה מסודר:

1. לעבור קורס פרטי מחדש ב- IFS, לדעתי החברים שם עושים עבודה מדהימה ואני משובץ למחזור 15.

2. אחרי סיום הקורס הפרטי, לעבור את קורס המכשירים החדש שיצא עכשיו ב-IFS, שוב לדעתי הקורס והצוות נדירים. מחזור מס' 2 נראה לי.

3. מבחינת מטוסים כבדים, בתיאוריה אני רוצה לשים דגש השנה על שלושה, שונים אחד מהשני ולהתמקצע בהם: MADDOG של ליאונרדו, B377 של A2A ו- MD-11 של PMDG וזהו (עדיין מתלבט אם זה לא הרבה לשנה אחת, למרות שה- MADDOG מאד דומה ל- SUPER80 של F1 שאתו אני מכיר פחות או יותר).

4. קליטה של ה- King Air B200 של iSDT והטסה ברמה סבירה.

5. מבחינת תוכנות חדשות, שתי תוכנות להכניס השנה - FSPassenger ו- FS Flight Keeper.

6. מבחינת פריימים נראה לי שאני מרוצה ואין לי מה לשנות עד ליציאה של Windows7. עברתי על המדריך המעולה של Nick (מי שמעוניין יכול להריץ גוגל על Nick's guide for FSX ולעבור שלב שלב, מהתקנת חלונות) ועכשיו הכל בסדר.

זהו בגדול. ומה שלא נספיק יעבור כמובן לשנה הבאה, והכי חשוב להנות מהכל... העיקר להתמקד ולא להתברבר. מה אתכם? בא לכם לשתף גם בתוכניות שלכם? האם אתם ממוקדים או מתברברים? רואים מטרות באופק? נהנים מהכל?

פורסם

כל הכבוד משה,

את האמת אני כבר כמה זמן חושב להצטרף לאחד הקורסים של IFS.

אך אני חושב שזה טיפה מאוחר מידי כרגע,מכיוון שאני מתגייס עוד כמה חודשים.

בסה''כ יופי של תוכנית:)

פורסם

נשמח שתבוא 8), שיהיה בהצלחה!

נ.ב

שים לב להודעה במסן ששלחתי לך.

לגבי תוכניות :roll: :wink: :!: :

1. להמשיך ללמוד ולהתעמק על עקרונות טיסת המכשירים.

2. להמשיך ולהתעמק בנושאים מעניינים המתאימים לכלל סוגי הטיסות.

3. להמשיך ללמוד את הטיסה מבחינת אווירודינמית וכד'...

הדרך למטוסי נוסעים עוד ארוכה וטוב שכך :D

כל דבר יבוא בזמנו 8)

יותר מדי סמיילים בהודעה? לא חושבים? :mrgreen:

פורסם

משה, אתה ואני לא כל כך שונים (בנימה מהעולם התחתון) :mrgreen:

גם אצלי פחות או יותר התנהל משק הסימולציה כמו אצלך, התחלתי את הקורס הראשון שלי ב-VFS, ומשם למדתי את כל השאר לבד עם עזרה מחברים, לאחר מכן הצטרפתי לקהילת VATIL שמבחינתי עשתה שינוי משמעותי לאדם שהייתי לפני. עם הזמן, פחתה הסבלנות, התחלתי להתקין הרבה תוספים, סינרים, וכו'.. כנראה שהשתעממתי מאחד אז עברתי לאחר, וכמובן שזאת לא השיטה ליישם מקצועי. מבחינת כבדים, הוסבתי כהלכה על B377 של A2A (ראיתי שהשאלת את החתימה שלי... :wink: ), ובקרוב MD11 של PMDG. לא לשכוח שמידי יום אני לומד תעופה בכל הקשור לתעופה: אווירודינמיקה, יסודות הטיס, נהלים, פרוצדורות של מטוסים שונים וכד'.

אני אקציב יותר זמן (ויש לי הרבה) לטיסות ברשת עם מטוסים איכותיים, אשתתף באירועים אדירים, ואהנה מכל רגע.

כאן תמו דבריו של תומר עינבר. :mrgreen:

אורח Yarden Salvi
פורסם

בהצלחה משה!

קצת עלי:

התחלתי כמו כולם עם הסימולטור להשתגע ולהטיס כל מטוס אפשרי

בין משקלו 30 טון או 1200 ק"ג, בין מהירותו 700 קשר או 90 קשר..

עשיתי זאת כי זה היה נראה לי מאוד מציאותי ונחמד שאפשר להפעיל פונקציות דומות למציאות.

בהתחלה ממש התלהבתי מהאפשרות של הפעלת סימן הידוק החגורות במטוסים גדולים (בעיקר את הצליל), הייתי ממריא רק בשביל לעשות את זה לאחר הטיפוס.. :D:D

אחר כך, התחלתי לעשות את השיעורים בסימולטור, שלא ממש אהבתי ולכן הפסקתי בשלב מסוים (אין סיבה ברורה פשוט זה היה וירטואלי מדי, כל החומר היה באנגלית לא הכי פשוטה, והשיעורים לא מספיק פירטו את העיקרון של כל פעולה באוויר, לדעתי.. )

ואז התעניינתי עוד יותר ונרשמתי למחזור 10 ( :!: ) ב IFS.

בגלל שהיו לי בעיות חיבור והגדרות במחשב (שלא היה לי מושג איך פותרים אז), דחיתי ודחיתי עד שהכל הסתדר והתחלתי את מחזור 13, שבו אני עד היום (עוד שבועיים סולו ניווט! :D ).

מה שאני מגדיר לעצמי כרגע הוא:

לסיים את הקורס הנוכחי, לחרוש שעות CVFR בארץ, לעבור למטוס דו מנועי ואז לחרוש איתו CVFR, לנסות ללמוד או פשוט להרשם לIFS בקורס IFR, שוב לחרוש שעות על כמה סוגי מטוסים IFR, ואז אולי להתחיל ללמוד על משהו כבד, או לחילופין על מטוס קרב (ללמוד לעומק גם את חוקי הטיסה הצבאיים בארץ ואופן תפעול המטוס במציאות).

זהו כרגע, תשתפו! :D :mrgreen: :D

פורסם

אני התחלתי עם כל העניין עוד כשעבדתי בחקלאות, בין יתר הדברים שעשיתי היה לסמן למטוסי הריסוס את הפסים לריסוס: אתה עומד בשדה עם דגל ומקווה שגם הפעם המטוס יעבור מעליך בגובה הנכון וברגע שהוא עובר ושופך עליך את החומר ואתה מגלה שהראש עדיין על הצוואר אתה הולך 23 ערוגות הצידה (או אחד עשרה תלוי אם זה ריסוס או פיזור דשן) ומסמן לו את הפס הבא לריסוס, היום כבר יש מערכת ג'י פי אס שעושה את אותה עבודה במקומך.

בכל מקרה הדברים שהטייס עשה שם בשמיים נראו לי כמו סוג של פלא ואמרתי שחייבת להיות דרך שאני אצליח להבין איך המטוס הזה עובד, חיפשתי באינטרנט אולי יש איזה סימולטור של מטוס ריסוס וכך במקרה גיליתי את FS... כמובן שקניתי והתחלתי לנסות ללמוד בבית הספר לטיסה שבא עם התוכנה. לאחר שעזבתי את החקלאות פגשתי מישהו שסיפר לי על בתי הספר הוירטואלים ועל VATIL, והשאר הסטוריה.... סתם ישר נרשמתי לקורס הבא

(מחזור 12 כבוד!!!!) סימתי את הקורס עם וירוס רציני של אהבה לטיסה ורצון להעמיק וללמוד עוד ועוד. זה המקום להודות לאיציק בקשי שיותר מהכל הדברים שהוא אמר בשעור הראשון היא שהראתה לי את הדרך ושינתה אצלי כמה דברים בחשיבה של איך לומדים ומתייחסים לדברים.

והיום אני כאן - מנסה להתמקצע בתחום המסוקים שמרתק אותי מאד, את רוב הטיסות שלי אני מבצע בנתיבים לא שגרתיים בנופים המדהימים של הארץ, על הבל הדיפולטי ועוד כמה תוספים נחמדים של מסוקים.

בין לבין פוזל מדי פעם לכבדים עם טיסות בעיקר לאיזור יוון וקפריסין מקווה בעתיד להתחיל ללמוד לעומק את נושא הIFR והכבדים, בינתיים אני עדין נהנה בעיקר מנופי הארץ בגבהים והמהירויות הנמוכות וניווטים בוואדיות למיניהם.

פורסם

תודה למגיבים 8)

ברוכי - הדואר שקע בים אחרי שהעברתי את ה- simulation rate להיות x8 :mrgreen:

יוני - תודה רבה על הפרגון, בהתחשב שאצלי זה סיבוב שני ו"יישור קו" אני שוקל לקצר קצת את הדרך למטוסי הנוסעים :wink:

מרק - בהצלחה!

תומר - נראה לי שכחת את ה-ATR ואת הקונקורד 8) ומי זה בתמונה עכשיו? בהצלחה עם התוכניות :)

ירדן - כל הכבוד, לפי הציפורים שלוחשות מסביב יש לך עתיד מבטיח. רק תתמיד =D>

אדם - גם אני מסכים שאיציק הוא נכס לחטיבה, ולא רק בגלל תל-אביב 2000 8)

פורסם
תודה למגיבים 8)

ברוכי - הדואר שקע בים אחרי שהעברתי את ה- simulation rate להיות x8 :mrgreen:

יוני - תודה רבה על הפרגון, בהתחשב שאצלי זה סיבוב שני ו"יישור קו" אני שוקל לקצר קצת את הדרך למטוסי הנוסעים :wink:

מרק - בהצלחה!

תומר - נראה לי שכחת את ה-ATR ואת הקונקורד 8) ומי זה בתמונה עכשיו? בהצלחה עם התוכניות :)

ירדן - כל הכבוד, לפי הציפורים שלוחשות מסביב יש לך עתיד מבטיח. רק תתמיד =D>

אדם - גם אני מסכים שאיציק הוא נכס לחטיבה, ולא רק בגלל תל-אביב 2000 8)

הפעם זה פבארוטי :wink:

לא שכחתי את ה-ATR, אני פשוט הפסקתי לטוס בו,עברתי ל-FSX, והחלטתי לתת צ'אנס למטוסים אחרים, מאוד יכול להיות שבעתיד אני אמשיך את לימודיי ( :lol: ) על המטוס..

ובקשר לקונקורד, לא היתה אף פעם ידידות מופלאה, אתה מתבלבל עם אבי (תבדוק אפילו את החתימה שלו, הבחור מכור למטוס!).

נמשיך במסורת של התעופה, ונקווה להגיע לטוס. אמן. :mrgreen:

פורסם

* לסיים קורס פרטי ומכשירים ב-IFS.

* לא בטוח שאני אספיק ,אבל הסמכה על קרקע בעזרת השם :wink:

נ.ב - בעזרת השם,עד סוף שנת 2010 (זה עוד רחוק :roll: ..) להיות מוסמך על גישה ופלוטו :D

פורסם

אני רואה פה גם את עמית, גם את גלעד, גם את יוני, ישר עולה לי בראש איפה בר, ולמה אף אחד מכם לא מזכיר מילה על אז"מים? ומתי כבר תהיה הדרכה? :wink:

פורסם
אני רואה פה גם את עמית, גם את גלעד, גם את יוני, ישר עולה לי בראש איפה בר, ולמה אף אחד מכם לא מזכיר מילה על אז"מים? ומתי כבר תהיה הדרכה? :wink:

על ההדרכת אזמים אני מאוד מצטער החודש עמוס לי במבחנים ואני בודק יום פנוי לקיים אותה ושזה יהיה יום סופי בלי דחיות.

בטח שאולים את עצמכם מה אני כותב ב1 בלילה אז אני חולה - לא הולך לבית ספר

חוץ מזה משה, בהצלחה, אני מקווה שתשיג את כל היעדים שלך!

כמעט שכחתי:

היעדים שלי:

1. ללמוד קצת יותר לעומק את ה73 ואולי לעבור ל76.

2. לסיים מכשירים בIFS למרות שיש לי ידע בטיסת מכשירים אבל בכל זאת אני רוצה להרשם לקורס.

3. להעלות את העניין בטיסות אז"מ

נא להתחבר על מנת להגיב

You will be able to leave a comment after signing in



התחברות לאתר


×
×
  • יצירת חדש...