עבור לתוכן
תומר עינבר

פיתרון בעיית ההתפרצויות בקשר

Recommended Posts

פורסם

חשבתי לתומי מהם הפתרונות לבעיית ההתפרצויות בקשר.

הבעיה מתחילה כאשר ישנה תנועה של 2 מטוסים ויותר.

את העיקרון למדנו, את הבעיה לא פתרנו, גם האנשים המנוסים ביותר מוצאים את עצמם מתפרצים לקשר,

ואז הפקח צריך לבחור לפי עדיפות או לפי מצב מי קרא.

האם אפשר לפתור את הבעיה כך שתהיה הגבלה למספר המטוסים על תדר של בקר?

לדוגמה: טייס שמתחבר לפלוטו (127.10) יהיה היחידי שאופשר לו לדבר בקשר, כאשר יסיים את הנדב"ר, יתפנה הקשר ומישהו אחר (מי שילחץ ראשון על כפתור ה-PTT) ידבר.

בעולם הימאות זה קיים שהוא לא פחות גדול מתעופה. ישנם כמובן את הסיבות של תנועה פחותה יותר, תנועה איטית יותר ושאר הפרמטרים, אך עדיין זה בגדר עיקרון.

דעות נוספות?

פורסם

תומר אני לא מכיר את העניין מתחום הימאות, אתה יכול לפרט?

בכל מקרה אני עדיין לא הבנתי מה בדיוק יוצר פה "הפרדה בקשר".

בסופו של דבר לא צריך פתרונות מורכבים או אלגוריתמים מסובכים.

צריך שכל אחד יחכה 5 שניות לפני שהוא לוחץ על הPTT זה הכל.

פורסם
תומר אני לא מכיר את העניין מתחום הימאות, אתה יכול לפרט?

בכל מקרה אני עדיין לא הבנתי מה בדיוק יוצר פה "הפרדה בקשר".

בסופו של דבר לא צריך פתרונות מורכבים או אלגוריתמים מסובכים.

צריך שכל אחד יחכה 5 שניות לפני שהוא לוחץ על הPTT זה הכל.

בימאות קיים ערוץ שמספר "6" והוא ערוץ חירום שרק אדם אחד יכול לדבר, אפילו אם הוא יספר בדיחה דקה שלמה, אף אחד לא יוכל לקטוע אותו.

נכון, נניח שטייס סיים לדבר עם הפקח, שני טייסים נוספים מחכים 5 שניות, ומתחילים שוב לדבר בו-זמנית.

הבעיה עדיין קיימת.

אני אגיד לך את דעתי: כאשר טייס מסיים לדווח לפקח והדו-שיח ביניהם נגמר. אני מנסה לדבר עם הפקח, בו-זמנית טייס אחר מדבר עם אותו פקח על התדר, ואז יש דממה של כמה שניות, ושוב פעם כאשר אתה מנסה לנצל את השקט אותו טייס אחר מנצל גם הוא, ואז אתה כבר עצבני שאי אפשר להוציא מילה למרות שהמקרה די דחוף, לדוגמה אתה טס CVFR ומתקרב לענן בגובה שלך, אתה לא תראה כלום, ואתה מנסה לדבר עם הפקח אבל כל פעם מישהו מדבר איתך בו-זמנית. אתמול עשיתי טיסה עם BELL206 מחיפה להרצליה, באיזור חדרה צפיתי בענן בגובה שלי, ניסיתי לבקש להנמיך גובה, אך כל פעם מישהו תפס את הקשר ולא היה לי קשר עם הקרקע, שמבחינתי זאת סכנה בטיסות מהסוג הזה.

פורסם

לא רק בתעופה אפילו במוניות בתוך מכשיר הקשר יש מנגנון שמונע פריצה לשידור.

ברגע שמשהו משדר על הערוץ ומשהו אחר מנסה לפרוץ לשידור, השני ישמע צפצוף וכך הוא יודע שמשהו משדדר על הערוץ.

בתעופה הדבר הזה נכנס לאחר אסון טנריפה.

ממליץ לראות את הפרק על אסון זה בתעופה בחקירה.

ב VATSIM המנגנון הזה לא קיים בתוכנת התקשורת. לא ידוע לי הסיבה.

פורסם
לא רק בתעופה אפילו במוניות בתוך מכשיר הקשר יש מנגנון שמונע פריצה לשידור.

ברגע שמשהו משדר על הערוץ ומשהו אחר מנסה לפרוץ לשידור, השני ישמע צפצוף וכך הוא יודע שמשהו משדדר על הערוץ.

בתעופה הדבר הזה נכנס לאחר אסון טנריפה.

ממליץ לראות את הפרק על אסון זה בתעופה בחקירה.

ב VATSIM המנגנון הזה לא קיים בתוכנת התקשורת. לא ידוע לי הסיבה.

אני חושב ששמתי צפצוף כזה כאשר אני טס עם FSINN.

ב-SB4 אני יודע שלא קיים.

פורסם

אפשר לנסות לבנות תוכנה כזאת .

ברגע שיש את הפרמטרים שמשמשים את הFSINN וSB כדי לדעת אפ מישהו משדר אז אפשר לבנות תוכנה כטנה שתפעל ברקע ופשוט תנתק את הPTT מתי שמישהו אחר מדבר .

בנוסף אפשר גם להכניס מנגנון שימנע השתלטות על התדר וינתק את הנעילה אם מישהו לחץ על הPTT ולא נקלט צליל בפרק זמן מסוים . לדוגמא 30 שניות .

לצערי עוד לא הגעתי לחלק של קליטת נתונים מהמחשב אוטמטית בC# אבל אני ינדנד למורה שלי שתראה לי או אבא שלי וינסה להכין מנגנון כזה .

אפשר גם לדבר עם מפתחי FSINN וSB לעוד פרטים ספציפים.

פורסם

שלום לכולם,

אכן אתמול היה עומס רב על הקשר. אומנם התעבורה התנהלה באופן תקין אבל אחד הנושאים שהיו בעייתייים אתמול (ובדגש על אתמול כי זה לא קורה תמיד) היה התפיסות שידור.

באויר היו מספר חברים ש"הקפידו" לתפוס שידור ולדווח ללא הבחנה האם הם משדרים על מישהו אחר.

אני אתן מספר דגשים שיכולים לשפר את ההתנהלות על הקשר בזמן עומס.

1. נתחיל מהדבר הבסיסי כאשר אתם שומעים דיבור על הקשר אל תשדרו (נשמע בסיסי אבל אתמול היו מקרים שטייס דיבר מספר שניות ותוך כדי הדיבר נכנסו אליו לשידור!!)

2. מנסיון לרוב ניסיונות השידור המאסיביים מתקבלים מטייס שעובר נקודה בה נדרש לשדר ורוצה לדווח על כך. כמו שנאמר בעבר הפקח רואה אתכם ויודע עליהם אז תמשיכו בנתיב לפי התוכנית וצרו קשר ברגע שיתפנה הקשר. אין צורך להתחיל לפרוץ שידור באופן אגרסיבי.

3. מצב בו קראתם עם אות קריאה על הקשר ובכך פרצתם שידור של מישהו אחר... לרוב הפקח שמע גם את האות קריאה שלכם ובסבירות גבוהה יחזור אליכם מיד בסוף השידור. אין צורך ללחוץ שוב ולפרוץ בכדי לקבל התייחסות. אם תראו שהפקח לא חוזר תזמו קשר פעם נוספת.

בכל מקרה הנושא בעייתי ומוכר ביחוד בעמדות בקרה ששולטות גם על מגדלים.

שיהיה שבוע נפלא והכי חשוב אל תורידו עומס מהפקח, תמשיכו להגיע 8)

פורסם
תומר,

הצפצוף הFSINN מורה על תחילת וסיום שידור, ואין קשר.

תוכלו לקחת דוגמא את הATC הדיפולטי בסימולטור.

שם, כאשר יש תנועה ומטוסים אחרים שאחד מהם מדווח, תוכלו ללחוץ על ההודעה בשביל לשדר אבל זה יעשה מין צפצןף כזה צורם.

כזה אותו דבר צריך בתוכנות האלה, אין לי מושג כמה זה מסובך (לפי דעתי תוכנה שמזהה קול נכנס תהיה הכי טובה וככה תחסום שידורי קול אחרים).

אפשר להציע את זה בפורומים של התוכנות, והמפתחים יגיבו לדעתם.

ירדן הרעיון עצמו מעולה!

אבל כשחושבים על זה לעומק,ואטסים צריכה להיות כמה שיותר ריאליסטית.

ותוכנה שמזהה קול היא לא ריאליסטית בכלל.

אפשר לעשות ככה,לי לא משנה,אבל אמרתי את דעתי ^.

פורסם

תומר סליחה שאני "מפיל" את זה עליך, אבל מכיוון שהראית אכפתיות מציע לך לשוטט בפורומים ולחפש איך אחרים מתגברים על זה (או פשוט לשאול) אני לא מאמין שאנחנו הראשונים שמתמודדים עם זה ברשת

פורסם

אני גם לא מבין מה הבעיה פשוט לעשות את הדבר הכי בסיסי וזה להקשיב?

למי שמעוניין סד"פ קריאה לפקח:

א. נסח בראש את תוכן ההודעה שברצונך להעביר (ימנע את תופעת ה- אה.... אמממ... וכו')

ב. אחרי שסיימת לחשוב תבדוק שהקשר באמת פנוי (גם בשמיעה וגם על ידי בדיקה שהנורה RX בסקוואקבוקס או מקבילתה בFSINN לא דולקת).

ג.(ופה זה מתחיל להסתבך) 1. אם הקשר תפוס ומישהו בדיוק משדר, עצור הכל וחכה שיסיים, יקבל תשובה מהפקח ויחזיר רידבק מלא.2.אם הקשר פנוי אמור את תוכן ההודעה שתיכננת ושיננת מבעוד מועד בצורה הקצרה והתמציתית ביותר שיכולה להיות.

זה לדעתי הפתרון האמיתי לבעיה, פשוט להקשיב ולחשוב.

פורסם

בעיה נוספת היא העיכוב מאמירת ההודעה עד שהפקח שומע, הפקח מקבל את ההודעה כ-3 שניות אחרי שמשדרים אותה (וגם כל מי שבסביבה) ולכן לפעמים קורה שחושבים שמשדרים על "ריק" ואז מסתבר שמישהו שידר קודם...

פורסם

אפשר למנוע את ההתפרצויות בקשר בכמה דרכים:

לקצר תשדורות כמה שניתן-הן ע"י הפקחים וע"י הטייסים.

להימנע מהודעות מיותרות על הקשר, ולחכות עם הודעות שסובלות דיחוי.

אם כן מגיעים למצב שיש התנגשות של תשדורות, אני תמיד עוצר את עצמי, הפקח כמעט תמיד מודיע STATION CALLING PLEASE SAY AGAIN. ואז אני שותק ונותן למי שדיבר איתי לאמר את דבריו. תמיד.

זה הכל, עם קצת אדיבות ונועם בעיות כאלה אפשר לפתור.

אגב, קצת עירנות לסביבה גם תוכל לעזור לכם לשים לב מי קצת לחוץ וכדאי לתת לו להודיע את הודעותיו, ואיזה מטוס פחות לחוץ. למשל, אתם על תדר מגדל מחכים בסבלנות על הקרקע ורוצים להודיע שהגעתם לנקודת המתנה, תמתינו אם אתם יודעים שיש מטוס שצריך לקבל אישור נחיתה או המראה בתוך שניות.

פורסם

בגדול היו כאן הצעות טובות..

ובגדול פשוט סבלנות ושים לב בעיקר באזורים עמוסים / זמנים עמוסים.

להיות מודע לבעיית העיכוב בין הדיווח עד לשמיעה של הצד השני ועתים באמת נדמה לך שהקשר ריק אך בגלל העיכוב שדרת על מישהו.

הבעיה היא שלמרות שאין בררה בעיית העיכוב ( שהיא תלויית רשת אין מה לעשות ) מחמירה את המצב.

כי בשדות עמוסים קשה מאוד להכניס מילה לקשר.. תעשו את החישוב של 4-5 שניות המתנה לקשר נקי והעיכוב בקליטת השידור כאשר כל טייס מנסה בזמנו לדבר - מנסיון קשה מאוד.

ובשורה התחתונה: חינוך

לחנך את הטייסים ( ואני מדגיש בעיקר אותם כי הפקחים לומדים את זה טוב מאוד ולוקחים בחשבון את תופעת העיכוב ) איך לשדר ואיך להתנהג בקשר.

לקחת בחשבון שלא כולם בוגרי בתי ספר וירטואליים למינהם ולהעיר להם בנימוס.

פורסם

להודיע בקשר: all station stby i will call you one by one.

והפקח יפנה לכל טייס לפי סדר העדיפויות שלו.

חרום? לכייל 7700 והפקח ישר יצור קשר. יש לכם איזה משהו שלא יכול לסבול דיחוי?טכסט. אם אתם רוצים לשמור על הראלסטיות תחכו לרגע המתאים לדבר ואם הוא לא מגיע אז תתפרצו( ממש לא מומלץ, רק אם ממש אי אפשר לסבול דיחוי). בעיקרון אין הרבה מה להציע אם כי באמת אפשר לעשות מנגנון שכשאחד משדר כל השאר לא יכולים, אבל אנשים יכולים פשוט לשדר בלי סיבה אפילו לכמה דקות וזה יתקע את כל התדר ואי אפשר יהיה לדעת מי זה.

אה ודרך אגב הפינג המקסימלי ב-VATSIM בלי התנתקות הוא 130! זאת אומרת הבדל של 1.3, 1.3 שניות. שזה ממש כלום, אז זה לא תרוץ לבעיה.

פורסם

"אם אתם רוצים לשמור על הראלסטיות תחכו לרגע המתאים לדבר ואם הוא לא מגיע אז תתפרצו" מרק, הפקח עוקב אחרי כל מטוס כל הזמן, אם הוא יראה משהו מיוחד הוא יעצור את הדיבור עם מטוס X ויעבור לדבר עם מטוס Y, אם הפקח לא עונה לא צריך להתפרץ לקשר.. זה רק מעכב! אם שניים ידברו באותו זמן הפקח לא יבין כלום...

פורסם
"אם אתם רוצים לשמור על הראלסטיות תחכו לרגע המתאים לדבר ואם הוא לא מגיע אז תתפרצו" מרק, הפקח עוקב אחרי כל מטוס כל הזמן, אם הוא יראה משהו מיוחד הוא יעצור את הדיבור עם מטוס X ויעבור לדבר עם מטוס Y, אם הפקח לא עונה לא צריך להתפרץ לקשר.. זה רק מעכב! אם שניים ידברו באותו זמן הפקח לא יבין כלום...

עידו, קודם כל אתה לא צריך להסביר וללמד אותי שהפקח רואה את המטוסים שלו במכ"מ כל הזמן, תאמין לי שאני יודע. דבר שני, הפקח לא יכול לראות משהו מיוחד, זאת אומרת, הדוגמא שניתנה כאן היא שהייתה עננות בגובה מסויים, והטייס טס לתוך הענן ולא הצליח ליצור קשר עם הפקח בשביל לקבל רשות הנמכה בגלל העומס על הקשר. מה שגרם למטוס להיכנס למצב שהוא בלי קשר עין עם הקרקע. מפני שהטייס יכול לשים מז"ג אוויר לעצמו בסימולטור, לא מציאותי, וכ'ו, וזה מה שיכול לגרום לבעיה. "אם הוא יראה משהו מיוחד", זאת דוגמא ממש לא טובה כי הפקח עצמו לא נמצא במטוס ורואה את התמונה שהטייס רואה ובלי ידוע של הטייס לפקח, הפקח יכול לא לגלות את את צורכי הטייס ללא בקשה מפורשת ( דיבור על הקשר) בין הטייס לפקח.

"אם הפקח לא עונה לא צריך להתפרץ על הקשר", זה ברור, אין פה על מה לדבר. אבל, אם הטייס פונה לפקח ולא מקבל תגובה לפחות אחרי 5-6 שניות, צריך שוב לעלות על הקשר ולהודיע\ לדווח את מה שאתם צריכים כי יכול לקרות מצב שהפקח פשוט לא שמע\ היה עסוק מכדי לשמוע את הטייס.

פורסם

תיראה, אתה אמרת שלדבר בצאט זה לא כלכך מציאותי (צודק), אז אם לטייס לא מפריע שהוא יקבע את המזג האוויר, לא אמור לו להפריע לדבר בצאט... גם ככה לקבוע לעצמך מזג האוויר זה לא מציאותי... אבל אני מדבר על מישהו שממש משחק את המשחק מציאותי (כמוני) (:D) בקיצור כל אחד יעשה מה שהוא רוצה (שמותר כמובן) חוץ מלהתפרץ לקשר!

פורסם
תיראה, אתה אמרת שלדבר בצאט זה לא כלכך מציאותי (צודק), אז אם לטייס לא מפריע שהוא יקבע את המזג האוויר, לא אמור לו להפריע לדבר בצאט... גם ככה לקבוע לעצמך מזג האוויר זה לא מציאותי... אבל אני מדבר על מישהו שממש משחק את המשחק מציאותי (כמוני) (:D) בקיצור כל אחד יעשה מה שהוא רוצה (שמותר כמובן) חוץ מלהתפרץ לקשר!

עידו - שים לב: הנושא פה הוא לא מציאותי או לא, אלא התפרצויות בקשר.

לדעתי, לא אמור להפריע לטייס לדבר בצ'אט בעת הצורך, גם אם הוא מנסה לעשות את זה כמה שיותר אמיתי.

צריך להבין, ש"הציוד" שאנו עושים בו שימוש ברשת לא מגיע לרמת הציוד שמותקן במטוס, לא באיכות ולא בעמידות, ולכן יש המון מקרים שבהם אין ברירה אלא להשתמש בצ'אט.

מרק - אני לא מסכים עם חלק ממה שאמרת.

לדעתי, אין שום סיבה שבעולם להתפרץ לקשר, נכון, קורה לפעמים בטעות, אין מה לעשות, לי אישית קורה המון פעמים שאני מתחיל לדבר, ואז הפקח מתחיל לדבר שניה אחריי ושומע שרק התחלתי לדבר, ברגע שאני שומע אני מפסיק לדבר, הוא אומר לי להמתין, ואני ממתין עד שהקשר פנוי או שהפקח קורא לי.

במקרה חירום, שבו אין ברירה אלא ליצור קשר מיידי עם הפקח, יש את הצ'אט, שלח לו הודעה, אם המקרה באמת חשוב לדעת הפקח - הוא יפסיק הכל ויתפנה אליך.

פורסם

הדיון בא מתוך כוונה טובה, אך חבר'ה - לא צריך להמציא מחדש את הגלגל. יש שיטה, היא עובדת, ואם לא - תוך מספר שניות הקונפליקט נפתר.

הצמדו לנדב"ר נכון, יעיל, קצר אך ברור. השתמשו בשכל ובאוויראות בסיסית על מנת להחליט אם יותר חשוב לתת למטוס השני לסיים את השיחה הנוכחית עם הפקח או שמא אתה חייב-חייב להתפרץ לטובת הטיסה שלך.

מעבר לזה:

בן שואל את אביו, המהנדס: "אבא, איך זה שהשמש כל בוקר זורחת וכל ערב שוקעת, כל יום מחדש?!"

אז אביו עונה לו: "בן, עזוב, זה עובד, אל תיגע".

פורסם
בן שואל את אביו, המהנדס: "אבא, איך זה שהשמש כל בוקר זורחת וכל ערב שוקעת, כל יום מחדש?!"

אז אביו עונה לו: "בן, עזוב, זה עובד, אל תיגע".

זה מתכנת לא מהנדס :lol:

אני מסכים עם מה שאמרת ב100% ולדעתי זה הפתרון היחיד שניתן כרגע.

אורח omertech
פורסם

אתה יודע ככה עובד קשר צבאי (לא מטוסים, אלא קשר של חיילים רגליים). רק אחד יכול לדבר כל פעם...

מצד שני, אם יש לאחד מקרה חירום דחוף והוא חייב לדווח על זה בידיוק באמצע שאיזה אחד אחר אומר "להשמע" או כל פקודה פחות חשובה אחרת...

נא להתחבר על מנת להגיב

You will be able to leave a comment after signing in



התחברות לאתר


×
×
  • יצירת חדש...