עבור לתוכן
Ido Zilberberg

האם רק אצלי ההשפעה של הרוח כ"כ ניכרת?

Recommended Posts

פורסם

שוב שלום,

בטיסה היחידה שעשיתי ללרנקה (LY411), נתקלתי בקפריסין במזג אוויר די בעייתי (רוחות עד 40 קשר) והיה לי מאוד קשה להשתלט על המטוס - B737.

מד המהירות השתולל וממש מעל המסלול היה לי STALL והתרסקתי.

האם כדאי לי להוריד פשוט את ה - REALISM או שיש איזה דרך להשתלט על המטוס?

בקושי הצלחתי לכוון אותו למסלול, וגם אז מד המהירות היה פשוט חסר תועלת לחלוטין.

מה עושים טייסים במקרים כאלה באמת?

תודה,

עידו

פורסם

LY411 אכן בזמן שטסנו הרוחות היו די חזקות, אגב אני הייתי ה4X-CBI ססנה 310

המראתי מאילת לב"ג וטיפסתי לגובה 12000 רגל המטוס התעופף מצד לצד ואיבד או טיפס במהירות לגובה, AUTO PILOT לא הצליח לשמור על הנתיב ועל הגבוה בצורה מסודרת ולכן לקחתי ידני כל הדרך ביקשתי מבקרה ת"א (איציק בקשי) להנמיך לגובה 10000 אך גם שם המצב היה לא טוב , דיווחתי על משבי רוח חזקים בעוצמה של עד 30 קשרים ללא כיוון מוגדר לרוח בנתיב J10 שמעתי בקשר אץ הLY411 מבקש קילרנס לקפריסין, בניסיון נואש להמשיך בטיסה ולשמור גובה ונתיב אושר לי להנמיח ל 8000 רגל אך גם בגובה הנ"ל השתוללה הרוח, אחרי נקודה קינר ביקשתי לבצע 180 על הנתיב ולבצע נחיתה בעין יהב , בקרה ת"א אישר לי לבצע 180 ולהנמיח גובה 3500 נחתתי( נחיתה קשה עם מערבולות )בעין יהב המתנתי על הקרקע כ20 קטנות ולאחר מכן למרות שהמצב לא השתפר המראתי והמשכתי בנתיב בגובה 8000 רגל בSIVAK התחלתי להנמיח אך ועוצמת הרוח ירדה אך היה אובך בגובה 2500-3000 , חלפתי מעל BGN VOR וביצעתי ILS על 12 עם רוח צד של 14 קשרים.

בהחלט טיסה מעניינת, וגם לא קלה, ואפשר גם בלי טייס אוטומטי

LY411עידו לא קרה כלום קורה לכולם באמת היה מז"א מטורף, כל הכבוד

נמרוד גרשוני

פורסם

לזה אני קורא רוח:

10651946410.jpg

טיסה 002 מניו יורק לתל אביב, שעה ורבע אחרי הכניסה לאטלנטי (נתיב W), רוח גב של 131 קשר.

לקראת סוף הטיסה מעל האטלנטי הרוח נחלשה מעט, ומעל בריטניה הייתה רוח צד של 15 קשרים בלבד אך הרוח שוב התחזקה מעל גרמניה והייתה בעלת רכיב גב של 64 קשרים.

פורסם

וואי 602 GS זה כמעט מהירות הקול בגובה כזה !!!

התרשמתי - היית יכול לעשות שיא בזמן טיסה הקצר ביותר מניו-יורק ל-ת"א

פורסם

לגבי עמרי כנראה תפסת זרם סילוני בגובה

ולגבי עידו והרוחות על ה-J10

כשמגיע הסתיו לאזורינו אנחנו בעיקר מושפעים מז"אית מאפיק ים סוף

או מרכס ברום או מאפיק ברום

שניהם בעייתיים מאוד וגורמים בתנאים מסוימים לחתחותים חמורים וזה כנראה מה שהרגשת

טייסים בד"כ מבקשים שינויי גובה במצבים אלה ע"מ שהנוסעים לא יעברו לחברה אחרת :D

להסבר מקיף יותר על אפיק ים סוף צור קשר במסנגר ואסביר לך ביתר פירוט

פורסם

לגבי מה שהיה לי, אכן מדובר בזרם סילון שראיתי אותו עוד לפני הטיסה וכיוונתי את הנתיב שלי לאזור שלו על מנת לנצל אותו.

בקישור הבא תוכלו לראות מפה של זרם סילון, שימו לב לעוצמה שלו מערבית לאי הבריטי, מסביר את הרוח החזקה שאני קיבלתי בטיסה:

https://afweather.afwa.af.mil/public_im ... 0JW006.GIF

מי שיטוס היום ב-J10 יכול לצפות לרוחות צפוניות מערביות של בין 10 ל-20 קשר.

נא להתחבר על מנת להגיב

You will be able to leave a comment after signing in



התחברות לאתר


×
×
  • יצירת חדש...