Amir Paz פורסם יולי 11, 2009 דיווח פורסם יולי 11, 2009 סיפור קטן שקרה לי אתמול במקום בו אני טס (CYBW) יש ברמת העיקרון 3 בתי ספר לטיסה שמשכירים דו מנועי. אתמול קבעתי לבצע CHK על פייפר סמינול באחד מבתי הספר שמציעים מחיר טוב. את CHK האור יום ביצעתי בשבוע שעבר עם המדריך הראשי שלהם, ואמש נקבע לי לבצע CHK למספר הקפות בלילה לראות שאני מסתדר עם הדו בלילה... אבל הפעם עם מדריך אחר, צעיר יותר ופחות מנוסה. לעניין: קבענו בשדה ב 22:00 והמראה לאזור 22:35 (אור אחרון בקלגרי בשעה הזו). כבר שהגעתי הבחור בחר שלא לתדרך וסיכם את זה ב" אנחנו רק נעשה כמה הקפות אני רוצה לראות שאתה מסתדר בלילה" נוסח שוק הכרמל... בסדר, המשכנו.. אמרתי לו שאני הולך למטוס לבצע בדיקות חיצוניות, הוא כאמור טייס מפקד ואין לו מושג מי אני (פעם ראשונה שאנחנו טסים יחד) ושאלתי אותו אם הוא רוצה להצטרף לראות שהכל מתבצע כראוי, ענה לי ב: "אני סומך עליך לך תבדוק". נוסח שוק ראשון בדקתי את המטוס נכנסתי לתא והתחלתי הכנות.. 5 דקות לפני הנעה הוא נכנס מתיישב ואומר לי לצאת לדרך. ביצעתי בד"ח (יחסית ארוך בדו מנועי) מה שלוקח קצת זמן, ובסיום הבד"ח (אחרי שהמטוס מונע) התחלתי לתדרך את ההמראה בקול רם לעצמי כמו שאני עושה בכל טיסה "זו תהיה המראה XXX על מסלול YY במקרה של כשל מנוע מתחת לגובה בלה בלה..." באמצע התדריך הוא קוטע אותי ואומר לי "קדימה כבר רבע ל 11 בלילה בוא נזוז חבל על הכסף, עם חיוך דבילי" פה כבר הנורה האדומה נדלקה, החלטתי שאני ממשיך רק בגלל שכבר ביצעתי בטורנטו בעבר הנמכות לילה עם הדו, מה שנתן לי הביטחון להמשיך, חד משמעית לא הייתי ממשיך אם זו הייתה טיסה ראשונית בלילה איתו. במקרה הזה זו הייתה רק טיסת בדיקה לטובת הביטוח לראות שאני יכול להטיס את מטוסי בית הספר הספציפי הזה. התחלנו הסעה, לכיוון מסלול 07, השדה באותו זמן היה לא מבוקר (המגדל סוגר ב 22:00) וזה הופך להיות יוניקום. (MF במונח המקצועי). הרוחות היו משהו כמו 13-15 קשרים מזרחיות אז בחרנו ללכת על 07. הסענו על ה "C" והתכנון היה להתיישר דרך מסלול 34 (המסלול הצולב) ישירות לתחילת 07. באותו זמן היה JET מנהלים שמייוצב ILS34 ודיווח 7 מייל פיינל. באותו הרגע ששמענו על הדיווח המדריך אומר לי "אוקיי בוא נבצע 180 ונמריא על 07 מ ה "A" אני מודע לעבודה שדו מנועי (מחישובים שאני מכיר ועשיתי מלא פעמים) יכול בוודאות להמריא משקל מלא מתחילת 07, מעולם לא חישבתי המראה מ ה - A. כל מטר של מסלול הוא קדוש, בעיקר בדו מנועי שעם אובדן מנוע קצת מעל VMC אתה רוצה להשתמש בשאר המסלול. עניתי למדריך ואמרתי לו "למרות שאני משלם על הטיסה הזו, בוא נחכה ש ה JET ינחת ונמריא מתחילת מסלול" הוא ענה לי באגו קנדי דבילי "אתה לא סומך עלי?"" אמרתי לו "תסלח לי אבל אני לא מקבל את ההחלטה שלך של המראה ממסלול קצר יותר רק בשביל לחסוך 3 דקות" הוא ענה "אוקיי אז בוא נחזור לחנייה אם כך" עניתי לו בחיוב והסעתי את המטוס חזרה לחניה. איך שהדממנו את המטוס הוא החליט שהוא בוס קטן והתחיל לפרוק עלי, לא התייחסתי ואמרתי לו שאני אשמח לתחקר את המקרה אל מול ה CFIהראשי (המדריך הראשי של הבית ספר). בשלב הזה הוא קצת נבהל אבל כך נקבע וביום שני הקרוב שניינו במשרד של ה CFI לבירור. להלן תרשים השדה, הקו הכחול הוא מה שהיה מתוכנן אם היינו מחכים למטוס שנוחת 34,הקו האדום זו הצעת המדריך להמראה.
Adam Waiser פורסם יולי 11, 2009 דיווח פורסם יולי 11, 2009 אני מקווה ששמרת את המספר טלפון של החלוקת לחם בשביל המדריך הרשלן הזה יש מצב שממחר הוא מובטל לא?
Etai Charit פורסם יולי 11, 2009 דיווח פורסם יולי 11, 2009 תודה על השיתוף, אל תשכח לעדכן מה היה הסיכום מול המדריך הראשי.
Shachar Hzkelevich פורסם יולי 11, 2009 דיווח פורסם יולי 11, 2009 כל הכבוד אמיר עשית בשכל! לא משחקים בדברים האלה...
Ben Zwebner פורסם יולי 11, 2009 דיווח פורסם יולי 11, 2009 אמיר, אתה 100% צודק, ואני מוכן להעיד כCFI עם צריך. או שיש הסכמה בין שני הטייסים או שזה NO GO. קצת מאוחר לו ולחוץ אז הוא רוצה לבחור במסלול קצר יותר, זה נקרא GET THEREITIS, זהו תופעה פסיכולוגית מוכרת וכל CPL וCFI ואפילו טייס פרטי נבחן על לזהות את זה ואת הסכנה שיכולה להיווצר ע"י הוויתור לתופעה. הוא גם הראה את המצב רוח של "MACHO", שהוא יכול הכל. זה גם גישה שאסורה לטוס איתה. שוב, אמיר, עשית בשכל ואתה 100% צודק.
mickey lip פורסם יולי 11, 2009 דיווח פורסם יולי 11, 2009 אמיר, אתה 100% צודק, ואני מוכן להעיד כCFI עם צריך.או שיש הסכמה בין שני הטייסים או שזה NO GO. קצת מאוחר לו ולחוץ אז הוא רוצה לבחור במסלול קצר יותר, זה נקרא GET THEREITIS, זהו תופעה פסיכולוגית מוכרת וכל CPL וCFI ואפילו טייס פרטי נבחן על לזהות את זה ואת הסכנה שיכולה להיווצר ע"י הוויתור לתופעה. הוא גם הראה את המצב רוח של "MACHO", שהוא יכול הכל. זה גם גישה שאסורה לטוס איתה. שוב, אמיר, עשית בשכל ואתה 100% צודק. מסכים בהחלט עם בן. מנטלית המדריך לא היה כשיר לטיסה, ברור שהוא מיהר או משהו כי הוא חיפף כבר בבדיקות המטוס ובתדריך. עם אותו ברנש גם אני לא שם תישבן שלי באותו תא. ההחלטתה שלך נכונה ביותר, אין CRM או שבעצם אתה ניהלת CRM באופן מופתי. ככה צריך לנהוג כל טייס.
Amir Paz פורסם יולי 12, 2009 מחבר דיווח פורסם יולי 12, 2009 אני מאמין שהשיחה עם ה CFI תהיה פוליטיקלי קורקט, ה CFI לא יוציא את המדריך שלו טמבל מולי, אני משוכנע שהשיחה תהיה בנפרד. בכל אופן נראה לאן זה הולך... כך או כך, לא משנה כמה המדריך שלכם נראה מקצועי (או לא מקצועי) אם משהו לא נראה לכם - "תעצור תרכבת ותן לי לרדת" לפני שנה בטורנטו בתקופת הרשיון הפרטי שטיפלתי בהגדר לילה ביצעתי הקפות עם המדריך, ולא פעם ולא פעמיים הוא קצת נפל מתחת ל VREFF+15 בגישה. הערתי לו באלגנטיות "85 knots" והוא - ידע לקבל ואמר "ok lets get some speed". מה שהכעיס אותי אצל הטמבל בדו מנועי בקלגרי זה האגו הדפוק שלו. במקום לקבל את ההערה שחניך אמר לו "בוא נמתין ונעבוד עם כל המסלול" הוא בחר להיות גבר גבר ולנסות להראות שהוא קברניט העולם. לא בגף הטכני...
אורח פורסם יולי 12, 2009 דיווח פורסם יולי 12, 2009 תודה על ששתיפת אותנו וקבל ח"ח עצבני. חשבתי שאולי הוא מנסה לבדוק האם אתה רמבו, אבל לאחר שהגבת נכון והוא ממשיך עם הראש בקיר, כניראה שזו לא היתה הכוונה שלו.
AaronDagan פורסם יולי 12, 2009 דיווח פורסם יולי 12, 2009 שלום , אמיר, נהנתי לקרוא את סיפור "הקונפליקט" ובעיקר את "השורה התחתונה" כפי שכתבת. יש לך גיבוי מלא ממני ובהצלחה עם "בירור CFI".
Ilan Nemirovski פורסם יולי 12, 2009 דיווח פורסם יולי 12, 2009 כמו שאר החברים כאן אני איתך אמיר,בעיני נהגת 100% עשית את מה שכול טייס נורמלי היה אמור לנהוג,הכי הרג אותי המשפט של "רבע ל-11 בוא לא נבזבז את הכסף",כמו שנאמר כאן כנראה הבנאדם לא היה כשיר לטיסה,מיהר או הזדרז לסיים איתך,אני אישית לא הייתי עולה לטיסה עם מדריך כזה ואני בטוח שאף טייס אחר,המשפט הזה מראה שהכסף כנראה יותר חשוב מהחיים שלו ואני מקווה שבבדיקת התחקיר הוא יבין ועוד יתנצל שנהג כך ועל כך שאולי הצלת אותו,אני חושב שלפני שטייס מבצע פעולה הוא צריך להיות בטוח בעצמו במאת האחוזים ולא להסתמך על נסיון של אחר כי אולי הניסיון של האחר לא פעיל אחרי 22:30. תודה רבה על השיתוף ותמשיך לעדכן.
Nisim Shoval פורסם יולי 13, 2009 דיווח פורסם יולי 13, 2009 יפה אמיר לא כל אחד היה נוהג כמוך נשמע ממש רע....
DUDU2231 פורסם יולי 15, 2009 דיווח פורסם יולי 15, 2009 המדריך הזה היה חוטף ממני לאטמה לפנים ...חחח עם הגודל שלי הוא בטח גם לא היה מעז להתווכח... :mrgreen: מה שמדהים אותי זה שהבנאדם מדריך טיסה והוא עבר המון שלבים בחיי התעופה שלו ואיך הוא לא מכיר על הרבה מקרים של התרסקויות מטוסים במצבים כאלה של חוסר סבלנות...ועדיין הוא מחליט להסתכן בגלל שטויות...כל עוד ה CFI הזה לא מושחט אתה זכאי 100% ואין סיבה שלא .. אפשר לחשוב שסירבתה פקודה לרמטכ'ל :wink:
Amir Paz פורסם יולי 16, 2009 מחבר דיווח פורסם יולי 16, 2009 אמיר,איך הייתה השיחה עם ה CFI ? פוליטקלי קורקט :wink: מדובר בעסק,כמה שזה נשמע עצוב - מדובר בעסק. וכשמדובר בעסק - הוא לא יבייש את עצמו. אבל: בגדול הבחור התחיל בזה שהוא הראה לי טבלאות ביצועים ושזה אפשרי להמריא קצר ממסלול 07 דרך ה A. הקשבתי לכל הדברים שהיו לו להגיד לא ממש התערבתי לו, ובסוף העלתי את הנקודות שלי. סיפרתי לו שלא בוצע תדריך מקדים, שלא בוצע תדריך המראה כמו שצריך (נקטע ע"י המדריך) וזאת חוץ מהעבודה שלא חיכינו 3 דקות. כשהוא שמע על עניין התדריכים הוא הופתע ואמר "שלא הכיר את העובדות הללו" כך או כך, דאג לשנות נושא. הוא בילבל תשכל המון על כמה לא חורגים מבטיחות ואף חניך פה לעולם לא נמצא בסיכון... אמרתי לו בפירוש - יש עלה של תה, יש עלה של נענע, אבל עלנה אל תעבוד :wink: (הלוואי והייתי יכול להגיד לו את זה ) אגב הוא קברניט לשעבר באייר קנדה, ידעתי את זה וניצלתי את העובדה בכך שסיימתי את השיחה בצורה הבאה: שאלתי אותו "איך CRM מתחבר לתעופה קלה" הוא ענה לי "מאיפה אתה יודע מה זה CRM" סיפרתי לו בקצרה.. ואז שוב שאלתי אותו והוא ענה "תשמע, אין ספק ש 3 דקות המתנה לעומת מסלול קצר יותר התשובה היא 3 דקות המתנה, אני מעריך את הראיה שלך בתור טייס צעיר וחשוב לי שתדע שנעשתה פה אמנם החלטה לא מושלמת, אבל החלטה שהיא בגדר המגבלות, בית הספר לא יעמיד את החניכים שלו בסיכון לעולם. כמו שכבר שמת לב - לא חייבנו אותך על תחילת הטיסה מתוך הבנה. אני מאוד מקווה שתחליט להמשיך איתנו למרות העניין - שהוא לא עניין" לא הסכמתי איתו, ואמרתי לו שאם בית הספר שולח מדריך לעבוד על הדו מנועי (בודדים מקבלים אישור) כנראה שמדובר במדריך שהוא קצת מעבר לטייס ממוצע והפגין יכולות פיקוד כאלו ואחרות בעבר, אם אותו מדריך שאמור להיות "יוצא דופן" לצד החיובי, מוותר על 187 מטר של מסלול בשביל להגיע הביתה 3 דקות מוקדם יותר, יש פה בעיה חמורה בכל הקשור לחינוך הטיס כמפקד וכמקבל החלטות - ללא קשר לרמת הטיסה שלו. הוא קצת לא הבין מאיפה הגעתי אליו, עניין ה CRM קצת גרם לו לאבד כיוון ולעבור למוד "מתגונן". אז תודה למיקי ליפ שהעלה את הנושא ועזר לי להוציא אותם אהבלים :wink: לחצנו ידיים קיבלתי סניקרס וקולה והלכתי להתקין אזעקות
AaronDagan פורסם יולי 16, 2009 דיווח פורסם יולי 16, 2009 שורה תחתונה: WELL DONE !!! או בעברית תקנית: יישר כוח. תודה.
Etai Charit פורסם יולי 16, 2009 דיווח פורסם יולי 16, 2009 שורה תחתונה: WELL DONE !!!או בעברית תקנית: יישר כוח. תודה. אצלי בעברית תקנית: "עשוי היטב". בעברית עוד יותר תקנית: "שרוף מידי, סוליה". אמיר - כבר דיברנו על זה, טוב שלא זנחת את העקרונות ואני מקווה שלא תיפול יותר על שטויות כאלה. למה ליפול? כי כמה שאתה לא צודק - יש גבול כמה אפשר להכנס במערכת, וזה ממש עניין של מזל, על מי ועל מה אתה נופל. בקיצור - שלא תקבל עוד הזדמנות כזאת להוכיח שאתה צודק.
Amir Paz פורסם יולי 16, 2009 מחבר דיווח פורסם יולי 16, 2009 שורה תחתונה: WELL DONE !!!או בעברית תקנית: יישר כוח. תודה. אצלי בעברית תקנית: "עשוי היטב". בעברית עוד יותר תקנית: "שרוף מידי, סוליה". אמיר - כבר דיברנו על זה, טוב שלא זנחת את העקרונות ואני מקווה שלא תיפול יותר על שטויות כאלה. למה ליפול? כי כמה שאתה לא צודק - יש גבול כמה אפשר להכנס במערכת, וזה ממש עניין של מזל, על מי ועל מה אתה נופל. בקיצור - שלא תקבל עוד הזדמנות כזאת להוכיח שאתה צודק. לצערי ההתייחסות שלהם היא לא בסטייל חיל אוויר. יום אחד (שתבוא לעשות אצלי רשיון ) תבין כמה דפקטיות יש בקנדים וכמה אדישות. צריך לחנך אותם :wink: