עבור לתוכן
Amir Paz

חיל האוויר - אזורי עבודה

Recommended Posts

פורסם

שלום חברים,

כחלק מהכנות חיל האוויר לקראת הפתיחה הרשמית, יערכו בקרוב מספר תרגילים בשמי הדרום.

ראיתי לנכון להעביר לציבור הטייסים והפקחים את המידע הבא בנוגע לאזורי העבודה.

להלן מפת אזורי עבודה חיל אוויר נכון ליולי 2009 :

finalsouth.jpg

מבנה המפה:

-הקווים האדומים מציינים את נתיבי התעבורה של מטוסי הקרב.

-הקווים הכחולים מציינים את קטעי ההצטרפות/עזיבה בין הנתיב לבסיסים השונים.

-התיחום השחור יחד עם המספר המצויין - מציג את אזור העבודה.

הערות:

אזור עבודה יכול להתחלק לאזור נמוך ואזור גבוה בהתאם לדרישה.

אזור נמוך יהיה מפני הקרקע ועד לגובה 12.

אזור גבוה יהיה מגובה 14 ועד לגובה 40.

במידה והבקר הדרומי מחובר - ידאג להפרדה תמידית בין תנועות ה CVFR בנתיבים לבין פעילות חיל האוויר.

במידה והבקר לא מחובר - באחריות מוביל מבנה חיל אוויר להשמר מתנועה אזרחית.

סגירת נתיבי ה CVFR החותכים את אזורי האימון תתבצע רק באירועים מיוחדים רחבי היקף , ובאישור מקדים.

גם אז - יורשה מטוס לטוס ליעד מסויים הנמצא בתוך השטח אש (רמון קציעות ארד) למרות הפעילות.

במידה ויש מטוס חוצה וניתן להעביר אותו לנתיב אחר על מנת להימנע ממגע עם אזורי האימון - הדבר יבוצע

זהו בגדול, עוד פרטים בנוגע להצטרפות לחיל בקרוב.

יש גם אופציה למילואים :lol:

פורסם

בוקר טוב לכולם,

מנסיון אתמול על העמדת פיקוח דרום ובקרה על מטוס קרב שביצע תירגול באזורים יש לבחון/ להקפיד על מספר נושאים.

1. מרבית האזורים עוברים מעל שדות פיקוח צבאיים. יש להקפיד כי עבודה באזורים הנמוכים לא אפשרית ממזערי 0 כאשר יש תנועות יוצאות (צפויות) ולכן יש לטפס את המוטסים המתרגלים מעל גובה העזיבה הנמוך ביותר. בפועל נדרשת הפרדה של 2000 רגל בין שתי תנועות על ערוצים שונים.

2. אזור 2 נמצא בקירבה חריגה לJ10. יש להקפיד על הפרדה נדרשת מתנועות בנתיב הJ10 טיפוס של כלי טייס על הנתיב הנ"ל יכול להוביל למצב של סגירת אזור זה עד השלמת הטיפוס לגובה.(אם הפעילות תגדל יש למצוא פיתרון לנושא כך שהאזור בבסיסו יהיה מופרד נהלית מהנתיב ולא תדרש הגבלה באזור)

זהו בינתיים שיהיה שבוע טוב

פורסם

לפי דעתי

אזור 2 לא צריך להיות בכלל, לפחות לא בחלק שנמצא דרומית לקו "ירוחם-נוה זוהר".

למה:בשטח הזה קים אזור סגור לטיסה מגובה 0 עד FL1000(לא טעיתי, 100,000 רגל)- הכור בדימונה(LLP2)

ועוד סיבה: אני לא צריך כמות גדולה של מטסים מעל הבית.

פורסם
  falcon-11 כתב:
לפי דעתי

אזור 2 לא צריך להיות בכלל, לפחות לא בחלק שנמצא דרומית לקו "ירוחם-נוה זוהר".

למה:בשטח הזה קים אזור סגור לטיסה מגובה 0 עד FL1000(לא טעיתי, 100,000 רגל)- הכור בדימונה(LLP2)

ועוד סיבה: אני לא צריך כמות גדולה של מטסים מעל הבית.

לאצ"א יש סיווג בטחוני...

פורסם

בכל אופן אזור 2 קצת מגבלתי מבחינת הפרדות.

אני יודע שהרשת בנוי באופן הזה אבל הרעיון שעומד מאחורי אזורי טיסה הוא שהם בהגדרתם נקיים ומופרדים מקונפליקטים.

המצב מכניס את הפקח למצבים בהם כניסה של מטוס לאזור 2 יוצרת באופן תמידי התקרבות לJ10 ודורשת ממנו התעסקות תמידית בכל פעם שהאזור בשימוש אל מול מטוסי הנתיב.

בפועל כמות המטוסים באזורים ובנתיב לא גובהה אבל בנייה של אזור טיסה שמראש הוא בקונפליקט תמידי עם נתיבים פעילים לא נכון מהבסיס.

שוב לי אין בעיה אני אשמח לעניין אבל יש לקחת בחשבון אם רוצים להדמות למציאות.

פורסם
  Etai Charit כתב:
לאצ"א יש סיווג בטחוני...

מעבר למה שסטס אמר בעניין, אני בטוח שאתה יודע שסיווג ומידור הם שני מושגים שונים.

גם אם יש לי סיווג בטחוני גבוה, זה לא אומר שאני יכול/צריך לדעת כל דבר שנמצא תחת הסיווג הנ"ל - אלא רק מה שהכרחי לתפקיד שלי.

פורסם

אני רואה שנגמר ההומור בחטיבה, הא?

זו רשת, יש ארגון וירטואלי עם צרכים משלו ומנגד הרצון לדמות את המציאות. הארגון בשיתוף החטיבה הריבונית (להלן: ואטיל) מחליט עד כמה לשרת את צרכיו בהתקרבות ו/או בהתרחקות מהמציאות.

סיפורים מסביב תמיד אפשר למצוא: כן סיווג, לא מידור, אולי בכלל אין בעיה שטייסים יראו את מפעל הטקסטיל של דימונה... בקיצור - כארגונים וירטואליים יש את האפשרות להמציא כל סיפור כיסוי שאנחנו רוצים, כל עוד השו"סים שבינינו לא באמת רומזים על מציאות קונקרטית. השאלה מה יוחלט.

כאחד שעמד מאחורי החלטות בדבר לבישת הצורה של ח"א הוירטואלי, אני יכול להגיד שלדעתי יהיה למח"א קשה לוותר על אזור 2, בעיקר לאור העובדה שצומצמו שכבות הגבהים מ-3 שכבות גובה (שמקנות בנגב 9 אזורי אימון) ל-2 שכבות גובה, ככה שאם גם מוותרים על אזור 2, ח"א נשאר עם 4 אזורים פתאום. כל מערך אימון של כל טייסת מוגבל לפי צרכים מסויימים שמשאירים מעט מאוד משחק. לכן, אם אין 9 אזורים זמינים, לפחות שיהיו 6...

לגבי קרבה ל-J10: אבלסון, מה יש, תזיע קצת... :)

פורסם

חברה

כמו שאומרים..

عَلَى تُؤَدَة عَلَى تُؤَدَة

לאט לאט...

מקווה שככה רושמים 8)

מדובר באזורים כחלק מהנעת חיל האוויר.

בהמשך יבוצעו שינויים, רוב האיזורים יועברו לים.

סבלנות :wink:

פורסם
  uvdude כתב:
  Etai Charit כתב:
אני רואה שנגמר ההומור בחטיבה, הא?

כך זה נראה :)

איתי, התחלתי לאבד אותך, אם תוסיף קצת פלפל ומלח להודעות אולי נתחיל לקרוא מחשבות ולהבין....( ביחיאת, תן איזה סמיילי מידי פעם שנדע ונבין 8) ).

לא חסר לנו הומור, לפעמיים יש יותר מידי אפילו :lol: .

פורסם

איתי בכייף להזיע זה טוב ועוד מפיקוח זה אומר שהצלחת לאתגר אותי :lol:

בכל אופן לדעתי אין צורך בסגירת כל אזור 2 אלא בחלק הבעייתי שהוא החלק הצפון מזרחי שלו באזור מצדה שמתקרב באופן חריג (מתחת ל10 מייל) לנתיב.

שינוי מסוג זה יאפשר המשך שימוש בנתיב ובאזור יחד ולא יוביל להגבלות באופן קבוע למטוסים באזור 2 בכל פעם שמטוס מנמיך או מטפס על הנתיב ומנסיון הימים האחרונים החברה חורשים את הJ10 (רק החיילים שלך לא מגיעים :) )

יאללה בכל מקרה תבואו כבר לדרום... אתמול שחר באילת ואני על דרום נתנו שעות כדי לעשות לכם שמח.

רק כדי לעשות סדר - ככל שתגיעו פחות ככה אני אעלה פיקוח יותר ואז נראה מי ישבר ראשון.

פורסם
  idantr כתב:
כרגע החייל מונה רק מספר חברי צוות שעמלים על הקמתו .

ברגע שכל התנאים הנחוצים להשלמת פרויקט הקמת החייל יושלמו יחלו הטייסות להפתח .

האם יש צורך בנגדי תחזוקה? תמיד רציתי להיות אחד כזה!

נא להתחבר על מנת להגיב

You will be able to leave a comment after signing in



התחברות לאתר


×
×
  • יצירת חדש...