עבור לתוכן
Amir Paz

טייסים - קצת מידע לא יזיק!

Recommended Posts

פורסם

טייסים קוראים לי בנקודה מסויימת ומדווחים:

"ב"ג CSN איתך"

ככה נראת תוכנית טיסה על המכ"מ שלי:

84563171.jpg

עכשיו תחשבו שיש לי 10 תנועות.

וכל אחת מהם יש אגדה של תוכנית טיסה.

האחד רוצה ירושלים השני רוצה לבאר שבע השלישי רוצה באר שבע אבל דרך ירושלים ועוד ועוד.

כמה יהיה פשוט אם כל אחד מכם יקרא לי בצורה הבאה:

"ב"ג שלום CDL מסילה 2500 בדרך לירושלים.

או:

"ב"ג שלום, פטיש, מעל צומת פצאל 4500 בדרך לערד"

חברים, עוד מילה בקשר - והדברים נראים אחרת. קחו את זה לתשומת ליבכם.

פורסם

זה לא עניין של צודק או לא, זו ח-ו-ב-ת-ו של הטייס.

בעת הצטרפות טייס חייב לדווח:

אות קריאה מלא, מיקום, גובה, יעד ובקשות חריגות אם יש.

דוגמא: תל נוף שלום, CAM איתך גובה '4 מעל בן גוריון לעבודה מעל רחובות בגובה '6.

דוגמא 2: תל נוף שלום, מציל איתך '3 בנועם לבן-גוריון.

פורסם
  OmriSoudry כתב:
זה לא עניין של צודק או לא, זו ח-ו-ב-ת-ו של הטייס.

בעת הצטרפות טייס חייב לדווח:

אות קריאה מלא, מיקום, גובה, יעד ובקשות חריגות אם יש.

דוגמא: תל נוף שלום, CAM איתך גובה '4 מעל בן גוריון לעבודה מעל רחובות בגובה '6.

דוגמא 2: תל נוף שלום, מציל איתך '3 בנועם לבן-גוריון.

צודרי, אתה כזה תל-נוף!

שם, האזרח היחיד שמעופף באוויר הוא CAM.

כמו שאופיר פעם התפלא איך לעזזל CAM בוגד בהם ומגיע לטוס בחיפה :wink:

ואמיר צודק ללא ספק, במעבר קשר חובה, בדיווח הראשוני, לציין את היעד.

לכו תקראו AIP, DOC4444 וכו'... לילה טוב

:mrgreen:

פורסם
  shlomy8 כתב:
  OmriSoudry כתב:
זה לא עניין של צודק או לא, זו ח-ו-ב-ת-ו של הטייס.

בעת הצטרפות טייס חייב לדווח:

אות קריאה מלא, מיקום, גובה, יעד ובקשות חריגות אם יש.

דוגמא: תל נוף שלום, CAM איתך גובה '4 מעל בן גוריון לעבודה מעל רחובות בגובה '6.

דוגמא 2: תל נוף שלום, מציל איתך '3 בנועם לבן-גוריון.

צודרי, אתה כזה תל-נוף!

שם, האזרח היחיד שמעופף באוויר הוא CAM.

כמו שאופיר פעם התפלא איך לעזזל CAM בוגד בהם ומגיע לטוס בחיפה :wink:

ואמיר צודק ללא ספק, במעבר קשר חובה, בדיווח הראשוני, לציין את היעד.

לכו תקראו AIP, DOC4444 וכו'... לילה טוב

:mrgreen:

4444 הוא אומר לי...

באילת נראה לי קוראים את המבוא של 4444 וסוגרים עניין .

זה שדה זה תגיד לי.. :lol:

פורסם

למיטב זכרוני (אין לי כרגע זמן לחפש בכללי ICAO אעשה זאת בערב) התקשרות ראשונה תכלול רק את התחנה הקוראת והתחנה אליה פונים. רק לאחר יצירת הקשר הראשוני ינתן דיווח הכולל מקום גובה וכיו"ב.

פורסם
  Amir - VATIL3 כתב:
טייסים קוראים לי בנקודה מסויימת ומדווחים:

"ב"ג CSN איתך"

כמה יהיה פשוט אם כל אחד מכם יקרא לי בצורה הבאה:

"ב"ג שלום CDL מסילה 2500 בדרך לירושלים.

או:

"ב"ג שלום, פטיש, מעל צומת פצאל 4500 בדרך לערד"

חברים, עוד מילה בקשר - והדברים נראים אחרת. קחו את זה לתשומת ליבכם.

בקשתו של אמיר היא יותר מצודקת. זהו נוהל נדבר ע"פ ה-Annex10.

בברכה,

פורסם
  Doron_Angel כתב:
  Amir - VATIL3 כתב:
טייסים קוראים לי בנקודה מסויימת ומדווחים:

"ב"ג CSN איתך"

כמה יהיה פשוט אם כל אחד מכם יקרא לי בצורה הבאה:

"ב"ג שלום CDL מסילה 2500 בדרך לירושלים.

או:

"ב"ג שלום, פטיש, מעל צומת פצאל 4500 בדרך לערד"

חברים, עוד מילה בקשר - והדברים נראים אחרת. קחו את זה לתשומת ליבכם.

בקשתו של אמיר היא יותר מצודקת. זהו נוהל נדבר ע"פ ה-Annex10.

בברכה,

נוהל נדב'ר של ICAO הוא בדיוק כפי שאמרתי. יצירת קשר ראשוני תהיה באופן של תחנה קוראת והתחנה אליה פונים וזהו זה (מוזמנים לעיין בANNEX 10; VOLUME 2; CHAPTER 5) יש בנוהל כפי שהוא קבוע הרבה מאוד הגיון. רק לאחר שהתחנה הקוראת קיבלה תגובה יבוא הדיווח (מקום, גובה וכיו"ב).

נא להתחבר על מנת להגיב

You will be able to leave a comment after signing in



התחברות לאתר


×
×
  • יצירת חדש...