עבור לתוכן
Ben Cohen

בקרה צבאית

Recommended Posts

פורסם

אהלן,

מזמן לא שמעתם ממני. לצערי בגלל עבודה ובילויים אין לי זמן לתחביב. אבל לא שכחתי ולא הפסקתי לאהוב את המקום.

ידידה שלי היא מדריכת סימולטור של בקרים מוטסים (או לפחות תוסמך בחודשים הקרובים).

אתמול ישבתי איתה על מפת IFR והתפלאתי לשמוע שהיא בכלל לא משתמשת בעזרי ניווט כגון VOR. אצלה זה בעיקר נ"צ וכיוונים רגילים.

אז רציתי לשאול באמת איך הבקרות של חיה"א עובדות, איך הם מנווטים מטוסים במרחב ואיך זה שמדריכת בקרים לא יודעת על קיומם של גישה ב"ג, tma ומגדל?

תודה, מצפה לתשובה מהבקרים המוכשרים שלנו!!

פורסם

היי בן,

בחה"א יש מס' דרכים לבקר על מטוסים, בגדול מאוד אפשר לקטלג את זה לבקרה תעבורתית ובקרה משימתית.

הבקרים מכירים היטב את כלל אמצעי הניווט - אחרי הכל זה חלק בלתי נפרד מתפקידם.

כמו כן הבקרים מכירים היטב את השמיים האזרחיים(נתיבים, TMA, לצד אילו בקרים אחרים הם עובדים וכדומה) שכן הצבא

הוא כביכול אורח בשמיים שהם שמיים אזרחיים.

הנדב"ר ושיטת העבודה של הבקרה לא שונה בהרבה מהסטנדרט האזרחי.

איך זה שמדריכת סימולטורים של בקרים מוטסים לא מכירה את הדברים האלו?

כמו שמדריכת סימולטור של F16 לא יודעת לתפעל F16...

הרי מדריכת סימולטורים צריכה להתמחות בהדרכת סימולטורים, ולא בבקרה או הטסה.

מקווה שעזרתי,

פורסם

תודה על התגובה טל,

אני מניח שיש שילוב של שני גורמים.

האחד שככל הנקרא הבקרה שאנחנו מדברים עלייה בבקרה מוטסת היא בקרה משימתית, וגם העובדה שמדריכת סימולטור לא מגיעה לעומק של החומר כפי שמגיעים הבקרים האמיתיים.

כששמעתי שחלק מההדרכה שלה זה לעבור מבחנים בתור חניכה על הסימולטור, חשבתי שהיא וודאי תכיר קצת מהעולם האזרחי ולכן הופתעתי שלא היה לה מושג בנתיבים אזרחיים וכו'.

אני מסכים איתך שמדריכות סימולטורים לא תדענה לתפעל מטוסים או לתפעל עמדת בקרה בצורה מושלמת, אבל באופן תאורטי בשביל שיוכלו ללמד אחרים הן צריכות להיות בקיאות בחלק גדול מן הנושאים התאורטיים אותם לומדים המתאמנים על הסימולטורים הללו.

תפקיד מגניב, אין מה לומר.

פורסם

זה לא בידיוק ככה בתור מדריכה היא נחשפת לעולם שלה ושל הבקרים שהיא מכשירה

והיא והם לא צריכים לדעת מזה VOR וכו ...

יש בקרים שכן משתמשים בזה וצריכים את זה לכן הם יודעים ומכירים .

חוץ מזה שבתור בקר לא ממש אכפאת לי איך המטוס יטוס לVOR שנתתי לו אלא שיגיע לשמה בסוף

פורסם
זה לא בידיוק ככה בתור מדריכה היא נחספת לעולם שלה ושל הבקרים שהיא מכשירה

והיא והם לא צריכים לדעת מזה VOR וכו ...

יש בקרים שכן משתמשים בזה וצריכים את זה לכן הם יודעים ומכירים .

חוץ מזה שבתור בקר לא ממש אכפאת לי איך המטוס יטוס לVOR שנתתי לו אלא שיגיע לשמה בסוף

היי אור,

אני אמנם לא בקר בחה"א, אך אני עובד עם כל סוגי הבקרים כל יום כל היום וכולם מכירים היטב את כל אמצעי הביות והניווט - גם בקר תעבורה, גם בקר משימתי, גם קמנ"ק, גם בקר בודק, גם בקר טרום, גם קש"אים וגם כל שאר הסוגים. אין לי שום ספק שגם בקרים מוטסים מכירים את האמצעים האלו ואיך הם עובדים.

אשמח אם תוכל להסביר מדוע בקר בהכשרתו הבסיסית אינו נדרש ללמוד את המידע הזה.

נא להתחבר על מנת להגיב

You will be able to leave a comment after signing in



התחברות לאתר


×
×
  • יצירת חדש...