עבור לתוכן
tsh

בד"ח סנונית היישר ממחברות חניכי טיס! (מותר לפרסום)

Recommended Posts

פורסם

דבר ראשון זה מותר לפרסום, זה הובא באתר חיל האוויר:

סנונית – נהלים רגילים

בדיקות לפני התנעה

1. הקשר למצנח ולכסא, בדוק נעילת רצועות.

2. כיסא ודוושות – התאם.

3. הגאים – חופש מלא ובכוון הנכון.

4. לחיצים – בפנים

5. מכשירי טיסה – בדוק וכייל גובה, מד G – אפס.

6. מפסקים – כולם מטה.

7. ALT AIR – סגורה ומאובטחת.

8. ידיות מנוע – חופשיות, קבע חיכוך

תערובת – עניה.

מדחף – מלא קדימה.

מצערת - ¼ מהלך.

9. מקזז מכאני – תנועה מלאה והחזר ל T/O.

10. ידית גלגלים בחירום – NORMAL

התנעה

1. מצבר – הפעל.

2. BUS TIE –MAN.

3. טבלת התרעות – בדוק 2 מחזורים.

4. דלק - בדוק כמויות.

בוחר למיכל הפחות מלא (אם שווה - לשמאלי)

5. נצנץ – הדלק.

6. משאבת דלק – הפעל.

7. תערובת – פתח לעשירה (מנוע קר: 5-8 שנ',

מנוע חם: 1-2 שנ').

תצרוכת דלק – עולה.

סגור תערוכת לענייה.

8. משאבת דלק – הפסק.

9. סביבת המטוס והמדחף – נקיים.

10. בלמים – לחץ.

11. מתנע – הפעל.

12. תערובת (כשהמנוע תפס) – עשירה.

13. מצערת – 1200 סל"ד.

14. אלטרנטור – הפעל.

15. נוריות STRTER ו- OIL PRESS – כבויות.

16. לחץ שמן – תקין.

התנעה חמה

בהתנעת מנוע חמה או בטמפרטורה חיצונית גבוהה - הפעל משאבת דלק לפני הפעלת המתנע.

התנעת מנוע מוצף

1. מצערת – מלא קדימה.

2. משאבת חשמלית – מופסקת.

3. תערובת – עניה.

4. הגה גובה – משוך לאחור.

5. בלמים - לחץ.

6. מנוע – הפעל.

לאחר שהמנוע תפס:

7. תערובת עשירה, מצערת הפחת.

אחרי ההתנעה

1. BUT TIE – העבר ל-AUTO.

2. אויניקה – הפעל.

3. מיזוג – הפעל לפי הצורך.

4. אורות ניווט – הפעל לפי הצורך.

5. מדפים – בדוק בשלבים עד מלוא הטווח.

6. VTR – העבר ל STBY.

7. מכשיר מנוע – בדוק.

8. טבלת התראות – כבויה.

9. אופק מלאכותי - אפס.

10. מכשיר רדיו וניווט – הפעל וכייל.

11. מצבר הידראולי – בתחום הירוק.

הסעה

1. רדיו – בקש הסעה, וכייל לחץ.

2. אזור הסעה –צדדים וקדימה – פנוי.

3. בלמי חנייה – שחרר.

4. בלמים – בדוק.

5. היגוי קרקע – בדוק.

6. מצפנים, מכשירי ג'ירו והחלקה – בדוק.

בדיקות מנוע

1. בלמי חניה – הפעל.

2. רדיו – ערוץ הקפה.

3. מדחף – קדימה.

4. מצערת – 2000 סל"ד.

5. יניקה - בדוק.

6. הצתה – ימין, שניהם, שמאלך, שניהם (נפילה מירבית – 175, נפילה מזערית – 50, הפרש מירבי – 50).

הערה

במידה ונפילת מגנטו חורגת מן המגבלות – יש לדלל תערובת ב 2000 סל"ד למשך 30 שניות, ולחזור על הבדיקה.

7. מדחף – בדוק במהלך מלא אחורה וקדימה פעמיים, השאר מלא קדימה.

הערה

אין לרדת תחת 1500 סל"ד בבדיקה זו.

8. AIR ALT – בדוק נפילת סל"ד (70-20), החזר לנעילה.

9. טמפרטורת שמן - מינ'נ 40 מעלות, אם לא – המשך לחמם מנוע ב1200 סל"ד.

10. מצערת – בדוק בסרק (600-700 סל"ד).

11. מצערת – ל-1200 סל"ד.

הכנות להמראה

1. חופה – סגורה ונעולה (וו תפוס וסמני נעילה).

2. מצבר הידראולי חירום – תחום ירוק.

3. ידית גלגלים בחירום – NORMAL.

4. מקזז חשמלי – קדימה, אחורה ולמצב המראה.

5. הגאים – תנועה חופשית ומלאה.

6. חגורות – נעולות ומהודקות.

7. מדפים – למצב המראה.

8. משאבת דלק – הפעל.

9. הצתה – וודא על BOTH.

10. מכשירי הטיסה - בדוק, מכשירי גובה מכוילים.

11. טבלת התראות – כוביה פרט למשאבת דלק.

12. דלק – בדוק כמויות, העבר בוחן למיכל המלא.

13. מכשירי מנוע – בדוק מגבלות.

14. תוארת נחיתה והסעה – הדלק.

15. חימום פיטו – לפי הצורך.

16. זע"ט – ALT.

17. צלע סופית – נקייה.

18. רדיו – בקש רשות להתיישר.

19. בלמי חנייה - שחרר.

התיישרות

1. בלמים – לחץ.

2. מצפנים – בכיוון המסלול.

3. שעון – משולש מול מחוג הדקות.

5. רדיו – בקש וקבל אישור להמריא.

עזיבת אזור

1. מצפן ואופק מלאכותי – כייל ואפס.

2. רדיו – דווח.

3. בוחר דלק – למיכל המלא.

4. תערובת - לפי הצורך.

5. אורות הסעה ונחיתה – הדלק.

צלע עם הרוח

1. חגורות – נעולות.

2. משאבת דלק חשמלית - הפעל.

5. אורות נחיתה, הסעה – מופעלים.

6. מדפים – T/O מתחת 150 קשר.

7. גלגלים – מטה תחת 136 קשר.

8. ודא 3 ירוקים.

9. נורית – כבויות פרט ל- FUEL PUMP.

10. דלק – בדוק.

11. מכשירי מנוע- בדוק.

צלע בסיס

1. מנוע – מצערת – 13 אינטש.

מדחף - מלא קדימה.

תערובת – כנדרש.

2. מדפים – LAND (מתחתK 114(.

צלע סופית

1. מהירות - 80K – 90K.

2. ודא – ירוקים, אדום, כחול, LAND.

3. חצית מסלול – 70K.

אחרי נחיתה

1. מדפים – מעלה.

2. משיב – STBY.

3. משאבת דלק – הפסק.

4. חימום פיטו- מופסק.

5. אורות – כבה ביום.

6. רדיו – ערוץ הסעה.

כיבוי

א. בחניה:

1. בלמי חניה – הפעל.

2. VTR – OFF

3. תאורות, מיזוג ואויוניקה – כבה.

4. מגנטו - בדוק ב 900 סל"ד.

5. מצערת – 1200 סל"ד.

6. תערובת – עניה.

ב. לאחר עצירת המדחף:

1. מפתח הוצא.

2. מספקים – כולם משמאל לימין:

נצנץ – הפסק.

BUS TIS – OFF.

מצבר ואלטרנטור – הפסק.

ספר המטוס – חתום.

נא להתחבר על מנת להגיב

You will be able to leave a comment after signing in



התחברות לאתר


×
×
  • יצירת חדש...