tsh פורסם יולי 1, 2004 דיווח פורסם יולי 1, 2004 דבר ראשון זה מותר לפרסום, זה הובא באתר חיל האוויר: סנונית – נהלים רגילים בדיקות לפני התנעה 1. הקשר למצנח ולכסא, בדוק נעילת רצועות. 2. כיסא ודוושות – התאם. 3. הגאים – חופש מלא ובכוון הנכון. 4. לחיצים – בפנים 5. מכשירי טיסה – בדוק וכייל גובה, מד G – אפס. 6. מפסקים – כולם מטה. 7. ALT AIR – סגורה ומאובטחת. 8. ידיות מנוע – חופשיות, קבע חיכוך תערובת – עניה. מדחף – מלא קדימה. מצערת - ¼ מהלך. 9. מקזז מכאני – תנועה מלאה והחזר ל T/O. 10. ידית גלגלים בחירום – NORMAL התנעה 1. מצבר – הפעל. 2. BUS TIE –MAN. 3. טבלת התרעות – בדוק 2 מחזורים. 4. דלק - בדוק כמויות. בוחר למיכל הפחות מלא (אם שווה - לשמאלי) 5. נצנץ – הדלק. 6. משאבת דלק – הפעל. 7. תערובת – פתח לעשירה (מנוע קר: 5-8 שנ', מנוע חם: 1-2 שנ'). תצרוכת דלק – עולה. סגור תערוכת לענייה. 8. משאבת דלק – הפסק. 9. סביבת המטוס והמדחף – נקיים. 10. בלמים – לחץ. 11. מתנע – הפעל. 12. תערובת (כשהמנוע תפס) – עשירה. 13. מצערת – 1200 סל"ד. 14. אלטרנטור – הפעל. 15. נוריות STRTER ו- OIL PRESS – כבויות. 16. לחץ שמן – תקין. התנעה חמה בהתנעת מנוע חמה או בטמפרטורה חיצונית גבוהה - הפעל משאבת דלק לפני הפעלת המתנע. התנעת מנוע מוצף 1. מצערת – מלא קדימה. 2. משאבת חשמלית – מופסקת. 3. תערובת – עניה. 4. הגה גובה – משוך לאחור. 5. בלמים - לחץ. 6. מנוע – הפעל. לאחר שהמנוע תפס: 7. תערובת עשירה, מצערת הפחת. אחרי ההתנעה 1. BUT TIE – העבר ל-AUTO. 2. אויניקה – הפעל. 3. מיזוג – הפעל לפי הצורך. 4. אורות ניווט – הפעל לפי הצורך. 5. מדפים – בדוק בשלבים עד מלוא הטווח. 6. VTR – העבר ל STBY. 7. מכשיר מנוע – בדוק. 8. טבלת התראות – כבויה. 9. אופק מלאכותי - אפס. 10. מכשיר רדיו וניווט – הפעל וכייל. 11. מצבר הידראולי – בתחום הירוק. הסעה 1. רדיו – בקש הסעה, וכייל לחץ. 2. אזור הסעה –צדדים וקדימה – פנוי. 3. בלמי חנייה – שחרר. 4. בלמים – בדוק. 5. היגוי קרקע – בדוק. 6. מצפנים, מכשירי ג'ירו והחלקה – בדוק. בדיקות מנוע 1. בלמי חניה – הפעל. 2. רדיו – ערוץ הקפה. 3. מדחף – קדימה. 4. מצערת – 2000 סל"ד. 5. יניקה - בדוק. 6. הצתה – ימין, שניהם, שמאלך, שניהם (נפילה מירבית – 175, נפילה מזערית – 50, הפרש מירבי – 50). הערה במידה ונפילת מגנטו חורגת מן המגבלות – יש לדלל תערובת ב 2000 סל"ד למשך 30 שניות, ולחזור על הבדיקה. 7. מדחף – בדוק במהלך מלא אחורה וקדימה פעמיים, השאר מלא קדימה. הערה אין לרדת תחת 1500 סל"ד בבדיקה זו. 8. AIR ALT – בדוק נפילת סל"ד (70-20), החזר לנעילה. 9. טמפרטורת שמן - מינ'נ 40 מעלות, אם לא – המשך לחמם מנוע ב1200 סל"ד. 10. מצערת – בדוק בסרק (600-700 סל"ד). 11. מצערת – ל-1200 סל"ד. הכנות להמראה 1. חופה – סגורה ונעולה (וו תפוס וסמני נעילה). 2. מצבר הידראולי חירום – תחום ירוק. 3. ידית גלגלים בחירום – NORMAL. 4. מקזז חשמלי – קדימה, אחורה ולמצב המראה. 5. הגאים – תנועה חופשית ומלאה. 6. חגורות – נעולות ומהודקות. 7. מדפים – למצב המראה. 8. משאבת דלק – הפעל. 9. הצתה – וודא על BOTH. 10. מכשירי הטיסה - בדוק, מכשירי גובה מכוילים. 11. טבלת התראות – כוביה פרט למשאבת דלק. 12. דלק – בדוק כמויות, העבר בוחן למיכל המלא. 13. מכשירי מנוע – בדוק מגבלות. 14. תוארת נחיתה והסעה – הדלק. 15. חימום פיטו – לפי הצורך. 16. זע"ט – ALT. 17. צלע סופית – נקייה. 18. רדיו – בקש רשות להתיישר. 19. בלמי חנייה - שחרר. התיישרות 1. בלמים – לחץ. 2. מצפנים – בכיוון המסלול. 3. שעון – משולש מול מחוג הדקות. 5. רדיו – בקש וקבל אישור להמריא. עזיבת אזור 1. מצפן ואופק מלאכותי – כייל ואפס. 2. רדיו – דווח. 3. בוחר דלק – למיכל המלא. 4. תערובת - לפי הצורך. 5. אורות הסעה ונחיתה – הדלק. צלע עם הרוח 1. חגורות – נעולות. 2. משאבת דלק חשמלית - הפעל. 5. אורות נחיתה, הסעה – מופעלים. 6. מדפים – T/O מתחת 150 קשר. 7. גלגלים – מטה תחת 136 קשר. 8. ודא 3 ירוקים. 9. נורית – כבויות פרט ל- FUEL PUMP. 10. דלק – בדוק. 11. מכשירי מנוע- בדוק. צלע בסיס 1. מנוע – מצערת – 13 אינטש. מדחף - מלא קדימה. תערובת – כנדרש. 2. מדפים – LAND (מתחתK 114(. צלע סופית 1. מהירות - 80K – 90K. 2. ודא – ירוקים, אדום, כחול, LAND. 3. חצית מסלול – 70K. אחרי נחיתה 1. מדפים – מעלה. 2. משיב – STBY. 3. משאבת דלק – הפסק. 4. חימום פיטו- מופסק. 5. אורות – כבה ביום. 6. רדיו – ערוץ הסעה. כיבוי א. בחניה: 1. בלמי חניה – הפעל. 2. VTR – OFF 3. תאורות, מיזוג ואויוניקה – כבה. 4. מגנטו - בדוק ב 900 סל"ד. 5. מצערת – 1200 סל"ד. 6. תערובת – עניה. ב. לאחר עצירת המדחף: 1. מפתח הוצא. 2. מספקים – כולם משמאל לימין: נצנץ – הפסק. BUS TIS – OFF. מצבר ואלטרנטור – הפסק. ספר המטוס – חתום.
Eliran-VFS1 פורסם יולי 1, 2004 דיווח פורסם יולי 1, 2004 יפה מאוד טל ... אני חייב לנסות! מישהו יודע עם לסנונית שפעם פורסמה והורדנו (כחולה סגולה)יש פנל שבו אפשר לנסות ולהפעיל הכול לפי הדוח?