עבור לתוכן
mickey lip

שת"פ חדש-שירגל כנפיים VATIL

Recommended Posts

פורסם

למי מכם שלא היה בכנס,

בית הספר לטיסה שירגל כנפיים בשיתוף עםVATIL פותח בפנייכם את עולם התעופה האמיתי.

מהיום ניתן ללמוד טיסה באותו מסלול שבו עובר טייס אמיתי.

לפניכם מספר שאלות ותשובות שריכזנו עבורכם.

אשמח לראות את מידת העינות והרצינות של חברי החטיבה על מנת שנוכל לתכנן כבר את פתיחת מחזור קורס הטייס הראשון.

מה זה ?SWV

SWV או " shirgal-wings-vatil" הוא פרויקט שיתוף פעולה בין מחלקת ההדרכה של

VATIL למכללת שירגל-כנפיים שבו יוכלו חברי VATIL ללמוד את מקצועות הטייס בדיוק כפי שנלמדים במציאות.

מהם הקורסים שיוצעו לחניכי ?SWV

קורסי תיאוריה: טיס פרטי, מכשירים, מסחרי ו ALTP

קורסים מעשיים בסימולטור: פרטי, מכשירים, דו מנועי, מסחרי

קורס פקחי טיסה ובקרים (קורס התיאורטי של רת"א)

איפה יועברו קורסי התיאוריה?

הקורסים מתבצעים באופן עצמאי בבית על ידי תוכנת מחשב. בקורסים ישולבו גם הרצאות פרונטאליות ומבחנים אשר יתבצעו במכללת שירגל-כנפיים בשדה התעופה בהרצלייה.

כמה זמן נמשך קורס?

משך הקורס תלוי בקצב ההתקדמות האישי של החניך.

אני עסוק מאוד בעבודה ובלימודים, כמה זמן פנוי צריך כדי להשתתף בקורס באופן אפקטיבי?

הקורס מותאם לכל חניך באופן אישי. החניך יגדיר בעצמו את הפריסה והאינטנסיביות של הקורס.

מה זה רת"א וירטואל?

רת"א וירטואל הוא הגוף שיבחן את החניכים ויסמיך את הבוחנים, כמו כן הוא ינפיק את התעודות והרישיונות.

רת"א V ייתן מסגרת חוקתית לפרויקט

האם מקבלים תעודה שמעידה על השתתפות בקורס?

כן, כמו במציאות שעוברים מבחן מקבלים תעודה. בסיום הקורס מקבלים תעודת סיום ממכללת שירגל כנפיים ותעודת רישיון וירטואלי מרת"אV לפי סוג הרישיון שהוציא החניך.

מי יכול להשתתף בפרויקט?

כל אחד שהוא חבר ואטיל (לפרטים להרשמה חינם ל-VATSIM היכנסו לאתר

( VATILב http://www.vatil.org.il )

המערכת בנויה לתת מענה לכמות גדולה של חניכים ולא צפויות בעיות,

אם זאת במידה ויוצר עומס תינתן בשלב הראשוני עדיפות לבוגרי IFS שכבר החלו את הכשרתם בVATIL

מה ההבדל בין קורס טיס אמיתי וזה של SWV?

הקורס התיאורטי של SWV זהה לחלוטין לקורס האמיתי פרט למבחנים שלא מתבצעים ברת"א אלא מתבצעים ברת"אV בשדה התעופה בהרצלייה.

הקורס המעשי שונה ומועבר בסימולטור ולא במטוס אמיתי.

תינתן אופציה לחוויית שיעור ניווט במטוס אמיתי עם מדריך אמיתי בתשלום נוסף ובמחיר מיוחד באופן בלעדי לחברי מועדון SWV

התחלתי קורס בSWV והחלטתי שאני רוצה ללמוד לרשיון טייס אמיתי, אפשר לעבור?

כן! שדרוג לקורס טיס פרטי אמיתי הוא פשוט וניתן לביצוע במידה והחניך אומד בדרישות

רשות התעופה האזרחית האמיתית.

כמה עולה קורס במסגרת SWV?

קורסי SWV זולים באופן משמעותי מהקורסים הרגילים שמציע המכללה וזאת על מנת לאפשר לכמה שיותר חובבי תעופה ליהנות מהפרויקט.

דמי ההרשמה לקורס הם בסך 300 ₪ לשנה אחת. חבר במועדון SWV יהיה זכאי

לקורס תיאוריה ב300 ₪ במקום ב4000 ₪

ההבדל בין הקורסים הוא רק בתרגול המבחנים, התוכן עצמו זהה לחלוטין!

כמו כן יוכלו חברי מועדון לרכוש הכשרה מעשית בסימולטור ב100 ₪ לשעה במקום 540 ₪

זה נכון שצריך בגרות 5 יחידות לפחות בפיזיקה ומתמטיקה כדי ללמוד טייס?

לא!

אני פקח וירטואלי ב VATIL אני מעוניין להירשם לקורס ATC בשירגל-כנפיים במסגרת SWV . האם אני צריך להירשם תחילה לקורס טייס פרטי?

לא. פקחים שעברו או עוברים הכשרת פיקוח ובקרה מעשית בחטיבת VATIL יוכלו להתחיל מייד בקורס ATC ולא יחויבו לעבור תחילה את קורס הטייס הפרטי.

קורס ATC הוא קורס מלא וזהה לקורס אותו עוברים הפקחים והבקרים האמיתיים ואינו תלוי בידע שנרכש בקורסים אחרים.

אני קברניט ותיק על ה747-400 של PMDG , אני יכול להתחיל ישר מALTP?

לא! החומר הנלמד במציאות שונה מאוד מזה שנדרש להטסה של תוספים מסוגם של PMDG

ולא ניתן לדלג על שלבים. קורס ALTP הוא קורס קשה, ומאתגר! גם מעניין ביותר!

נגלה לכם שגם טייסי החברות המסחריות כמו אל על ישראייר וארקיע שלומדים אצלנו מזיעים בקורס הזה.

הורדה מדביק - מיקי

פורסם
1. כשאתה אומר "תוכנת מחשב", אתה מתכוון ל-TS?

2. איך תעזור לי התעודה הוירטואלית בעולם האמיתי?

תודה.

שלום תומר,

אם בTS אתה מתכון ל TEEM SPEEK אז לא.

התוכנה היא תוכנת הלימוד של שירגל כנפיים.

מטרת הנפקת התעודות היא: מתן אופי ואספקט הישגי לפרויקט ותיעוד הישגיו של החניך.

הידע הנרכש בקורסים של SWV יכול לשמש כפלטפורמה להכנה מקדימה מצוינת לכל אחד מתחומי העיסוק השונים בעולם התעופה האמיתי.

פורסם

נשמע מאוד מעניין, זה יכול מאוד לעזור לאלה שרוצים לצאת לטיס בעולם האמיתי כמוני!!! רק שחסר לי בערך 400,000 ש"ח :wink:

מה מחיר הקורס? , והאם קיים פירוט על מערך הלימודים?

תודה!

פורסם

בכנס ששמענו על זה לא חשבנו שבאמת יכול להיות דבר כזה

עם כזאת הנחה וכל הדברים

ובעיקר שמנכ"ל שירגל אמר שהוא לא מבין איך חברות התעופה האמתיות לא מכניסות אותנו (חברי VATIL) לקוקפיט.

השאלה שלי אם אני אוכל ללמוד שם את קורס הATC מבלי שום ידע מוקדם מהחטיבה

כלומר שאני לא פקח בVATIL?

ורק לאחר הקורס להיות פקח בVATIL אחרי כל הידע שאקבל שם?

תודה רבה על השת"פ הזה!!!

פורסם
בכנס ששמענו על זה לא חשבנו שבאמת יכול להיות דבר כזה

עם כזאת הנחה וכל הדברים

ובעיקר שמנכ"ל שירגל אמר שהוא לא מבין איך חברות התעופה האמתיות לא מכניסות אותנו (חברי VATIL) לקוקפיט.

השאלה שלי אם אני אוכל ללמוד שם את קורס הATC מבלי שום ידע מוקדם מהחטיבה

כלומר שאני לא פקח בVATIL?

ורק לאחר הקורס להיות פקח בVATIL אחרי כל הידע שאקבל שם?

תודה רבה על השת"פ הזה!!!

שלום עידו,

על מנת להירשם לקורס ATC בשירגל-כנפיים במסגרת SWV צריך החניך לעבור את תהליך הקבלה לפיקוח מעשי ברשת VATSIM דרך חטיבת VATIL.

ברגע שהתקבלת לקורס הפקחים של VATIL תוכל להירשם לקורס הATC של SWV

צריך לזכור שאת ההכשרה המעשית בפיקוח טיסה עוברים בVATIL

לפרטים על תהליך הכשרת פקחי טיסה בVATIL

http://www.vatil.org.il/vatil/training/atc.html

יום טוב

פורסם

חברים המעוניינים לבקר בשירגל-כנפיים לסיור מודרך ולקבל הסברים מפורטים על האפשרויות השונות במסגרת פרויקט SWV

מוזמנים ליצור איתי קשר בפרטי

תודה

פורסם

שלום חברים

בימים הקרובים נשלח לכולכם את המצגת במייל , לטובת אלא שלא היו בכנס ורוצים להתרשם במה מדובר גם.

בנוסף נפתח הרשמה למחזור הראשון , פרטים בקרוב.

פורסם

חברים,

היינו רוב זיקני השבט בסיור המודרך של יהב, ומאד התרשמנו מהשת"פ שהולך להיות עם ואטיל.

מאד מומלץ לחברים שרוצים להיות טייסים במציאות, יש בזה חסכון כספי לא מעט, והרחבת ידע בצורה משמעותית.

אני רוצה להודות ליהב על הסיור, ולחברת שירגל שהמנכ"ל הוא יצחק שילה על התמיכה בחברי ואטיל.

פורסם

הבהרה בנושא שילוב קורס SWV וקורס טייס אמיתי.

למען הסר ספק,

בפירוש יש אפשרות לשלב את שני המסלולים או לעבור מאחד לשני!

למען האמת אופציה זאת נלקחה בחשבון עוד בשלבי התכנון הראשוניים של הפרויקט אך מוגדרת במערכת "כמקרה חריג".

חניכים המעוניינים לשלב או לעבור מהמסלול הווירטואלי לאמיתי יצרו איתי קשר בהודעה פרטית

לתיאום הנושא.

תודה!

פורסם
נגיד איך אני יכול להצטרף ללמוד גם כן ?

לקרא את ההודעה הראשונה בשרשור :roll:

פורסם

אם הבנתי נכון, העלות הינה 300 ש"ח לרישום, ועוד 300 ש"ח על כל אחד מהקורסים התיאורטיים?

בנוסף, אם רוצים לעשות קורס מעשי, זה עולה 100 ש"ח לשעת סימולטור. כמה שעות "טיסה" כולל קורס פרטי בסימולטור?

פורסם

שלום רענן,

קורס טיס פרטי מעשי אפשר לעשות פה ב"אי אף אס".

בסימולטור של שירגל ניתן לעשות קורס מכשירים כמו במציאות המבוסס על מודל קורס המכשירים המזורז שעוברים טייסי חייל האוויר בקורס ההסבה לרשיון מסחרי אזרחי (שלוש שעות סימולטור).

ניתן גם לטוס שעות בודדות או חצאי שעות עם עוד חבר חטיבה, כלומר להתחלק בעלות 50-50 עם עוד חניך.

לגבי המחירים אתה הבנת נכון

מקווה שעזרתי

פורסם

איזה רעיון מטורף !

אני ממש אהבתי את הרעיון ,

כמו מי שמעלי , כמה שעות סימולטור יידרשו ( זה משתנה מתלמיד לתלמיד , אך בערך \ בממוצע ) כדי לעבור מעשי ?

ממש מעניין , מעכשיו אני חוסך !

באמת רעיון מדהים ! , כל הכבוד ל- VATIL ! ,

מאור כהן .

פורסם

שלום רב,

כמה שאלות לגבי הנ"ל:

האם כל חבר בVATIL יכול לעבור קורס?

אני צריך להגיע למכללה?

האם אני צריך רק לעבור קורס על סימולטור,לעבור מבחנים וזהו?

איך נרשמים?

תודה רבה.

פורסם
שלום רב,

כמה שאלות לגבי הנ"ל:

האם כל חבר בVATIL יכול לעבור קורס?

אני צריך להגיע למכללה?

האם אני צריך רק לעבור קורס על סימולטור,לעבור מבחנים וזהו?

איך נרשמים?

תודה רבה.

כל הפרטים בעמוד 1....

פורסם

לגבי ההרשמה אני לשלוח אימייל למנהל?או שיש דף הרשמה?

אם יש דף הרשמה אשמח לקישור.

אז לפי הבינותי,

הפרוייקט אומר שכל חבר VATIL יכול ללמוד טיסה כמו טייס אמיתי בדיוק?

אם כן למה נועדו IFS ו VFS?

ואיך זה הגיוני שילדים בני 13 יכולים ללמוד טיס בדיוק כמו טייסים במציאות?

פורסם
לגבי ההרשמה אני לשלוח אימייל למנהל?או שיש דף הרשמה?

אם יש דף הרשמה אשמח לקישור.

אז לפי הבינותי,

הפרוייקט אומר שכל חבר VATIL יכול ללמוד טיסה כמו טייס אמיתי בדיוק?

אם כן למה נועדו IFS ו VFS?

ואיך זה הגיוני שילדים בני 13 יכולים ללמוד טיס בדיוק כמו טייסים במציאות?

הפרוייקט אומר שכל חבר VATIL שנרשם לשתפ יכול ללמוד את החומר התיאורטי ולקבל הדרכה על סימולטור כמו טייס אמיתי בדיוק.

הפרוייקט לא אומר שאתה תוסמך באיזו שהיא צורה כטיס כל עוד לא עברת את המבחנים של רת"א ולשם כך עליך לעבור מספר כלשהו של שעורים ובחינות מעבר למה שהפרוייקט מספק. למען הסר ספק מדובר כאן רק על הידע התיאורטי כלומר החומר שלומדים לבחינת התיאוריה... מעבר לכך כדי ללמוד טיסה ולהיות מוסמך כטייס לפי חוקי מדינת ישראל ידרשו לך עוד כ 40 שעות טיסה מעשית שאותם כמובן השתפ לא מציע.

בקשר לIFS ו VFS אלו שני גופים וירטואלים שהוקמו על ידי חובבי סימולטורים ותעופה לצורך לימוד טיסה בסימולטור עם חומר תיאורטי ברמות שונות אך בכל מקרה יותר תמציתי ומוכוון ללימוד טיסה וירטואלית ברשת.

השת"פ עם שירגל הוא יוזמה חדשה יחסית ונועד יותר בשביל אלו שרוצים להעמיק את ידיעותיהם או היכרותם עם החומר התיאורטי המלא של קורס הטייס של ה"עולם האמיתי" ולפתוח אולי עוד דלת לקורס האמיתי בעתיד.

לשאלה איך זה הגיוני שילדים בני 13 יכולים ללמוד טיס כמו טייסים במציאות - ברור לך שמדובר כאן רק על קורס תיאוריה. אף אחד לא יעלה אותך על מטוס להדרכה מעשית במסגרת השתפ הזה. הכי הרבה שתוכל לקבל במסגרת השת"פ אלו שעות הדרכה על הסימולטור של שירגל והדבר כרוך בתשלום נוסף.

בכל מקרה כל אחד שיש לו את הסבלנות ויכולות החשיבה והלמידה העצמית הנדרשות יכול ללמוד את החומר הזה גם אם הוא בן 13.

לגבי ההרשמה לפרוייקט - שווה לברר אם הוא עוד פעיל בכלל...

בהצלחה

פורסם
נדמה שהוא עדיין פעיל לפי האתר..איך נרשמים?

אני רואה שבאמת חסרים פרטי הרשמה. בעבר התעסקו עם הנושא מיקי ליפ ויהב ליפינסקי, איני יודע איפה זה עומד היום

בכל מקרה בשרשור הזה נמצאות הודעות של שניהם ובתחתיתן כמו כל הודעה בפורום אמורים להיות פרטי יצירת קשר איתם

נסה לפנות לאחד מהם ישירות זה יהיה הכי קל.

בהצלחה

נא להתחבר על מנת להגיב

You will be able to leave a comment after signing in



התחברות לאתר


×
×
  • יצירת חדש...