עבור לתוכן
David Bendavid

ELALVA מציגה: **Fly In Amsterdam** - 21.11.2009

Recommended Posts

פורסם

תודה ענקית לאירוע מושלם מצד אלעל ווירטואל.

תודה לאכבר פיקוח של החטיבה ולבקשי שהוביל שם את העסק!

חיל האוויר הרביץ נוכחות יפה באירוע וביצע את הפריסה הראשונה שלו לחו"ל

נתראה באירוע הבא!

פורסם

אחרי הרבה זמן שלא טסתי קפצתי לאלבז והרמנו טיסה, היה מצוין!

פורסם

ארע מעולה פיקוח מקצועי ואדיב של ההולנדים , ולפי מה ששמעתי התנהגות מקצןעית של הטייסי אלעלע וירטואל.

תודה רבה לאלמוג ולדוד על הארגון המופתי

תמונות אני יעלה בקרוב

פורסם

תודה לכל המארגנים, היה אחלה ארוע.

טסטי עם ה 76 רטרו של חיל האויר, אמיר שיגע את קפריאנוס ביריס :D

ביצענו תדלוק אוירי מעל יוון, היה מדהים.

להולנד הגענו במבנה מכונס של 707, שני 767 שני F16 ואיזה אלעל נוסף שהצטרף :D

פקחים הולנדים שלטו ביד רמה, למרות שאת גישה היה קצת קשה להבין, אבל עשה עבודת הפרדה מצויינת.

אחרי קרוב ל 6 שעות , קרקע סידר לי עוד מעל 20 דקות הסעה :S כאשר מה V להסיע את כל ה Z כדי להגיע ל F.

תוך כדי הסעה, SUP של VATSIM עושה לי בדיקת דופק. לך תסביר לו שמתוך 6 שועת ONLINE אני חצי שעה כבר מסיע בתוך סכיפהול.

לא פחות נחמד היה לפגוש על הקרקע בסכיפהול את UPS411, חבר בריטי ואחד הכשרונות הבולטים ביצור פנלים לקוקפיטים :)

שוב תודה לכולם, היה כיף ומעייף IAF056 הולך לשם ת'ראש על דיונה.

פורסם

אז הסלוט שלי היה לשעה 15.32 זולו ויצאתי לדרך בשעה 15.40 לערך,

הסעה טובה ביותר למסלול 26 והמנועים של ה777 מתחילים לרוץ,

ממריאים לכיוון הSIX והופ-נפל הסימולטור 8)

אז יצאתי שוב באיחור קל ככה זחלתי מאחורי כל השיירה,

תודה לכל הפקחים בב"ג שנשארו גם להמראה השנייה שלי..

אחרי זה השיוט היה טוב ביותר, היה נחמד לשמוע מלא את הisraeli air force על הקשר..

תודה למארגנים! יופי של אירוע..

כן ירבו עוד אירועים כאלו! :D

פורסם

ארוע מעולה לכל הדעות ! כל הכבוד למחלקת ארועים !!!!

המיכלית המזדקנת לאיטה של ח"א בדמות 767-300ER באות קריאה IAF055 .

תדלוק מעל יוון וחזרה לגובה שיוט לתמוך ב707 הנשיאותי שהוטס ע"י אלוף א' מזוכיסט לא קטן שהטיס כל הדרך על רדיאלים וכוכבים ....

נקודה למחשבה :

במהלך הליך הכניסה לאמסטרדם באזור ATRIP אם אינני טועה בשמה של הנקודה , ווידאתי מול הפקח את המסלול בשימוש לגבי כדי שאוכל להתכונן כהלכה לגישה הסופית . לאחר מעבר לגישה וכניסה בווקטורים ממזרח לגישה ומעקב אחרי תנועה צמודה בגישה המתוכננת קיבלתי הוראה להכנס למסלול שונה (18C במקום 18R) . האם לא אמור להתבצע איזה שהוא תאום בין סנטר לגישה בנושא זה ?

לא הכי סימפטי להתחיל לחפש תדפית של המסלול השני בגובה 3 בפינל ...

פורסם
ארוע מעולה לכל הדעות ! כל הכבוד למחלקת ארועים !!!!

המיכלית המזדקנת לאיטה של ח"א בדמות 767-300ER באות קריאה IAF055 .

תדלוק מעל יוון וחזרה לגובה שיוט לתמוך ב707 הנשיאותי שהוטס ע"י אלוף א' מזוכיסט לא קטן שהטיס כל הדרך על רדיאלים וכוכבים ....

נקודה למחשבה :

במהלך הליך הכניסה לאמסטרדם באזור ATRIP אם אינני טועה בשמה של הנקודה , ווידאתי מול הפקח את המסלול בשימוש לגבי כדי שאוכל להתכונן כהלכה לגישה הסופית . לאחר מעבר לגישה וכניסה בווקטורים ממזרח לגישה ומעקב אחרי תנועה צמודה בגישה המתוכננת קיבלתי הוראה להכנס למסלול שונה (18C במקום 18R) . האם לא אמור להתבצע איזה שהוא תאום בין סנטר לגישה בנושא זה ?

לא הכי סימפטי להתחיל לחפש תדפית של המסלול השני בגובה 3 בפינל ...

הערות לסדר:

1. היה אירוע מעניין, מקצועי ומאתגר (אתם יודעים: IFR אמיתי בלילה, תנועה כמעט לכל אורך הנתיב, צפיפות

בנתיב וכד). הדובדבן בקצפת - פיקוח הולנדי שתמיד מוכיח שאפשר לעשות את זה טוב יותר.

2. הנקודה היתה ARTIP לפי STAR NORKU2B של 18R - נקודת כניסה NORKU. למען הסר ספק, כנס

ל-ATIS של השדה או לחילופין: בדוק ב-SERVINFO האם יש אינדיקציה למסלול בשימוש.

מסכים איתך שהחלפת מסלול 2 דקות לנחיתה היא תהליך לא נעים...... 8)

בהצלחה באירועים הבאים.

פורסם
ארוע מעולה לכל הדעות ! כל הכבוד למחלקת ארועים !!!!

המיכלית המזדקנת לאיטה של ח"א בדמות 767-300ER באות קריאה IAF055 .

תדלוק מעל יוון וחזרה לגובה שיוט לתמוך ב707 הנשיאותי שהוטס ע"י אלוף א' מזוכיסט לא קטן שהטיס כל הדרך על רדיאלים וכוכבים ....

נקודה למחשבה :

במהלך הליך הכניסה לאמסטרדם באזור ATRIP אם אינני טועה בשמה של הנקודה , ווידאתי מול הפקח את המסלול בשימוש לגבי כדי שאוכל להתכונן כהלכה לגישה הסופית . לאחר מעבר לגישה וכניסה בווקטורים ממזרח לגישה ומעקב אחרי תנועה צמודה בגישה המתוכננת קיבלתי הוראה להכנס למסלול שונה (18C במקום 18R) . האם לא אמור להתבצע איזה שהוא תאום בין סנטר לגישה בנושא זה ?

לא הכי סימפטי להתחיל לחפש תדפית של המסלול השני בגובה 3 בפינל ...

הערות לסדר:

1. היה אירוע מעניין, מקצועי ומאתגר (אתם יודעים: IFR אמיתי בלילה, תנועה כמעט לכל אורך הנתיב, צפיפות

בנתיב וכד). הדובדבן בקצפת - פיקוח הולנדי שתמיד מוכיח שאפשר לעשות את זה טוב יותר.

2. הנקודה היתה ARTIP לפי STAR NORKU2B של 18R - נקודת כניסה NORKU. למען הסר ספק, כנס

ל-ATIS של השדה או לחילופין: בדוק ב-SERVINFO האם יש אינדיקציה למסלול בשימוש.

מסכים איתך שהחלפת מסלול 2 דקות לנחיתה היא תהליך לא נעים...... 8)

בהצלחה באירועים הבאים.

זהו שלא היה ספק וגם לאחר שהיה ספק פניתי לפקח הסנטר במהלך המתנות בנקודה ווידאתי את נושא המסלול . אבל עם כניסה לפינל להחליף מסלול זה לא דבר נעים .

פורסם
ארוע מעולה לכל הדעות ! כל הכבוד למחלקת ארועים !!!!

המיכלית המזדקנת לאיטה של ח"א בדמות 767-300ER באות קריאה IAF055 .

תדלוק מעל יוון וחזרה לגובה שיוט לתמוך ב707 הנשיאותי שהוטס ע"י אלוף א' מזוכיסט לא קטן שהטיס כל הדרך על רדיאלים וכוכבים ....

נקודה למחשבה :

במהלך הליך הכניסה לאמסטרדם באזור ATRIP אם אינני טועה בשמה של הנקודה , ווידאתי מול הפקח את המסלול בשימוש לגבי כדי שאוכל להתכונן כהלכה לגישה הסופית . לאחר מעבר לגישה וכניסה בווקטורים ממזרח לגישה ומעקב אחרי תנועה צמודה בגישה המתוכננת קיבלתי הוראה להכנס למסלול שונה (18C במקום 18R) . האם לא אמור להתבצע איזה שהוא תאום בין סנטר לגישה בנושא זה ?

לא הכי סימפטי להתחיל לחפש תדפית של המסלול השני בגובה 3 בפינל ...

זה דבר שקורה גם במציאות בשדות עם מסלולים מקבילים זה נקרא SIDE STEP

הערות לסדר:

1. היה אירוע מעניין, מקצועי ומאתגר (אתם יודעים: IFR אמיתי בלילה, תנועה כמעט לכל אורך הנתיב, צפיפות

בנתיב וכד). הדובדבן בקצפת - פיקוח הולנדי שתמיד מוכיח שאפשר לעשות את זה טוב יותר.

2. הנקודה היתה ARTIP לפי STAR NORKU2B של 18R - נקודת כניסה NORKU. למען הסר ספק, כנס

ל-ATIS של השדה או לחילופין: בדוק ב-SERVINFO האם יש אינדיקציה למסלול בשימוש.

מסכים איתך שהחלפת מסלול 2 דקות לנחיתה היא תהליך לא נעים...... 8)

בהצלחה באירועים הבאים.

זהו שלא היה ספק וגם לאחר שהיה ספק פניתי לפקח הסנטר במהלך המתנות בנקודה ווידאתי את נושא המסלול . אבל עם כניסה לפינל להחליף מסלול זה לא דבר נעים .

פורסם
ארוע מעולה לכל הדעות ! כל הכבוד למחלקת ארועים !!!!

המיכלית המזדקנת לאיטה של ח"א בדמות 767-300ER באות קריאה IAF055 .

תדלוק מעל יוון וחזרה לגובה שיוט לתמוך ב707 הנשיאותי שהוטס ע"י אלוף א' מזוכיסט לא קטן שהטיס כל הדרך על רדיאלים וכוכבים ....

נקודה למחשבה :

במהלך הליך הכניסה לאמסטרדם באזור ATRIP אם אינני טועה בשמה של הנקודה , ווידאתי מול הפקח את המסלול בשימוש לגבי כדי שאוכל להתכונן כהלכה לגישה הסופית . לאחר מעבר לגישה וכניסה בווקטורים ממזרח לגישה ומעקב אחרי תנועה צמודה בגישה המתוכננת קיבלתי הוראה להכנס למסלול שונה (18C במקום 18R) . האם לא אמור להתבצע איזה שהוא תאום בין סנטר לגישה בנושא זה ?

לא הכי סימפטי להתחיל לחפש תדפית של המסלול השני בגובה 3 בפינל ...

הערות לסדר:

1. היה אירוע מעניין, מקצועי ומאתגר (אתם יודעים: IFR אמיתי בלילה, תנועה כמעט לכל אורך הנתיב, צפיפות

בנתיב וכד). הדובדבן בקצפת - פיקוח הולנדי שתמיד מוכיח שאפשר לעשות את זה טוב יותר.

2. הנקודה היתה ARTIP לפי STAR NORKU2B של 18R - נקודת כניסה NORKU. למען הסר ספק, כנס

ל-ATIS של השדה או לחילופין: בדוק ב-SERVINFO האם יש אינדיקציה למסלול בשימוש.

מסכים איתך שהחלפת מסלול 2 דקות לנחיתה היא תהליך לא נעים...... 8)

בהצלחה באירועים הבאים.

זהו שלא היה ספק וגם לאחר שהיה ספק פניתי לפקח הסנטר במהלך המתנות בנקודה ווידאתי את נושא המסלול . אבל עם כניסה לפינל להחליף מסלול זה לא דבר נעים .

ברשותך אני אחדד כדי לסכם:

להערכתי, פקח סנטר היה אמור להעביר אותך לפקח גישה, ואם הוא לא עשה את זה כשהיית בריתוק מעל ARTIP

יכולת בהחלט להעיר לו ולבקש פרטים על המסלול בשימוש. כנ"ל אם אתה קצר בדלק וכד.

נכון שהקשר היה "צפוף" אבל ניתן גם לפנות בטקסט, כי כמו שאמרתי למעלה: הפיקוח ההולנדי - לאורך

השנים - רק נהיה מקצועי ואמין יותר, והבחורים האלה מקבלים בהבנה כל גחמה או בקשה, או לחלופין: אפילו אי-ציות להוראה שלהם.

בכל זאת, סכיפהול הוא שדה מסובך ומורכב ולא לכל אחד יש את הנסיון בשדה הזה.

פורסם
זה דבר שקורה גם במציאות בשדות עם מסלולים מקבילים זה נקרא SIDE STEP

SIDE STEP לא היה אפשרי בעליל וגם לא התבקשתי להליך זה ע"י הפקח במקרה זה שכן הופיעו לי שתי תנועות על הTCAS בגישה ל18R ואני ממוקם בידיוק בינהן רק שמאלה .

לאחר ווידאו ההוראה מהפקח לנחות על 18C המשכתי בכיוון לפינל שמרתי גובה בALT HOLD הכנסתי הליך לFMC במהרה והמשכתי את הגישה ולנחיתה בטוחה .

הטיסה הסתימה בהצלחה ובבטחה .

פורסם

למה לא ? מה שאתה מתאר כאן זה מקרה קלאסי ל SIDE STEP אתה ב 3000 רגל מכניסים אותך לגישה אחרת מבטלים עוברי םהצידה בכלל אל הייתי נוגע ב FMC במקרה הזה למהנ צריך אותו, הייתה ראות נקייה מזהים את המסלול ונוחתים בראייה, ואם אתה מתעקש על מכשירים גם לא צריך לגעת במחשב, פותחים דפית מכיילים תדר ומינימות וסוגרים עניין, קורה לא מעט במציאות בשדות עם מסלולים מקבילים.

פורסם
למה לא ? מה שאתה מתאר כאן זה מקרה קלאסי ל SIDE STEP אתה ב 3000 רגל מכניסים אותך לגישה אחרת מבטלים עוברי םהצידה בכלל אל הייתי נוגע ב FMC במקרה הזה למהנ צריך אותו, הייתה ראות נקייה מזהים את המסלול ונוחתים בראייה, ואם אתה מתעקש על מכשירים גם לא צריך לגעת במחשב, פותחים דפית מכיילים תדר ומינימות וסוגרים עניין, קורה לא מעט במציאות בשדות עם מסלולים מקבילים.

זהו שלא היה קשר עין ולכן פתחתי דפית והכנסתי תדר. המינימה זהה לשני המסלולים בCATII ולכן כל שנשאר הוא להמתין כמה שניות להתיצב על הILS מחדש וזהו .

פורסם

לא היה מצב של CATII.

מתחת ל 3000 רגל היתה ראות מעל 10 מייל.

במקרה שלנו פתיחת דפית כשאתה לבד, מעט מסרבל את הגישה.

מה שאני היתי עושה זה פותח ב FMC

ARV|APP שם את ILS18C בלי כלום.

מוודא תדר ILS ויאלה נוחתים.

לפעם הבאה תיהיה מוכן כי בשדה כמו פרנקפורט למשל תוכל למצא את עצמיך 2-3 מייל פיינל ולקבל SIDE STEP. כבר קרה לי.

אמנם המסלולים שם הרבה יותר צמודים מסכיפהול, אבל בסכיפהול קיבלת את ה "SIDE STEP"

בתחילת הגישה למסלולים ולא בפיינל.

פורסם

רן ככה במחשבה לדעתי 2 המקרים לוקחים את אותו זמן אז אם כבר אניהולך על אופצייה מכשירית עדיף לי לבזבז זמן על התבוננות בדפית כי שם מופיעים לי כל הנתונים במחשב לא הכל מופיע .

בכל מקרה אין צורך להשתמש בדפית CAT2 ובכל מקרה לדעתי האופציה המכשירית היא רצח בדם קר של עכבר ע"י פיל, ממשיכים בווקטור לשדה באותו כיוון ושמזהים (ולא היה לוקח הרבה הזמן עד שזה יקרה) שוברים למסלול הנכון.

פורסם
רן ככה במחשבה לדעתי 2 המקרים לוקחים את אותו זמן אז אם כבר אניהולך על אופצייה מכשירית עדיף לי לבזבז זמן על התבוננות בדפית כי שם מופיעים לי כל הנתונים במחשב לא הכל מופיע .

בכל מקרה אין צורך להשתמש בדפית CAT2 ובכל מקרה לדעתי האופציה המכשירית היא רצח בדם קר של עכבר ע"י פיל, ממשיכים בווקטור לשדה באותו כיוון ושמזהים (ולא היה לוקח הרבה הזמן עד שזה יקרה) שוברים למסלול הנכון.

אם תמשיך בווקטור של הפינל כל הדרך אתה תפספס תמסלול בגלל הגובה שלך ותאלץ ללכת סביב סתם . לא היה קשר עין בגלל עננות שנכנסה בנחיתה מעל השדה .

פורסם

טוב...אם אתה אומר שהעננות הייתה כזאת טראגית שבית דין לא היה עוזר ולא היית מזהה מסלול בזמן שיהיה :roll:

בכל מקרה כמו שרן כתב אופציית ה SIDE STEP זה משהו שצריך להיות מוכנים אליו והוא קורה לא מעט במציאות ויפה שבווטסים גם שולפים אותו המותן מידי פעם

***באותה הזדמנות חידה קטנה בהקשר***

לא לחברי שת"פ אלעל ופליטי הקורסים שלי ושל מיקי.

במידה ואכן קיבלנו SIDE STEP אבל אנחנו נמצאים במצב של נחיתה אוטומאטית כאשר LOC ו GS כבר ירוקים מה עליינו לעשות על מנת לשעבד את המערכת למסלול נחיתה החדש?

בין הפותרים נכונה תוגרל טיסה לאלטרנייט :drinking:

פורסם
למה לא ? מה שאתה מתאר כאן זה מקרה קלאסי ל SIDE STEP אתה ב 3000 רגל מכניסים אותך לגישה אחרת מבטלים עוברי םהצידה בכלל אל הייתי נוגע ב FMC במקרה הזה למהנ צריך אותו, הייתה ראות נקייה מזהים את המסלול ונוחתים בראייה, ואם אתה מתעקש על מכשירים גם לא צריך לגעת במחשב, פותחים דפית מכיילים תדר ומינימות וסוגרים עניין, קורה לא מעט במציאות בשדות עם מסלולים מקבילים.

וזה בדיוק מה שאני תמיד חוזר ומזכיר:

אנחנו לא צריכים להיות "שבויים" בידי המחשב, ה-FMC ובכלל. אנחנו הם אלה שמחזיקים בהגה או בסטיק ואנחנו

אלה שקובעים מה המטוס יעשה, איך ואיפה. אוטומציה זה יפה בגובה ובשיוט, אבל כאשר מדובר בהנחתת מטוס

בצורה מסודרת ומבוקרת - ראה מוצ"ש AMS - אין כמו פעולות ידניות......וזה האתגר האמיתי !!!

נא להתחבר על מנת להגיב

You will be able to leave a comment after signing in



התחברות לאתר



×
×
  • יצירת חדש...