עבור לתוכן
Ron Peer

חוסר פיקוח ב ONLINE DAY

Recommended Posts

פורסם

היי לכולם.

ברצוני להפנות שאלה / בעיה למרות שחרשו כבר את נושא הפיקוח ופקחים/טייסים בעבר ( וגם לאור זה שדברו על הנושא גם קצת בכנס VATIL )..

הנושא הוא ONLINE DAY..למי שלא מכיר ואפילו כן מכיר בכל יום שבת בין 16:00-20:00 UTC כלומר שש לעשר בלילה זמן מקומי אמור להיות ארוע של פיקוח מלא בכל הארץ

http://www.vatil.org.il/vatil/Evedep/on ... index.html

בפועל מה שקורה זה שבעיקר מתחברות רק עמדות של נתב"ג ובד"כ מדובר בגישה וקרקע בלבד, חבל באמת חבל-מה עם שאר הארץ ומגדל נתב"ג?

העניין גם כפי שאני רואה אותו שאכן יש גם בעיה "גיאוגרפית": למשל כל מדינה במרכז אירופה..מעבר לגודל שלה כמה שדות בינלאומיים גדולים + קטנים ל GA יש להם? זה העניין - שאצלם יש עניין!! - וכמעט תמיד יהיה שדה קטן ו/או גדול פעיל כולל אפילו בקרות אזוריות, לכן אם רוצים ליצור עניין לצערי זה לא יעזור שמדיי פעם יתחבר איזה פקח קרקע או גישה על ב"ג.

צריך גם לעודד תנועה בתוך ארצנו הקטנטונת CVFR כ IFR.

דווקא בזמן האחרון שמתי לב שבימי שישי דווקא יש פיקוח הרבה פעמים.

לכן, לדעתי על החטיבה לבדוק מה מידת הכרת פרסום הנ"ל בחטיבות בחו"ל? האם בכלל יש טעם לפרסום כזה? אוליי בכלל להעביר אותו ליום שישי?

ולדאוג שלפחות ביום כזה באמת יהיה פיקוח.. כמה שיותר כולל בזמנים המוגדרים.

פורסם

חברים, ONLINEDAY זה משהו שתלוי בכל אחד מאיתנו, וזה מתחיל בנו.

יש שיגידו שקודם כל תביא פקחים ואז תראה טייסים, אבל ההיסטוריה של החטיבה גם מוכיחה שהיכן שיש טייסים גם באים פקחים.

אני לא בטוח שכדאי לשנות את המועד, כי הוא נבחר אחרי הרבה הרבה סקרים ונסיונות של זמנים אחרים.

ועובדה שלפחות 20 חבר'ה היה זמן פנוי הערב להרביץ טיסה של 4-5 שעות, למה להחליף סוס עובד? פשוט תעלו לטוס או תעלו לפקח, זה אחד שגורר את השני.

פורסם

איציק שלום

הארוע נדמה לי שהוקדם לשעות אחר הצהריים אני לא יודע למה אבל לפני תקופה הארוע היה מתחיל בערך ב-19.00 ומסתיים ב-23.00 בשבועות האחרונים ב-20.30 כבר אין אף אחד כי נדמה לי שהארוע מתחיל הרבה יותר מוקדם

תודה שלומי

פורסם
איציק שלום

הארוע נדמה לי שהוקדם לשעות אחר הצהריים אני לא יודע למה אבל לפני תקופה הארוע היה מתחיל בערך ב-19.00 ומסתיים ב-23.00 בשבועות האחרונים ב-20.30 כבר אין אף אחד כי נדמה לי שהארוע מתחיל הרבה יותר מוקדם

תודה שלומי

זה בדיוק מה שאני אומר.. :roll: לא יכול להיות שב 18:00 לפי הבנתי היה הרבה מאוד תנועה היום אבל שאני בא ב 20:00 או נדמה לי אפילו לפני כבר אין כלום..וגם אם כן איפה פקחי פלוטו ות"א? חיפה ראש פינה? אילת?

חוץ מזה יכול להיות שבהגדרה אין ארוע?

בנוסף, נושא הONLINE DAY לא פעיל כבר המון זמן..
פורסם
חברים, ONLINEDAY זה משהו שתלוי בכל אחד מאיתנו, וזה מתחיל בנו.

יש שיגידו שקודם כל תביא פקחים ואז תראה טייסים, אבל ההיסטוריה של החטיבה גם מוכיחה שהיכן שיש טייסים גם באים פקחים.

אני לא בטוח שכדאי לשנות את המועד, כי הוא נבחר אחרי הרבה הרבה סקרים ונסיונות של זמנים אחרים.

ועובדה שלפחות 20 חבר'ה היה זמן פנוי הערב להרביץ טיסה של 4-5 שעות, למה להחליף סוס עובד? פשוט תעלו לטוס או תעלו לפקח, זה אחד שגורר את השני.

זה בדיוק העניין...

לשם הענין תרשה לי להיות גס רוח..מה זה מעניין אותי איזה אלעל שהמריא או אפילו קבוצה שהמריאה לפני כמה שעות..

וחוץ ממנה אין אף אחד אחר טייסים או פקחים..

אם רוצים לעודד את VATIL טיסה של כבד שממריא מנתב"ג ואחרי 20דק עוזבת את מרחב אווירי של ישראל זה לא מה שיעודד תנועה אחרת או יעזור ל VATIL..

זה בהחלט חלק חשוב ונכבד ואני לא מזלזל! אבל איפה כל שאר התנועות והשדות..? צריך גם אותם!

מצד שני גם הם לבד זה לא מספיק..

אני טוען שצריך איזון - לא יעזור לראות רק קלים בהרצליה כמו שלא יעזור לראות רק גישה וכבדים בנתב"ג..

פורסם

רון אני מסכים איתך ב-100 אחוז, אבל מזכיר שהערב הרבה פקחים עלו לטוס זו גם הסיבה שלא היה פקח תל אביב באירוע.

אני מצטרף לקריאה שלכם לפקחים בחטיבה לעלות על העמדות השונות, אבל מזכיר שזו יד לוחצת יד, לפעמים אם יש תנועה אז פקחים באים וניתן לראות זאת באופן ברור במטסים של IFS.

כל פעם שיש מטס או פעילות פתאום כולם קופצים לפקח שם...כי יש טייסים :)

מעבר לכך, עכשיו שמתי לב שמערכת תפוצת המיילים של הפקחים לא פעלה הרבה זמן...

פורסם
חברים, ONLINEDAY זה משהו שתלוי בכל אחד מאיתנו, וזה מתחיל בנו.

יש שיגידו שקודם כל תביא פקחים ואז תראה טייסים, אבל ההיסטוריה של החטיבה גם מוכיחה שהיכן שיש טייסים גם באים פקחים.

אני לא בטוח שכדאי לשנות את המועד, כי הוא נבחר אחרי הרבה הרבה סקרים ונסיונות של זמנים אחרים.

ועובדה שלפחות 20 חבר'ה היה זמן פנוי הערב להרביץ טיסה של 4-5 שעות, למה להחליף סוס עובד? פשוט תעלו לטוס או תעלו לפקח, זה אחד שגורר את השני.

זה בדיוק העניין...

לשם הענין תרשה לי להיות גס רוח..מה זה מעניין אותי איזה אלעל שהמריא או אפילו קבוצה שהמריאה לפני כמה שעות..

וחוץ ממנה אין אף אחד אחר טייסים או פקחים..

אם רוצים לעודד את VATIL טיסה של כבד שממריא מנתב"ג ואחרי 20דק עוזבת את מרחב אווירי של ישראל זה לא מה שיעודד תנועה אחרת או יעזור ל VATIL..

זה בהחלט חלק חשוב ונכבד ואני לא מזלזל! אבל איפה כל שאר התנועות והשדות..? צריך גם אותם!

מצד שני גם הם לבד זה לא מספיק..

אני טוען שצריך איזון - לא יעזור לראות רק קלים בהרצליה כמו שלא יעזור לראות רק גישה וכבדים בנתב"ג..

תראה,

יש כל מיני סוגי אירועים.

אם תעיין קצת אחורה תראה שבשבועות האחרונים היו גם אירועים חוץ-ארציים וגם אירועים פנים ארציים.

שניהם סוגי טיסות שונים מבחינת ההיערכות בארץ, ומתמקדים באיזורים אחרים, אבל אתם צריכים להבין שבלתי אפשרי לאכול את העוגה ולהשאיר אותה שלמה.

יש אירועים שמתמקדים יותר בטיסות מערבה - חוץ ארציות, ויש כאלה שמתמקדים בטיסות פנים ארציות, וההערכות בהתאם.

קח דוגמא, אתמול (שבת) היה אירוע של אל על מערבה, ושבוע הבא הולך להיות אירוע פנימי שיתפרסם בהמשך.

שוב, אי אפשר לפגוע כל שבת בשני הסוגים, אבל אני מאוד משתדל לגוון בסוגי האירועים כדיי שישאר עניין לטוס.

מקווה שהנושא הובהר.

פורסם

היי דוד,

אני לא בא לתקוף או להאשים בזה שיש ארועים רק מסוג אחד..לא זה היתה מטרת השרשור..

וגם מבין שמתי שכן יש ארוע אז הערכות הפקחים צריכה להיות בהתאם ו"שקשה לאכול העוגה ולהשאירה שלמה" גם בגלל "מגבלת כוח אדם זמין" ושסה"כ כולם פה גם בני אדם עם עוד עיסוקים.

כוונתי באופן כללי על חוסר בפיקוח - בעיקר בחודש חודשיים האחרונים - אחרי ארועי הקיץ השונים.

ומלכתחלילה שהזכרתי בשרשור את ONLINE DAY והבנתי נכון שעקרונית הוא כבר לא פעיל?

אז מדוע לא לחדש אותו? הרי לרוב בשבת כן יש פעילות טייסים ופקחים..לכן לדעתי חזרה לזה ( שעות קבועות בשבת שהן גם כך לרוב שעות הפעילות ) תועיל מאוד..טייסים ידעו ופקחים ידעו ותוכלו לחזור ולפרסם את זה..יביא הרבה פעילות לדעתי.

כמובן שזה ללא קשר לארועים מיוחדים והמצויינים :lol: כמו REAL OPS פסטיעייט חדר בקרה וכו.. 8)

פורסם

אגב לגביי פקחים..

כמובן זו רק דעתי וחייב לעבור הסכמה של ההנהלה ושל מחלקת הדרכה..

מדוע שבמקום שפקחים יתחילו ללמוד על קרקע ב"ג וימשיכו את העמדות עליו? לא להתחיל את ההסמכות על מנחתים או מגדלים של שדות קטנים ו"קלים יותר" כמו חיפה ראש פינה וכו..או לפחות שאחרי קרקע ב"ג יעברו למגדלים השונים?

לפי כמה שאני יודע זה דיי תלוי ברצון הפקח המתלמד..אז האם לא כדאי קצת יותר להסדיר את זה ולעשות מעקב מצב הפקחים?

לדוגמא נניח שבחיפה יש מלא פקחים..אז לומר בנימוס לפקח המתלמד שיבחר נניח בין ש"ד לראש פינה ששם חסרים פקחים ואם ירצה אח"כ יוכל ללמוד על חיפה?

כלומר ליצור איזון בהסמכות על העמדות.

פורסם

הנושא הזה הועלה לפני כשבועיים בערך בפורום מדריכים.

הבעיה העיקרית בלהתחיל שלא מקרקע ב"ג היא שאין מספיק תנועה בשגרה. אני אישית עליתי כמעט כל יום שעתיים על ב"גישה להדריך חניכי קרקע, ובקושי היתה תנועה. אז במצב כזה לי בתור מדריך מאוד קשה לקבל אינדיקציה על רמת החניך וקצת התקדמותו.

עכשיו תאר לך שזה לא היה בב"ג...

בנוסף, ע"פ חוקי וואטסים אי אפשר להתחיל ממגדל. אם היה עוד שדה גדול בארץ עם פיקוח קרקע אז זה היה אפשרי (קרקע ש"ד לא נחשב :mrgreen: ). בקיצור כולם חייבים להתחיל מקרקע ב"ג.

לגבי ההמשך, זה תלוי ברצון הפקח. אני בהחלט בעד לפרסם מצבת פקחים של החטיבה, ובכך כולם יקבלו מושג כמה פקחים יש ועל אילו עמדות.

בכל מקרה השדות עם הכי הרבה רייטינג בדר"כ יהיו במרכז (ב"ג, ש"ד והרצליה), בדומה למציאות.

פורסם

יוני צודק.

לדוגמא אתמול במשך שעה וקצת שהינו למעלה, בקושי 4 מטוסים.

פורסם
יוני צודק.

לדוגמא אתמול במשך שעה וקצת שהינו למעלה, בקושי 4 מטוסים.

בהחלט יכול להיות..אך אני לא יודע כיוון שאני בעצמי למשל לא יכלתי בכלל להתחבר לרשת באותו יום

שוב בעניין לטעמי הוא שנניח ועולולת רק עמדות בב"ג אז "יש עניין" רק לכבדים לבוא לטוס..

עכשיו במקרה כזה בד"כ יהיו יציאות.

לגבי כניסות - נניח וידוע מראש כי פורסם שעה של פיקוח או יש ארוע אז טייסים יתכננו מראש וידעו לטוס ככה שיגיעו ל FIR כאשר כבר יש פיקוח..

לגבי טיסות פנימיות כאמור זה לא יוצר עניין אם לא יהיו עוד עמדות במקביל..

ואז בהחלט יכול להיות שיהיו טיסות משדות אחרים לנתב"ג או להיפך.

אגב השגחות - לדעתי כדאי לפרסם בפורום וכו' מספיק זמן מראש אם יודעים ואז תבוא תנועה..או לעשות זאת בסופ"ש ( שישי - שבת ) שיש גם כך יותר תנועה.

פורסם

תראו..

אני דברתי בלי להזכיר שמות..אם כמה פקחים "צעירים"..

בזמן האחרון עושה רושם שהחטיבה "מתה" מבחינת פעילות - כן אני יודע שיש הרבה שיכעסו ויכתבו..

נכון היו ויש הרבה ארועים..אבל ארועים , כל ארוע פונה לאוכלוסיה ספציפית..

מה שצריך זה פעילות "שוטפת" שפונה לכמה שיותר אוכלוסיות ( IFR VFR צעירים ומבוגרים ועוד..)

כרגע לדעתי ולדעת עוד אנשים הדבר שחסר זה פקחים בשדורת חוץ מב"ג לעודד גם את הצעירים ואת VFR לטוס..

וגם לפרסם מספיק מראש מספיק זמן ( יותר משעתיים לפני ) שהולך להיות פיקוח..ככה כאלו שטסים בכבדים יוכלו לתכנן את הטיסה ככה שלמשל טיסה האתונה או כל מקום אחר תגיע לנחיתה בזמן שיש פיקוח..

לכן כרגע "זריקת המרץ / אדרנלין " תהיה להפעיל שוב את ONLINE DAY בצורה כזו שיהיה באמת פיקוח נרחב בארץ..

לא רק ב"ג.. אלא גם פלוטו ת"א ושדות נוספים אוליי גם פיקוח דרום..

לנסות להפעיל זאת נניח לנסיון לחודש חודשיים ולהקפיד לשמור על היום והשעות שייקבעו..( לדעתי הכי טוב מוצאי שבת 18:00-21:00 אוליי אפילו עד 22:00 ).

לפרסם זאת בכל דרך אפשרית!!!! אני חוזר בכל דרך אפשרית!!! ( VROUTE EROBOOK פורום VATIL ) ואפילו להשתמש בדרך שראיתי שמשתמשים בחטיבות אחרות: לפרסם מן הודעה באדום/סגול לכל מי שמתחבר לרשת אוטמטית רואה אותה. אפשר גם להשתמש בהודעה מסוג זה למקרים בהם יש השגחות על פקחים להסמכה..

בהודעה צריך לכתוב מה הארוע מה יש מי מפקח מה השעות וכו'..לקרוא לאנשים לבוא בכיף לטוס...

פקחים: הכי חשוב גם אם אתם עולים לשעה תפרסמו מספיק בזמן!! ודווקא במקרים כאלו!! כי אז יותר סיכוי שאנשים ידעו מראש על הזמן המוגבל ויוכלו לנצל את מלוא זמן הפיקוח.

מחלקת הדרכה ואירועים: לפי מה שהבנתי מכמה חברה אז יש מספר נחמד של פקחים שהוסמכו על קרקע ב"ג בזמן האחרון או בדרך להסמכה..

אז קדימה תחשבו יחד כלכם ( אני קטונטי כבר מלהציע הצעות ) איך למקסם את נושא זה לטובת החטיבה!!

שהפקחים במקום אוטומטית להיות מוסמכים על עמדות ב"ג שיתחילו לחלק בינהם מגדלים בשאר השדות בארץ שחסרים פקחים והרבה..

אפילו שיש את הבעיה הגיאוגרפית הידועה וזה שישראל רחוקה מאוד ממרכז העניינם ( ארה"ב ואירופה ) עדיין אני בטוח אפשר לעשות משהו ולדעתי כמו שכתבתי ONLINEDAY מחוייב המציאות..

שוב מעבר לאירועים כמו אמסטרדם ומילאנו ( שהיה מצויין אגב וגם השתתפתי בו ) עדיין חייבים כרגע לטפל בנושא הבעייתי וזה פעילות "שבשגרה" ולא ארועים כי כמה שהם טובים ומיוחדים ונותנים גיוון זה פתרון רגעי מקומי זה לדעתי כמו לתת אקמול לחולה סופני.

לדעתי/לצערי אם לא נעשה משהו מהר החטיבה תתנוון ומהר..

פורסם

רון,

אתה לא היחיד שרוצה פעילות, אני יכול לומר לך גם שבקיץ התנועה ברשת הרבה יותר מלאה ומגוונת בכל הארץ ובלי קשר לאירועים, והעניין הוא פשוט- לא לכולם יש את הזמן להשקיע בימים אלה שיש בית ספר, עבודה, אוניברסיטה וכיו"ב...

לפקחי קרקע יש חופש החלטה לאן להמשיך, הם לא מחוייבים להמשיך למגדל ב"ג, אלא יכולים להמשיך לכל מגדל שרוצים (אילת, ש"ד, הרצליה, חיפה, ר"פ וכד').

אני לא מאמין שיש מישהו שיכול לגרום לזה שתהיה תנועה שגרתית בארץ, זה רק כולם ביחד יכולים לעשות, וזה כבר מעבר ליכולת של בן אדם יחיד.

תאמין לי שלכל אחד פה כשיש לו קצת זמן פנוי נותן מעצמו לחטיבה, אבל אי אפשר להכריח.

בנוגע לONLINE DAY, בעבר זה נוסה, ואולי שבת אחת מתוך המון שבתות היתה באמת פעילה, ולדעתי חבל כרגע להשקיע בזה מאמצים.

פורסם
רון,

אתה לא היחיד שרוצה פעילות, אני יכול לומר לך גם שבקיץ התנועה ברשת הרבה יותר מלאה ומגוונת בכל הארץ ובלי קשר לאירועים, והעניין הוא פשוט- לא לכולם יש את הזמן להשקיע בימים אלה שיש בית ספר, עבודה, אוניברסיטה וכיו"ב...

לפקחי קרקע יש חופש החלטה לאן להמשיך, הם לא מחוייבים להמשיך למגדל ב"ג, אלא יכולים להמשיך לכל מגדל שרוצים (אילת, ש"ד, הרצליה, חיפה, ר"פ וכד').

אני לא מאמין שיש מישהו שיכול לגרום לזה שתהיה תנועה שגרתית בארץ, זה רק כולם ביחד יכולים לעשות, וזה כבר מעבר ליכולת של בן אדם יחיד.

תאמין לי שלכל אחד פה כשיש לו קצת זמן פנוי נותן מעצמו לחטיבה, אבל אי אפשר להכריח.

בנוגע לONLINE DAY, בעבר זה נוסה, ואולי שבת אחת מתוך המון שבתות היתה באמת פעילה, ולדעתי חבל כרגע להשקיע בזה מאמצים.

היי דוד..

בתשובתך לא התייחסת לרעיון שלי של ההודעה האוטומטית באדום שקופצת :idea: ..חבל זה דבר שעובד בשאר החטיבות..כדאי מאוד לנסות ולא ללכת עם הראש בקיר..

לגביי עונת החורף - כן יש משהו בדבריך אך עדיין זה לא מה שאמור להשפיע עד כדי כך..

לגבי ONLINE DAY תעשו סקר בפורום במשך נניח שבועיים - שלוש ותפרסמו אותו טוב.. :idea:

תשאלו בסקר מי היה טס יותר אילו ידע שיש כזה דבר מראש שמגדיל סיכויי פעילות פיקוח וטיסה? מי היה מפקח יותר כי היה יודע שיש ארוע ומי היה מפקח יותר כי היה יודע שצפויה יותר תנועה..?

אפילו תשאלו לגביי השעות 18:00 עד 21:00 ביום שבת..? לדעתי אתה תופתע מאוד מהתשובות.. :o

לגבי היום עצמו אני יודע כי אני עקבתי מרגע הצטרפותי לחטיבה..( למרות שלא כלכך מזמן ) אך בתקופה מי הצטרפותי ועד נניח משהו כמו לפני חודש חודש וחצי היה כל שבת הרבה מאוד תנועה כולל פקחים מכל הסוגים וכולל גם בשעות שהוגדרו בזמנו מראש!!

מה שקורה בפועל ותשאל כמה אנשים שאתה רוצה..( אפילו שלומי ניצחון הגיב כאן ) שהם רואים את התופעה שציינתי שבזמן האחרון חסר פיקוח באופן כללי וגם כי שבת הפיקוח מתחבר מוקדם מאוד וגם מסתיים מוקדם ולא נותן צאנס לפעילןת בשעות הערב של מוצ"ש ( גם לדתיים שמחכים זמן אחרי צאת השבת)

פקחים גם שמתחברים לעתים בשעות הערב באמצע השבוע לרוב מתחברים לזמנים קצרים ולא מודיעים מספיק זמן מראש או מתייאשים מהר.

אני יכול להעיד רק על עצמי כמה פעמים שבאתי להתחבר זה כבר היה מאוחר אחרי שהיה פיקוח או שלמשל היה רק קרקע ב"ג זה לא מה שיקרא לי לטוס..המינימום זה שני מגדלים ככה שלפחות בשדה העזיבה והיעד יהיה פיקוח ואם אפשר גם בדרך כלומר ת"א פלוטו או דרום זה בונוס נחמד מאוד!!

בנוסף לכך לרוב אני פנוי בסוף שבוע וגם רק בשעות הערב ואני בטוח שיש הרבה כמוני דווקא בגלל עבודה לימודים וכו' והרבה פעמים בשבת פתחתי רשת או SERVINFO ראיתי נניח שיש רק קרקע או רק גישה או במקרה טוב גישה וקרקע ולכן לי באותו רגע שתכננתי נניח טיסה פנימית בארץ זה לא מושך לטוס..- אך אשמח עם עוד אנשים יגיבו ( היו יותר מ 300 הסתכלויות כבר על השרשור ואין מספיק תגובות לדעתי)

אנשים תגיבו מה אתם חושבים :?: ככה לפחות אם יהיה הרבה אנשים שמסכמים איתי אז אוליי יחזרו ל ONLINE DAY :?:

אני חושב שמה שחשוב זה טובת החטיבה לו :?: אז מדוע לא להקשיב לרחשי הלב של חבריה הרצינים טייסים כפקחים שאכפת להם ורוצים לקחת חלק ( כל אחד במה שהוא יכול - גם לטוס זה חלק מהחטיבה ללא טייסים לא תהיה חטיבה על מי הפקחים יפקחו)

פורסם

רון, שלא תבין לא נכון, אני לא הולך עם הראש לקיר וכן פתוח וקשוב לרצון החטיבה.

אני מבטיח לך שאני אשקול להחזיר את הONLINE DAY ואעשה בירור קצר לפני בנוגע לצפי התנועות והפיקוח.

בנוגע להודעה הורודה - רק סופרויזר (תקנו אותי אם אני טועה) יכול להפיץ הודעה כזו, בינתיים אין לנו אחד כזה זמין בחטיבה (בינתיים יש רק את אילן יונש לפי מה שאני יודע).

רק משהו אחד נוסף שאני רוצה לומר לך - אתה לא חייב פיקוח על הנתיב כדיי לעלות לטוס.

תאמין לי שבהמון מאוד מקרים פקחים רואים תנועה, ישר עולים, מנסיון... זה עובד לשני הצדדים - יש פיקוח, יש טייסים וגם יש טייסים, יש פיקוח.

פורסם

הכללים בנושא פרסום הודעות על אירועים דרך הרשת הם מאוד נוקשים, בדר"כ מותר רק הודעות על אירועים מרכזיים ובחינות - וגם פה לא תמיד קל לשכנע סופרויזר בנושא.

לא צריך שיהיה סופרויזר ישראלי (למרות שאנחנו במהלכים להכניס כמה ישראלים) כדי לפרסם זאת כי כל סופרויזר יכול לעשות רק צריך לפנות אליו, הביעה היא הכללים הנוקשים שהם צריכים לעמוד בהם ולכן לא תמיד תקבלו הסכמה לפרסום.

פורסם

את נושא הסופרוויזרים צריך אם כך לבדוק - ואם אין הרבה בדרגה זו ב VATIL לפחות שיש ארוע אז לפרסם כך..

לא ראיתי פרסום כזה על אף ארוע של VATIL לאחרונה וחבל..זה יכול להביא הרבה תנועה לדעתי..

ברור שלא חייבים פיקוח - זה לא תנאי שבלי זה SB4 או FSINN לא יתחבר..

הנושא הוא העניין בטיסה בסופו של דבר, ועם טסים בלי פיקוח או פעילות ברשת של טייסים אחרים העניין בטיסה יורד - אין מה לעשות, אני בטוח שיש הרבה שחושבים ככה ולכן הבעייתיות של נושא פקחים/טייסים.

רק דבר אחרון..

באירופה לדעתי בזמן האחרון המגמה דווקא הפוכה ממה שכאן..רואים מלא פעילות בימי שישי שבת ראשון (זה השבת שלהם) בכל מרכז אירופה מאזור אפילו הונגריה/צכיה/פולין ועד אפילו לספרד ואנגליה ולכןגם בגלל זה כמה פעמים כבר טסתי בימי ראשון באירופה או לאירופה.

יש את העיתיות הידועה של המרחק ( נניח אני רוצה לטוס דווקא לאמסטרדם או פריז או לונדון ) היעדים היותר רחוקים באירופה..צריך לקחת בחשבון שמישראל מדובר בסדר גודל של 4 - 4.5 שעות טיסה לפחות, שזה עוד גורם לכך.

לכן מה שימשוך טייסים זה פקחים.

אני מסכים שאם פקחים יראו שיש תנועה זה יכול לעודד גם אותם לבוא אבל משקל הכובד נוטה לדעתי יותר לכיוון של פקחים מביאים טייסים.

אני דברתי עם כמה חברה שגם הם טענו שהם מעדיפים לטוס הרבה בחו"ל כי חסר כאן פיקוח.. :(

אגב לחזרה למקורות - VATSIM משמעו פיקוח וירטואלי! לכן אם אין פיקוח אז בעצם הרשת לא מקיימת את מטרתה.. :wink:

פורסם
הכללים בנושא פרסום הודעות על אירועים דרך הרשת הם מאוד נוקשים, בדר"כ מותר רק הודעות על אירועים מרכזיים ובחינות - וגם פה לא תמיד קל לשכנע סופרויזר בנושא.

לא צריך שיהיה סופרויזר ישראלי (למרות שאנחנו במהלכים להכניס כמה ישראלים) כדי לפרסם זאת כי כל סופרויזר יכול לעשות רק צריך לפנות אליו, הביעה היא הכללים הנוקשים שהם צריכים לעמוד בהם ולכן לא תמיד תקבלו הסכמה לפרסום.

ארועים כמו חד"ב או בחינה של פקח מגדל או גישה זה מספיק בהחלט - לא חייבים על כל פיפס לפרסם הודעה..

אך מספיק מה שרשמתי למעלה..כדי להביא תנועה.

יש הרבה פקחים אצלנו עכשיו בשלבים שונים של ההכשרה - בחינות שלהם זה ההזדמנות.

פורסם
הכללים בנושא פרסום הודעות על אירועים דרך הרשת הם מאוד נוקשים, בדר"כ מותר רק הודעות על אירועים מרכזיים ובחינות - וגם פה לא תמיד קל לשכנע סופרויזר בנושא.

לא צריך שיהיה סופרויזר ישראלי (למרות שאנחנו במהלכים להכניס כמה ישראלים) כדי לפרסם זאת כי כל סופרויזר יכול לעשות רק צריך לפנות אליו, הביעה היא הכללים הנוקשים שהם צריכים לעמוד בהם ולכן לא תמיד תקבלו הסכמה לפרסום.

ארועים כמו חד"ב או בחינה של פקח מגדל או גישה זה מספיק בהחלט - לא חייבים על כל פיפס לפרסם הודעה..

אך מספיק מה שרשמתי למעלה..כדי להביא תנועה.

יש הרבה פקחים אצלנו עכשיו בשלבים שונים של ההכשרה - בחינות שלהם זה ההזדמנות.

לא ראית שבחד"ב האחרון היום 2-3 הודעות כאלה במהלך היומיים של האירוע? :roll:

אני בעצמי יזמתי אותם.

מה שאתה לא יודע זה שהודעות כאלה בבחינות מביאות טייסים מאוד בעייתים שממש הורסים את הבחינה - הדברים נכתבים מנסיון נטו.

אני מקווה שהשרשור משיג את המטרות שלו ובעיקר גם לעורר את כלל הפקחים בחטיבה (בעיקר הותיקים) - זה פשוט תלוי בכולנו.

נא להתחבר על מנת להגיב

You will be able to leave a comment after signing in



התחברות לאתר


×
×
  • יצירת חדש...