עבור לתוכן
Tomer Haim

חידה בהיסטוריה

Recommended Posts

פורסם

אם לא פספסתי משהו 8-[

בדיקת גלייד סלופ(ALTIMETER) בLOM

ובמקרה של "גלייד סלופ אווט" הליכה סביב בLMM (מיסד אפרוצ' פוינט)

התהליך לא דורש או לא מכיל DME

אגב אני לא בקיא בהיסטוריה של השדה, היה איזה אירוע שהוביל לשינויים פרוצדוראליים?

"CATII PROCEDURE REMOVED"

פורסם

בין 2 נקודות עובר קו ישר. גם בין שתי אנטנות. ותחשבו על זה

יאווראדי כמה אנטנות נראה לי מרב קרינה אפשר להדליק פלורוסנטים בלי להתחבר לחשמל :mrgreen:

פורסם

אני חושב שהלכו כאן דווקא על גליידסלופ, כל אחת מהנקודות מכוונת לגובה אחר וככה יצרו גלישה במעלות שנקבעו.

אני לא באמת יודע ולכן כתבתי ענתיקה אם אכן זאת המטרה.

פורסם
  eliazran כתב:
אני חושב שהלכו כאן דווקא על גליידסלופ, כל אחת מהנקודות מכוונת לגובה אחר וככה יצרו גלישה במעלות שנקבעו.

אני לא באמת יודע ולכן כתבתי ענתיקה אם אכן זאת המטרה.

NDB לא נותן לך שום אינדיקציה על הגובה שלך... מה שכן אולי זה איפשר הנמכה במדרגות בין התחנות?

פורסם

אני חושב שזה מהסיבה הפשוטה שלגישה הזו אין DME ולכן חייבים להיות שלושת הסמנים outer, middle ו-inner marker - לציון FAF, missed app וminima - בהתאם.

ניתן להחליף כל משואה גם במשואת NDB - כך מקבלים את הגישה הנ"ל

פורסם

1. ברוסיה היה נהוג פעם, לפני המצאת ה ILS להשתמש בשני מכשירי ADF בו"ז כדי לייצר קו ישר שיוליך אל המסלול.... GS היה מיוצר על ידי חישוב גבהים בנקודות מסויימות בדרך....

2. התדר היה 115.60 נדמה לי....

פורסם

לדעתי ענו פה דברים הנכונים..

לגבי תקופה בה כבר קיים VOR ואפילו ILS אז זה מאפשר להשתמש ב DME שך ILS או אפילו OUTBOND של VOR BUK.

אם כך ה NDB משמשים כ FAF ולוקייטורים.

בהתייחסות לעבר אז כן במקום DME השתמשו במינימות ( מהירות טיסה ) ובעזרת חישובי זמן בין כל NDB וע"י בדיקת הגובה מעל כל NDB לדעת האם אתה על ה GS.

אוליי קצת מסובך תוך כדי טיסה שלא לדבר על פיינל אבל אוליי זאת הדרך היחדיה שהיה בתקופות "הענתיקות".

פורסם

אכן.. לוקולייזר ענתיקה.

אין שום בעיה לבצע הנמכת מכשירים (לא מדוייקת) כשיש משואת NDB אחת ויחידה על ציר מסלול אבל זה דורש התעסקות עם חישובים בזמן הגישה וזה מעפן (שלא לדבר על מסוכן).

בימים ימימה לא היה לוקולייזר

לכן שמו 2 משואות NDB, אחת קרוב למפתן והשניה יותר רחוק. מטוס שטס ביניהם ומצוייד ב RMI ו2 מקלטי ADF, אם הוא טס על ציר מסלול הוא יראה מחט על מחט רק בכיוונים מנוגדים.

שימו לב מה הטייס יראה מימין ומשמאל לציר.

על ציר מסלול 21:

rmi1.jpg

מימין לציר מסלול 21:

rmi2.jpg

משמאל לציר מסלול 21:

rmi3.jpg

במצב שהמטוס משמאל לציר מסלול 21 על הטייס לפנות ימינה לכיוון גדול מ213 ואז כש2 המחטים שוב אחד על השני לחזור לכיוון המסלול.

בשדה הזה שמו 3 משואות NDB בטח גם לגיבוי וגם כמצייני מרחק בימים שלא היו מרקרים.. לפי המרחק, הטייס ידע באיזה גובה עליו להיות.

פורסם

חברה במערב אהבו פיתרונות טכנולוגיים מתקדמים יותר ויקרים יותר להחזקה כמו מערכות DME משולבות או עצמאויות

בעוד שבמזרח פשוט אהבו לפזר אלפי בקתות רדיו קטנות שלא מתקלקלות וגם שמתקלקלות אתה לא ממש יודע ולא ממש איכפת לך

(the way of the future GPS )

:D

פורסם

עכשיו באמת היסטוריה.

אכן במזרח פיזרו אלפי משואות NDB שאגב גם שידרו רדיו מסחרי ב AM וזה יצר משרות ותעסוקה לעשרות אלפי עובדים שהמדינה (הקומוניסטית) היתה חייבת ליצור להם תעסוקה. גם אם היתה להם טכנולוגיה שמאפשרת התקנת ILS ו DME, לא היה אינטרס לאומי ליישם אותה.

במערב התייעלו

פורסם

פעם תהיתי אם הכוכבים בסימולטור נמצאים במקום כמו שצריך ובתזמון הנכון ואם אפשר לעשות ניווט כוכבי בסימ. מה דעתכם? איפה קונים סקסטנט וירטואלי?

פורסם
  Baruchi כתב:
פעם תהיתי אם הכוכבים בסימולטור נמצאים במקום כמו שצריך ובתזמון הנכון ואם אפשר לעשות ניווט כוכבי בסימ. מה דעתכם? איפה קונים סקסטנט וירטואלי?

אתה מטורף

זה סופי.

פורסם
  Baruchi כתב:
פעם תהיתי אם הכוכבים בסימולטור נמצאים במקום כמו שצריך ובתזמון הנכון ואם אפשר לעשות ניווט כוכבי בסימ. מה דעתכם? איפה קונים סקסטנט וירטואלי?

בFSX כן, עשו את זה במיוחד בשביל זה :!:

הבעיה היא שעד היום לא הצלחתי לזהות את כוכב הצפון, רק את הדובה הגדולה.. או שזה היה אמיר :?:

נא להתחבר על מנת להגיב

You will be able to leave a comment after signing in



התחברות לאתר


×
×
  • יצירת חדש...