עבור לתוכן
e717

מצפן מגנטי

Recommended Posts

פורסם

שלום לכולם,

אם במקרה הנושא לא קשור לכאן אני מתנצל מראש.

יש לי שאלה בנוגע למצפן המגנטי במטוס,

אני יודע כי יש סטייה מסויימת בפניות בחציית כיוונים צפון/דרום.

אבל לא הבנתי בדיוק מה הסטייה ומה צריך לעשות בכל מצב (להפסיק את הפנייה לפני/להמשיך את הפנייה עוד קצת)

מישהו יכול לתת לי דוגמא לכל אחד מהמצבים ומה עושים בהם?

תודה.

פורסם

עם כבר מצפן יש לי גם שאלה , מה ההבד בין כיוון מגנטי hdg לבין כיוון trk ?

פורסם
עם כבר מצפן יש לי גם שאלה , מה ההבד בין כיוון מגנטי hdg לבין כיוון trk ?

HDG זה כיוון אף המטוס. TRK זה כיוון התקדמות המטוס.

פורסם
עם כבר מצפן יש לי גם שאלה , מה ההבד בין כיוון מגנטי hdg לבין כיוון trk ?

HDG זה כיוון אף המטוס. TRK זה כיוון התקדמות המטוס. ז"א.. נתיב התקדמות המטוס על הקרקע.. אם לא מובן..

פורסם
עם כבר מצפן יש לי גם שאלה , מה ההבד בין כיוון מגנטי hdg לבין כיוון trk ?

HDG זה כיוון אף המטוס. TRK זה כיוון התקדמות המטוס. ז"א.. נתיב התקדמות המטוס על הקרקע.. אם לא מובן..

תודה רבה ף אבל איך זה נגיד עוזר לי בניווט באוויר ?

פורסם

חוק אחד ל60!

נגיד ואחרי 20NM של טיסה גילית שנסחפת ב2NM ימינה מנתיב הטיסה. התיקון לרוח על מנת לעצור את הסחיפה יהיה:

D=X*R/60

מרחק הסחיפה D=

X= זווית הסחיפה

R=טווח הטיסה מתחילת הLEG עד המיקום הנוכחי

2=X*20/60

X=2*60/20

X=6

יש לתקן 6 מעלות שמאלה

שם לב שאם לא תשוב קודם כל חזרה לנתיב אתה תטוס מקביל לנתיב

זהו חישוב גס שנוהגים לבצע בזמן טיסה. על הקרקע ניתן לחשב באופן מדויק יותר בעזרת מחשב: tan X=D/R

פורסם
שלום לכולם,

אם במקרה הנושא לא קשור לכאן אני מתנצל מראש.

יש לי שאלה בנוגע למצפן המגנטי במטוס,

אני יודע כי יש סטייה מסויימת בפניות בחציית כיוונים צפון/דרום.

אבל לא הבנתי בדיוק מה הסטייה ומה צריך לעשות בכל מצב (להפסיק את הפנייה לפני/להמשיך את הפנייה עוד קצת)

מישהו יכול לתת לי דוגמא לכל אחד מהמצבים ומה עושים בהם?

תודה.

זוכרים?? :wink:

viewtopic.php?f=6&t=27543&start=0&hilit=%D7%9E%D7%A6%D7%A4%D7%9F+%D7%9E%D7%92%D7%A0%D7%98%D7%99

נא להתחבר על מנת להגיב

You will be able to leave a comment after signing in



התחברות לאתר


×
×
  • יצירת חדש...