e717 פורסם דצמבר 18, 2009 דיווח פורסם דצמבר 18, 2009 שלום לכולם, אם במקרה הנושא לא קשור לכאן אני מתנצל מראש. יש לי שאלה בנוגע למצפן המגנטי במטוס, אני יודע כי יש סטייה מסויימת בפניות בחציית כיוונים צפון/דרום. אבל לא הבנתי בדיוק מה הסטייה ומה צריך לעשות בכל מצב (להפסיק את הפנייה לפני/להמשיך את הפנייה עוד קצת) מישהו יכול לתת לי דוגמא לכל אחד מהמצבים ומה עושים בהם? תודה.
אורח פורסם דצמבר 18, 2009 דיווח פורסם דצמבר 18, 2009 עם כבר מצפן יש לי גם שאלה , מה ההבד בין כיוון מגנטי hdg לבין כיוון trk ?
אורח פורסם דצמבר 18, 2009 דיווח פורסם דצמבר 18, 2009 עם כבר מצפן יש לי גם שאלה , מה ההבד בין כיוון מגנטי hdg לבין כיוון trk ? HDG זה כיוון אף המטוס. TRK זה כיוון התקדמות המטוס.
Omer Efrat פורסם דצמבר 18, 2009 דיווח פורסם דצמבר 18, 2009 עם כבר מצפן יש לי גם שאלה , מה ההבד בין כיוון מגנטי hdg לבין כיוון trk ? HDG זה כיוון אף המטוס. TRK זה כיוון התקדמות המטוס. ז"א.. נתיב התקדמות המטוס על הקרקע.. אם לא מובן..
אורח פורסם דצמבר 19, 2009 דיווח פורסם דצמבר 19, 2009 עם כבר מצפן יש לי גם שאלה , מה ההבד בין כיוון מגנטי hdg לבין כיוון trk ? HDG זה כיוון אף המטוס. TRK זה כיוון התקדמות המטוס. ז"א.. נתיב התקדמות המטוס על הקרקע.. אם לא מובן.. תודה רבה ף אבל איך זה נגיד עוזר לי בניווט באוויר ?
yoni revivo פורסם דצמבר 19, 2009 דיווח פורסם דצמבר 19, 2009 http://www.americanflyers.net/aviationl ... ter_14.htm אני למדתי מכאן. נדמה לי שהיה מדריך פשוט יותר בעיברית. תבדוק באתר החטיבה או של תומר.
Ohad Shalev פורסם דצמבר 19, 2009 דיווח פורסם דצמבר 19, 2009 http://www.ifschool.net/fs/contant/mods ... d=112&pid=
yahavl פורסם דצמבר 19, 2009 דיווח פורסם דצמבר 19, 2009 חוק אחד ל60! נגיד ואחרי 20NM של טיסה גילית שנסחפת ב2NM ימינה מנתיב הטיסה. התיקון לרוח על מנת לעצור את הסחיפה יהיה: D=X*R/60 מרחק הסחיפה D= X= זווית הסחיפה R=טווח הטיסה מתחילת הLEG עד המיקום הנוכחי 2=X*20/60 X=2*60/20 X=6 יש לתקן 6 מעלות שמאלה שם לב שאם לא תשוב קודם כל חזרה לנתיב אתה תטוס מקביל לנתיב זהו חישוב גס שנוהגים לבצע בזמן טיסה. על הקרקע ניתן לחשב באופן מדויק יותר בעזרת מחשב: tan X=D/R
Baruch Spiegel פורסם דצמבר 22, 2009 דיווח פורסם דצמבר 22, 2009 שלום לכולם,אם במקרה הנושא לא קשור לכאן אני מתנצל מראש. יש לי שאלה בנוגע למצפן המגנטי במטוס, אני יודע כי יש סטייה מסויימת בפניות בחציית כיוונים צפון/דרום. אבל לא הבנתי בדיוק מה הסטייה ומה צריך לעשות בכל מצב (להפסיק את הפנייה לפני/להמשיך את הפנייה עוד קצת) מישהו יכול לתת לי דוגמא לכל אחד מהמצבים ומה עושים בהם? תודה. זוכרים?? :wink: viewtopic.php?f=6&t=27543&start=0&hilit=%D7%9E%D7%A6%D7%A4%D7%9F+%D7%9E%D7%92%D7%A0%D7%98%D7%99