עבור לתוכן
4x-dor

שאלת PMDG 747

Recommended Posts

פורסם

שלום לכם

קרה לי לפני כמה ימים שנאלצתי לשנות נתיב טיסה תוך כדי ולנחות בשדה חלופי.

בניגוד ל 767 שבו ב FMC אני נכנס ל ARR/DEP ויכול לרשום את שם השדה החלופי ולהכניס STAR שונה מהנתיב, לא הצלחתי לעשות דבר דומה ב 747

האם ואיך אפשר להכניס STAR לנחיתה חלופית כך שהנקודות של START וה ILS ייכנס ל FMC

תודה

פורסם

שלום,

כאשר משנים נתיב טיסה, יש להזין את היעד החדש ל-RTE. מבחינת תהליך, כנראה שהצורה היותר טובה:

לקחת דיירקט לנקודה הראשונה בנתיב החדש. להזין אותה בדף LEGS, לתת EXEC ולתת למטוס לפנות אליה. מיד אח"כ לטעון בדף RTE את היעד החדש בעמ' 1, ומיד לאחר מכן טעינת שאר הנתיב ממיקומך הנוכחי אל היעד, בין אם זה ידנית ובין אם זה דרך הACARS (לא רלוונטי לסימולטור). בשלב הבא, היעד החדש מוזן, הנתיב החדש מוזן, כל שנשאר הוא לבצע חישובי זמנים-דלקים על מנת לוודא תיכון הנתיב מבחינתך, לראות אם כתוצאה משינוי הכיוון תצטרך לשנות גובה שיוט (זוגי, אי זוגי, מטרים וכד'). לאחר שסיימת את כל זה, תוכל לעבור להזין כרגיל את הSTAR והגישה עבור השדה החדש, כמובן שגם זה ע"פ הכרת השדה החלופי מראש, אם מתאפשר, וכמובן לפי עדכון מז"א ונוטאמים של השדה החלופי. לא לשכוח קשר רציף לאורך כל התהליך מול החברה (ב-HF בד"כ זה קורה), לשאול איזה שדה הם מעדיפים. להודיע להם אם אתה צריך שירותים מיוחדים בשדה החלופי, שכן לבטח יש סיבה ששינית שדה, בין אם תקלה במטוס, כן או לא נחיתת חירום, או בכלל נוסע שצריך פינוי מיידי לבית-חולים.

בצורה קצת יותר מסודרת:

(*מתוך הנחה שהיעד כבר נבחר ע"פ כל השיקולים הנדרשים)

1. דיירקט לנק' הבאה.

2. הזנת יעד.

3. הזנת נתיב.

4. בדיקת גובה תקין לנתיב חדש.

5. חישובי דלקים וזמנים.

6. התעדכנות במזג-אוויר ונוטאמים עבור השדה החדש.

7. השגות אם יש מול החברה, לוודא הכנת שירותים מיוחדים בשדה אם יש צורך.

בהצלחה.

פורסם

תודה על ההסבר..

אבל המצב שלי היה קצת שונה.

לא מדובר בנתיב חלופי מתוכנן. הייתי בטיסה מ A ל B אבל בדרך עקב תקלה נחתתי ב C..

קיבלתי וקטורים מהפיקוח של גובהה וכיוון ולא רק VOR או FIX. לקראת הנמכה קיבלתי להודעה לצפות לנחית ILS על 07R.

במצבים כאלה לדעתי לא מתחילים לבנות נתיב מסודר.

ב 767 נכנסים ל DEP ARR מזינים ARR חדש שלא לפי התכנית טיזה של השדה החלופי ומייד מקבלים את כל ה STAR שמבערכת כולל כיוון אוטומתי של הILS. במצבי לחץ שאתה מתרכז בטיסה (בצוות של איש אחד בסימולטור) מאוד נח ומהיר לתפעל את זה ב 767.

ה 747 מתקדם בהרבה ולכן ציפתי שיהיה משהו דומה. קל ונח. להכניס 07R ל EDDF ולקבל את כל ה STAR האפשריים.

יש כזו אפשרות מבלי להתחיל לשנות את היעד ולבנות נתיב? מדובר על מצב "חרום" תוך כדי טיסה

פורסם

יכול להיות שאני טועה \ לא זוכר נכון וכו'

אבל גם ב 76 לא תשנה את שדה היעד, לא תקבל את הARV שלו.

פורסם
תודה על ההסבר..

אבל המצב שלי היה קצת שונה.

לא מדובר בנתיב חלופי מתוכנן. הייתי בטיסה מ A ל B אבל בדרך עקב תקלה נחתתי ב C..

קיבלתי וקטורים מהפיקוח של גובהה וכיוון ולא רק VOR או FIX. לקראת הנמכה קיבלתי להודעה לצפות לנחית ILS על 07R.

במצבים כאלה לדעתי לא מתחילים לבנות נתיב מסודר.

ב 767 נכנסים ל DEP ARR מזינים ARR חדש שלא לפי התכנית טיזה של השדה החלופי ומייד מקבלים את כל ה STAR שמבערכת כולל כיוון אוטומתי של הILS. במצבי לחץ שאתה מתרכז בטיסה (בצוות של איש אחד בסימולטור) מאוד נח ומהיר לתפעל את זה ב 767.

ה 747 מתקדם בהרבה ולכן ציפתי שיהיה משהו דומה. קל ונח. להכניס 07R ל EDDF ולקבל את כל ה STAR האפשריים.

יש כזו אפשרות מבלי להתחיל לשנות את היעד ולבנות נתיב? מדובר על מצב "חרום" תוך כדי טיסה

נתחיל מכך שאני דיברתי לגמרי על כל שינוי בטיסה, בין אם לאלטרנייט מתוכנן ובין אם בבלת"ם.

שנית ויותר חשוב - אין דבר כזה לחץ של טיסה. אתה לא רודף אחרי המטוס ואחרי מה שהבקר אומר לך לעשות איתו. אתה מטיס את המטוס, אתה מנהל את הטיסה, ואלא אם כן יש לך 4 מנועים כבויים, מה שלא סביר שקרה, קח את כל הזמן שאתה צריך על מנת לגרום לה להיות מסודרת וטובה, כולל ניהול מלא שלה בכל האמצעים שעומדים לרשותך, ביניהם ה-FMC.

לצורך העניין, אתה מתאר מצב בו הבקר נתן לך וקטורים לכיוון השדה החילופי עד נק' הכניסה ל-ILS. בסדר גמור, אתה לוקח את הרשימה המסודרת שהכנתי לך כאן ועושה אותה שלב שלב. לצורך העניין, מבחינתך להזין נתיב חדש אומר להזין את השדה החדש והנתיב שלך הוא דיירקט לנק' הכניסה ל-ILS. אפשר גם להגדיל ראש מבחינת הבקר ולשאול אותו אם זה מה שהוא רוצה שתעשה, ואין יותר צורך בווקטורים שלו, רק מעתה מתן מרשי הנמכה, גישה ונחיתה. את נק' הכניסה הזן בדף LEGS ומייד לאחר מכן גש לדף SIDSTAR והזן את הגישה.

לבסוף, רק לזכור שבסוף בכל טיסה יש אינסוף פרמטרים שמשתנים. לכן יש פרוצדורות לא משתנות, גלובליות, שמתאימות עבור כל סיטואציה. גם אם השלבים עצמם משתנים מבחינת התוכן והביצוע שלהם, השלבים עדיין קיימים.

פורסם

אוקי עכשיו אני מבין במה מדובר.

לא יודע אם יש ב 74 או אין (יבדק), אבל ב 76 עם ה FMC המתקם = LDS,

יש אופציה בדף ה ARV\DEP מעבר לשדר את ה SID STAR לפי התוכנית המוזנת,

ניתן להכניס דרך דף ה INDEX,

Other ARV\DEP

מקלידים את ה ICAO והופ יש לנו את ההליכים של השדה.

תותח ה 76 הזה :D

פורסם

שלום חברים!

הפתרון לכך הוא פשוט ביותר כי ה"מלכה" היא הטובה ביותר בניגוד לשאר הגרוטאות שטסות באוויר...שטסים מנקודה A לנקודה B ולפתע מקבלים הוראה לנחות בנקודה C אז לוחצים בFMC על PROGRESS.שם במסך משנים ב DES את שם השדה לשדה החדש:למשל אם טסנו לעובדה והיה כתוב שם LLOV ולפתע נאמר לנו לנחות באילת אז משנים שם ל LLET ואז רואים שכתוב מעליו ENROTE WPT אז זה סימן שזה בסדר.משם לוחצים על ה DEP/ARV ומיד רואים במסך את כל הגישות למסלולים באילת.

אז תהנו מהטיסה חברים.

בוקי זאב:4X-MJB

פורסם

שוב שלום..

לא עובד אצלי.

נכון לחיצה על PROG והכנסת יעד אחר ב DEST נותנת חישוב מרחק ודלק ליעד האלטרנטיבי, אבל לחיצה כל DEP ARR מחיזרה אותי ל STAR של היעד המקורי

מה חסר לי?

נא להתחבר על מנת להגיב

You will be able to leave a comment after signing in



התחברות לאתר


×
×
  • יצירת חדש...