עבור לתוכן
E.Z

קצת להרוג פרות קדושות בעקבות הדיון למעלה

Recommended Posts

פורסם

אני כותב את זה בעקבות הדיון שהתפתח למעלה על אופי פעילות החטיבה . אני אתיחחס כאן למספר נתונים שקיבלתי מאנשים בעלי תפקידים בכל מיני גופים בחטיבה ואנסה להעביר את התפיסה שלי למרות שלא תיהיה פופולארית בחלק מהמקומות.

אני אנסה להמחיש את זה על ידי מספר הנחות ייסוד שהחטיבה מתנהלת על פיהם ואנסה להפריך את ההנחות האלה או חלקם תקראו ותסיקו את המסקנות.

הקדמה:

חטיבת ואטאיל קיימת כ 8 שנים על הנייר כמו שנכתב בשרשיר למעלה יש כ-1500 איש בחטיבה , תשכחו מזה כמה פעמים פתחתם חשבון באתר משחקים שהשתמשם בו פעם אחת ושכחתם ממנו לתמיד? בקיצור חטיבת ואטאיל מכילה ביום טוב (ממש טוב) כ 100 חברים פעילים וזה אחריי אופטימיות ועישון חומרים טובים אבל בואו נהנה מהספק ונעבוד עם המספר הזה.

לצורך ההנחת העבודה - 100 חברים פעילים (עזבו מה השרת אומר) אלה אנשים שטסו או פקחו יותר מ"קצת" ב 3 חודשים האחרונים.

עכשיו בואו נראה איזה גופים יש לנו ומי עומד מולנו:

צוות VATIL- מכיל 11 אנשיי צוות

צוות מחלקת הדרכת פקחים ( לא כולל המנהלים מצוות החטיבה)- להערכתי כ-12 איש

צוות IFS- מהמנהל הבכיר עד המתרגל הזוטר- 14 אנשי צוות

צוות VIAF- מהבכיר עד הזוטר (לא כולל טייסים)- 19 אנשי צוות

צוות עיט- כנ"ל- 3 אנשי צוות

צוות אלעל וירטואל- 4 אנשים

את הנתונים קיבלתי מאנשי צוות בגופים הנ"ל עכשיו ננתח את זה טיפה :

בחשבון פשוט בחטיבת ואטאיל יש כ- 63 תקנים שונים יענו כדי לספק שירות פיקוח- להזכירכם מטרתה הרשמית של ואטאיל היא לספק שירותי פיקוח במרחב הישראלי, לצורך ההגינות לא נשכח שבתוך המספר הזה יש אנשים עם תפקידים כפולים ואפילו משולשים ויש כאלה שנמצאים בתפקידים על תקן טייטל בלבד לכן אם ננסה לתת מספר ריאלי של בעלי תפקידים בואטאיל להערכתי יש כ- 45-50 איש בחטיבה שלוקחים תפקיד ניהולי \הדרכתי כל שהו בחטיבה היחס הוא מטורף לחלוטין בכל זאת על 2 "חפ"שים" בחטיבה הזאת יש מנהל או מדריך!

זה עוד אחריי שלא הכללתי את כל השת"פים שואטאיל מעורבת בהם ואת הנהלת הפורום כי מדובר בפעילויות נקודתיות ולא רלוונטית למה שאני מסה להציג כאן אז נתחיל :

הנחה א': יופי 50 אחוז מנהלים שקר כל שהו מה אכפת לנו זה הרי לא עולה לנו כסף בכל מקרה אז מה זה משנה?-טעות !!!

לואטאיל אין שום תזרים מזומנים\חוזי עבודה הכל בהתנדבות וזה משאיר לנו משאב אחד חשוב ביותר והוא זמן שבמפורש אין לנו.

בואו נקח חבר חטיבה אידיאלי - גיל 16-עד 45 נצא מנקודת הנחה שהנ"ל עובד או לומד (נשמיט את הצבא באמצע) והכי חשוב הנ"ל אינו חסר חיים מוחלט ויש לו עוד חיי חברה ודברים לעשות חוץ מיזה כמו לשחק בנידמה לי על סימולטורו, כמה זמן זה משאיר לו לטובת התחביב ?3-6 שעות גג בשבוע ואיך וזה מתחלק ב:

-מחוייבויות לתפקיד (בהנחה שמדובר רק בתפקיד אחד) עיקר נתח הזמן

- קצת לפקח

-קצת לטוס

הדגשתי את הקצת כי בפועל זה מה שקורה היום אנשים שורפים אחוזים גבוהים מהזמן שלהם בלשבת ב TS בישיבות , הדרכות דיונים מנהלתיים ולא נשאר זמן פרת לפירורים למהות הבסיסית של החטיבה ובכלל של הרשת, הדרכת שיעור בהנחה שהוא מינימום שעה דורשת הכנה לפני סיכום אחריי וקצת לנח אחריי השיעור, ויש פקטור שאנחנו מזניחים אותו והוא השחיקה אחרי שהוצאתי את הגרון על מספר חניכים או בחנתי פקח לא בטוח שיהיה לי כוח לעלות לטוס או לפקח גם אם יש לי את הזמן לזה.

הנחה ב' : רגע אז נבטל את ח"א נבטל את IFS הרי כל הדברים היפים האלה הופכים אותנו לגדולים, מיוחדים ולחטיבה המובילה בעולם: טעות

או יותר נכון חארטה בארטה - ואטאיל נחשבת פורצת דרך במספר נקודות בודדות מאוד בודדות שעונים על הקטגורייה של שת"פים עם העולם האמיתי ולאף אחד מהארגונים החיצוניים שמניתי למעלה אין קשר להצלחה.

בכל שאר הדברים אין מה לדבר על הובלה בזירה הבינלאומית בטח לא בשעות פיקוח ובטח לא בשעות טיסה, שלא לדבר על ה שחברות הורטואליות מפגרות טכנולוגית בחלקן מהשכנות בחו"ל.

הנחה ג' : אי אפשר בלי גוף שיילמד לטוס אנחנו צריכים את האנשים האלה כאוויר לנשימה למה אחרת פשוט זוועה לפקח- טעות

קונספציה שהתפתחה בשנים האחרונות היא שאם לא יהיה כזה גוף יהיה כאוס מוחלט לכן להלן מספר עובדות:

עובדה א: בעיות עם טייסים היו לפני שהוקמו גופי הדרכת לימוד טיסה

עובדה ב: בעיות עם טייסים יהיו וקיימים גם הרבה זמן אחרי שהוקמו גופי הדרכת טיסה

עובדה ג: בעיות עם טייסים יש גם במציאות

וכמבט מהצד בשיחה עם פקחים וותיקים כמות הבעיות שיש עם טייסים ייתכן שגדולה מבעבר.

ותת סעיף- עשרות טייסים בחטיבה הצליחו יפה מאוד בלי להשתעבד למתכונת לימודים זו או אחרת

אז מה אני מנסה להגיד בכל זה:

כמויות הכוח אדם שאנחנו זוללים יחס "עלות מול תועלת" עצומות והתוצאה העיקרית היא פגיעה בעיקר בשעות הפיקוח שהחטיבה מפיקה וזה גורר ירידה בכמות הטייסים כי חצי מהם עסוקים בדברים אחרים שלא ממש מועילים לחטיבה ולחלק פשוט אין כוח אחר כך לדברים האלמנטרים והבסיסיים.

שני הגופים העיקריים שצריכים לצמצם את פעילותם לטובת האינטרסים הבסיסיים של החטיבה (הדרכת טייסים היא לא אינטרס בסיסי אלא אקסטרא) היא צמצום משמעותי ובפעילות "האקסטרא" וחזרה לבסיס- פשוט לא הגיוני אפילו לחטיבה במימדים שלנו שמעל שנה אם לא יותר לא הוסמך פקח ת"א חדש.

סדרי העדיפויות שצריכים להיות מעל הכל זאת מחלקת הדרכת פקחים וסיוע לחברות הוירטואליות ורק אחר כך אם נשאר זמן גופים כ IFS או ח"א האוויר הורטואלי.

דעתי האישית (אני כבר רואה את הנעל מגיעה)לצמצם משמעוית את פעילות IFS שלדעתי יצרה צוואר בקבוק בניגוד לדעה הרווחת שבזכותה יש טייסים ברשת וכנ"ל לגבי ח"א ואני לא מדובר על הטייסים החברים בה אני מדבר רק על הצוותים בגופים האלה.

19 אנשי צוות בחא + 14 ב IFS כל אחד היה מצמצם שעתיים מהפעילות שלו לטובת הגופים בשבוע היה לפחות עוד 70 שעות (בשבוע) פיקוח או טיסה או לחילופין עוד 70 שעות הדרכת פקחים חדשים שהם יביאו בטווח הארוך את השעות הנוספות ובטווח היותר ארוך לסייע מקצועית לחברות הורטואליות שהם האוויר נשימה של הפקחים.

פורסם

אם יורשה לי... אין לי וותק כזה ארוך בחטיבה, אבל אני חייב להתייחס לנושא אחד, כי אותו אני מכיר מקרוב

IFS - מצד אחד, גוף מדהים שמשקיע המון כדאי להוביל ולהעניק שירות מעולה. (אני חלק ממחזור 17)

אבל... וזה לא רק דיעה אישית שלי, היו כבר דיבורים בנושא, וגם הבעתי את דעתי בנושא בשרשור של השבתת IFS לשבוע... לעצם העניין, חבל שאין מסלול מקוצר לגבי נהלי חיבור וטיסה ברשת. הכוונה להנחיות, פיקוח, חוקים וכיו"ב.

דברים כמו בד"ח-ים חיוניים מאוד אבל לא בשלבים הראשוניים. הרי כל אחד יטוס עם המטוס שירגיש לו הכי נוח ובצורה הכי נוחה לו. יש כאלה שיעדיפו להתמקצע בכל כפתור, מנורה, CB, CG, מגבלות ומה לא... ויש כאלה שלא....

רוב הטייסים, ובטח החדשים, יעדיפו פשוט שימוש ב CTRL+E אל מול בדיקת שמן, סל"ד ושאר ירקות. (כל אחד והבעיות שלו... :shock: )

שלא תבינו אותי לא נכון, אני לא מזלזל בכוונות של אף אחד פה, אבל אם רוצים לעודד הצטרפות טייסים חדשים, לא צריך להכביד עליהם כל כך. אני אישית מכיר כמה שעזבו ו/או ביטלו הרשמה לקורס אחרי שהראיתי להם את החומר הנלמד. ואני לא מדבר על חבר'ה בגיל חטיבת ביניים או תיכון... חבר'ה (זקנים כמוני) שעובדים איתי בתחום הסימולטרים מספר שנים....

אז מה בעצם קורה, חלק מעדיפים פשוט לא להתחבר לרשת, חלק טסים באזורים אחרים, וחלק טסים על גבי רשת פרטית..

אני באופן אישי מחכה לסוף הקורס כדי לוודא שאני לא מפספס שום דבר - לפני שאני טס במרחב שלנו תחת פיקוח, אבל יש כאלה (ואני מבין אותם לגמרי) שלא "שרוטים" כמוני ופשוט אין להם את הסבלנות לזה.....

שוב, יש לי רק מילים טובות על IFS, כל מה שנכתב בא ממקום טוב, של רצון להציע רעיונות לשיפור ולא חלילה כדי לתקוף אף אחד.

ואגב בד"ח-ים, ראיתי כבר המון מקרים (הייתי חלק משניים) שתודה לאל נגמרו בשניות מאסון כי פשוט לא ביצעו בד"ח באופן מלא... כך שהחשיבות ברורה...

מקווה שאף אחד לא לוקח את הדברים לא נכון, חוזר שוב, הכל נאמר ברוח טובה, וממקום של רצון אמיתי לשפר

שיהיה ערב מוצלח 8)

פורסם

היי אלעד..

אכן חדשת לילגבי יחס של 2:1

אבל האם קראת את השרשור של "השעיית חבר לצמיתות"? למה התגלגלה השיחה?

בקיצר ברוכי טען אותו דבר שיש הרבה בזבוז משאבים..ואני הוספתי שארגון ארוע למשל כמו בלו קוברה שלקח לא יודע כמה זמן..

לטובת כמה ימי פעילות במקום הדרכת פקחים כראוי למשל ( חוסר מענק בפקחים בעיקר מגדלים שונים וגם ת"א פלוטו ודרום לא יזיק - למרות הנוכחיים התותחים אחד אחד!!)

ועוד ועוד...

אכן זו קריאה בנוסף לדברים שדוברו בשרשור שהוזכר למעלה לדון גם בבזבוז משאבים וחשיבה למרות מה שכתבת אוליי לייעל את IFS ו VFS ואחדם יחד!!! ( תיכך אני אחטוף נעל בראש!! :wink: )

רק לשם חשיבה קדימה ואיך "ליצור" טייסים חדשים ולעודד את הפעילות..

פורסם

אלעד, היכן בכל הנתונים שלך נכנס הנתון שבשנה האחרונה (2009) בין 11 ל 14 אנשי צוות של IFS הוציאו 54 חניכים חדשים,

בשנת 2008 גם אותה כמות של אנשי צוות הוציא 49 חניכים לאוויר.

כמה שעות טיסה זה בשבוע על פי החשבון שלך?

פורסם
היי ארז..

אכן חדשת לילגבי יחס של 2:1

אבל האם קראת את השרשור של "השעיית חבר לצמיתות"? למה התגלגלה השיחה?

בקיצר ברוכי טען אותו דבר שיש הרבה בזבוז משאבים..ואני הוספתי שארגון ארוע למשל כמו בלו קוברה שלקח לא יודע כמה זמן..

לטובת כמה ימי פעילות במקום הדרכת פקחים כראוי למשל ( חוסר מענק בפקחים בעיקר מגדלים שונים וגם ת"א פלוטו ודרום לא יזיק - למרות הנוכחיים התותחים אחד אחד!!)

ועוד ועוד...

אכן זו קריאה בנוסף לדברים שדוברו בשרשור שהוזכר למעלה לדון גם בבזבוז משאבים וחשיבה למרות מה שכתבת אוליי לייעל את IFS ו VFS ואחדם יחד!!! ( תיכך אני אחטוף נעל בראש!! :wink: )

רק לשם חשיבה קדימה ואיך "ליצור" טייסים חדשים ולעודד את הפעילות..

דבר ראשון השם הוא אלעד (הייתכן שהשם בחתימה לא מועיל :mrgreen: ?)

את השרשיר קראתי אני מכיר את ההצעה הזאת עוד ממימי עם ברוכי בצוות ההצעה הזאת היא קוסמטית ולא באמת מייעלת כי את הכוח אדם אתה שורף בכל מקרה. מה גם שהיא מבחינת אופי העבודה של החברות הוירטואליות הדגש שלהם הוא לא על הדרכה זה אגב נכון לכל חברה ורטואלית, הביסוס הוא על הדרכה עיונית יעני מדריכים לקריאה ותו לו, הדגש של החברות הוא בארגון ארועים וזה לא משנה אם הם בינלאומיים או פנימיים ופיתוח המערכות שלהם מה גם שצריך לצאת מנקודת הנחה שאם אתה חבר בחברה ורטואלית אתה לא בהכרח טס ברשת ואם כן זה יכול להיות באיבאו או באיזה רשת פרטית אחרת.

לגבי איחוד VFS עם IFS או ייצירת בית ספר אחיד- לא ריאלי אף אחד לא יוותר על הבייבי שלו לא מנהל VFS וגם לא מנהל IFS- ובצדק מה גם ש VFS לא מתיימר להיות קשור לשום רשת זו או אחרת,חוץ מהעובדה שיש בעית של VFS מול VATSIM בגלל ארועי העבר.

מה גם שדם חדש לרשת הוא לדבר שנמצא מחוץ להישג יד בטווח קרוב עד מיידי- חבר צוות ב IFS זרק לי היום שיש ברשימת המתנה לקורסים -כ-100 חברים.

בשרשור השביתה נושא הקורס המזורז עלה לפי מה שהבנתי בית הספר לא מעוניין בזה מטעמים אידיאולוגים- כל אחד נלחם על התפיסה שלו וזה מה יש כרגע.

פורסם
בשרשור השביתה נושא הקורס המזורז עלה לפי מה שהבנתי בית הספר לא מעוניין בזה מטעמים אידיאולוגים- כל אחד נלחם על התפיסה שלו וזה מה יש כרגע.

אם יש דבר שאני לא אוהב, זה הנחות למיניהן מסוג "על פי מה שהבנתי", בבקשה להפסיק לשגר הנחות לא מבוססות, זה פוגע ומעליב.

איזה חבר צוות זרק לך שיש 100 ממתינים, האם אותו חבר צוות מודע למאמץ של המדריכים לפתוח את מחזור 18? האם אותו חבר צוות מודע לזה שעקבות המאמץ כרגע רשימת החניכים שממתינים היא 48 ולא 100.

שוב, בבקשה להפסיק לשדר נתונים לא נכונים, בתור אחד שמשקיע ועושה מאמצים גם ב -IFS זה רק פוגע בי ובאשר הצוות, ואם כוונתך להעביר ביקורת ולא לפגוע בי ובשאר החברים אז בבקשה לפרסם נתונים מבוססים ולא "חבר צוות זרק לי"

פורסם
בשרשור השביתה נושא הקורס המזורז עלה לפי מה שהבנתי בית הספר לא מעוניין בזה מטעמים אידיאולוגים- כל אחד נלחם על התפיסה שלו וזה מה יש כרגע.

אם יש דבר שאני לא אוהב, זה הנחות למיניהן מסוג "על פי מה שהבנתי", בבקשה להפסיק לשגר הנחות לא מבוססות, זה פוגע ומעליב.

איזה חבר צוות זרק לך שיש 100 ממתינים, האם אותו חבר צוות מודע למאמץ של המדריכים לפתוח את מחזור 18? האם אותו חבר צוות מודע לזה שעקבות המאמץ כרגע רשימת החניכים שממתינים היא 48 ולא 100.

שוב, בבקשה להפסיק לשדר נתונים לא נכונים, בתור אחד שמשקיע ועושה מאמצים גם ב -IFS זה רק פוגע בי ובאשר הצוות, ואם כוונתך להעביר ביקורת ולא לפגוע בי ובשאר החברים אז בבקשה לפרסם נתונים מבוססים ולא "חבר צוות זרק לי"

איציק אני מבין שאתה אוהב להתפס לקטנות במקום להתעסק בעיקר - גם 48 איש זה המון- להזכירך 50 זה פחות או יותר חצי מהחברים הפעילים ב VATIL תזכיר לי כמה זמן הם נתקעים עד שהם מתחילים קורס? ואתה באמת חושב שהם יחכו לטוס ב VATSIM להזכירך זה תחביב ולא המתנה לתקן שמתפנה באמדקוס למנהל תפעול כל שהו.

עשית פעם בדיקה כמה מהמחזורים הראשונים שלכם באמת פעילים...? אני זוכר אפילו שהיה אחד שדיבר על זה שהוא ה"שורד האחרון" מאחד מהמחזורים (נעזוב את זה שהוא הושעה לתקופה עצבנית).

פורסם

אלעד, אתה בא וכותב הודעה גדולה, רושם נתונים ומצפה ממני להתייחס לזה, אחרת למה השקעת וכתבת, אז אני אחד שלומד להיות מהנדס טוב מעוניין להתייחס לכל הנתונים עד הפרט האחרון, ככה מלמדים אותי באוניברסיטה.

אני לא נתפס לקטנות, אתה מבסס חלק גדול מהטיעונים שלך על זה, ואני מעוניין להתייחס להכל.

אז בבקשה ממך תענה לי על השאלה כמה שעות טיסה זה בשבוע עבור 50 בוגרים? אני מחכה לתשובה שלך + הנוסחא שאיתה חישבת את זה - אני רציני.

מה זאת אומרת חניכים נתקעים עד שמתחיל הקורס? זהו שוב מידע לא מבוסס, בית הספר IFS מעולם לא הכיל שום הגבלות על חניכים ממתינים, אתה מוזמן לגשת לקרוא בתקנון ולראות שאין שום הגבלה לחניך שממתין יש רק הגבלה לחניך פעיל בקורס.

ההיפך הוא הנכון שחניכים שממתינים פונים אלינו אנחנו מספקים להם חומר לימוד ודרכים ללימוד עצמי - השיטה שאתה דוגל בה.

שוב, בבקשה לכתוב דברים מדוייקים - מעולם לא היתה הגבלה על ממתינים.

אלעד - הדגשתי פעם אחת, ואני מדגיש שוב, פרסום נתונים שגויים ולא נכונים זה דבר שמכעיס אותי ופוגע בי, אני אחד שעומד מאחורי הנתונים עם סימוכין וקבלות, אנה הימנע מלפרסם נתונים שגויים ולא מבוססים כמו "חבר צוות זרק לי" - אם חסרים לך נתונים אתה מוזמן לפנות אלי.

בפעם הבאה שאני יראה פרסום נתונים ללא כל בסיס מוצדק, אגיש בקשה דרך מערכת הפורום להנהלה לערוך את ההודעה.

עשיתי בדיקה כזו, ואנחנו תמיד עושים, אותו חניך שזכור לך היה במחזור 7, כמה מחזורים היו מאז? כמה חניכים הוכשרו מאז? מעל 100 חניכים.

תמיד יש תפוחים רקובים ויש מחזור או שתים שלא צולחים יפה.

מה היחס של צוות בית הספר לעומת כמות החניכים? כמה זה בחשבון פשוט 13 אנשים צוות בבממוצע בכל שנה ל 50 בוגרים בממוצע בכל שנה כפול השנים עד עכשיו?

אמרת שאם 14 אנשים צוות ב IFS היו מצמצים שעתיים אז היו לנו 70 שעות נוספות, לעומת זאת 14 אנשי צוות IFS משקיעים שעתיים מזמנם בשבוע ומביאים בשנה 50 טייסים חדשים, כמה שעות זה לפי החשבון שלך?

עידו, לא היה בעבר קורס מזורז, אבל בהחלט יש כוונה ליזום כזו קורס.

אסף כתב בעבר שזה נוגד את העיקרון עליו הוקם הבית ספר, אבל צוות בית הספר מבין שהזמנים משתנים ויש להתאים את הבית ספר בהתאם.

פורסם

משום מה אני חש במאבקי כוח בשרשור הזה ובטח לא יצא מזה שום דבר טוב.במקום לצאת בהצהרות אולי טוב יעשה לצאת עם מחשבה יצירתית פוריה ? בכינוס החטיבה הלפני אחרון שהשתתפתי בו נאמר מפורשות כי כל הרעיון של VATIL זה פאן ,בה לי לטוס אני טס ,בה לי לפקח אני מפקח ,לא בה לי לראות את הרשת ,יום ,שבוע ,חודש, שנה ,זה בסדר ,בה לי לתרום זה נפלא ,לא בה לי לעשות כלום ,זה גם נפלא ,למה כל זה? כי אין חוקים ומחוייבות כלפי אף אחד ,למה? כי כך החליטו בעולם והרי אנו חלק מהעולם ,אבל מה ,בעולם יש מאות רבות שמתעסקים בתעופה וירטואלית ואנחנו כמה חבר'ה טובים שקוראים לעצמנו ,חטיבה.אז אולי נסתכל טוב טוב במראה ונראה אולי אנחנו קצת ערומים? ושלא לבושים טוב אז קר ולא נעים ואז כבר לא רוצים לזוז כי יהיה יותר קר.לכן חברים אני חוזר למה שאמרתי כבר בעבר ,יש לקיים דיון מעמיק לאן אנו הולכים ,ההתרגשות שלוותה אותנו בשנים הראשונות אולי פחתה ,אולי יש לחשוב אחרת ,לשים גבולות של מחוייבות חברתית ,לתת הרגשה טובה לעושים במלאכה שעבודתם לא לריק ,שיש תיקווה ועתיד טוב לקהילה כולה.

פורסם

איציק חסוך ממני את האיומים של נתונים לא מדוייקים זה מה שנתנו לי זה מה שהשתמשתי- תצטרך תרוץ הרבה יותר טוב כדי לערוך לי הודעה (מעניין על איזה סעיף עברתי).

דבר שני- להתבסס על חישוב של כמה שעות הם דופקים בשבוע בזמן הקורס או אחר כך ואם אתה מתהדר בזה שכל קורס נותן (נגיד) 500 שעות למחזור ואחר כך כלום כמה מהם ממשיכים להיות פעילים?

אבל אם ארוע כמו האחרון של ח"א מספק 40 טיסות שזה ארוע מוצלח לכל הדיעות כמה מהם חניכים לשעבר? וכמה חבר'ה וותיקים שלא היו ב IFS או באו ממקומות אחרים? אתה זה אני לא יודע.

אבל מה שאתה לא מבין ואתה מתעלם בהודעה המקורית זה כל מצבת כוח האדם שיש בחטיבה הזאת כמכלול ויפה שדיוק חשוב לך אבל אתה לא פותח את העיניים מחוץ לקופסה 13 אנשי צוות ל50 חניכים (בהנחה שכולם ממשיכים להיות פעילים) זה לא זווית ראיה נכונה IFS לא לבד במערכה הזאת 13 אנשי הצוות שלך מדריכים את ה 50 איש במקום להתמקד יותר בצרכים האמיתיים של החטיבה הזאת שזה שעות פיקוח והכשרת פקחים, זה שהם המדריכים מפקחים בזמן השיעורים זה לא מה שעוזר "למאמץ המלחמתי" ואת זה אתה לא מבין.

עידו, לא היה בעבר קורס מזורז, אבל בהחלט יש כוונה ליזום כזו קורס.

אסף כתב בעבר שזה נוגד את העיקרון עליו הוקם הבית ספר, אבל צוות בית הספר מבין שהזמנים משתנים ויש להתאים את הבית ספר בהתאם.

נו שויין- אחרי כל הבלבולי מוח

ל

פורסם

אלעד, לקבוע שאחרי 500 שעות במחזור ואחר כלום זהו גם לא נכון בכלל וכמו כל נתון אני גם יכול לספק סימוכין וקבלות לכך.

זה שלא כולם אחרי זה ממשיכים לטוס באופן סדיר זו בעיה אחרת, אבל בכמה היא שונה מזה שאילו הם לא היו עושים קורס? הרי הם עדיין היו נעלמים נכון? או שאולי לא?

אז עכשיו יעלה טיעון שאם הם גם ככה יעלמו בלי קשר ל IFS, אז למה להשקיע בהם?

תשובות:

1) עוד בזמני כמנהל הדרכה נעזרתי בטיסות הסדירות של IFS ברשת כדי להכשיר פקחים, אין כמו הכשרה של פקח שיודע להתמודד עם טייסים מתחילים, נוכחתי גם לדעת שזה משפר את רמת הפיקוח.

2) כחלק מהתהליך האחרון בבית הספר, אנחנו מנסים להשקיע בחניכים בעלי פוטנציאל יותר גדול, במטרה להקטין את הנשירה בזמן הקורס.

3) לא כל אחד מתאים להדריך פקחים, לא כל אחד שאוהב להדריך טייסים ירצה להדריך פקחים, יתרה מכך שלא כל אחד שמתאים להדריך טייסים בהכרח מתאים להדריך פקחים, אז אם יש לי קבוצה של חבר'ה שרוצה לתרום בצורה מסויימת של הדרכה, זה יהיה נכון להכריח אותם לעשות משהו שהם לא אוהבים?

4) יש אנשים שרוצים ללמוד וגם נהנים (הגיבו בתחילת השרשור) יש אנשים שרוצים ללמד טיסה ומאוד נהנים מזה.

במסגרת המכרז שבוצע עם נושא כוח האדם, אנחנו כן מנסים לייעל את הדברים בצורה יותר נכונה, כן לכוון את האנשים המתאימים למקומות היותר נכונים לפי סדר עדיפות שהוגדר ע"י מנהל החטיבה, ביניהם שעות פיקוח ושעות הכשרה שנמצאות בעדיפות גבוהה.

העיניים פתוחות ורואות את המכלול כולו, יתרה מכך שיש עוד עיניים ועוד שיקולי דעת שהם לא רק שלי, במטרה להגיע לאיזון המתאים ולא על פי דעת יחיד.

גם אתה אלעד, נמנה על 40+ חברי החטיבה ששלחו בקשה ורצון לתרום, גם אתה שלחת בקשה לתרום את השעות שלך בתחום מסויים (וכך גם יהיה), האם תפיק את אותה הנאה מהתחביב אם נבקש ממך לעשות משהו אחר? אני בטוח שלא... זו ההרגשה שלי מי שביקשו להדריך ב-IFS, או מי שביקשו לפתח סינרים כי הם נורא אוהבים את זה, או מי שביקש לסייע בפיתוח אתר וגם אלה שביקשו לסייע בהדרכת פקחים.

הצרכים של החטיבה לנגד עיני ולנגד עיני ולנגד שאר חברי הצוות, לשמחתי אני לא היחד שמקבל החלטות, כי אסור שאדם אחד יהיה במוקד ההחלטות.

בסופו של יום אנחנו פה בתחביב כדי להנות :)

פורסם

בקיצור זיירמן מה שאתה אומר:

כל מה שאחרים משקיעים בו - חרטא ברטא ובזבוז.

רק איפה שאני, זיירמן הכלי הייתי פעיל - שת"פ אלעל ופיקוח - רק שם יש תרומה משמעותית לחטיבה.

רק בגלל שאתה כאן מההתחלה אתה יודע טוב יותר מכולללללללללנו מה טוב לחטיבה ומה לא. מה המטרה שלה ומה לא. מי חרטא ברטא ומי לא.

**השאר נערך על ידי אדם - התקפה אישית בוטה שאינה תורמת לדיון**

פורסם

איציק נגעת בנקודה מעולה "אם בכל מקרה יעלמו לנו למה הלשקיע בהדרכה" את הבדק בית תעשו אבל על הדרך אנחנו מדברים על ה 50 שכן מתייבשים.

עכשיו לצורך העניין כתבת את נושא נתוב ההדרכה והתיעדוף שהציב מנהל החטיבה שהוא גם מעולה - העדפה לפיקוח אם הבנתי נכון.

וברוווור שאף אחד לא יהיה מרוצה אם יישובץ למקום שהוא למעוניין בו אבל בסופו של דבר אננחו נמצאים במעגליות או סוגשל מבוי סתום זאת ההרגשה שלי.

עד לפני כמה שניםהגרף היה הולך ככה :

משה נרשם לואטאיל---> משה טס ברשת(קצת עושה שטויות) ---> משה נרשם להדרכת פיקוח --->משה מוסמך כפקח בואטאיל---> משה מתקדם עד CTR+---> העולם גדול

זה גרף מאוד ישיר אפילו שגם בו היו תהליכים בהכשרת בפקחים שנמרחו אבל זה ניחה.

היום גם אם תנסה לצייר את זה בגרף זה ייצא מאוד סבוך כי משה יילך ל IFS להדרכה ילך להדרכת פיקוח ויעשה הכל ביחד.

עכשיו המהלך שהצוות התחיל - הוא מאוד מאוד נכון אבל זה לא עוזר עם המחלקות החיצוניות לא ישתפו פעולה ויעשו שינויים פנימיים אצליהם (ראה את תגובת ברוכי מעלי):

לדוגמא שמפקד מח"א ינסה לפחות למצוא דרך לדלל את כוח האדם שיש לו במנהלה (לפי מה שהוא כתב בשרשיר הקודם זה יקרה), וכאמור ש IFS תשנה כל מיני תפיסות שלא מתאימות לתקופתנו (לטענתך זה קורה או יקרה).

איציק גם אני וגם אתה יודעים שהזמנים ישתנו שהיינו בקדנציה הראשונה - כל פישר שהיה נרשם לואטאיל ביקש להצטרף לצוות הניהול ועל כל מכרז היו 20 קופצים לפני חודש אתה בעצמך הדבקת הודעה על מכרז וכתבת אחרי מספר ימים.ש....יש רק מועמד אחד.

המשחק כאמור שונה וצר לי שרק אחרי הרבה וויכוחים אידואולוגים מטומטמים כמה רק עכשיו הפנימו את זה וכדי שזה יצליח כולם צריכים לקחת חלק ולחתוך בבשר החי גם IFS גם ח"א ואפילו מחלקת הדרכת פקחים שצריכה לייעל כל מיני תהילכים שם.

פורסם

לא אמרתי קורס מזורז, אמרתי שהיה קורס הכרות עם VATSIM, אתה מבקש לדייק אז תדייק גם אתה, בימיו הראשונים של IFS היה קורס הכרות שהיה נדרש לכניסה לקורס רשיון פרטי, הקורס כלל הדרכה על חוקי הרשת ואיך להתחבר שום דבר על טיסה לא היה שם. כשחידשתם את בית הספר הקורס הזה סופח לקורס השני והצטודד הרעיון של קורס הכרות עם הרשת

פורסם
בקיצור זיירמן מה שאתה אומר:

כל מה שאחרים משקיעים בו - חרטא ברטא ובזבוז.

רק איפה שאני, זיירמן הכלי הייתי פעיל - שת"פ אלעל ופיקוח - רק שם יש תרומה משמעותית לחטיבה.

רק בגלל שאתה כאן מההתחלה אתה יודע טוב יותר מכולללללללללנו מה טוב לחטיבה ומה לא. מה המטרה שלה ומה לא. מי חרטא ברטא ומי לא. באמת כל כך חיכינו למוצא פיך. איזה מזל שהארת את פנינו.

הבנתי. תודה רבה. עוד איזה חכם רוצה לספר לנו הגיגים?

אל תצפה לתגובות נוספות ממני כי אתה לא שווה את הטרחה.

ברוכי,אני מאוד מתפלא על דרך תגובתך,זכותו של כל חבר להביע את דעתו האישית אפילו עם דעתו מרגיזה אותך ואתה עומד להתפוצץ , אתה יכול להגיב ולטעון כי כל מה שנאמר ע"י החבר בטעות יסודה ואין קשר למציאות ,או לא להגיב כלל.לא חייבים להביע זלזול כלפי חבר חטיבה אפילו אם בא לך לאכול אותו חי, ראה מה כתב מיקי ליפ ביחס לתופעת הזילזול הקיימת כלפי חברי צוות," הזלזול של חברים פה בחברי צוות מאוד, אבל מאוד לא מוצא חן בעיני, זאת מתחילה להיות תופעה, יש דרך להעביר ביקורת, זאת בהחלט לא הדרך "כוונתו הייתה לכולם.עכשיו אציג את עמדתי בקשר ל-IFS ,אני הצטרפתי לחטיבה כמעט עם הקמתה ,למדתי לטוס בעזרת חברים טובים שהיו לי בתחילת דרכי ,אורן אלקובי ,יהונתן פרלמוטר ,איציק בקשי ועוד כמה וסליחה שאני לא זוכר כרגע ,למדתי לטוס VFR ו IFR אבל אני הייתי הראשון ואסף בריטברד יעיד על כך שביקשתי ללכת ללמוד בצורה מסודרת ,מעמיקה את טיסת המכשירים ,סיימתי לאחר תקופה לא קצרה את הקורס ואני רק יכול להלל ולשבח את כל צוות ההדרכה,כולם ,על החומר העיוני שסיפקו לי ועל השעות שהמדריכים השקיעו על מנת להביא אותנו החניכים לרמה הכי טובה שאפשר.כך שמנקודת ראותי טוב וחשוב לעבור את תהליך ההתמקצעות,למדתי המון ומצאתי סיפוק מלא בלימודיי.להגיד שזה מיותר לא יעיל ,לא הייתי אומר ,להפך ,חובה על כל טייס שילמד קודם עלותו לרשת.לאלעד אני אומר, הצג תוכנית כוללת ,שכנע אותנו שתוכניתך מוצדקת ,לבוא ולזרוק סיסמאות זה הכי קל שבעולם.

פורסם

מצחיק שבדיוק בימים אלו אני בקשי ומיקי שוברים את הראש על איוש כוח אדם לחציון הראשון של 2010.

צוות VATIL יפרסם בעוד מספר ימים את חלוקת כוח האדם ל 2010, אנחנו עובדים על זה כבר שבוע וחצי ואני חייב לומר שזה מאתגר.

למעשה החל מ 2010 תגדיר החטיבה (בכל 6 חודשים) מספר דברים:

1.סדר עדיפויות

2.תקנים

3.מי מאייש את התקנים

סדר העדיפויות מוגדר ע"י מנהל החטיבה ולמעשה מציג את הגופים שיקבלו את מרבית תשומת הלב במשך ששת החודשים הבאים. גופים לדוגמא: מחלקת הדרכה, IFS, מחלקת אירועים, ועוד...

"התקנים" הם למעשה אותם תפקידים שהחטיבה מבקרת אותם ברמת כוח אדם. לדוגמא: בחציון הראשון של 2010 הוגדר שבית הספר לטיסה -IFS יש 14 תקנים.

בדוגמא הזו תקן משמעו - מדריך או מתרגל.

ואז מגיעים לשלב הסופי - מי מאייש את התקנים...

את השירשור הזה זוכרים ? :

viewtopic.php?f=1&t=30039

למעשה כל אותם פונים (30 במספר) מקבלים התייחסות...

חלקם הציעו לתמוך בחטיבה 3 שעות בשבוע ללא התחייבות על מסגרת שבועית...

חלקם הציעו שעה בשבוע עם התחייבות למסגרת..

בהתאם לכישורים של כל אחד, בהתאם למסגרת שאליה הוא יכול להתחייב, ובהתאם לרקע של אותו אדם בחטיבה (מה התפקיד הנוכחי שלו) אני מצמידים אותם לתקן.

מהלך זה משפיע על מציאות כוח האדם בחטיבה וכולל בתוכו את היתרונות הבאים:

1.במקום להצמיד סגן למוביל תחום מסוים (סגן מנהל מחלקת אירועים, סגן מנהל מחלקת ההדרכה ועוד דוגמאות..) אנו מצמידי "צוות" לראש תחום. לדוגמא: דוד בן דוד מנהל מחלקת אירועים אחראי על צוות של 4 אנשים. באירוע הקרוב הוא יעזר במשה, באירוע הבא הוא יעזר בדני ובחדר הבקרה הוא יעזר בכלל הצוות שלו. כל אחד עושה קצת בשעתו...וכשאני אומר קצת זה אומר אולי - שעה בשבוע.

2.אין כפל תפקידים - למעט שילוב תפקידים שאין בהם אופי של גזילת משאבים ג"מ כמו שאנחנו מכנים את זה בצוות :lol: , לדוגמא: שחר שירטו אחראי בפורום וברקע נמצא בצוות פיתוח אתר. שחר משקיע שעה-שעה וחצי בשבוע לעזור לראש צוות פיתוח אתר, ומידי פעם בערב גם מסתכל על הפורום (כי הוא גם ככה שם) ועושה את מטלת אחראי הפורום.

3.אין בטונציה - מונח של אנשי קבע, במילים אחרות - אף אחד לא ייצוק בבטון. אותו אדם שתומך בחטיבה יודע שבעוד 6 חודשים ייתבצע אפיון מחדש והתפקיד שהוא קיבל ל ששת החודשים הקרובים לא קבוע. הדבר מצויין לבלימת סממן השיעמום. נמאס לך בצוות אירועים? אולי אתה יכול להדריך ב IFS החל מיוני 2010... נמאס לך ב IFS? בוא תעזור לארגן אירועים.

4.תפזורת - במקום 15 איש שכל היום עוסקים בניהול/כתיבה/ ומה לא חוץ מלטוס ולפקח... יש לנו 35 איש שגם טסים.. ועל הדרך (שעה-שעתיים בשבוע) נותנים את הפוש שלהם לחטיבה.

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

דבר נוסף:

חשוב לזכור שקיימים אנשים בחטיבה (קבוצה קטנה יחסית) שהסיפוק שלהם גדול יותר כאשר הם תורמים בערוצים אחרים מאשר לפקח או לטוס, לדוגמא:

-לסמלץ פקח צעיר או לבחון אותו ב TS

-להעביר שיעור IFR ב IFS.

-לכתוב נהלי חילוץ מוסק לחיל האוויר הווירטואלי.

ועוד לא מעט דוגמאות.

זו הבחירה שלהם!

אותם אנשים טעמו מעולם הטיסה ברשת, טעמו מעולם הפיקוח, ולבסוף החליטו שהם מעוניינים לתרום לחטיבה בצורה קצת שונה,מיוחדת הייתי אומר.

--------------------------------------------------------------------------------------------------------

לסיכום:

-חיל האוויר הווירטואלי ימשיך לגדול ולהתפתח, בגלל הביקוש הגדול (יש ביקוש עצום) מחברי חטיבה לקחת חלק בחיל האוויר, הוחלט כי חטיבת VATIL תבקר את פעילות החיל בכל הקשור לכוח אדם - וכך קורה. אני יכול להבטיח שבחציון הראשון של 2010 נראה פחות תקנים בחיל האוויר. (תקנים לאיוש חובה - אם מישהו בכוח רוצה לטוס טייסת קרב במקום לפקח ברשת,שוב - זו בחירתו אני לא אגביל אותו -אני גם לא יכול להגביל אותו...)

אני מבקש מכולם להפסיק לחשוב שחיל האוויר שלנו מהווה מכשול בפני התעופה האזרחית. זה מעולם לא קרה, זה לעולם לא יקרה. כמו שאני תמיד אומר לחבר'ה שלי בחיל:

"אנחנו עוד חברת תעופה ווירטואלית" נכון - עם קצת שוני, אבל בסה"כ חברת תעופה ווירטואלית.

-IFS - להגדיל, להעשיר, לדחוף - כמה שיותר יותר טוב. מנסיון העבר שלי בתור פקח נוכחתי לדעת שיש אחוז מכובד של אנשים שמגיעים למעמד "היאוש" כאלו שמנסים להתחבר לרשת, לדבר בקשר - ואין להם מושג מה הם עושים. אחרי זמן מה - הם פשוט מוחקים את ה SQ BOX וממשיכים לטוס OFF LINE כי נשבר להם. (יש זמר אחד שטס OFF LINE שכחתי איך קוראים לו :wink: )

IFS או במונח היותר ממלא - בית הספר לטיסה של החטיבה הישראלית של VATSIM דואג שאותם אנשים יעברו הכשרה ויעלו לטוס ברשת כמו שצריך. אני חושב שאנחנו צריכים להמשיך ולפתח את בית הספר ואני יכול לציין שבחציון הראשון של 2010 IFS נמצא במקום 2 (בסדר העדיפויות) אחרי הדרכת פקחים.

ברוכי - אין לי זמן לדו מנועי... במקרה הזה אני מעדיף לטפל בחיילים שלי.. :drinking: וזו דוגמא קלאסית - מספק אותי יותר כרגע לכתוב נהלים למחלקת ההדרכה, לפתח את חיל האוויר הווירטואלי ולהדריך פקחים.. מאשר להדריך ב IFS - לגיטימי לגמרי - ובגלל זה אנחנו עושים רוטציה של אנשים כל 6 חודשים... אולי עוד שנה יבוא לי שיגעון של להפוך למדריך טיסה אישי ברשת ולהדריך אנשים ב מולטי של ה FSX...

--------------------------------------------------------------------------------------------------------

לקח לי:

-27 דקות לעבור על כל מה שנאמר בפורום (2 השירשורים)

-8 דקות לחשוב אם להגיב או לא להגיב - מה להגיב - האם לחשוף את עניין כוח האדם וכן הלאה וכן הלאה...

-19 דקות לכתוב תגובה!

-דקה אחת לחשב את הזמנים :lol:

סה"כ 54 דקות... פלוס הזמן שאני מסתכל אחרי שפירסמתי כי זיירמן גם מחובר עכשיו...

שעה...

שעה שלמה שרפתי בפורום במקום ללכת ולסיים את האפיון של הכוח אדם.

ואני מאמין שאני לא היחיד..

פורסם

היי איציק..

תרשה לי בבקשה לציין לאור הדיון בינך ובין אלעד שבזמנו שהמתנתי למחזור 14 חיכית נדמה לי משהו כמו חודשיים-שלוש..

עכשיו תרשה לי לומר שיש משהו שאני מסכים עם אלעד שההמתנה זו בעייתית:

אני באתי עם רקע מלפני ב FS וגם ידע קצת מעבר מה"עולם האמיתי" ולכן ניצלתי תקופה זו לטוס לפני..

גם את מדריכי חיבור לרשת למדתי לבד וקראתי בפורום הרבה וכו' לפני שהתחברתי..

ועדיין היו קשיים בפעם פעמיים של טיסות ראשונות..

אני עד היום זוכר איך ברוטמן נראה לי צעק עליי בקשר בהרצליה :shock: כי אני עשיתי שטיות למרות הרקע שלי.

זאת היתה הסיבה שהחלטתי לקחת את קורס CVFR.

אך כמובן לא כולם כמוני עם רקע לפני של כמה שנים ב FS או אפילו ידע מהמציאות.

ולא כולם יכולים לקרוא מדריכים ויחפרו בפורום לחפש תשובות וללמוד לבד בעיקר החברה הצעירים שביננו..

אנשים אלו שלא ילכו וינסו לבד עלולים להתייאש ולא לחזור יותר לרשת בכלל להשאר ב OFFLINE במקרה הטוב.

את הסטטיסטיקה כמה מתייאשים מהממתינים אני לא יודע, אבל תרשה לי להניח בלי להתעצבן שהרבה - אני כן יכול להעיד על עצמי שאם לא היה לי ידע מקדים שאפשר לי את זמן ההמתנה לנצל לטיסה גם ברשת יש מצב שלא הייתי מחכה לקורס ואוליי גם מוותר.

למרות שמאוד משך אותי ורציתי וכנראה זה נתן לי כוח לחכות לקורס - שוב לא כל האנשים כמוני בעניין זה ולכן יותר סיכוי שיוותרו.

פורסם
היי איציק..

תרשה לי בבקשה לציין לאור הדיון בינך ובין אלעד שבזמנו שהמתנתי למחזור 14 חיכית נדמה לי משהו כמו חודשיים-שלוש..

עכשיו תרשה לי לומר שיש משהו שאני מסכים עם אלעד שההמתנה זו בעייתית:

אני באתי עם רקע מלפני ב FS וגם ידע קצת מעבר מה"עולם האמיתי" ולכן ניצלתי תקופה זו לטוס לפני..

גם את מדריכי חיבור לרשת למדתי לבד וקראתי בפורום הרבה וכו' לפני שהתחברתי..

ועדיין היו קשיים בפעם פעמיים של טיסות ראשונות..

אני עד היום זוכר איך ברוטמן נראה לי צעק עליי בקשר בהרצליה :shock: כי אני עשיתי שטיות למרות הרקע שלי.

זאת היתה הסיבה שהחלטתי לקחת את קורס CVFR.

אך כמובן לא כולם כמוני עם רקע לפני של כמה שנים ב FS או אפילו ידע מהמציאות.

ולא כולם יכולים לקרוא מדריכים ויחפרו בפורום לחפש תשובות וללמוד לבד בעיקר החברה הצעירים שביננו..

אנשים אלו שלא ילכו וינסו לבד עלולים להתייאש ולא לחזור יותר לרשת בכלל להשאר ב OFFLINE במקרה הטוב.

את הסטטיסטיקה כמה מתייאשים מהממתינים אני לא יודע, אבל תרשה לי להניח בלי להתעצבן שהרבה - אני כן יכול להעיד על עצמי שאם לא היה לי ידע מקדים שאפשר לי את זמן ההמתנה לנצל לטיסה גם ברשת יש מצב שלא הייתי מחכה לקורס ואוליי גם מוותר.

למרות שמאוד משך אותי ורציתי וכנראה זה נתן לי כוח לחכות לקורס - שוב לא כל האנשים כמוני בעניין זה ולכן יותר סיכוי שיוותרו.

רון, על זה מרבית הדיון, זמן ההמתנה של חניכים הוא בקשר ישיר לכמות המדריכים.

בא אלעד ורושם לי להקטין את כמות הכוח אדם ב-IFS, המשמעות היא שלא רק זמן ההמתנה יגדל ל-6 חודשים אלה גם כנראה נצטרף להפסיק קורסים פעילים כמו מחזור 2 של IFR.

אז איך הקטנה של כוח אדם תעזור לי לפתור את הבעיה שאתה מעלה?

פורסם

לדעתי לגבי IFS יהיה נכון לשנות את דרך החשיבה. עדיף להנהיג שעתיים בשבוע של שאלות ותשובות תיאורטיות למי שתקוע (המדריכים מצויינים וקריאים, אין צורך להקריא אותם שוב בשיעור) ולהמשיך בתרגולים מעשיים (פעמיים בשבוע?) למי שתקוע במעשי. לקבוע שני תאריכים שכולם יכולים לגשת אליהם למבחן תיאורטי אחד ומעשי אחד. כשמתמלאת מכסה למבחן אחד פותחים הרשמה לאחר. יתרונות - הכשרה של הרבה יותר חניכים לרוחב ביחידת זמן, מי שרוצה מגיע ומי שעובר את המבחנים בלי להגיע בכלל זה גם טוב. החסרון היחידי שאני רואה זה שאת כל מפגש כזה של שאלות ותשובות יצטרכו לאייש מדריכים שטסים את החומר על בוריו כולל כל המוקשים.

פורסם
אני עד היום זוכר איך ברוטמן נראה לי צעק עליי בקשר בהרצליה :shock: כי אני עשיתי שטיות למרות הרקע שלי.

זו תמיד היתה הבעיה מספר אחת בגיוס חברים חדשים לחטיבה, המפגש הראשון עם הרשת ופקחים חסרי סבלנות, אולי בהדרכת פקחים צריך דבר ראשון ללמד פקחים איך להתנהג, פעם פעם, לפני שהיה IFS אנשים טסו ברשת, עשו טעויות ולמדו, הפקחים לא שחטו אותם, היום יש מגמה של "או שתלך לIFS או שתתנתק, אל תעשה לי בלגאן" זו גם כן מגמה מדאיגה. נכון שיש את אלו שיגידו "קטן אבל איכותי" אבל אני תמיד הייתי בדעה שקודם כל תנו לבנאדם להכניס לפה רגל ולהתרגל למקום, הרצינות תבוא בהמשך בכל מקרה כי לא נשארים כאן בשביל לרסק מטוסים על עזריאלי, זה נמאס בסופו של דבר.

פורסם
היי איציק..

תרשה לי בבקשה לציין לאור הדיון בינך ובין אלעד שבזמנו שהמתנתי למחזור 14 חיכית נדמה לי משהו כמו חודשיים-שלוש..

עכשיו תרשה לי לומר שיש משהו שאני מסכים עם אלעד שההמתנה זו בעייתית:

אני באתי עם רקע מלפני ב FS וגם ידע קצת מעבר מה"עולם האמיתי" ולכן ניצלתי תקופה זו לטוס לפני..

גם את מדריכי חיבור לרשת למדתי לבד וקראתי בפורום הרבה וכו' לפני שהתחברתי..

ועדיין היו קשיים בפעם פעמיים של טיסות ראשונות..

אני עד היום זוכר איך ברוטמן נראה לי צעק עליי בקשר בהרצליה :shock: כי אני עשיתי שטיות למרות הרקע שלי.

זאת היתה הסיבה שהחלטתי לקחת את קורס CVFR.

אך כמובן לא כולם כמוני עם רקע לפני של כמה שנים ב FS או אפילו ידע מהמציאות.

ולא כולם יכולים לקרוא מדריכים ויחפרו בפורום לחפש תשובות וללמוד לבד בעיקר החברה הצעירים שביננו..

אנשים אלו שלא ילכו וינסו לבד עלולים להתייאש ולא לחזור יותר לרשת בכלל להשאר ב OFFLINE במקרה הטוב.

את הסטטיסטיקה כמה מתייאשים מהממתינים אני לא יודע, אבל תרשה לי להניח בלי להתעצבן שהרבה - אני כן יכול להעיד על עצמי שאם לא היה לי ידע מקדים שאפשר לי את זמן ההמתנה לנצל לטיסה גם ברשת יש מצב שלא הייתי מחכה לקורס ואוליי גם מוותר.

למרות שמאוד משך אותי ורציתי וכנראה זה נתן לי כוח לחכות לקורס - שוב לא כל האנשים כמוני בעניין זה ולכן יותר סיכוי שיוותרו.

רון, על זה מרבית הדיון, זמן ההמתנה של חניכים הוא בקשר ישיר לכמות המדריכים.

בא אלעד ורושם לי להקטין את כמות הכוח אדם ב-IFS, המשמעות היא שלא רק זמן ההמתנה יגדל ל-6 חודשים אלה גם כנראה נצטרף להפסיק קורסים פעילים כמו מחזור 2 של IFR.

אז איך הקטנה של כוח אדם תעזור לי לפתור את הבעיה שאתה מעלה?

איציק הקיצוץ בכוח אדם עוזר לך ברגע שאתה מייעל תהליכים ונותן את אופציית הקורס המזורז ברגע שביצעת כזה לשמחתך או לא לשמחתך מספר האנשים שבאמת יירצו לעבור את הקורס המלא פשוט יירד או לחילופין לא יהיה אכפת להם לחכות אפילו את החצי שנה .

ברגע שקצצת זה מתחבר לאותו מאמץ מלחמתי של החטיבה להגדיל שעות פיקוח - תקן אותי אם אני טועה רוב המדריכים שלך בבית הספר הם פקחים לחלקם זה ייתן להם מרחב זמן גם לפקח או לעבור הכשרה בנושא וכמו שעידו כתב בנוגע לחוסר הסבלנות זה אולי יסייע שהם יהיו בשטח לחניכים שעברו את הקורס בסיס וגםשאר חבריי החטיבה יוכלו להינות משירותי הפיקוח למרות שלא מוצדק חוסר הסבלנות גם אם קיים IFS

פורסם

סתם טריוויה:

"יש זמר אחד שטס OFF LINE שכחתי איך קוראים לו"

שמו של הטייס הזה - רמי פורטיס ולמי שלא יודע: הוא אחד מאותם "זקני השבט"

בכל מה שקשור לסימולטורים תעופתיים כבר הרבה זמן.

למיטב ידיעתי, הוא מעדיף לטוס OFFLINE, להשאר אנונימי ולשמור על פרטיותו...

פורסם
אני עד היום זוכר איך ברוטמן נראה לי צעק עליי בקשר בהרצליה :shock: כי אני עשיתי שטיות למרות הרקע שלי.

זו תמיד היתה הבעיה מספר אחת בגיוס חברים חדשים לחטיבה, המפגש הראשון עם הרשת ופקחים חסרי סבלנות, אולי בהדרכת פקחים צריך דבר ראשון ללמד פקחים איך להתנהג, פעם פעם, לפני שהיה IFS אנשים טסו ברשת, עשו טעויות ולמדו, הפקחים לא שחטו אותם, היום יש מגמה של "או שתלך לIFS או שתתנתק, אל תעשה לי בלגאן" זו גם כן מגמה מדאיגה. נכון שיש את אלו שיגידו "קטן אבל איכותי" אבל אני תמיד הייתי בדעה שקודם כל תנו לבנאדם להכניס לפה רגל ולהתרגל למקום, הרצינות תבוא בהמשך בכל מקרה כי לא נשארים כאן בשביל לרסק מטוסים על עזריאלי, זה נמאס בסופו של דבר.

מסכים עם עידו. לגבי "תנו לעוד אנשים להכניס רגל."

לצערי קיימת רתיעה מלהתחבר לרשת במרחב של ישראל. אני לא יודע לגבי צעקות מפקחים, רוצה להאמין שזה לא קורה, אבל לי באופן אישי יש מספר חברים שלא טסים באזור שלנו כי הם פשוט לא רוצים, איך נגיד, "to lose face" (לא מצאתי מינוח 1:1 בעברית). האמת שגם אני לא טס באזור שלנו, ואם כן, זה בדרך כלל בשעות מאוחרות (כשכל הגמדים ושלגייה בבית ישנים :wink: ), כך שבכל מקרה אין פיקוח..

תקנו אותי אם אני טועה, אבל ווטסים קמה כרשת פיקוח. עכשיו, אם אני בעל עסק (פיקוח) ואני רוצה לקוחות (טיסות במרחב שלי), אז אני צריך למשוך אותם אליי כמה שיותר... האם זה קורה? הנה רעיון שאולי עשו אותו בעבר, (אני דיי חדש פה אז אולי אני מעלה באוב רעיונות ישנים), אבל למה שלא יהיה שדה אחד (קטן...) שיהיה מיועד, נניח פעם-פעמיים בשבוע, פשוט לתירגולים??? אני לא מדבר על יכולות הטסה, אלא על כל האינטרקציה והכללים מול פקחים. אני מאמין שגם לפקחים זה יעשה טוב ומתאר לעצמי שיגיעו חבר'ה לתרגל, לנסות ולדעתי, אם פיקוח כ"כ טוב, גם "להדלק" ולהשאר... ולא חובה שהם ב IFS בכלל..

לא מזמן טסתי באזור שוודיה והגיע הודעה ביוניקום על שדה באנגליה שמבקש מכל טייס (ודגש על כל טייס, צעיר כוותיק) להגיע כדי לתרגל את הפקחים לקראת הסמכה... אז אולי בגלל החריטה העמוקה שלי :mrgreen: ואולי מתוך סקרנות, נחתי בשדה הקרוב (אל דאגה, לא הרסתי לשום פקח את הלילה....), עברתי לשדה ליד אותו מגדל המראתי ופשוט הצטרפתי לחגיגה... היה מ-ד-ה-י-ם.. היו שם חבר'ה שלהם זאת ההתחברות השנייה-שלישית לרשת. ולא תאמינו, הלך כמעט ללא בעיות מיוחדות....

אז אולי אנחנו לא בגודל של UK, אבל לי פשוט נראה שאם בימים כאלה, בעקבות יוזמה מבורכת, יש פיקוח כל ערב, ובכל זאת יש כל כך מעט אנשים, זה אומר, מה אומר, צועק, דרשני...

חבל..

נא להתחבר על מנת להגיב

You will be able to leave a comment after signing in



התחברות לאתר



×
×
  • יצירת חדש...