Liaz Kamper פורסם מרץ 17, 2010 דיווח פורסם מרץ 17, 2010 שלום לכולם, להלן מספר שאלות בהן נתקלתי, בבואי לתכנן טיסה: 1. מה גובה ההקפה למטוסים בסדר גודל "קרנף" של שדה-דב? מצאתי רק 800' למטוסים קלים. 2. האם טיסות שדה-דב לחיפה דרך הים עוברות תמיד דרך MERVA ואז GALIM? ובכלל, האם מטוסים גדולים יכולים לטוס בנתיבי CVFR, אבל בגבהים מתאימים גבוהים יותר? 3. איך בפועל מגיעים לנחיתה מ-GALIM אל חיפה? בדגש על הצטרפות. אני אשמח לקבל גם הפניות למקומות בהן אוכל לענות על השאלות בעצמי בעתיד
Idan Traub פורסם מרץ 17, 2010 דיווח פורסם מרץ 17, 2010 1) אין שום בעיה לקרנף / דאש7 / ATR לטוס בגובה 800 ותאמת שגם ל747 אין בעיה ולא חסרים פה חברה שידגימו לך הקפה יפה על ג'מבו בנתב"ג בגובה 1500. 2)טיסות בין שדה דב לחיפה בגבוה בדר"כ עוברות דרך יוסף וVOR NAT ומשם לנקודה עתלית . נתיבי הCVFR מוגדרים לא סתם בגובה שהם מוגדרים ממספר סיבות בינהן גם המנעות מתנועה בנתיבי מכשירים נמוכים ומצד שני גם להשאר בגובה סביר מעל הנקודה כדי להקל על זיהויה . ככל שעולים בגובה יותר קשה לזהות את הנקודות השונות וגם גדל הסיכוי להתקל בעננים שמפריעים בטיסת ראיה . מטוסים גדולים בד"כ אינם שומרים מתחת ל180 קשרים בשיוט ולכן גם בעייתי להם לטוס בנתיבים הקטנים של הCVFR . 3) גלים המכשירים והראיתית נמצאות באותו מקום ומשתיהן ממשיכים בגישות ראיה פרופר לחיפה.
Liaz Kamper פורסם מרץ 17, 2010 מחבר דיווח פורסם מרץ 17, 2010 עידן, תודה רבה על התגובה. 1. אני מבין שאני צריך להתאמן בהקפות בשדה דב עם קרנף ב-800'. בשאר השדות ראיתי שתי סוגי הקפות - לכבדים ולקלים. 2. לגבי הנתיבים, אז מסקרן אותי לפי איזה נתיב טסים מטוסי הארקיע שעוברים מעל "רוקח" בדרך לשדה-דב? מכשירים, ראיה?
Idan Traub פורסם מרץ 17, 2010 דיווח פורסם מרץ 17, 2010 עידן, תודה רבה על התגובה.1. אני מבין שאני צריך להתאמן בהקפות בשדה דב עם קרנף ב-800'. בשאר השדות ראיתי שתי סוגי הקפות - לכבדים ולקלים. 2. לגבי הנתיבים, אז מסקרן אותי לפי איזה נתיב טסים מטוסי הארקיע שעוברים מעל "רוקח" בדרך לשדה-דב? מכשירים, ראיה? אם אתה מתכוון לשדרות רוקח ומכיוון שאינני תל-אביבי ואני מקווה שאני לא מתבלבל במקומות אז הם טסים בנתיב כניסה לשדה דב דרך פרדס והנקודה מחלף רוקח.
uvdude פורסם מרץ 17, 2010 דיווח פורסם מרץ 17, 2010 היי ליעז, המטוסים בנתיב הזה עוברים לי מעל הראש כל יום מטוסים כאלה (ארקיע, ישראייר) לרוב מגיעים מדרום בנתיב המכשירים J10. מנקודה TALMI הם מקבלים וקטור מבקר TMA לכיוון נקודת CVFR מסילה (שנמצאת במפגש מסילת הרכבת עם כביש 40 (אם אני לא טועה)). ממסילה המטוסים עוברים לפקח מגדל שדה דב שלרוב יפנה אותם ישירות מעל השדה לגובה 1200, ולכן בשלב זה הם כבר בטיסת ראיה בדרכם לחלוף ישירות מעל שדה דב. לאחר מכן הם יוכנסו לעם הרוח למסלול 03/21 ולהקפה לנחיתה.
אורח פורסם מרץ 18, 2010 דיווח פורסם מרץ 18, 2010 מסילה הוכנסה לפני כמה עדכונים כנקודת IFR ומאז הם טסים אליה ישיר (כולל הנמכה) ומעלה עוברים ל VFR ולשדה דב. הנקודה ניקראת MESIL http://info.mot.gov.il/CAA_HE/index.php?option=com_content&view=article&id=14:pamat-a8&catid=4:pub-pamat-c&Itemid=23 מפת LOWER ATS.
Liaz Kamper פורסם מרץ 18, 2010 מחבר דיווח פורסם מרץ 18, 2010 רן ויובל, תודה רבה. זו בדיוק התשובה שחיפשתי. רן, מצטער עבדתי עם מפת IFR לא מעודכנת מהאתר AOPA ישראל. אני מנסה להבין את השעטנז בין IFR ל-CVFR בארצנו הקטנטונת. עוד לא נתקלתי במצב כזה ברשת, אבל אני לא רוצה להיות מופתע. שוב תודה.
Etai Charit פורסם מרץ 18, 2010 דיווח פורסם מרץ 18, 2010 שלום ליעז. בנוסף לתשובות המפורטות שנתנו לך כאן אודות הנתיבים שאתה רואה בעצמך מהמציאות. שאלת לגבי טיסה בנתיב CVFR ע"י מטוסים גדולים: אין שום בעיה. ככל שמטוס יותר מתקדם, לרוב יהיה עדיף לטוס IFR. זו טיסה עם הרבה פחות פרמטרים משתנים. אין כאן אלמנט של ראות. מזג אוויר פחות מוגבל. מכשור של מטוס מאפשר טיסה מדעית בהרבה, המכשיר מזהה נקודה הרבה יותר מדוייק מאשר טייס שעלול לטעות בהיזדהותו בשטח. הנתיב גבוה יותר, והגבהים בו יותר גמישים (במקרה של ארצנו עם ה-CVFR), בין אם לטובת אי צורך להתחשב בגובה השטח לאורך הנתיב ובין אם לצורך חסכון בדלק. לשאלתך, האם כבדים יכולים לטוס CVFR, אז כן. במידה ועומדים במגבלת עד 180 קשר בנתיב. צבאיים טסים לרוב ראייה בנתיבי CVFR צבאי (הנתיבים הכחולים במפת כטר"מ). הקפות קרנף: קרנף יכול להקיף ב-800 רגל. כל מטוס יכול להקיף בכל גובה. הבעיה היא לא הגובה, הבעיה היא שבשילוב עם מהירות גבוהה יותר ויכולת תמרון גרועה יותר, ההקפה של מטוס גדול תהיה רחבה בהרבה, וכך בגובה 800 רגל זה משאיר מעט מאוד ספיירים, אם בכלל, לדאייה למסלול ו/או לתפעול כל תקלה. זה לא נעים להתקע קרוב לקרקע עם ג'מבו שטס לאט, עם כל הגרר שלו בחוץ, ועכשיו פתאום יש בעייה במנוע, בכנף, בהגאים. וגם ככה הוא מתמרן לא משהו, ועכשיו אנחנו בכלל ממש קרובים לקרקע. לא כמו צסנה, שקלה בהרבה, מתמרנת בהרבה ויכולה את כל ההתנהלות הזאת לעשות מאוד קרוב לשדה. לכן כבדים יבצעו הקפה רחבה יותר, ולכן בהכרח יעדיפו ביחס ישר לעלות גם בגובה ככל שמתרחקים מהשדה. הצטרפות מגלים לנחיתה בחיפה: מגלים, בגובה שהנמכנו אליו, וע"פ המינימות הנדרשות למעבר לטיסת ראייה, בהכרח נזהה את רכס הכרמל, מפרץ חיפה ועוד פרטים "מרשיעים" על הקרקע. נטוס צפונה, נקיף ממערב את הר הכרמל, ובעוד אנחנו נכנסים למפרץ, אפשר כבר לבצע הולכה ולמצוא ללא מאמץ את השדה ואת המסלול. מנקודה זו, פשוט מבצעים הקפת ראייה כמו שאנחנו מכירים. כמובן מיידעים את המגדל בכל מה שקשור למעבר מטיסת מכשירים וראייה, הוא חייב לדעת שלך יש קשר עין עם המסלול, שלא נדבר על מטוסים סובבים, על מנת לעבור לטיסת ראייה. ברגע שעשינו את זה, מצטרפים להקפה רגיל לחלוטין: במקרה של מסלול 16 זו גישה ישירה, במקרה של 34 חוצים את ציר מסלול ומצטרפים לצלע צולבת. בהצלחה.
Liaz Kamper פורסם מרץ 18, 2010 מחבר דיווח פורסם מרץ 18, 2010 איתי, תודה רבה על התגובה. עכשיו נפלו לי כל האסימונים. אגב, בחיפוש בגוגל בנושא הגעתי אל המאמר שלך בירחון VATIL, אודות תכנון טיסה, המשלבת IFR ו-CVFR, אז גם בעניין הזה תודה. נשארו לי עכשיו לעשות שלושה דברים בעניין: לתרגל, לתרגל, לתרגל. :roll: