עבור לתוכן
Sharon Ben

כלי תחקור של ה FAA

Recommended Posts

פורסם

מצורף לינק לסימולציה של תחקיר "כמעט ונפגע" של מנהל התעופה האמריקאי.

תקריות כאלה מתרחשות לא פעם אבל מכיוון שאין נפגעים הן אינן מגיעות לתקשורת (אלא אם כמובן בקר נתן לבן שלו לדבר בשמו בקשר :lol: ).

פעם בשנה, כל טייס בחברת תעופה בארה"ב משתתף בכמה ימי עיון בהם מרעננים נהלים ומתחקרים תקריות מהסוג הנ"ל בעזרת אותו כלי תחקור וכמובן איך להמנע מהן בעתיד.

תהנו

http://www.faa.gov/airports/runway_safe ... ation.html

פורסם

בשדות תעופה עמוסים יש את הנוהל של POSITION & HOLD שאומר שמטוס שמחכה להמריא יש אישור לעלות על המסלול הפעיל ולחכות לאישור המראה. לרוב זה מכיוון שמטוס אחר התחיל את ריצת ההמראה שלו או שמטוס אחר נוחת על מסלול מקביל/חוצה. במקרה הזה, הבקרית ככל הנראה לא הייתה מודעת לעובדה שהמטוס הקטן אינו מתחיל את ריצת ההמראה שלו מתחילת המסלול אלא מאמצעו (תיאום לקוי בין GROUND ל TOWER?) ולכן כשהמטוס סילון החל את ריצת ההמראה שלו היא נתנה לשני את הוראת ה P & H. שימו לב שזהו שדה די עמוס ומטוסים ממריאים בו על מסלול אחד ונוחתים על החוצה שלו מה שמעלה את המורכבות של פעילות הבקרים.

ההבנה של הטייסים שמשהו לא תקין תרמה אף היא לסיום המוצלח. המטוס הקטן לקח את הצד השמאלי של המסלול ואילו הג'ט סטה ימינה - לא פשוט במטוס שרץ על המסלול במהירות של 120-140 קשר וצריך לבלום ולשמור לא להתנגש במטוס אחר תוך כדי.

פורסם
תומר, לפי מה שהבנתי ניתן אישור להמריא ולמטוס אחר להתיישר על אותו המסלול מנק' אחרת - חמור ביותר... פשוט נס שנגמר בטוב.

בדיוק מה שאמרתי.

והוא נתן לו לחצות את המסלול להמשך הסעה לנקודת ההמתנה.

פורסם
תומר, לפי מה שהבנתי ניתן אישור להמריא ולמטוס אחר להתיישר על אותו המסלול מנק' אחרת - חמור ביותר... פשוט נס שנגמר בטוב.

בדיוק מה שאמרתי.

והוא נתן לו לחצות את המסלול להמשך הסעה לנקודת ההמתנה.

לא, הוא נתן לו להתיישר לא לחצות את המסלול.

נא להתחבר על מנת להגיב

You will be able to leave a comment after signing in



התחברות לאתר


×
×
  • יצירת חדש...