עבור לתוכן
ramimz

עלויות קורס טייס בישראל.

Recommended Posts

פורסם

ערב טוב חברים.

האם למישהו יצא לבדוק עלות קורס טייס על C172 בארץ אל מול עלותו בארה"ב למשל ?

והאם הרשיון הוא בינלאומי ?

כי הבנתי שאם מוציאים רשיון בארה"ב אז בארץ צריך לעבור "הכשרה" נוספת

של אין לי מושג מה, אני רק משער שזה אולי CVFR.

אשמח לקבל פרטים נוספים בנושא.

פורסם

טוב רמי מה שקורה זה ככה...

כעיקרון לא עושים קורס ישר על 172 , המטוס יקר יותר וצריך לבצע את כל הקורס על הדגם הספציפי שעליו נבחנים ולכן אם צריך 40 שעות מינימום לסיים את ההכשרה, ותוספת של בין 100 ל 150 ש"ח לשעה אז מדברים פה על תוספת של 4000 - 6000 ש"ח לקורס.

מה שעושים זה מבצעים קורס על 152 וכשמסיימים אותו מבצעים הסבה של 4 שעות ל 172.

העלות בישראל היא 40,000 ש"ח בערך (למהירי התפיסה) - מחיר שעור אחד בסביבות 850 ש"ח, מינימום 40 שעות (אחדים הטייסים הניגשים ב-40, הממוצע בארץ עומד על בין 45 ל 55 שעות). בנוסף ישנם הרבה אגרות ובדיקה רפואית שעולה כסף ועוד כ-3500 ש"ח לקורסי התאוריה ועוד קצת כסף לספרים ולציוד עזר. היתרון המשמעותי בארץ הוא היכולת להיות גמישים עם הזמנים , כלומר הקורס לא לחוץ כמו בחו"ל ואתה יכול לפרוס אותו לפי שעורים מתי שנוח לך גם זמנית וגם כלכלית.

הקורס בחו"ל עולה בסביבות 8000 דולר אבל (!!!) קח בחשבון שסכום זה נמוך בהרבה מהסכום הכולל כי עליך לשלם על כרטיס טיסה (700 דולר) פלוס לינה 10-20 דולר ללילה. משך הקורס כ-5 - 6 שבועות לחוצים ביותר (הן מבחינת התאוריה והן מבחינת כמות הטיסות ליום)וכמובן כלכלה (עליך לדאוג לאוכל בעצמך וזו הוצאה ניכרת).

בנוסף עליך לעבור שני מבחנים בארץ כדי להסב את הרשיון לישראלי - חוקת אוויר ורדיו טלפון, וטיסה עם בוחן.

לעומת זאת עם הרשיון הישראלי אתה יכול לטוס בכל מקום בעולם ללא מבחנים ותוספות נוספות.

יותר מזה - בארה"ב למשל אתה יכול לטוס על כל מטוס בעל מנוע בוכנה אחד במשקל של עד 12,500 LB (הרבה) עם הרשיון הבסיסי ביותר בעוד בארץ אתה צריך לבצע הסבות לכל דגם נוסף.

מקווה שעזרתי

פורסם

תודה רבה על התשובה הפרטנית.

השהייה בארה"ב היא לא חלק בעייתי מבחינתי.

אחי גר במיאמי ואני יכול לשהות אצלו אפילו חצי שנה, כך שלא צריך להיות לחוץ בזמן.

אמרת 8000$, לא יודע למה חשבתי שזה בערך חצי מהסכום הזה.

טוב, צריך לארגן כסף, ולהכין את אחי שאני אקפוץ לביקור (אולי) בעוד חצי שנה בערך.

:)

ושוב תודה רבה יוני.

פורסם

טיפה פרטים על הוצאת רישיון פרטי בארה"ב.

קורס ממוצע בארה"ב צריך לעלות בסביבות 5000 דולר. מחיר שעת טיסה באיזור מרכז פלורידה

(לא מש בטוח בנוגע לאיזור מיאמי) הוא בסביבות ה60 דולר לשעת טיסהעל 152, 70 דולר

ל172 רגיל ובסביבות ה100 דולר ל172SP או 172R שהם הדגמים היותר חדשים. על זה

צריך להוסיף עלות מדריך לשעה שזה בסביבות ה30 דולר. הקורס עצמו כולל כמובן גם שעות

הדרכה קרקעית עם מדריך שזה שוב בערך 30 דולר לשעה. תוסיף על זה מחיר של צ'ק רייד

(300 דולר בבי"ס שבו אני עובד) מבחן תיאוריה (70 דולר) ותעודה רפואית (70 דולר בערך).

אפשר לסיים כזה קורס במשהו כמו 5 שבועות אבל די קשה. יש המון דברים שיכולים להשתבש

ובייחוד עיכובים של מזג אוויר בקיץ של פלורידה (חניך שלי נאלץ להממתין בערך שבועיים כדי

לצאת לסולו קרוס קאונטרי ארוך).

בנוגע להסבות בארץ אין לי מושג. חוצמזה ישנה גם שאלה די גדולה בנוגע לויזה שתוציא לכאן.

בבי"ס שאני עובד אין אפשרות לגשת לצ'ק רייד על ויזת תייר.

אם תרצה עוד פרטים ועוד שאלות צור איתי קשר במייל.

ערן צוקר

פורסם

ערן, תודה גם לך על התשובה.

ויזה אין לי, ואף פעם לא היה לי.

יש לי Green Card, אז גם את הבעיה הזאת פתרנו. :wink:

התגוררתי בארה"ב תקופה של כמה שנים, אבל התגוררתי בניו-יורק.

הגיחה האחרונה שלי לארה"ב היתה ב- 1/9, עשרה ימים לפני אסון התאומים.

רציתי להוציא כבר אז רשיון, אבל משום מה זה לא הסתדר, לבסוף הוצאתי

רק רשיון של חובב רדיו.

אז יש עדיין למה לשאוף.

נא להתחבר על מנת להגיב

You will be able to leave a comment after signing in



התחברות לאתר


×
×
  • יצירת חדש...