Omer D פורסם מאי 15, 2010 דיווח פורסם מאי 15, 2010 אז כמו שרובכם (?) יודעים, הולכים לשנות את בן גוריון לגמרי. קרדיט ענק לפורום חובבי תעופה בתפוז, וגם קרדיט ענקי לגולן מלול שנתן הסברים על השינוי שיתחולל. שלב א'- מסלול 26/08 יסגר למשך שנה וחצי לשיפוצים, יהיה מסלול אחד פעיל ומרכזי והוא הרי 30/12. 26/08 יסגר ב18 ביוני 2010. שלב ב'- מסלול 30/12 יסגר למשך שנה וחצי לשיפוצים. מאריכים את 26 מערבה ואת 03 דרומה. בסיום העבודות 12/30 יסגר, 26 ישמש מסלול להמראות ו21 ישמש מסלול לנחיתות. סיום כללי של עבודות שידרוג מסלולי נתב"ג בעוד 3 וחצי שנים (ינואר 2014). ובין היתר בונים מגדל חדש שגובהו יעמוד על 72 מטרים. וכמו שקראתי בעיתון לפני כמה זמן, הפרוייקט יעלה 3 מיליארד שקל. יהיה מעניין עוד 3 שנים. השדה ישתנה מקצה לקצה.
Amir Paz פורסם מאי 16, 2010 דיווח פורסם מאי 16, 2010 הוצג פה בעבר הנושא ולדעתי הארכת 03 21 פותרת את עניין המסלולים הצולבים אבל יוצרת בעיה אחרת אם נמתח קו של 12 מייל ל APROCH GATE נקבל את הנקודה מעל השטחים.. ואז שוב חוזרים לאותה סוגיה של גישה בהיסט ל 21...
Ben Zwebner פורסם מאי 16, 2010 דיווח פורסם מאי 16, 2010 לדעתי הארכת 03 21 פותרת את עניין המסלולים הצולבים אני לא מבין למה זה שיקול או עניין. לא חסרים שדות בעולם עם מסלולים צולבים שמקבלים פי כמה וכמה מהתנועה של נתבג (KLGA לדוגמא מופרזת או KDCA לדוגמה יותר הוגנת) ואין להם "עניין". מה שיותר מעניין אותי זה איך יפעילו המראות ונחיתות שממריאים מ08 ונוחתים על 03 כאשר יהיה מטוס שילך סביב ישר לתוך המסלול של הממריא. אני לא מוצא את ההגיון פה. אולי הייתי מבין אם המסלולים היה מקבילים אבל הם לא. ואז יש את הקטע של השטחים... למה הם מבטלים את 12/30?
Yoav Hahamo פורסם מאי 16, 2010 דיווח פורסם מאי 16, 2010 בהחלט השדה הולך להשתנות. הינה מידע שפירסמתי באוקטובר 2009, מתוך עיתון 24 שעות של ידיעות אחרונות (אני מזכיר- ייתכן שחלו שינויים כמו מועד זמן העבודה) העבודה סך הכל תימשך כ-4 שנים, עד נובמבר 2013 בשלושה שלבים. השלב הראשון כפי שנאמר- שיפוץ מסלול יוניפורם. השלב השני, שאמור להיכנס לפעולה באפריל 2010, יימשך כ18 חודשים, יושבת מסלול 26 למטרת הארכה בכ-400 מטר מערבה, וכל הפעילות תתבצע על 12/30. בנוסף לכך, אם תיהיה תקלה בשדה/במסלול, השדה כולו יושבת. יינסו לבקש לבטל את האיסור להמראות מ01:40 בלילה עד 05:50. לאחר שיסיימו לשפץ את 26, תחל השלב השני של הפרוייקט שימשך כשנתיים- מסלול 26 יהפוך להמראות ונחיתות, מסלול 21/03 יוארך בקילומטר דרומה. ייבנו מסלולי הסעה חדשים, וגם צומת גדול בין שני מסלולי ההמראה והנחיתה. בנוסף לעבודות של המסלולים, יוקם ממערב לטרמינל 3 מגדל חדש, בקרוב תוכנס מערכת לנחיתה ממוכשרת על אחד המסלולים, תותקן מערכת שליטה ובקרה לגילוי חדירה לא מבוקרת למסלולים, מכ"ם משני חדש, כגיבוי למכ"ם הראשי. זרוע רביעית תיבנה בטרמינל 3, ובנוסף לכך גם אולמות היוצאים ומקבלי הפנים יורחבו. בשלב מאוחר יותר תיבה הזרוע החמישית והאחרונה של הטרמינל, ושוב האולמות יורחבו. ייבנה מחלף חדש על כביש מספר 1 מול הטרמינל החדש, והכניסה והיציאה לטרמינל 3 יהיו ליד הטרמינל.
Ido Bone פורסם מאי 16, 2010 דיווח פורסם מאי 16, 2010 בהחלט השדה הולך להשתנות.הינה מידע שפירסמתי באוקטובר 2009, מתוך עיתון 24 שעות של ידיעות אחרונות (אני מזכיר- ייתכן שחלו שינויים כמו מועד זמן העבודה) העבודה סך הכל תימשך כ-4 שנים, עד נובמבר 2013 בשלושה שלבים. השלב הראשון כפי שנאמר- שיפוץ מסלול יוניפורם. השלב השני, שאמור להיכנס לפעולה באפריל 2010, יימשך כ18 חודשים, יושבת מסלול 26 למטרת הארכה בכ-400 מטר מערבה, וכל הפעילות תתבצע על 12/30. בנוסף לכך, אם תיהיה תקלה בשדה/במסלול, השדה כולו יושבת. יינסו לבקש לבטל את האיסור להמראות מ01:40 בלילה עד 05:50. לאחר שיסיימו לשפץ את 26, תחל השלב השני של הפרוייקט שימשך כשנתיים- מסלול 26 יהפוך להמראות ונחיתות, מסלול 21/03 יוארך בקילומטר דרומה. ייבנו מסלולי הסעה חדשים, וגם צומת גדול בין שני מסלולי ההמראה והנחיתה. בנוסף לעבודות של המסלולים, יוקם ממערב לטרמינל 3 מגדל חדש, בקרוב תוכנס מערכת לנחיתה ממוכשרת על אחד המסלולים, תותקן מערכת שליטה ובקרה לגילוי חדירה לא מבוקרת למסלולים, מכ"ם משני חדש, כגיבוי למכ"ם הראשי. זרוע רביעית תיבנה בטרמינל 3, ובנוסף לכך גם אולמות היוצאים ומקבלי הפנים יורחבו. בשלב מאוחר יותר תיבה הזרוע החמישית והאחרונה של הטרמינל, ושוב האולמות יורחבו. ייבנה מחלף חדש על כביש מספר 1 מול הטרמינל החדש, והכניסה והיציאה לטרמינל 3 יהיו ליד הטרמינל. אם מה שכתבת נכון אז התחילו כבר לעבוד על 26? ז"א הוא סגור עכשיו?
falcon-11 פורסם מאי 16, 2010 דיווח פורסם מאי 16, 2010 בהחלט השדה הולך להשתנות.הינה מידע שפירסמתי באוקטובר 2009, מתוך עיתון 24 שעות של ידיעות אחרונות (אני מזכיר- ייתכן שחלו שינויים כמו מועד זמן העבודה) העבודה סך הכל תימשך כ-4 שנים, עד נובמבר 2013 בשלושה שלבים. השלב הראשון כפי שנאמר- שיפוץ מסלול יוניפורם. השלב השני, שאמור להיכנס לפעולה באפריל 2010, יימשך כ18 חודשים, יושבת מסלול 26 למטרת הארכה בכ-400 מטר מערבה, וכל הפעילות תתבצע על 12/30. בנוסף לכך, אם תיהיה תקלה בשדה/במסלול, השדה כולו יושבת. יינסו לבקש לבטל את האיסור להמראות מ01:40 בלילה עד 05:50. לאחר שיסיימו לשפץ את 26, תחל השלב השני של הפרוייקט שימשך כשנתיים- מסלול 26 יהפוך להמראות ונחיתות, מסלול 21/03 יוארך בקילומטר דרומה. ייבנו מסלולי הסעה חדשים, וגם צומת גדול בין שני מסלולי ההמראה והנחיתה. בנוסף לעבודות של המסלולים, יוקם ממערב לטרמינל 3 מגדל חדש, בקרוב תוכנס מערכת לנחיתה ממוכשרת על אחד המסלולים, תותקן מערכת שליטה ובקרה לגילוי חדירה לא מבוקרת למסלולים, מכ"ם משני חדש, כגיבוי למכ"ם הראשי. זרוע רביעית תיבנה בטרמינל 3, ובנוסף לכך גם אולמות היוצאים ומקבלי הפנים יורחבו. בשלב מאוחר יותר תיבה הזרוע החמישית והאחרונה של הטרמינל, ושוב האולמות יורחבו. ייבנה מחלף חדש על כביש מספר 1 מול הטרמינל החדש, והכניסה והיציאה לטרמינל 3 יהיו ליד הטרמינל. אם מה שכתבת נכון אז התחילו כבר לעבוד על 26? ז"א הוא סגור עכשיו? זה עונה על השאלה? שלב א'- מסלול 26/08 יסגר למשך שנה וחצי לשיפוצים, יהיה מסלול אחד פעיל ומרכזי והוא הרי 30/12. 26/08 יסגר ב18 ביוני 2010.
aharonm3 פורסם מאי 16, 2010 דיווח פורסם מאי 16, 2010 לפי השרטוט מסלול 30/12 יוארך.. בכל מקרה חדשות די טובות! וגם הולכים לבנות שדה חדש בנגב
Noy Farhi פורסם מאי 16, 2010 דיווח פורסם מאי 16, 2010 לפי השרטוט מסלול 30/12 יוארך..בכל מקרה חדשות די טובות! וגם הולכים לבנות שדה חדש בנגב מאיפה המידע "וגם הולכים לבנות שדה חדש בנגב"?
Harel Dakar פורסם מאי 16, 2010 דיווח פורסם מאי 16, 2010 לא אומרים שרוצים גם לבנות זרוע חדשה שיוצאת מטרמינל 3?????
DeepSpace פורסם מאי 16, 2010 דיווח פורסם מאי 16, 2010 לא אומרים שרוצים גם לבנות זרוע חדשה שיוצאת מטרמינל 3????? א. השאלה שלך תיהיה אותו הדבר גם אם תשתמש בסימן שאלה אחד. ב. זרוע רביעית תיבנה בטרמינל 3, ובנוסף לכך גם אולמות היוצאים ומקבלי הפנים יורחבו. בשלב מאוחר יותר תיבנה הזרוע החמישית והאחרונה של הטרמינל, ושוב האולמות יורחבו. ג. למי ששאל על השדה בנגב - הנכדים שלי ישתחררו עד שיתחילו לבנות אותו.
Noy Farhi פורסם מאי 16, 2010 דיווח פורסם מאי 16, 2010 לא אומרים שרוצים גם לבנות זרוע חדשה שיוצאת מטרמינל 3????? א. השאלה שלך תיהיה אותו הדבר גם אם תשתמש בסימן שאלה אחד. ב. זרוע רביעית תיבנה בטרמינל 3, ובנוסף לכך גם אולמות היוצאים ומקבלי הפנים יורחבו. בשלב מאוחר יותר תיבנה הזרוע החמישית והאחרונה של הטרמינל, ושוב האולמות יורחבו. ג. למי ששאל על השדה בנגב - הנכדים שלי ישתחררו עד שיתחילו לבנות אותו. :wink:
Amir Paz פורסם מאי 16, 2010 דיווח פורסם מאי 16, 2010 לדעתי הארכת 03 21 פותרת את עניין המסלולים הצולבים אני לא מבין למה זה שיקול או עניין. לא חסרים שדות בעולם עם מסלולים צולבים שמקבלים פי כמה וכמה מהתנועה של נתבג (KLGA לדוגמא מופרזת או KDCA לדוגמה יותר הוגנת) ואין להם "עניין". מה שיותר מעניין אותי זה איך יפעילו המראות ונחיתות שממריאים מ08 ונוחתים על 03 כאשר יהיה מטוס שילך סביב ישר לתוך המסלול של הממריא. אני לא מוצא את ההגיון פה. אולי הייתי מבין אם המסלולים היה מקבילים אבל הם לא. ואז יש את הקטע של השטחים... למה הם מבטלים את 12/30? זה עניין בגלל שנוצרת הקטנת הפרדה כאשר יש מטוס ממריא ומטוס נוחת. שאתה משחרר SID ל PURLA1 ויש לך גישת ILS ל12 נוצרת מגבלת הפרדה. לא יבוצעו נחיתות על 03, הרעיון הוא לבצע גישה ל 21 מצפון והמראות על 26. אחת הסיבות להארכה של 26 היא האפשרות ליצור המראות שלא מתחילת המסלול מה שמקצר זמן הסעה... לסיכום הייתי אומר שבשגרה ללא מזג אוויר בעייתי יבצעו גישה ל מסלול 21 מצפון והמראות על 26 מערבה. 3 הבעיות המרכזיות לדעתי : 1. מגבלת השטחים לגישה מצפון ל 21 (גישה בהיסט או גישת ראיה) 2.במקרה של הליכה סביב על 21 - לא ניתן למשוך דרומה יותר מידי בגלל תלנוף ועושה רושם שה MISSED APP יהיה בטיפוס מערבה מה שעלול ליצור קצת קרבה ל סיד 3ץ רוח צולבת חזקה לא הכי תתאים לגישה על מסלול 21.... גדגד
Noy Farhi פורסם מאי 16, 2010 דיווח פורסם מאי 16, 2010 שמסלול 21 יהיה פעיל לנחיתות דרך איפה תיהיה ההסעה ל26?
Amir Paz פורסם מאי 17, 2010 דיווח פורסם מאי 17, 2010 שמסלול 21 יהיה פעיל לנחיתות דרך איפה תיהיה ההסעה ל26? בגלל זה בונים TAXI WAY חדש במרכז המשולש...
Amir Paz פורסם מאי 17, 2010 דיווח פורסם מאי 17, 2010 למה לסגור את 12/30 ? לא יסגרו אותו... ככה לפחות שמעתי
אורח פורסם מאי 17, 2010 דיווח פורסם מאי 17, 2010 כל השיפוץ פה שווה לתחת... לקצר זמן הסעה ל26 זה לא ממש ייקצר,נחיתות על 21 נשמע לי תמוהה מאוד,נחיתות על 08 גם מאוד בעייתי.
Matan Solomon פורסם מאי 17, 2010 דיווח פורסם מאי 17, 2010 כל השיפוץ פה שווה לתחת... לקצר זמן הסעה ל26 זה לא ממש ייקצר,נחיתות על 21 נשמע לי תמוהה מאוד,נחיתות על 08 גם מאוד בעייתי. שלום למומחה התעופה האזרחית, פרופסור קרבל, שבשניה מחק פה תוכנית שעבדו עליה שנים. אני לא אומר שהתוכנית הזאת טובה, אני לא אומר שהוא מועילה, אבל בשניה למחוק משהו שלא ילד בן 3 בנה, בלי הסבר זה קצת מה שתמוה בעיני. למה אתה חושב שהזמנים ל26 לא יקוצרו? ולפי מה חוות דעתך המלומדת החליטה שנחיתה על 21 זה תמוה ?
tesler8 פורסם מאי 18, 2010 דיווח פורסם מאי 18, 2010 לדעתי בזבוז של כסף במילה כולם ימותו ב2012 חחחחח סתם תוכניות נראות מענינות מחכה ל2014
Noy Farhi פורסם מאי 18, 2010 דיווח פורסם מאי 18, 2010 לדעתי בזבוז של כסף במילה כולם ימותו ב2012 חחחחחסתם תוכניות נראות מענינות מחכה ל2014 אתה באמת מאמין שכולם ימותו ב2012?
אורח פורסם מאי 18, 2010 דיווח פורסם מאי 18, 2010 כל השיפוץ פה שווה לתחת... לקצר זמן הסעה ל26 זה לא ממש ייקצר,נחיתות על 21 נשמע לי תמוהה מאוד,נחיתות על 08 גם מאוד בעייתי. שלום למומחה התעופה האזרחית, פרופסור קרבל, שבשניה מחק פה תוכנית שעבדו עליה שנים. אני לא אומר שהתוכנית הזאת טובה, אני לא אומר שהוא מועילה, אבל בשניה למחוק משהו שלא ילד בן 3 בנה, בלי הסבר זה קצת מה שתמוה בעיני. למה אתה חושב שהזמנים ל26 לא יקוצרו? ולפי מה חוות דעתך המלומדת החליטה שנחיתה על 21 זה תמוה ? הגישה ל21 תיהיה גישה נמוכה מאוד מעל הישובים באזור, כגון פ"ת וקודמה. הליכה סביב תיהיה בעייתית, בייחוד עם המראות ממסלול צולב, בנוסף יש לך את הקרבה לשטחים והקרבה לCTR של תל-נוף , וכבר ידענו לא מעט חדירות למרחב שלו. בנוסף יש לך את הרוח שבדר"כ מגיעה או מכיוון מזרח\מערב, ולא מדרום. ההסעה ל26 ממש לא מתקצרת,מסלול 12\30 עדיין יישאר פעיל (לא מה שהבנתי),אז עדיין יהיה צורך לעקוף אותו או לחצות אותו,בנוסף אתה עדיין תצטרך להסיע עד תחילת 26 בין אם זה על 03 או מסלול מקביל. לא רק זה,כל השיפוצים האלו יגרמו סתם בעיות עכשיו, ואני בטוח במיליארד אחוז שאחוזי ה"כמעט תאונה" יעלו בצורה מחפירה בחודשים הקרובים. לא צריך להיות פרופסור כדי להבין ש"התוכנית שעבדו עליה 3 שנים" דפוקה, ובמקום להשקיע זמן וכסף כל חצי שנה ל"שיפוץ" השדה (שד"א ראש עיירית חולון משלם לחברת השיפוצים שמה בונסים ע"מ לדרבן אותם לעבוד :roll: ), שבמלא שום דבר לא עושה שיבנו שדה חדש ונורמלי בנגב.
FlightHut פורסם מאי 18, 2010 דיווח פורסם מאי 18, 2010 בטח שההסעה ל26 מתקצרת שים לב שההסעה יוצאת מהאזור המזרחי של אזור טרמינל 3 (הורוד) הישר ל26 במקום הסיבוב המטורף של 03... תכנית די מסובכת, זה פשוט עצלנות על מנת להישאר עם התשתיות הקיימות לא ממש קשה לרש"ת עפ"י התכנית הגרנדיוזית הזאת לבנות עוד מסלול 12L ו12R נשמעים מעולה... חבל..
אורח פורסם מאי 18, 2010 דיווח פורסם מאי 18, 2010 בטח שההסעה ל26 מתקצרתשים לב שההסעה יוצאת מהאזור המזרחי של אזור טרמינל 3 (הורוד) הישר ל26 במקום הסיבוב המטורף של 03... תכנית די מסובכת, זה פשוט עצלנות על מנת להישאר עם התשתיות הקיימות לא ממש קשה לרש"ת עפ"י התכנית הגרנדיוזית הזאת לבנות עוד מסלול 12L ו12R נשמעים מעולה... חבל.. אתה צודק אבל, לא שמתי ממש לב לזה, אומנם מקצר אבל לא משמעותית,עדיין יהיה צורך לחצות את 12 \ 30.
FlightHut פורסם מאי 20, 2010 דיווח פורסם מאי 20, 2010 בטח שההסעה ל26 מתקצרתשים לב שההסעה יוצאת מהאזור המזרחי של אזור טרמינל 3 (הורוד) הישר ל26 במקום הסיבוב המטורף של 03... תכנית די מסובכת, זה פשוט עצלנות על מנת להישאר עם התשתיות הקיימות לא ממש קשה לרש"ת עפ"י התכנית הגרנדיוזית הזאת לבנות עוד מסלול 12L ו12R נשמעים מעולה... חבל.. אתה צודק אבל, לא שמתי ממש לב לזה, אומנם מקצר אבל לא משמעותית,עדיין יהיה צורך לחצות את 12 \ 30. 12/30 בסיום השיפוץ יהיה בעצם מסלול "מת" כמו 21/03 של היום.. הוא ישמש כמסלול חירום לפי מה שהבנתי