עבור לתוכן
Tomer Haim

מדריך - איך ממריאים עם בואינג?

Recommended Posts

פורסם

על מנת לגרום למטוס כבד ורב מנועי להמריא בבטחה, על הטייס ומתכנני הטיסה להיות ערים לתכונות הפיסיקליות של המטוס ולתכונות האוויר שבתוכו המטוס טס.

תכונות המטוס ותכונות האוויר משפיעות על כל כלי טיס שנמצא באוויר. מטוסים קלים סובלים פחות מפני שברוב המקרים הם ממריאים משדות תעופה הרבה יותר גדולים לגודלם הקטן (זה לא אומר שלא צריך לשקול בכובד ראש כל המראה והמראה!).

טייס של מטוס גדול וכבד צריך לקחת בחשבון גורמים רבים שכל אחד מהם משפיע בצורה כזו או אחרת על ביצועי ההמראה.

בנוסף טייס שפועל במסגרת חברה מסחרית, צריך לתכנן את ההמראה באופן כזה שלא רק שתהיה בטוחה ברמה הגבוהה ביותר, אלה שגם תהיה חסכונית לחברה ונוחה עבור הנוסעים.

צריך לחשוב על בלאי של המנועים, על בלאי של מעצורים במקרה של הפסקת המראה וכו' וכו'

שקלול של כל אותם הגורמים ביחד הוא זה שאיתו ניתן לקבל את ההחלטה להמריא/לא להמריא, על איזה מסלול להמריא ועם כמה מדפים וכוח להמריא.

בעידן המודרני של היום רוב החישובים מתבצעים על ידי מחשבי הטיסה, אם בחדר הדיספאץ' או על ידי ה FMC בתוך המטוס עצמו, אבל, החישוב האחרון והקריטי מתבצע עדיין בתוך המוח האנושי של הטייס עצמו, הוא זה שמקבל את ההחלטות.

מאמר זה מסביר את הפילוסופיה מאחורי החישובים השונים הקשורים להמראה כי כל כך חשוב שכל טייס יכיר ויבין אותם גם אם הם מבוצעים בדרך כלל על ידי סוג של מערכת אלקטרונית.

המשך המאמר:

http://www.virtual-flight.com/af.htm

הראשון בטבלה

תהנו!

נא להתחבר על מנת להגיב

You will be able to leave a comment after signing in



התחברות לאתר


×
×
  • יצירת חדש...