עבור לתוכן
Tomer Haim

חידה לשבת

Recommended Posts

פורסם

טייס טס להנאתו על ססנה 172 מחיפה להרצליה

בבצרה הוא מקבל להנמיך לגובה 1100.

הטייס מושך את המצערת מרגיש שהמטוס מנמיך אך על מד הגוהב רואה 2000.

הטייס מנמיך ל 1100 ואחר כך ל 800 בסיוע המגדל ועל מד הגובה... 2000 מדוייק

הטייס שמכיר את מטוסו רגיל לנחות איתו במהירות 65 קשרים בתנאים אלו

נשאלת השאלה:

לאיזו מהירות על הטייס לכוון בגישה לנחיתה בטיסה זו:

א: מהירות נמוכה מ 65 קשרים

ב: מהירות גבוהה מ 65 קשרים

ג: מהירות 65 קשרים כי מד המהירות תקין ומד הגובה מקולקל

תנמקו את תשובכם.

בהצלחה :)

פורסם

אני חושב שב' הוא הכי נכון,משום ש מד המהירות פועל עפ"י פתח סטטי וצינור הפיטו ומד הגובה עובד על הפתח הסטטי בלבד.

מאחר ושניהם עובדים על הפתח הסטטי ומד הגובה לא מראה נתונים מדוייקים יש להסיק כי ג' אינו נכון ו-א' לדעתי גם אינו נכון מאחר ועדיף להיות במהירות גבוהה יותר מאשר נמוכה ולהסתכן בסכנת הזדקרות.

עריכה:טעות שלי,התבלבלתי בין הלחץ הסטטי לצינור הפיטו.

פורסם
אני חושב שב' הוא הכי נכון,משום ש מד המהירות פועל עפ"י פתח סטטי וצינור הפיטו ומד הגובה עובד על צינור הפיטו בלבד.

מד הגובה לא קשור לצינור הפיטו אלא לפתח סטטי.

בשביל לענות על החידה צריך להבין מה הקשר בין הלחץ הסטטי לאינדיקציית מד המהירות.

פורסם

אני הייתי הולך על ב'. אם מד הגובה התקלל, סימן שיש תקלה בפתח הסטטי. מד המהירות עובד מצינור הפיטו והפתח הסטטי ולכן בטח המהירות המוצגת היא לא נכונה. אם נשמור מתחת ל65 קשרים, יש סכנה להזדקרות אם באמת קיימת תקלה גם במד המהירות.

פורסם

העקרון הברנולי קשור בעיקר לעילוי.

הבעיה שתומר תאר קשורה למבנה מד המהירות האוירית, המחשב את המהירות ע"י חיסור הלחץ הסטטי מהלחץ הכללי. הפתח הסטטי מזין את מד הגובה, את מד שיעור הנסיקה/הנמכה ואת מד המהירות בלחץ הסטטי. מד המהירות מקבל את הלחץ הכללי (סטטי + דינמי) מצינור הפיטו. מאחר והפתח הסטטי כנראה סתום (אין שינוי בציון הגובה, אפילו שהמטוס הנמיך), אזי המהירות המתקבלת שגויה, כי מד הגובה לא מחסר את הלחץ הסטטי. השגיאה היא הפוכה לתנועה, ומאחר ובנחיתה עסקינן, המהירות המצויינת תהייה גבוהה מן האמיתית ויש לכוון למהירות נמוכה יותר.

פורסם
העקרון הברנולי קשור בעיקר לעילוי.

הבעיה שתומר תאר קשורה למבנה מד המהירות האוירית, המחשב את המהירות ע"י חיסור הלחץ הסטטי מהלחץ הכללי. הפתח הסטטי מזין את מד הגובה, את מד שיעור הנסיקה/הנמכה ואת מד המהירות בלחץ הסטטי. מד המהירות מקבל את הלחץ הכללי (סטטי + דינמי) מצינור הפיטו. מאחר והפתח הסטטי כנראה סתום (אין שינוי בציון הגובה, אפילו שהמטוס הנמיך), אזי המהירות המתקבלת שגויה, כי מד הגובה לא מחסר את הלחץ הסטטי. השגיאה היא הפוכה לתנועה, ומאחר ובנחיתה עסקינן, המהירות המצויינת תהייה גבוהה מן האמיתית ויש לכוון למהירות נמוכה יותר.

אתה צודק שהעילוי מבוסס על העקרון של ברנולי, אבל העקרון הזה קשור להרבה אלמנטים של זרימה, מד פיטו עובד על פי עקרון זה גם כן. רואים את זה במשוואות בעמוד שנתתי P=Q+P0

Pitot_tube_diagram.png

* קרדיט לתמונה מוויקיפדיה

מד פיטו מודד לחץ כולל ומפחית ממנו את הלחץ הסטטי, משם זה רק עניין של כיול השעון כי ההשתנות של הלחץ הדינמי הולך כמו ההשתנות של המהירות בריבוע

עכשיו עושים את החשבון, הפתח הסטטי סתום, ז"א שהלחץ שם נשאר קבוע והוא נשאר כמו לחץ בגובה 2000 רגל, כלומר נמוך יותר מהלחץ שהיה אמור להמדד, אם הלחץ הסטטי נמוך יותר מהלחץ הסטטי האמיתי ז"א שהלחץ הדינמי שיחושב על ידי המדיד יהיה גבוה יותר ולכן המהירות גם כן גבוהה יותר מהמהירות האמיתית

נא להתחבר על מנת להגיב

You will be able to leave a comment after signing in



התחברות לאתר


×
×
  • יצירת חדש...