עבור לתוכן
Yakov Kraus

TFC הסיור בהימליה - רכס האנאפוריה - 22.7.2010

Recommended Posts

פורסם

רקע:

אנאפורנה (Annapurna) הוא רכס פסגות בהרי ההימלאיה ואחד מאזורי התיירות העיקריים של נפאל.

אורך הרכס 55 ק"מ ופסגתו הגבוהה ביותר אנאפורנה 1 מגיעה לגובה של 8,091 מטר, גובה זה ממקם אותה כפסגה העשירית בגובהה בעולם. הרכס משתרע מזרחית לנהר הקאלי גאנדקי שמפריד אותו מרכסי הדהאולאגירי.

83509906.jpg

פסגות מעל 7000 מטר

פסגה גובה מיקום עולמי

אנאפורנה I 8,091 מטר דירוג 10

אנאפורנה II 7,937מטר דירוג 16

אנאפורנה III 7,555 מטר דירוג 42

אנאפורנה IV 7,525 מטר לא הר נפרד

גנגפורנה 7,455 מטר דירוג 59

אנאפורנה דרום 7,219 מטר דירוג 101

שמורת האנאפורנה

מסלולי טרקים בשמורת האנאפורנה

שמורת האנאפורנה Annapurna Conservation Area Project - ACAP נחשבת כאחת מאזורי הטרקים היפים בעולם ואזור תיירות הטרקים הפופולרי והמפורסם ביותר בנפאל. השמורה הוקמה ב-1986 על ידי המלך מהאנדרה ומכילה את כל רכס האנפורנה, כ- 7600 קמ"ר. כדי למנוע פגיעה סביבתית היא הוגדרה כ"אזור לשימור" ולא פארק לאומי כנהוג. ACAP מאפשרת לכמות מוגבלת של מקומיים לגור בתחומי השמורה ולנהל אכסניות לטיילים הפוקדים את האזור. העיירה המרכזית באזור היא פוקרה השוכנת על שפת האגם Phewa וממנה ניתן לצאת לטרקים ולהצטייד במזון.

שלושה מהטרקים המפורסמים בשמורה הם:

• טרק אנאפורנה בייס קמפ (Annapurna Base Camp - ABC או Annapurna Sanctuary): טרק זה מתחיל ב Phedi למרגלות הרכס וממשיך עד למרגלות פסגת אנפורנה I בגובה 4,130 מטר. המסלול הלוך חזור נמשך כ-8 ימים.

• טרק סובב אנאפורנה (Around Annapurna): טרק המקיף את קבוצת פסגות האנפורנה ובכך מאפשר לראות גם את נופי טיבט השכנה ונהר הקאלי גאנדקי. אורכו המלא הוא 260 ק"מ ונקודת הגובה המקסימלית במסלול היא במעבר ההרים ת'ורונג לה בגובה 5,416 מטר [דרוש מקור]. המסלול מעגלי ונמשך כ-14 יום.

• טרק ג'ומסום (Jomsom Trek): טרק זה הוא בעצם חלק מטרק "סובב אנאפורנה". בסופו נמצא הכפר "טאטו פאני" ( מים חמים ) אשר כשמו נמצא ליד נביעות מים חמים מהסלע.

אנחנו נעשה את "טרק סובב אנאפורינה

87492623.jpg

הטיסה

אנחנו מבקשים מכל הצוותים לחזור עצמאית מלוקילה לקטמנדו, לנוח היטב כך שנוכל לעשות את טרק סובב אנאפורנה

שוב הטיסה תיערך בשני שלבים

שלב א – טיסה מקטמנדו לשדה התעופה POKHARA VNPK

השדה גובהו 2712 אורכו 4700 רגל מסלול אספלט מסלולים 4 22

DME PHR 112.8

NDB 336

הנתיב VNKT KTM LDK MANKA PHR VNPK

מרחק 80 מיל גובה טיסה 12000 רגל

מומלץ להכניס את הנתיב לFLIGHT PLAN אנחנו נטוס בתנאי מזג אויר שיהיו ביום חמישי

הנתיב

plan2010jul19010.jpg

שדה POKHARA

plan2010jul19011.jpg

plan2010jul19012.jpg

plan2010jul19013.jpg

שלב ב

סובב אנאפורנה

נשתדל לעשות את הטרק וננחת בBAGLUNG VNBL

גובה 3320 אורך 2013 מסלולים 1 19

VNBL ב FS9 שדה דשא בFSX עם סינרי שדה אספלט

הנתיב VNPK VNMA VNJS VNBL

81843200.jpg

plan2010jul19009.jpg

plan2010jul19007.jpg

plan2010jul19008.jpg

plan2010jul19014.jpg

במציאות שדה באגלונג הוא שדה דשא

plan2010jul19015.jpg

plan2010jul19016.jpg

plan2010jul19017.jpg

הטיסה בשעה 9.30 אבל אני מציע לאור הטיסה הקודמת להקדים את הטיסה ל 9.00

פורסם

בקר טוב, TFC,

1. תודה ליעקב על התדריך, התמונות והשיתוף.

2. רעיון חיובי להקדים היציאה ל-2100 ככל הניתן.

3. מנסיון השבוע שעבר וטיסות קודמות באיזור הזה ושימוש במטוס DHC6 שהוא נחמד וראוי, אבל לא כל כך

מתאים לטעמי לטיסות מהסוג שלנו.

ממליץ לנסות שני מטוסים אחרים שקיימים בדיפולט:

א. BEECHCRAFT BARON גם בגרסת ה-TC שלו שניתן להוריד חינמית מאחד מהאתרים הידועים

(למי שלא מוצא או מתעצל - אשמח להעלות ZIP להורדה...)

ב. KING-AIR 350 - גם זה שבא במסגרת ה-FS9 או ב-FSX.

לשיקולכם.

פורסם

אשתף אותכם במהלך התכנון של המסע בנפאל

התוכנית שלי היתה לערוך ארבע מסעות סך הכל

1. המסע לאורסט - השבוע הקודם

2. מסע לרכס המרכזי אנאפורה - השבוע

3.מסע לשדות המערביים - שבוע הבא

4. מסע חזרה לקטמנדו מצפון לרכסי ההימליה - בעוד שבועיים

הבעייה היא שהטיסות הן כביכול VFR אבל עזרי הניווט מועטים הנופים בסימולטור מאוד דומים

אין לנו מפות טובות של האזור ושדות התעופה הם קטנים ומתאימים למטוסי המראה נחיתה קצרה

במציאות הנפאלים מפעילים מטוסי DHC-6 טסים לאורך העמקים לא יותר מגובה 13000 רגל

אותנו בטיסה מעניין לעבור מעל הרכסים ובינהם במציאות אין מטוס המראה נחיתהקצרה מדוחס שמגיע לגובה 30,000 רגל

המטוס DHC-6 של פרמיר הוא סופר מטוס גם המראה נחיתה קצרה גם מגיע לגבהים גם נוחת בלוקילה

מטוסים אחרים לא מסוגלים לנחות ולהמריא בשדות קטנים או להגיע לגבהים כאלו

בכול מקרה למי שיש מטוס כזה מוזמן

בטיסה השבוע לא השתמשתי בשדה VNJS JOMSOM בגלל שהסינרי שלו מקולקל

קיצרתי את המסע כך שמתחילים שוב מקטמנדו

בחרתי בשתי טיסות כל אחת אורכה כשלוש רבעי שעה

אני מציע להכנים את התוכניות לתוכנית הטיסה כך שאפשר להתמצא במקרה שנשתמש בGPS

הנחיתות הם די מאתגרות

הנתיב ששרטטיתי בהרים הם לא קובץ אלא שרטוט של דרך - המהווה רק רעיון כללי

הטיסה תעשה דרך הGPS

בכל מקרה מחר ויום חמישי אני נוסע ליום הגבר בים המלח - הלכה הדייטה

אני מקווה שאגיע בזמן לטיסה

פורסם

אני בספק אם אני יודע להנחית 73 בנתב"ג :D .

טסתי ב-DHC6 כמו כולם. מטוס מדהים עם המון שכל בהטסה.

אם מישהו מכם ראה אותי כ-73 ב-SB, אז נתקן את זה לפעם הבאה. רק

תגידו לי איך.

אגב, ניתן להמיר קובץ KML ישירות לתוכנית טיסה?

פורסם

כן, ראיתי את הבעיה.

האמת היא שאתה הוא המומחה ל DROPBOX... אני עושה בה שימוש בפעם הראשונה... פעלתי ע"פ ההנחיות שלהם. קובץ WORD עלה וירד כשורה.

אשלח למי שרוצה את קובץ ה PLN, רק תציינו לאן.

פורסם

חברים,

מצטער על ההתקנתקות, אבל כמו ששמתם לב הסימ' עף לי כל הזמן.

אחרי מספר שעות של בירורים גיליתי שהבעיה בהתנגשות זכרון מסויימת בין הסינרי של נפאל למטוס DHC-6 של PREMIER שטסתי איתו.

בכל מקום אחר המטוס עובד, והסינרי עובד עם כל מטוס אחר.

אולי נעשה מקצה שיפורים, אם תסכימו. בכל לתשומת לבכם. ונתראה בשבוע הבא.

הפעם ללא תקלות

פורסם

התלבטתי בין FS9 לFSX

באזורים מישוריים וירוקים הנוף של FSX מדהים אין ריצודים והפאנלים של הדיפולטים נהדריפ

אבל באזורים הרריים ומדבריים הנוף משעמם וחסר חיים

בFS9 הנוף ההררי חי

ראו דוגמאות מהטיסה של אתמול

plan2010jul22006.jpg

plan2010jul22007.jpg

נא להתחבר על מנת להגיב

You will be able to leave a comment after signing in



התחברות לאתר


×
×
  • יצירת חדש...