עבור לתוכן
mic

חוויה ברשת

Recommended Posts

פורסם

היום היה פשוט חוויה להטיס בוואטסים באיזור ארץ ישראל...

למעשה לא הבנתי את התקלות שקרו בדיוק במטוסים שטסו לידי באיזור בן גוריון, אך הבנתי שהייתה בעיה כלשהיא.

אני לקחתי את הססנה 441 לטיסה קצרה ולא מזיקה מחיפה לבן גוריון, איתי זכריה לקח אותי במגדל חיפה, המראתי ממסלול 34 ובדיוק איציק ניתק כך שעברתי ליוניקום, לא נורא, בין אתלית לNAT VOR אין הרבה זמן בלי פיקוח, וידעתי כמובן שעופר מחכה באפרואוץ'.

כמתוכנן התחברתי לעופר 4 מייל לפני נתניה, כנראה שהיו כבר אז בעיות בשרת של ואטסים ולא הופעתי לו על המקם, אבל כנראה שזה היה עניין של שניות עד ש 4X-MIC חזר לחיים...

עופר הורה לי להמשיך לבן גוריון VOR ב4000 רגל.

ולאחר מכן להמשיך לצלע יוצאת 3000 רגל ולהודיע פונה לצלע נכנסת, לכיוון פיינל 12.

כך עשיתי, כבר שמעתי ברקע על בעיות עם מטוסים אחרים, אך התרכזתי לגמרי בטיסה שלי כך שלא נתתי לזה יותר מדי תשומת לב.

לאחר מכן הודעתי לעופר שאני נכנס לצלע נכנסת.

הוא הורה לי להנמיך ל2500 לקראת ההתייצבות על הILS, אך באמצע הפנייה עופר מודיע לי להמשיך בגישה אבל שאני אתכונן להליכה סביב בגלל המטוס שהיה בבעיה מסויימת (אגב אם תקרא את זה מאוד מעניין אותי לדעת מה הייתה הבעיה :wink: )

לאחר כמה שניות עופר התחרט והודיע לי על שיטה יותר אפקטיבית שננקוט הפעם, והיא תהיה מן סוג של ריתוקים אך לא בדיוק, פשוט הוא הורה לי להסתובב ב360 מעלות סיבוב אחד לבנתיים, עד שהמטוס ינחת ולאחר מכן אמשיך בגישה כרגיל, במקום לעשות את הגישה שוב.

את ה360 עשיתי 3 פעמים אם אני לא טועה, אבל האמת שזה היה תענוג לעשות את זה, מאתגר ומהנה מאוד.

לאחר הנחיתה של המטוס שהיה בצרה עופר הורה לי להמשיך בגישה לכיוון מסלול 12.

בפיינל היה מטוס כל שהוא שעשה רעשים די מחרישי אזניים :lol: והיה די קשה להבין את ההוראות אבל הסתדרנו בסוף. גם לבסוף אותו מטוס תיקן את הבעיה כפי ששמעתי.

נחיתה רכה וקלה לבסוף, פיניתי בY, עפ"י מה שאמרו לי הייתי טיפה על המסלול כאשר כביכול פיניתי, למרות שמתוך הסימולטור שלי הייתי לגמרי בפנים. אבל לקחתי לתשומת לבי, בפעם הבאה אפנה יותר לאמצע.

לאחר ההוראה להסיע לחניה כמובן שהסוף צריך להיות עגום והסימולטור נפל...

מזל שזה היה בשלב זה כי הטיסה הייתה פשוט תענוג.

בקיצור, רציתי להודות לכל הפקחים הנפלאים שעשו עבודה מצויינת, למטוס הבעייתי שנתן לי הרבה אקשן וחוויה אדירה לטיסה הזו.

היה פשוט מעולה :wink:

פורסם

מצטער על הנושא החדש אם אתם רוצים תוסיפו את זה להודעה על הפיקוח פשוט איך שהתנתקתי מיד כתבתי את זה בכדי להעביר את החוויה, אם אתם רוצים תעבירו :wink:

פורסם

אני האזנתי לתדר של עופר במשך הערב וממה שהבנתי למטוס ישראייר 852 שהמריא מבן גוריון לכיוון אילת התחיל לעלות מנוע 2 באש (752) בערך באזור תלמי הוא הודיע על כך לעופר ששמר על קור רוח ושאל אותו אם הוא רוצה לנחות בבן גוריון כמובן ש852 הלך על האופציה הזו להליך גישת ראייה ל30. (אני ואלירן הימרנו אם הוא יצליח לנחות בשלום חחחחחחחחח)

אתה היית באמצע ההליך ל 12 באותו הזמן ובאמת עשית 360 3 פעמים לפחות.

חחח היה מצחיק להאזין לכם...

אני מקווה שנהנת ואשמח לקבל תגובה גם מ 852...

פורסם

מותר לעשות חירומים בוואטסים? כלומר "לשרוף מנוע" או לדפוק את הגלגלים?

וואי וואי :D פקחים תתכוננו למטוסים מתפרקים באוויר :twisted:

פורסם

מותר רק אם הפקח מאשר זאת...

חירומים הוא לא דבר שחובה וזאת שאם לכל מטוס יהיה ברגע נתון יהיה חירום מסויים מרחב אווירי עלול לקרוס במציאות כיבוי מנוע ודברים אחרים הם דיי נדיירים ובדרך כלל זה יהיה מטוס בודד במרחב מסויים אם ב- VATSIM כל אחד יחליט שהוא מתרגל חירום במשמרת שאיציק או אני על ה CTR תמצאו את שנינו תחת אישפוז עם סמי הרגעה כבדים... מי שבכל זאת שם את אופציית התקלות שהתכונן לשתי האופציות הבאות

1. לדווח על תקלה ופקח ינחה אותו בהתאם ויפעיל הליכי חרום במרחב לפי שיקולו

2. לדווח על תקלה הפקח יאומר בנימוס שאין תרגול תקלות וייבקש ממכם להתנתק או לבטל את התקלה

בכל מקרה אזהרה חמורה : יצא ב- VATSIM נוהל שאוסר הזנת סקווקים של חירום בהם 7700 7600 7500 הזנת הסקווקים האלה גורמת אוטמאטית לניתוק מהרשת והשעיה במקום

פורסם

לי קרה חירום פעם אחת בחיים שלי.

זה היה עם DASH.

הגלגלים לא ניפתחו, וה AP לא פעם.

באתי לגישה וניסיתי לפתוח גלגלים.

הם לא נפתחו

הודעתי על הבעיה לפקח המגדל, שהעלה אותי ל2000 והעביר אותי לגישה.

הסברתי את בעייתי לגישה והוא שם אותי לנסות לתקן את הבעיה

אחרי כמה סיבובים פתאום נפתחו הגלגלים.

והדבר שהכי שימח אותי שהגישה אמר:

בהצלחה הפעם בנחיתה, בהצלחה.

ואז נחתיתי, סוף סוף.

אולי זה אל קשור, סתם רציתי לספר את זה. :lol:

פורסם

שמעו מה זה חירום? הרי אין דבר כזה על אמת בסימולטור... לא תיווצר לך תקלה אמיתית אם עשית הכל בצורה טובה, פשוט אין דבר כזה.

חירום בסימולטור שלנו זה או שהטייס לא עשה עבודה טובה, אבל בצורה בסיסית.

או איזה סתם מקרה שהתפקשש לך ולחצת נגיד על E באמצע הטיסה ואז כביכול אין לך מנוע.

לא יותר מזה.

פורסם

אני זוכר שמיקי ליפ היה מודיע לי על תרגול מצבי חירום, בהקפות בהרצליה, כאשר אני הייתי פקח המגדל.

וזה חוקי לגמרי בוואטסים כל עוד הוא מודיע, וזה פשוט סגירת הברזים של הדלק, ואז דאייה עד לנחיתה.

פורסם
שמעו מה זה חירום? הרי אין דבר כזה על אמת בסימולטור... לא תיווצר לך תקלה אמיתית אם עשית הכל בצורה טובה, פשוט אין דבר כזה.

חירום בסימולטור שלנו זה או שהטייס לא עשה עבודה טובה, אבל בצורה בסיסית.

או איזה סתם מקרה שהתפקשש לך ולחצת נגיד על E באמצע הטיסה ואז כביכול אין לך מנוע.

לא יותר מזה.

מה פתאום יש אפשרות בסימולטור לעשות תקלות אקראיות, שלא יפתחו הגלגלים, מנוע עולה באש ועוד...

פורסם

אני הייתי ישראייר 852 וכמו שאמרו קודם נכון מאוד באמת דיווחתי MAYDAY ליד TALMI

אני מחשיב את זה כטעות מוצלחת מהסביה הפשוטה שכבר בהנעה היו ויברציות גבוהות מדי על מנוע מספר 2 אבל התעקשתי להמריא לאחר היירוט של ראדיאל 106 הEGT היה גבוה מאוד אמרתי שאני אמשיך ואנסה לראות מה קורה בגובה שיוט ואז לאחר שהגעתי ל10000 רגל בערך מנוע מספר 2 עלה באש מיד דיווחתי מצב חירום ולאחר מכן כיביתי אותו לאחר מכן פניתי שמאלה לכיוון 30 למרות עננות. עכשיו שאני חושב על זה הייתי צריך ללכת על 26 בגלל ה ILS אבל שיהיה. מי שראה אותי על המכ"ם שם לב על החדה שלי לכיוון צפון בגלל מנוע מספר 2 מכובה לבסוף נחתי פניתי מסלול קרקע הורה לי להמתין לגרר שיגרור אותי והתנתקתי

מסקנות:

1. לא הייתי צריך להמריא עם וויברציות גבוהות כל כך

2. הייתי צריך להודיע לגישה שהמנוע מכובה הוא לא היה צריך לנחש את זה

3. מה שקרה בעצם אם אני לא טועה יש אפשרות בסימולטורים לגרום לתקלות באופן רנדומלי כל כמה שעות וזה מה שאני עושה תמיד כדי ליצור חוויה יותר ריאליסטית בנוסף יש לי עוד תוכנה שבאה עם איזה פאנל שאני לא זוכר

לבסוף אני רוצה להודות לעופר שהציל 160 נוסעים וירטואלים ומטוס מדגם 757-200 של ישראייר

פורסם

אני האזנתי גם לפיקוח ולתקלה של דן.

ולדעתי האפשרות לתקלות אקראיות זה דבר מאוד מאוד מעניין וכיפי. כי בכול מקרה אנחנו טסים בסימלטור ואחרי הרבה טיסות האתגר היחידי בטיסה שכבר עשינו הרבה פעמים זה לשמור על מהירות ככה וככה ואישור לטפס רק אחרי שמטוס עובר אותך.

אז האפשרות של התקלות עושה לנו אתגר במיוחד שזה לא בכוונה ואתה צריך לנסות להסתדר ולשלוט במטוס ללא ידיעה מוקדמת שהכול עומד להתפוצץ :cry:

לדעתי החוויה בלנחות בהצלחה עם מטוס עם תקלה כולשהי היא ממש שיא.

דן לדעתי תמשיך לטוס עם האפשרות הזאת ותהנה מכול רגע של הפתעה שיוצר לך הסימלטור.

פורסם

אבל כמו שאלעד אמר כאן, אי אפשר שכל מטוס שני עכשיו יטוס עם תקלה...

זה לא מציאותי וזה לחץ עצום על פקחים מטוס אחד עם תקלה, אז בטח ובטח שיותר מאחד יעשה כאן בלאגן עצום.

פורסם

שלום

אסור ,פשוט אסור לטוס עם תקלות רנדומליות ברשת .

מותר ואף רצוי לתרגל מדי פעם תקלות ,אך רק בתנאי שמתאמים קודם עם הפקח ,ואז לבצע באישור שלו בלבד.

יש צורך להודיע לפקח על תיאור התקלה ,ובמידה שיש אישור לבצע ,יש לדווח התחלת תירגול וסוף.

הערה נוספת : הנושא הזה שייך לפורום ATC / תחקירים.

מיקי

פורסם

הערה נוספת : הנושא הזה שייך לפורום ATC / תחקירים.

מיקי

אולי עכשיו, הנושא הזה היה אמור רק להעביר את החוויה של הטיסה אתמול, זה שהוא התפתח למה שהוא התפתח זה משהו אחר.

פורסם
לי קרה חירום פעם אחת בחיים שלי.

זה היה עם DASH.

הגלגלים לא ניפתחו, וה AP לא פעם.

באתי לגישה וניסיתי לפתוח גלגלים.

הם לא נפתחו

הודעתי על הבעיה לפקח המגדל, שהעלה אותי ל2000 והעביר אותי לגישה.

הסברתי את בעייתי לגישה והוא שם אותי לנסות לתקן את הבעיה

אחרי כמה סיבובים פתאום נפתחו הגלגלים.

והדבר שהכי שימח אותי שהגישה אמר:

בהצלחה הפעם בנחיתה, בהצלחה.

ואז נחתיתי, סוף סוף.

אולי זה אל קשור, סתם רציתי לספר את זה. :lol:

לתשומת לבך הגלגלים לא ירדו אם אתה לא במהירות המתאימה.

יש בקר אלקטרוני מיוחד שלא מאפשר לטייס להוריד גלגלים

במהירות שעלולה להזיק להם.

אם תגיעו לנחיתה במהירות נכונה הם ירדו.

נא להתחבר על מנת להגיב

You will be able to leave a comment after signing in



התחברות לאתר


×
×
  • יצירת חדש...